2020. április 7., kedd

Gyógytestnevelés

Szia!

A tavaszi szünet előtti utolsó torna anyagot küldöm Nektek. Mindenkinek jó pihenést kívánok.

A videót ITT tudod megtekinteni

ÁGI néni

Ostern

Kedves hatodikos!
Lehet, hogy csak a szél fúj, de én mégis mintha a húsvéti nyuszi közeledő lépteit hallanám...🐰

Ihr wisst schon, der Osterhase kommt zu Ostern, und er bringt Geschenke. Er versteckt die Geschenke und Eier im Garten. Die Kinder suchen sie.
Willst du Eier suchen?
Im Deutschen gibt es viele Wörter mit "Ei".
Macht ein Wettbewerb! 
Wer kann die meisten Wörter mit "Ei" finden?🥚
Zum Beispiel: mEIn
(Ti már tudjátok, hogy a húsvéti nyuszi jön Húsvétkor és ajándékot hoz. Az ajándékokat és a tojásokat elrejti a kertben. A gyerekek megkeresik ezeket. Akarsz tojást keresni? A németben sok szóban van "ei". Versenyre fel! Ki találja a legtöbb szót "ei"-al?Írd le a szavakat a füzetedbe!)

Végezetül egy kis kultúra...
Miben különbözik a német húsvét a magyartól? Mennyi a hasonlóság és mennyi a különbség? Egy új nyelv tanulásánál nagyon fontos, hogy figyeljünk a hasonlóságokra, sőt tudatosan keressük azokat, mert felgyorsítják és megkönnyítik a tanulást.
Ha van időd és kedved olvass utána az alábbi linken!

Jó készülődést és
Frohe Ostern!

Angol - Dóri néni csoportja 2020. április 7.

Hello everyone!

How are you today? I hope you are OK! 😊

1. feladat: Ellenőrzés

Emlékeztek erre a munkafüzeti feladatra? Az utolsó mondathoz, szinte mindenki 'does'-t írt, pedig a people azt jelenti, hogy emberek, tehát többesszám, ezért 'do' kell elé a kérdésben.
 Nyisd ki a munkafüzeted a 8. oldalon és nézd át az 1. feladatban a megoldásaid, javítsd ha hibát látsz!


2. feladat: Easter words

Yay, Easter is coming! Let's learn Easter words!
Párosítsd a húsvéti szavakat a képekkel! A füzetedbe dolgozz, így: 1-a (church - templom), 2-..., 3-...
Ha nem tudod mit jelent egy-egy szó, nézz utána az interneten!

Ha nem jól látod a feladatlapot, letöltheted ITT.

3. feladat: Video

Nézd meg ezt a videót és oldd meg a feladatokat, amik közben megjelennek. 

Happy Easter!

Nyelvtan IV. 07.

Kedves hatodikos!

A kölcsönös névmást fogjuk ma megtanulni.
A kölcsönös névmás azt fejezi ki, hogy több személy cselekvése kölcsönösen hat a  cselekvést végzőkre, egyiké a másikéra, és fordítva.
 Egyetlen kölcsönös névmásunk van, az egymás szó.
A példamondatokat a kiegészítésekkel írd le a füzetedbe.
 Az óra címe: Kölcsönös névmás
Illeszd a következő ragokat és névutókat a kölcsönös névmáshoz, majd írd az így alkotott alakokat a megfelelő mondatok végére!
-hoz              előtt             -ra                -t

 a) Negyven évet éltek le békében …
b) A barátok figyelnek …
 c) Hűségesek …
d) Tökéletesen kiegészítik …
e) Nincs titkuk …


Néhány ismert irodalmi alakot idézünk fel most, egészítsd ki a mondatokat kölcsönös névmással!

-Iluska és Jancsi elváltak......................
-Miklós és a farkas birkóztak........................
-A tizenkét kőműves egyességet tett ..................között.
-...............néz a sok vitéz, a vendég wels urak.
Petepite és az apukája..............................testében ébredtek egy reggelen.

Jó munkát kívánok!

Matematika Balázs bácsival - 2020.04.07.

Kedves Diákom!


Ma a nevezetes százalékértékekkel foglalkozunk. Hogy mitől nevezetesek? Attól, hogy ha ezeket kell kiszámolnunk, nincs szükségünk az 1% meghatározására, a 100%-ból egy lépésben ki tudjuk számolni őket.

Most is abból indulunk ki, hogy az alap a 100%.

Nevezetes százalékok:

Elmélet                                                                      Gyakorlat: mennyi 60-nak a
  • 10%, az alap 10-ed része                                    10%-a: 60 : 10 = 6
  • 20%, az alap ötöde                                              20%-a: 60 : 5 = 12
  • 25%, az alap negyede                                          25%-a: 60 : 4 = 15
  • 50%, az alap fele                                                 50%-a: 60 : 2 = 30
  • 75%, az alap háromnegyede                               75%-a: 60 : 4 * 3 = 45
  • 100%, az alap maga                                            100%-a önmaga, 60
  • 150%, az alap másfélszerese                               150%-a: 60 * 1,5 = 90
  • 200%, az alap kétszerese                                    200%-a: 60 * 2 = 120
Természetesen a nevezetes százalékok is számolhatók a hagyományos módon is, azaz először az 1%-ot számoljuk ki, utána szorzunk annyival, ahány százalékot ki akarunk számolni, de nem érdemes.

Ha feldolgoztad az új információkat, kérlek, játszd le az alábbi Kahoot-ot, aminek ugyanez a témája.
A játék 2020.04.07. 14 óráig érhető el, utána ideje elkezdened a tavaszi szünetet!

Ha a telefonodról játszol a Kahoot alkalmazással, a kód a következő: 0230745


Jó pihenést kívánok!


Nyelvtan - Kata néni

Kedveseim, 

még várom a múltkori, Toldihoz intézett kérdéseket a Teamsen tőletek: Nóri, J. Tami, Sugi, Beni, Patrik, Bence.



1. Bemelegítésként kérem, hogy hallgassátok meg EZT a dalt és közben próbáljátok megoldani EZT!

(A hallgatott szöveg alapján kell kitölteni a Leraningapps feladatot).

2. Folytatásként ITT IS GYAKOROLJ! 


3. A füzetedbe címként írd fel: A névmások


Egy olyan szövegből  válogattam szavakat, amit ismertek. Másold le a füzetedbe és a megoldással együtt küldd vissza nekem Teams-en!


Szó
Szófaj
Szó
Szófaj
acél

aranyos

sisak

vitéz

Bence

maga

téged

gyász

béke

nádas

békés

hatalmas

felséges

cimbora

ki?

cifra

tíz-tizenkét


forgószél

egymás



Hány névmást találsz a szavak között?
Melyik műből idéztem? Ki írta?

4. Utolsó feladatként segítsetek kijavítani az alábbi szöveget! 
 IDE MÁSOLJATOK  a hibás szavakat javítva (16 hibát találsz benne).


Toldi jelleme

Miklós tulalydonságai köszt van, amejik segíti és van, amelyik gátojja őt az előrejutásban.
Segíti kivételes erelye és bátorsága. Lendíti az akarás, hogy vitéz lehessen a király udvarában, és az édesaannyához fűződő szeretete.
Gátojja Miklóst a lobbanékonysága, hirtelen harakja. Ez sodorja veszéjbe. Fékezi Miklóst az is, hogy könyen elkeseredik. Ez magányossá teszi, s arra ingerli a durva embereket, hogy bosszancsák.
Érzékenységének köszönhető, hogy nem nyukszik bele az igasságtalanságba, mellyel György súlytja. A pesti népet is félti a megvadult bikától. Legjobban édesanyját félti. Érte képes legyözni az indulatait is, mikor György sértegetni kezdi. Nemzetét menti meg a szégyentől a cseh bajnokkal szemben.
Ereje, harckéssége a próbatételek sorozatában bontakozik ki előttünk. Ellenfeleit sorra legyőzi. Csellel sem tudnak erőt venni rajta. György fölött erkölcsi győzelmet arat.


Jó munkát, és jó pihenést a szünetre!
Kata néni

Matematika Betti nénivel 2020.04.07.



Kérdőjel, betű, noha, százalék cégtábla Stock Illusztráció ...Kedves Hatodikosok !                                                                                

Aki még tartozik nekem  Témazáróval (Iringó ,Flóra ,Máté ,Janó) Tk.145/27 a)b)c)f) ma éjfélig küldd el gyurisbeata8@gmail.com címre !

Ma 9 órakor találkozunk a Microsoft Teamsben ,online matematika órán .

Ha valamiért mégis lemaradtál a feladatokat itt is megtalálod !

A múlt órákon megismerkedtünk a százalékszámítás három alapfogalmával (alap,százalékérték ,százalékláb)

Ma azt tanuljuk meg, hogyan kell kiszámítani a százalékértéket ?

Ehhez mindig azt kell megnézned mihez hasonlítunk ,az lesz az alap,a 100 %. 

I.Mintafeladat 

Mennyi a 400 Ft-NAK 1%-a ; 2%-a,5%-a;10%-a;20%-a;25%-a;50%-a;75%-a;125%-a ?
 (az alap a 400 Ft)

         100 %                      400Ft                                        100/100-ad rész
             1%                       400Ft:100=4Ft                             1/100-ad rész
             2%                       400Ft:100x2=8Ft                         2/100-ad rész
             5%                       400Ft:100x5=20Ft                       5/100-ad rész
           10%                       400Ft:100x10=40Ft                    10/100=1/10-ed rész
           20%                       400Ft:100x20=80Ft                    20/100=1/5-öd rész
           25%                       400Ft:100x25=100Ft                  25/100=1/4-ed rész
           50%                       400Ft:100x50=200Ft                  50/100=1/2-ed rész
           75%                       400Ft:100x75=300Ft                  75/100=3/4-ed rész
         125%                       400Ft:100x125=500Ft               125/100=5/4-ed rész


II.Mintafaladat 

 Mennyi a 6200kg-NAK 1%-a ; 2%-a,5%-a;10%-a;20%-a;25%-a;50%-a;75%-a;125%-a ?
 (az alap a 6000kg)

         100 %                      6200kg                                        100/100-ad rész
             1%                       6200Ft:100=62kg                            1/100-ad rész
             2%                       6200Ft:100x2=144kg                      2/100-ad rész
             5%                       6200Ft:100x5=310kg                      5/100-ad rész
           10%                       6200Ft:100x10=620kg                   10/100=1/10-ed rész
           20%                       6200Ft:100x20=1240kg                   20/100=1/5-öd rész
           25%                       6200Ft:100x25=1550kg                  25/100=1/4-ed rész
           50%                       6200Ft:100x50=3100kg                50/100=1/2-ed rész
           75%                       6200Ft:100x75=4650kg                75/100=3/4-ed rész
         125%                       6200Ft:100x125=7750kg              125/100=5/4-ed rész

   Írásbeli házi nincs !

Szerdán már nem találkozunk ,mert DÖK nap lesz !

Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok és sok pihenést !

Glitteres húsvéti képeslap képeslapok | Képeslap, Képek




                                         

2020. április 7. Ének

Hahó hatodikosom!

Bizonyára elfáradtál már az elmúlt hetekben. Én is.

🎬Szeretettel ajánlom a figyelmedbe EZT az Oscar-díjas magyar rövidfilmet, nézd meg!

Most nem is szeretnék mást, csak jó pihenést kívánni neked a tavaszi szünetre!

Viszonthallásra!👂

Emelt angol - Éva néni

Dear Students!

NO LIVE ENGLISH LESSON TODAY. SORRY!
Gondolom, hogy most mindenki telesírja a párnáját... De ne búsuljatok!
Itt van nektek Peppa!


Watch this easter episode of Peppa Pig in English.
Write as many Easter words as you can.

https://www.youtube.com/watch?v=PrNI1m5jBC4

Have a very nice spring break.
Bye!


Nyelvtan Reni nénivel

Kedves Mindenki!

A megbeszéltek szerint ma dolgozatot fogtok írni.

A dolgozatot ITT TUDOD MEGÍRNI

Direktcím: Nyelvtan dolgozat 6.

Határidő: 2020. április 7. 21.00

Aki nem boldogul a Redmentával, lapon dolgozzon VAGY emailben VAGY messengeren küldje el a válaszokat.

A szünetben jó pihenést Nektek! Addig is írjatok helyesen!



Angol-Anikó néni

Dear Students!

 

Happy Easter Gif eCard - Megaport Media


A mai óránk online óra lesz 10 órakor a teams csoportban találozunk.

Témánk Easter in Britain.

EASTER VOCABULARY - MATCHING



 Aki még nem csinálta meg!!!!!!


A füzetedbe egy üres oldalra írd le a válaszokat és küldd be, mert jegyet kaptok rá!!!!!!!!!!


           Joe's................................................(4/1)
Példa: Joe' s birthday is on the fourth of January. 

1. Mary's..............................................................(3/12)
2. Marlin's............................................................(12/5)
3. Diana's..............................................................(24/7)
4. Jack's................................................................(8/8)
5. Dave's...............................................................(2/6)
6. Fred's..............................................................(17/10)
7. Sue's.................................................................(25/3)
8. Tom's................................................................(31/4)
9. Chris's................................................................(10/11)
10. Herry's.............................................................(14/9)

A munkádat töltsd fel IDE
 

Testnevelés - tartásjavító gyakorlatok - 2. rész

Tartásjavító gyakorlatok!

A tegnapi bejegyzésben sok mindenről szó esett, de szeretném kiemelni a hátizom erősítés fontosságát, mert görnyedt háttal ülni a lecke felett az nem csak fárasztó de egészségtelen is, bár e kettő összefügg. 


Mikor így ülsz a széken, hogy a vállaid előre esnek, a hátadon meg egy "púp" jelenik, meg, azzal akadályozod a vérkeringésed, mert nyomod a nyaki ereidet, ahonnan a vér a fejedbe megy fel illetve távozik onnan. 

A tüdődet is beszorítod a két karod közé, így nincs kellő mennyiségű oxigén ami rendelkezésedre állna, mert a tüdőd kapacitása így csökken és ha nincs oxigén akkor elfáradsz, vagy akár szédülhetsz is.

A gerinced "púpossága" nyújtja a hát izmait, ami így túl laza lesz és könnyebben csípődnek be az idegek is, na és a kinyúlt izmok nem tartják meg a gerinced megfelelő módon, így elfáradsz.

Úgy ülsz, mint egy kérdőjel, gondolom hallottátok már ezt és nem tudtad miért mondják és azt sem mi ezzel a baj, így az sem tűnik fel, hogy elfáradsz, hiszen mindenki elfárad egyszer. 

Váltsd át az LBS mértékegységet KG-ra, az internet segítségével, (LBS to KG beírása a Google keresőbe) hogy megtudd, mekkora súly nehezedik a gerincedre a helytelen tartás következtében, ezt úgy képzeld el, mintha egy ekkora plusz súly lenne mindig a vállaidon, a hátadon, a tarkódon, miközben ülsz.


Azért segítek egy kicsit :-)

1 LBS, az 1 font, ami kb: 0.5 kg


Mivel a testnevelés fizikai tevékenység, így a fenti linkben említett, fizikai elnevezések,
 mint a tömeg és a súly is érdekes lehet a számodra. 

Mitől ez a neve és mitől az?!

Minden mozgás leírható képletekkel, ehhez a fizika és a matematika van segítségére a tudósoknak, na és a biológia, melyik izom mikor feszül meg vagy lazul el és közben milyen hormon termelődik, vagy a szervezet honnan jut energiához stb. 
Az ének, is mint ritmus ide tartozik, de a ritmus egyben matematika is :-)

Akkor egy kis tudomány!

Itt méréseket láthatsz angol nyelven, ne ijedj meg ettől, hogy nem érted vagy nem mindent értesz.
A számadatok magukért beszélnek, amikre a sportolók képesek:


...kellemes szabadidős tevékenység megnézni a videokat, különböző sportágakról és azok képviselőiről, de lehet a teljesítményüket látva kicsit megizzadsz :-)


A mai feladat:

Ülj a székeden egyenes háttal és máris testgyakorlatot végzel, erősíted a hátizmaidat, tanulás közben.

Elsőnek ez furcsa lehet, hogy erre kell figyelned, de hosszú távon ez hasznos. 

A fejed tetején egyensúlyozhatsz egy vékony füzetet közben, míg a gyakorlatot végzed.

Kezd 3x1 perc gyakorlással, közben 1 percet pihenj. ezt tanulás közben, kb: 20 percenként ismételd meg, azaz 1 óra alatt kb: 3x és ez minden tantárgy tanulása mellett működik, egy idő után már észre sem fogod venni, hogy csinálod, mert természetes lesz a számodra.

Ha van gimnasztikai labdád használhatod azt is. Ez az a nagy szürke labda az iskolában, ami Szilvi néni által, már ismerős lehet. A labda más egyéb feladatokra is jó, mint erősítés vagy nyújtás akár...

katt ide: 



Kellemes időtöltést kívánok a szünetre és ne felejts el mozogni!






Matematika 6/1. Imre bácsi



Kedves Hatodikosok!

A mai órán egy teszt jellegű tudáspróbával lezárjuk az arányos osztás témakörét.
Erre külön jegyet nem kapsz, de beszámít majd az áprilist lezáró digitális jegyedbe, ezért mindenkinek kötelező kitölteni a tesztet.

Öt feladatot kell megoldanod, minden feladathoz négy lehetséges megoldás tartozik, amiből természetesen egy a helyes, és neked azt kell kiválasztanod és bejelölnöd. /a számításokat a füzetedbe, vagy egy külön lapon végezheted/


Mindenkinek jó pihenést kívánok a tavaszi szünetre!
/A fiúknak azt javaslom, hogy ne menjenek sehova locsolkodni, a lányok viszont ne engedjenek be senkit!/