2020. május 12., kedd

Matematika 6/1 Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

A mai órán gyakoroljuk a százalékláb kiszámítását.

1.Mintafeladat

Az iskolai focibajnokságon az első helyezett a lehetséges 40 pontból 26-ot megszerzett. A pontok hány százalékát szerezte meg a győztes?                                                                      

A feladat értelmezése után felírjuk a százalékszámításban szereplő három mennyiséget:
            alap:                                       a = 40
            százalékérték:                        é = 26
            százalékláb:                            p = ?

Megoldás képlettel:                 p = (é : a) × 100

                        p = (é : a) × 100 = (26 : 40) × 100 = 0,65 × 100 = 65 %

A győztes a megszerezhető pontok 65 %-át szerezte meg.


2. Mintafeladat

8. A benzin árát 320 Ft-ról 368 Ft-ra emelték. Hány százalékos volt az áremelkedés?

A feladat értelmezése után felírjuk a százalékszámításban szereplő három mennyiséget:
           
alap:                                       a = 320
            százalékérték:                        é = 368
            százalékláb:                            p = ?

                        p = (é : a) × 100 = (368 : 320) × 100 = 1,15 × 100 = 115 %

A benzin árát felemelték 320 Ft-ról 368 Ft-ra, tehát az eredeti ár volt a 100 %, és a felemelt ár az eredeti árnak a 115 %-a. Ebből következik, hogy az áremelés mértéke nem 115 %, hanem,
           
115 % - 100 % = 15 %

A benzin árát 15 %-kal emelték meg.

Gyakorlás
A mintafeladatok alapján oldd meg a következő két feladatot! /most nem kötelező a visszaküldés, de piros pont jár érte/

1.Jenő matematika dolgozata 57 pontos lett a maximális 60 pontból.
Hány százalékos lett Jenő dolgozata?                                                                    

2. Egy cipő árát 6500 Ft-ról 7150 Ft-ra emelték.
Hány százalékos volt az áremelkedés?


2020. május 11., hétfő

Gyógytestnevelés

Szia!
Kezdjük a hetet egy légzőgyakorlattal. Nézd meg a videót és végezd el a gyakorlatokat.
Légzőgyakorlatok

Ági néni

Matematika Balázs bácsival - 2020.05.11.

Kedves Diákom!



Ismét egy újabb hét kezdődik. Ma még a százalékláb számításával foglalkozunk, holnap vegyes százalékszámítási feladatokkal, és szerdán számonkérés lesz százalékszámításból.

A holnapi online órán átnézzük az eddigi feladatokat, illetve bármilyen kérdés merül fel, megbeszéljük, ne hagyd ki!


Amint láthattad, ma direkt olyan feladatokat hoztam, melyekben "nem szépek" a számok. Ilyen esetekben a képlettel könnyebb megoldani őket. Az önálló feladatban, illetve a számonkérésben szebb számok lesznek. 😉

És akkor következzenek az önálló munka feladatai.
  1. Egy toll ára 400 Ft, egy ceruza ára 360 Ft. Hány százaléka a ceruza ára a toll árának?
  2. Hány százalék kedvezményt adtak a téli sapkára, 6000 Ft helyett 3600 Ft-ba került?

Jó munkát kívánok!

Informatika - 2020.05.11.

Kedves Diákom!

Remélem, tetszett a múlt heti teszt, ha még véletlenül nem töltötted ki, sürgősen pótold!


Sok mindent (is) tanultunk már idén informatikából, de ha észrevetted, többnyire azzal foglalkoztunk, hogy egy már adott programot hogy is kell használni. Most itt az ideje, hogy magunk hozzunk létre programokat!

  • Hogy mi is az a Scratch? Egy olyan program, mely arra való, hogy programokat hozzunk létre.
     
  • Miféle programokat? Például játékokat, animációkat, történeteket.

A kezelői felülete könnyen áttekinthető, ráadásul le sem kell tölteni! Elérhető online is a fenti linkre, vagy ide kattintva. Természetesen telepítheted is, de ha mégis az online megoldás mellett döntesz, csak kattints rá a "Kezdj alkotni!" gombra. Ezután máris indul a játék.

Mielőtt azonban belefognál, érdemes a nyelvet átállítani magyarra, kattints a bal felső sarokban a Földgömb ikonra - közvetlenül a Scratch felirat mellett -, majd válaszd ki, hogy "Magyar"!

Node hogy is készül egy program? Hogy működik a Scartch? Ezt az alábbi videóból megtudod!



Ha kedvet kaptál elkészíteni a videóban látott programot, ne habozz!

Sem regisztrálnod, sem bejelentkezned nem szükséges, ha kész vagy a munkáddal, kattints rá a Fájl menüre, és válaszd ki, hogy "Mentsd le a számítógépedre"! Ezek után megtalálod a munkádat a Letöltések mappádban. Ha megtaláltad, érdemes átnevezned értelemszerűen, hogy tudd, mit is csinál. 

Ha újra meg szeretnéd nyitni, akkor először indítsd el online a Scratch-et, majd a Fájl menüben válaszd ki, hogy "Load from your computer" (betöltés a számítógépedről), tallózd be a fájlt, és ott folytathatod a munkát, ahol abbahagytad.

Jó munkát kívánok! Feltöltened egyelőre nem kell semmit. 😉

Irodalom - 05.11.

Az eddigi vázlatokat a Pete Pitéről várom még tőlük: Tibike, Laura, Zsombor, Niki, Panna, Gergő, Kevin, Bence, Szabrina ma 16.00-ig.

Legutóbb a szereplőkkel kezdtünk foglalkozni. A múlt órai feladat helyes párosítása a következő:

1. Ellenőrizd a múlt órai munkád!
Annamária
vörös hajú
Bacskai
Pete osztálytársa, „rossz gyerek”
Csatai Jenő
Pete barátja
Gyapák Béla
földszinti szomszéd
Kata
óvónő 
Klárinyó
magyartanár, osztályfőnök
Pados Dezső
történelemtanár 
Sejtem Csilla
biológiatanár
Tünde
Pete osztálytársa, aki nagyon tetszik neki
Viki
matematikatanár

Ahogy látod, egy embert jellemezhetünk a külső és belső tulajdonságai alapján, sőt, akár más emberhez fűződő kapcsolatain keresztül is.

2. Válassz egy szeplőt az eddig megismertek közül!
3. Rajzold le a füzetedbe, hogyan képzeled el az olvasottak alapján azt, akit választottál!
4. Jellemezd öt tulajdonsággal!

5. Olvasd el az 5. és 6. fejezetet! (A buta reklámok és a tengerek élővilága; Botrány a tévében, találkozás a színházban c. fejezetek, az online dokumentumban a 35-51. oldal)

6. "...nem minden reklám jó… Van köztük olyan, de olyan buta!…"
Péter a tévé szerkesztőségi értekezletén elmondja véleményét a reklámokról a gyerekműsorokban. Persze mindezt Ádám bőrében teszi, amivel jó nagy port kavar.
Egyetértesz a kijelentésével? Valóban vannak jó és rossz reklámok? Kellenek a reklámok szerinted?
Válaszodat röviden fogalmazd meg IDE KATTINTVA !

Jó munkát!
Kata n.


Matematika Betti nénivel 2020.05.11.

Kedves Hatodikosok !

Ma is Összetett százalékszámítási feladatokat fogunk megoldani .

 Először ellenőrizzük a házi feladatot !

 Egy cipő ára 12 500 Ft volt. Ezt az árat 20%-kal megemelték .Mivel a cipőt így nem vették meg,
10 %-kal leszállították az árát.Hány forintba került így a cipő ?

1.Áremelés után :
Írjuk fel az adatokat !
a=12 500 Ft
p=120%
e=?
e=a x (p/100)= 12 500 x 1,20=15 000 Ft

Válasz :Az áremelés után 15 000 Ft-ba kerül a cipő .

2.Árleszállítás után
Most már 15 000 Ft lesz az alap,a 100 %.
10% lesz az árleszállítás,100%-10%=90%,ez lesz a százalékláb,a p.

a=15 000 Ft
p=90%
e= a x( p/100) =15 000 x (90/100)=15 000 x 0,90=13 500 Ft

Válasz :Az árleszállítás után 13 500 Ft-ba kerül a cipő.


Írd fel az óra címét: Összetett százalékszámítási feladatok 

I.Mintapélda :
Egy iskola tanulóinak 56%-a,434 fiú.A fiúk 29%-a jár valamilyen szakkörre. Hány tanuló jár az iskolába? Hány fiú jár szakkörre?
 
Értelmezzük a feladatot ! Először számítsuk ki, hány tanuló jár az iskolába?
 Írjuk fel az adatokat !
Nem ismerjük, hogy összesen hány tanuló jár az iskolába,tehát az alapot, a 100 %-ot keressük.
A tanulók 56%-a ,434 fiú. 
 e=434 fiú
 p=56 %
a=?
a=(e:p) x 100 =(434:56) x 100 =7,75 x 100 =775 fő 

Válasz : 775 tanuló jár az iskolába.

A 434 fiú 29 %-a jár valamilyen szakkörre is,ezt is ki kell számolnunk! Itt a százalékértéket keressük.

 a= 434 fiú
 p= 29 % 
 e=?
e=(a:100 ) x p = (434 : 100) x 29 = 4,34 x 29 =125,86 =126  fiú

Válasz :126 fiú jár szakkörre.

II.Mintapélda
 A kertünk területe 200 négyzetméter. Felástuk a 75%-át,majd a felásott terület 30 %-ába magot vetettünk. Hány négyzetméter van bevetve?

a=200 négyzetméter 
p=75%
e=?

e=(a:100 ) x p=(200 :100) x 75 = 150 négyzetméter (felásott terület)

A felásott terület lesz ezután az alap .
a=150 négyzetméter.
p=30%
e=(a:100 ) x p =(150 :100) x 30 =45 négyzetméter


Másold le a füzetedbe a kékkel szedett részt !

Oldd meg önállóan a következő feladatot !

A kertünk területe 250 négyzetméter. 40 %-át felástuk ,és a felásott terület 20 %-ába virágokat ültettünk.Hány négyzetméteren vannak virágok?

Elküldened nem kell,de megoldanod igen !!!

                    Jó munkát !

                                   Holnap reggel 9 órakor találkozunk Online órán !
                                                            
                                                                                 Mindenkit szeretettel várok !






 

Természetismeret 05.11.

Kedves Hatodikos!



Írd fel a füzetbe:                                              Harc a vízzel


Nézd meg a videót:
KÜZDELEM A VIZEK ELLEN

Olvasd el figyelmesen a leckét a tankönyvben: 100-101.o.
Válaszolj a füzetbe a következő kérdésekre és írd a kettőspont után, hogy mit jelentenek a fogalmak.

Mit nevezünk áradásnak?

Mikor alakul ki árvíz?

Melyek az árvízvédelem feladatai?

Kinek a kezdeményezésére indult meg a folyók szabályozása?

Ki készítette a terveket?

Mi volt a folyószabályozás legfontosabb célja?

Mi a szerepe az árvízvédelmi gátaknak/töltéseknek?

Miért veszélyes a belvíz?

Hogyan lehet védekezni a belvíz ellen?

ártér:

hullámtér:


Mf.: 89.o. 5.f.

Ide várom a fotókat: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni






6.A Technika 2020.05.11. Vetési útmutató


Beadási határidő: nincs (azaz nincs feladat)
Ha NEM működik a "Feltöltés" gomb, küld el e-mailben a fotót: purak.akos@vargatamas.hu
Év végén reklamációt nem fogadok el. Csak indokolt esetben.

Kezdünk!
A mai órán is a témakörünk a kertészkedés és a növények. Ezen belül a vetésről.
Megint elmondom!
Soha nem tudhatod mikor lesz rá szükséged, hogy ismerj pár alapvető ültetési trükköt. Ha pedig már most is kertészkedtek, hátha lesz benne valami új.
Nyugi a videó kb. 5 perces. Kibírod.


Videó

Testnevelés

Sziasztok!

BEMELEGÍTŐ FELADAT:

Terpesz zár szökdelés, tapssal a fej fölött!

...ez az alábbi video első 16 másodpercében látható a gyakorlat!


...2-3 percig csináld!

...ha kíváncsi vagy nézd majd végig a videot az edzés után és még több variációt láthatsz ebből az egyszerű gyakorlatból, ami a későbbiekben jól jöhet a számodra, hogy változatosabbá tehesd az edzéseidet!

A FELADAT:

Aki a kihívást keresi ma, annak ezt a videot ajánlom:


...aki csak mozogni szeretne a hétvége után, annak ezt a rövidebb feladatot:


Egy kört teljesíts;
 bármelyik videot is választod!
Írd be a naplódba a választásod!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A Naplódba írd, be még:

 Te milyen "sport" feladatokat találtál ki magadnak vagy milyen "sport" videokat néztél eddig!

-amit meg is csináltál-

 ha ilyen nem volt, írd meg azt:
 ...hogy az eddigi iskolai feladatokkal hogy boldogultál?!
Mi volt a legnehezebb a legkönnyebb?!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A szorgalmad és erőfeszítéseid meghozzák gyümölcsüket!

Ez mindig jusson eszedbe, ha kételkednél magadban!

Az se baj, ha rajzolni vagy számítógépezni szeretsz vagy könyvet olvasni...stb. 
...mert, azért is tenned kell valamit, hogy azt elérd.

Mindig cselekszünk, mindig mozgunk.

Senki sem úgy kezdi, hogy mindent tud!













Matematika 6/1 Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

Folytatjuk a százalékszámítás témakörét.
Már megtanultuk, hogy minden százalékszámítással kapcsolatos feladatnál három szereplő van (alap, százalékérték, százalékláb), amelyből kettőt ismerünk és a harmadik mennyiséget kell kiszámolni.

A mai órán a százalékláb kiszámítását fogjuk megtanulni, két mintafeladat segítségével.

1.Mintafeladat

Hány százaléka a 300 a 400-nak?

Először értelmezzük a feladatot.
A teljes mennyiség a 400, tehát ez lesz az alap, a 300 pedig a százalékérték.
Amit nem ismerünk az pedig a százalékláb. /ez lesz a kérdés/

A feladat értelmezése után felírjuk a százalékszámításban szereplő három mennyiséget:
            alap:                                       a = 400
            százalékérték:                        é = 300
            százalékláb:                            p = ?

Megoldás képlettel:                 p = (é : a) × 100
/ezt jól jegyezd meg, a továbbiakban ezzel a képlettel számolunk/

                        p = (é : a) × 100 = (300 : 400) × 100 = 0,75× 100 = 75 %

A 300 a 400-nak a 75 %-a.


2. Mintafeladat

Volt összesen 8000 Ft megtakarított pénzem, amiből elköltöttem 2560 Ft-ot.
a, Hány százalékát költöttem el a pénzemnek?
b, Hány százaléka maradt meg a pénzemnek?

A feladat értelmezése után felírjuk a százalékszámításban szereplő három mennyiséget:
            alap:                                       a = 8000
            százalékérték:                        é = 2560
            százalékláb:                            p = ?

Megoldás képlettel:                 p = (é : a) × 100

                        p = (é : a) × 100 = (2560 : 8000) × 100 = 0,32× 100 = 32 %

a, A megtakarított pénzem 32 %-át költöttem el.

b, Ha 32 %-át elköltöttem a pénzemnek, akkor 100 %– 32 % = 68 %-a maradt meg.


Gyakorlás
A mintafeladatok alapján oldd meg a következő két feladatot! /most nem kötelező a visszaküldés, de piros pont jár érte/

1.Hány százaléka a 455 a 700-nak?

2. Volt összesen 80000 Ft megtakarított pénzem, amiből 52000 Ft-ért telefont vásároltam.
a, Hány %-át költöttem el a pénzemnek?
b, Hány százaléka maradt meg a pénzemnek?

2020. május 8., péntek

Értesítés! Jegyekkel kapcsolatban! OLVASD EL!

Üdvözlök mindenkit. 
Jövő héten elkezdem beírni a jegyeket.
Eddig miért nem tettem meg? Vártam, hogy aki pótolna, beküldje.
Kb. 3 hónapot vártam. Nem mondhatjátok, hogy nem voltam türelmes.
Minden blogbejegyzésben írtam, hogy hova tölthetsz, ha nem működik.

Aki ezután kap rossz jegyet és elkezd nekem hápogni azt meg se hallom.

Napi tanítás!
Felelősségvállalás:
A felelősségvállalás az, amikor az adott személy képes vállalni tettinek a következményét.
Röviden: Ha nem csináltad, akkor ez van. Ha csináltad, akkor az van.

Történelem - 05.08.

Gyerekek,

a legutóbbi feladat megoldásainak száma nem, a rossz jegyek viszont ezzel egyenes arányosságban sajnos nőnek.


MA 16.00-IG VAN LEHETŐSÉGED PÓTOLNI!!!
- egy rajzot kértem e-mailben (digitaliskata@gmail.com) elküldve
- és egy 3 diás PPT-t Napóleonról, feltöltve IDE

Nem volt lehetetlen küldetés.

Mai feladat (azoknak, akiknek nem kell pótolniuk, kevés dolguk lesz):

1. Írd fel címként a füzetedbe: A nagy francia forradalom (1789. július 14.-1799.)
2. Nézz utána és röviden írd le a füzetedbe, mit jelentenek, illetve kik az alábbiak:

  • guillotin
  • kokárda
  • Bastille
  • Versailles
  • alkotmány
  • +1: Mi köze van Napóleonnak a nagy francia forradalomhoz?
3. Ha még nem adtad be a múltkori feladatot, pótolj!




Kata n.

Matematika Balázs bácsival - 2020.05.08.

Kedves Diákom!


A témánk ma is a százalékszámítás.

Kaptál egy kis önálló munkát szerdán, amit fel is kellett töltened.
Kedden, az online órán együtt is át fogjuk tekinteni, addig is ellenőrizd a megoldásodat önállóan!


Nem győzöm hangsúlyozni, hogy a százalékszámítási feladatok legfontosabb része, hogy meg tudd állapítani, mi az alap, mit tudunk, és mit keresünk. Fogadd szeretettel az alábbi feladatot, melyben számolnod nem kell, csak eldöntened, mi is a kérdés. Ne tippelj, gondolkozz! Remélem, csupa zöld lesz!

Jó munkát és kellemes hétvégét kívánok!


Angol - Dóri néni csoportja 2020. május 8.

Good morning!

Yay, it's Friday!

Let's do a listening comprehension today!

1) Listening 

Coursebook page 15 exercise 6 (Tk. 15./6.)
Look at the table. Listen to an interview with Henry. Tick the jobs he does.
(Nézd meg jól a táblázatot. Hallgasd meg a Henryvel készült interjút. Pipáld ki azokat a házimunkákat, amikről azt mondja, hogy el szokta végezni.

(kattints ide, hogy meghallgathasd az interjút)

2) Listen again

How often does Henry do these jobs?
(Hallgasd meg még egyszer az interjút és most írd be a táblázatba, hogy Henry milyen gyakran szokta ezeket a házimunkákat csinálni!)

3) Practice for the test

Kedden kisdolgozat a házimunkákból és a gyakoriságot kifejező időhatározókból! 
Tanuld a szavakat, kifejezéseket a szótárfüzetedből vagy a quizleten flashcardokkal (rákattintasz a szóra és megjelenik angolul)! Gyakorolj a quizleten: próbáld ki a Learn funkciót is (számítógépen bal oldalt van, mobilon lent, a szókártyák alatt kell keresni)!



A tankönyvi feladatról készíts képet és küldd el ITT vagy e-mailben a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre!

Have a nice weekend!

Angol-Anikó néi

Dear Students!


A mai órán listening comprehension lesz.

1. feladat


Nézd meg az Extra English 2 részét!

A film ITT

2. feladat


Írj ki belőle 10 mondatot és fordítsd le magyarra a füzetedbe!


3. feladat


Töltsd fel  IDE!


Bye.

Anikó néni

Test Modul 10 Lektion 2

Kedves hatodikos!

Eljött a nagy nap, ma megírod az első digitális német dolgozatod!

Remélem, alaposan felkészültél!
Ha úgy érzed, mégsem, nyugodtan nézd még át az előző órai összefoglaló blogbejegyzést!

A feladatlap kitöltésére 30 perced lesz, egy alkalommal töltheted ki!

Ha készen állsz, nyisd meg a dolgozatot!

Viel Spaß!

Matematika Betti nénivel 2020.05.11.

Kedves Hatodikosok !

Ma is Összetett százalékszámítási feladatokat fogunk megoldani .

 Először ellenőrizzük a házi feladatot !

 Egy cipő ára 12 500 Ft volt. Ezt az árat 20%-kal megemelték .Mivel a cipőt így nem vették meg,
10 %-kal leszállították az árát.Hány forintba került így a cipő ?

1.Áremelés után :
Írjuk fel az adatokat !
a=12 500 Ft
p=120%
e=?
e=a x (p/100)= 12 500 x 1,20=15 000 Ft

Válasz :Az áremelés után 15 000 Ft-ba kerül a cipő .

2.Árleszállítás után
Most már 15 000 Ft lesz az alap,a 100 %.
10% lesz az árleszállítás,100%-10%=90%,ez lesz a százalékláb,a p.

a=15 000 Ft
p=90%
e= a x( p/100) =15 000 x (90/100)=15 000 x 0,90=13 500 Ft

Válasz :Az árleszállítás után 13 500 Ft-ba kerül a cipő.


Írd fel az óra címét: Összetett százalékszámítási feladatok
I.Mintapélda :
Egy iskola tanulóinak 56%-a,434 fiú.A fiúk 29%-a jár valamilyen szakkörre. Hány tanuló jár az iskolába? Hány fiú jár szakkörre?
Értelmezzük a feladatot ! Először számítsuk ki, hány tanuló jár az iskolába?
 Írjuk fel az adatokat !
Nem ismerjük, hogy összesen hány tanuló jár az iskolába,tehát az alapot, a 100 %-ot keressük.
A tanulók 56%-a ,434 fiú. 
 e=434 fiú
 p=56 %
a=?
a=(e:p) x 100 =(434:56) x 100 =7,75 x 100 =775 fő 

Válasz : 775 tanuló jár az iskolába.

A 434 fiú 29 %-a jár valamilyen szakkörre is,ezt is ki kell számolnunk! itt a százalékértéket keressük.

 a= 434 fiú
 p= 29 % 
 e=?
e=(a:100 ) x p = (434 : 100) x 29 = 4,34 x 29 =125,86 =126  fiú

Válasz :126 fiú jár szakkörre.

II.Mintapélda
 A kertünk területe 200 négyzetméter. Felástuk a 75%-át,majd a felásott terület 30 %-ába magot vetettünk. Hány négyzetméter van bevetve?

a=200 négyzetméter 
p=75%
e=?

e=(a:100 ) x p=(200 :100) x 75 = 150 négyzetméter (felásott terület)

A felásott terület lesz ezután az alap .
a=150 négyzetméter.
p=30%
e=(a:100 ) x p =(150 :100) x 30 =45 négyzetméter


Másold le a füzetedbe a kékkel szedett részt !

Oldd meg önállóan a következő feladatot !

A kertünk területe 250 négyzetméter. 40 %-át felástuk ,és a felásott terület 20 %-ába virágokat ültettünk.Hány négyzetméteren vannak virágok?

Elküldened nem kell,de megoldanod igen !!!

                    Jó munkát !

                                   Holnap reggel 9 órakor találkozunk Online órán !
                                                            
                                                                                 Mindenkit szeretettel várok !






 

Angol - Éva néni

Hello...

A legutóbbi beküldenivalót 10 embertől kaptam meg, elméletileg mindenkinek vissza is jeleztem a jegyét illetően.
Itt a javítás:
Feltétlen nézd át a munkád és javítsd a füzetedben, ha nem ilyen a helyesírás vagy nem stimmel a fordításban valami.

Felhívnám a figyelmet, hogy a travelled az két ll-lel írandó, a played- nél pedig nem alakul át az y, mert van másik magánhangzó még a szóban (nem úgy, mint a try-ban).

Itt látható a munkafüzeti feladat javítása is. Az 1-es gondolom ment önállóan:)
Javítsd ezt is pirossal és jegyezd is meg, hogy miket rontottál el esetleg, hogy legközelebb ne ess ugyanebbe a hibába.


Mai feladatod, hogy válaszolj ezekre a kérdésekre angolul és küldd el nekem EMAILEN továbbra is (csillag.eva@vargatamas.hu). Bónusz kérdés: melyik a kakukktojás?

Példa: 
Was your brother at a wedding last weekend? Yes, he was. / No, he wasn't.

1. Were you in bed at 8 o'clock this morning? .......................................
2. Is it Thursday today? ..........................................................................
3. Was it Thursday yesterday? .................................................................
4. Were your parents at home at 6pm yesterday? ....................................
5. Was it raining last week? .....................................................................



Thank you! BYE!

Matematika Betti nénivel 2020.05.08.

Kedves Hatodikosok !

Ma Összetett százalékszámítási feladatokat fogunk megoldani .

I.Először ellenőrizzük a házi feladatot !

 1.feladat Egy 15 000 Ft-os ruha árát 1500 Ft-tal felemelték .Hány százalékos volt az áremelés ?

a=15 000 Ft
e=1 500 Ft
p=?
p=e:(a:100)=1 500:(15 000:100)=1 500 :150 =10 %

Válasz:10 %-os volt az áremelkedés.

 2.Feladat Egy könyvtár 45 000 kötete közül 2430 könyv idegen nyelvű.A könyvtár könyveinek hány százaléka idegen nyelvű ?

a=45 000 Ft
e=2430 Ft
p=?
p=e:(a:100)=2430:(45 000:100)=2430:450 =5,4 %

Válasz: A könyvek 5,4 %-a idegen nyelvű.

 Írd fel az óra címét !
                                      Összetett százalékszámítási feladatok

 A kékkel szedett részeket másold le a füzetedbe !

 I.Mintafeladat  

Harry Potter című könyv ára 3825 Ft volt .A vásárlók túl drágának találták,nem vették meg ,így
12%-kal olcsóbban kínálták.De így sem vették meg, ezért még 8%-os árleszállítást hajtottak végre.Így már megvették a könyvet.Hány forintba került végül a könyv ?

Először nézzük meg mit ismerünk,és mit kell kiszámolni !
Ismerjük a könyv eredeti árát,a 100 %-ot ,ez lesz az alap.
12%-os árcsökkentést hajtottak végre, 100%-12%= 88%,
az eredeti könyv 88 %át kell kifizetnem az első árleszállítás után, tehát a százalékláb, p=88%
.A százalékértéket kell kiszámolnunk.

1.Árleszállítás után :
Írjuk fel az adatokat !
a=3825 Ft
p=88%
e=?
e=a x (p/100)= 3825 x 0,88=3366 Ft

Válasz :Az első árleszállítás után 3366 Ft-ba kerül a könyv.

2.Árleszállítás után
Most már 3366 Ft lesz az alap,a 100 %.
8% lesz az árleszállítás,100%-8%=92%,ez lesz a százalékláb,a p.
Most is százalékértéket számolunk.
Írjuk fel az adatokat !
a=3366 Ft
p=92%
e= a x( p/100) =3366 x (92/100)=3366 x 0,92=3096,72 Ft.

Válasz :A második árleszállítás után 3097 Ft-ba kerül a könyv.

 II.Mintafeladat :

Egy 15 600 Ft-os korcsolya árát először leszállították 15%-kal ,majd később ezt az árat felemelték 15 %-kal .Hány forintba kerül most a korcsolya ?

Először nézzük meg mit ismerünk,és mit kell kiszámolni !
Ismerjük a korcsolya eredeti árát,a 100 %-ot ,ez lesz az alap.
15%-os árcsökkentést hajtottak végre,100%-15%= 85%,az eredeti korcsolya 85 %át kell kifizetnem az első árleszállítás után,tehát a százalékláb, p=85%..A százalékértéket kell kiszámolnunk.

1.Árleszállítás után :
Írjuk fel az adatokat !
a=15 600 Ft
p=85%
e=?
e=a x (p/100)= 15 600 x( 85/100 ) = 15 600 x 0,85=13 260  Ft 


Válasz:Az árleszállítás után 13 260 Ft-ba került a görkorcsolya.

2.Az áremelés után
Most már 13 260 Ft lesz az alap,a 100 %,15% lesz az áremelkedés,100+15=115%,ez lesz a százalékláb,a p.Most is százalékértéket számolunk.
Írjuk fel az adatokat !
a=13 260 Ft
p=115%
e= a x( p/100) =13 260 x (115/100)=13 260 x 1,15=15 249 Ft

Válasz :Az áremelés után 15 249 Ft lesz korcsolya ára.
 

Feladat :
A mintapéldák alapján oldd meg a következő feladatot a füzetedbe !

 Egy cipő ára 12 500 Ft volt. Ezt az árat 20%-kal megemelték .Mivel a cipőt így nem vették meg,
10 %-kal leszállították az árát.Hány forintba került így a cipő ?

Ezt most nem kell elküldened,de megoldanod igen!!!

                                                Kellemes hétvégét kívánok !













Etika-Heni nénivel 2020.05.08.

Kedves Hatodikos!

A mai óránk témája: Az ember és a természet.

Tudtad?
Az ökológia kifejezést az öko (lakás, háztartás) és a lógia (tudomány) görög eredetű szavakból alkották a 19. században.

Az ökológia tudománya az élőlények és a természet kapcsolatát, eredeti állapotát vizsgálja.
Az ökológia ezekkel az ismeretekkel segít elkerülni egy jövőbeni pusztulást.

Ökogazdálkodás
Hasonlítsd össze a képeket! Melyiken látsz ökogazdálkodást és melyiken hagyományos gazdálkodást?



1. feladat
Válogasd szét a jellemzőket a füzetedbe!
növényvédő szerek, szerves trágya,természetes eredetű gyomirtók, több káros anyagot tartalmazó termékek, vegyszeres gyomirtás, egy időben termesztenek különböző  növényeket ugyanazon a területen, műtrágya, biotrágya, kevés káros anyagokat tartalmazó termékek, egy-egy növényt hosszabb ideig termesztenek ugyanazon a földterületen.

Ökogazdálkodás jellemzői: _____________________________________________



Hagyományos gazdálkodás jellemzői: ______________________________________


2. feladat
Válaszd ki az egyik gazdálkodási módot és gyűjts két érvet mellette és kettőt ellene!

Fényképezd le a válaszaidat és küldd IDE !

Jó munkát! Heni néni

Testnevelés - eszköz nélküli feladatok - 2.rész

Sziasztok!

A mai napra egy kb 20 perces edzést hoztam Nektek!


Katt ide:

https://www.youtube.com/watch?v=v52ZbA-Kwgg

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

16 perc 8mp - 17 perc 08mp ig 1 perc pihenő,
 amit ez alatt látsz a videon azt nem kell megcsinálni!

---------------------------------------------------------------------------------


Ha rövid volt, csináld meg újra!


Jó mozgást kívánok!

Matematika 6/1 Imre bácsi



Kedves Hatodikosok!

A mai órán dolgozatírás következik a héten megtanult és gyakorolt feladatokból. Füzetet és számológépet használhatsz!

A teszt 5 feladatot tartalmaz, ezúttal a részletes megoldásokat nem kell visszaküldened, minden feladatra csak egy rövid választ kell beírnod! /CSAK A VÉGEREDMÉNY KELL!/

A teszt kitöltése mindenki számára kötelező, értékelésre kerül!

Jó munkát kívánok!

Alap kiszámítása dolgozat


2020. május 7., csütörtök

Kézműves szakkör V.07.

Lányok!
Ma csüngő virágtartót mutatok nektek annak a sok virágnak, amit anyukátok kapott.
Otthon található anyagok kellenek hozzá: pólófonal vagy zsinór vagy vastagabb madzag.
Lássuk előbb azt, hogyan készíthetsz egy kiselejtezett pólóból fonalat!
Kövesd a képeket!
If you have an old, washed-out T-shirt you no longer want to wear, you could make it into yarn! This is a step by step process, which upcycles something no longer wanted into something usable. I'll show you how :0...
Így csomózd a függő virágtartót!





Készítheted vastagabb zsinórból, spárgából is.

Speaking of macrame, display your plants with a neon macrame holder. Need inspiration to decor your house for this Summer? Check out these DIY decor ideas that I curated to help you find the perfect Summer decoration for your house this year! It's easy to make and some of it can be used for special occasions too.

#con #decoracion #decoracionconplantasartificiales #plantas decoracion con plantas #decoracionconplantasartificiales - Decoracion con Plantas - #con #decoración #decoracionconplantasartifi
Végül egy videó a csomózásról:  ITT