Szia!
Mai feladat, hogy menj ki a szabadba és sétálj, biciklizz, kocogj, ami jól esik.
A megjegyzésbe írd meg, hogy mit csináltál!
Jó pihenést!
Ági néni
2020. április 30., csütörtök
Kézműves szakkör IV.30.
Hölgyeim,
ma folytatjuk tovább az anyák napi ötletelést, ha valaki még nem talált ki semmit ajándéknak.
A mút heti és az azelőtti ötletek varrással készültek. Szívek, virágok. Ha nincs otthon tömőanyagod, vattával vagy összedarabolt fonallal, anyagdarabkákkal is kitömheted, esetleg régi párnákból, kabátokból is kiveheted a tömést.
Most egyszerűbb ötleteket hoztam, hátha valamelyik megtetszik.
Papír, tűzőgép, befőttesüveg kell csak hozzá!
Készíts személyreszóló anyák napi kuponokat. Tűzőgéppel füzetté alakíthatod, ha pedig egy szívecskés üvegbe hajtogatod a cetliket, kész is van a szeretetbefőtt😍. Oklevelet is írhatsz anyának, mamának.
Íme az ötletek:
Végül egy társasjáték közösen anyával:
A mezőket és a kártyákat megrajzolod, színezed. Dobókockával is játszható.Saját magad találhatod ki a szabályokat. A lényeg, hogy a kártyákon lévő mondatokat kell befejezni. A kártyákat külön is felhasználhatod a szeretetbefőtthöz.
ma folytatjuk tovább az anyák napi ötletelést, ha valaki még nem talált ki semmit ajándéknak.
A mút heti és az azelőtti ötletek varrással készültek. Szívek, virágok. Ha nincs otthon tömőanyagod, vattával vagy összedarabolt fonallal, anyagdarabkákkal is kitömheted, esetleg régi párnákból, kabátokból is kiveheted a tömést.
Most egyszerűbb ötleteket hoztam, hátha valamelyik megtetszik.
Papír, tűzőgép, befőttesüveg kell csak hozzá!
Készíts személyreszóló anyák napi kuponokat. Tűzőgéppel füzetté alakíthatod, ha pedig egy szívecskés üvegbe hajtogatod a cetliket, kész is van a szeretetbefőtt😍. Oklevelet is írhatsz anyának, mamának.
Íme az ötletek:
Végül egy társasjáték közösen anyával:
A mezőket és a kártyákat megrajzolod, színezed. Dobókockával is játszható.Saját magad találhatod ki a szabályokat. A lényeg, hogy a kártyákon lévő mondatokat kell befejezni. A kártyákat külön is felhasználhatod a szeretetbefőtthöz.
Irodalom - 04.30.
Mától a Pete Pite lesz terítéken. Az órák menetéhez szükséges a regény elolvasása.
1. Olvasd el (újra) az első részt (Az átváltozás reggelén)! (A regény címére kattintva eléred digitális formában.)
A tizenegy és fél éves Pete Péter egy reggel arra ébred, hogy alig fér el az ágyon. A takarója alól két szőrös láb kandikál ki, a keze óriási, a hangja mély és reszelős. Úgy tűnik, Pete Péter, azaz Pite egyetlen éjszaka alatt felnőtt, és pont olyan lett mint az apja.
Ráadásul apukája, dr. Pete Ádám is átváltozott, és megszólalásig hasonlít a fiára. Sőt a megszólalás után is. Pite suli helyett munkába indul, Ádámot pedig várja az iskolapad.
Ráadásul apukája, dr. Pete Ádám is átváltozott, és megszólalásig hasonlít a fiára. Sőt a megszólalás után is. Pite suli helyett munkába indul, Ádámot pedig várja az iskolapad.
A regény kiindulópontja egy metamorfózis. A metamorfózis jelentése: átalakulás egyik formából a másikba, átváltozás, alakváltoztatás, formaváltoztatás.
A cselekmény egy szerepcserére épül: Pete Péter és édesapja, dr. Pete Ádám testet cserélnek.
2. Vázlatírás. Másold le a kékkel szedett szöveget a füzetedbe! A cím Pete Pite legyen!
Új oldalon kezdd a vázlatot!
Új oldalon kezdd a vázlatot!
3. Írd fel az első részben megismert szereplők nevét a füzetedbe! (Péter, Ádám, Kázmér)
4. Válaszolj a kérdésekre a füzetedbe!
a) Milyennek látja Pete a szobáját az átváltozás reggelén?
b) Mivel foglalkozik dr. Pete Ádám?
c) Előző este beállított Kázmér bácsi. Ki ő?
a) Milyennek látja Pete a szobáját az átváltozás reggelén?
b) Mivel foglalkozik dr. Pete Ádám?
c) Előző este beállított Kázmér bácsi. Ki ő?
5. Megismertük a főszereplőket, és találkoztunk Kázmér bácsival is, akiről tudjuk, hogy kereskedik. Hogy Kázmér bácsi mivel üzletelt? „Álmokkal – dörmögte, ha kérdezték. – Az izlandiak melegről álmodnak, nekik elektromos kályhát adok el. Dél-Afrikában a jégről álmodnak, nekik mélyhűtőket viszek. Mindenki álmodik valamiről… És az álmaiért mindenki szívesen fizet…”
Az utolsó mai feladatért kattints IDE!
Természetismeret 04.30.
Kedves Hatodikos!
Nem lesz ma a Teams-en óránk, hiszen elérkezett a témazáró ideje:
RÉTEK, MEZŐK, SZÁNTÓFÖLDEK - KAHOOT
Megoldható: május 04.
Sok sikert és sok pontot kívánok! 😊
Marianne néni
Testnevelés - Egyensúlyt fejlesztő feladatok
Sziasztok!
Nézzétek meg az alábbi videot és csináljátok meg ezt az egyszerű gyakorlatot:
A feladatot a videoban látható irányokba végezd csak el:
2x10 kört teljesíts
ez a ráhangolódás, bemelegítés
a MAI feladatra.
Csukott szemmel nem kell végrehajtani a feladatot!!!
-------------------------------------------------------------
Készíts egy nagy "iránytűt"
A 8 égtájat, írd fel egy-egy papírdarabra és helyezd el magad körül úgy, hogy:
Te is keresd meg merre van Észak, Dél stb.
Így helyezd el a 8db papírdarabot, kör vagy négyzet alakzatban!
Kérj tanácsot szüleidtől, ha nem tudod, melyik irány merre van a szobádban.
Ha van kertetek, menj ki oda ott könnyebben megtalálod az égtájakat.
Ügyelj rá, ha kibillennél az egyensúlyodból, akkor ne legyen semmilyen tárgy a közeledben!
Keress egy min. 2x2m szabad területet a feladathoz.
Cipő nem kell, a feladatot mezítláb végezd, de ne csúszós talajon, hanem szőnyegen.
A fürdőszoba, a kerámia járólap nem ideális helyszín.
A lábad alá rakj szőnyegen is egy mosásra ítélt pólót vagy egy pokrócot,
úgy, hogy azt 4-be hajtód.
A talpad egy kb. 1cm magas puha felületen legyen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A feladat végrehajtásának a leírása:
Minden páratlan kör:
(1-3-5-7-9)
balra kezd, bal lábbal,
a jobb lábad a földön marad:
Észak felé nézel végig,
majd csakis a bal lábaddal megérinted,
vagy megpróbálod megérinteni:
É-Ény-Ny-Dny-D-Dk- K-Ék a sorrenden.
Dk-től nehezedik a feladat!
Ha Dk-tól túl nehéz a feladat,
változtass és keress egyéni megoldást eltérve a rajztól!
Minden érintés után a bal lábadat zárd a jobb lábad mellé,
de csak a lábujjad érhet le a földre egy pillanatra.
Mint az ábrán a piros vonal úgy haladj!
Minden páros kör:
(2-4-6-8-10)
jobbra kezd, jobb lábbal,
a bal lábad a földön marad:
Észak felé nézel végig.
majd csakis a jobb lábaddal megérinted,
vagy megpróbálod megérinteni:
É-Ék-K-Dk-D-Dny-Ny-Ény a sorrend.
Dny-tól nehezedik a feladat!
Ha Dny-tól túl nehéz a feladat,
változtass és keress egyéni megoldást eltérve a rajztól!
Minden érintés után a jobb lábadat zárd a bal lábad mellé,
de csak a lábujjad érhet le a földre egy pillanatra.
Mint az ábrán a piros vonal úgy haladj!
2x10 kört teljesíts!
Ha kihívásra vágysz, próbáld meg ismét, de most 10 kört egyben az egyik irányba, majd lábcsere és 10 kör a másik irányba!
Ne rohanj a feladattal, egyensúlyozz lassan figyelve arra amit csinálsz!
Írd be a naplódba az időt is, amit mindig oda kell írni, ha megcsináltad a 10-10 kört egyben írd le azt is, de azt külön idővel!
Jelezd a hibapontot!
Egy hibapont, ha elveszted az egyensúlyod és leér a talpad, sarkad a lábujjad mellett.
A lábujjad csakis azon lábad mellett érhet le, amin állsz a kör vagy a négyzet közepén. Az ábrákon fekete ponttal jelölve!
Jó munkát kívánok!
6.A Rajz 2020.04.30. Sziluett festése
Beadási
határidő: nincs (azaz nem kötelező)
Ha NEM
működik a "Feltöltés" gomb, küld el e-mailben a fotót: purak.akos@vargatamas.hu
Év végén reklamációt nem fogadok el.
Csak indokolt esetben.
Kezdünk!
A
ma órán a sziluett festését mutatom
meg nektek egy videón keresztül. Mivel nem tudom, hogy ki, hogy van felszerelve
otthon festékből és eszközökből nem teszem kötelezővé, de mindenképpen
szeretném, ha a jelenséget vagy a kép felépítését ismerd.
Élőszőr megfestik a hátteret majd utána a sziluettben (árnyékkép) ráteszik a mintát.
Ennyi.
Testnevelés - ujjak és alkar erősítése - 3.rész
Sziasztok!
Dupla óra, dupla feladat, de nem nehéz!
Dupla óra, dupla feladat, de nem nehéz!
Elérkeztünk a 3. részhez az ujjak és az alkar erősítése témában!
Egy fél literes műanyag flakonra lesz szükség!
(ha lehet akkor gyári bontatlan és szénsavas verzióra)
Fordítsd meg a flakont úgy, hogy a kupak fejjel lefelé legyen és a kezeddel/ujjaiddal, fogd meg a palack alját, felülről.
A kezedet és a palackot, hagyd lógni a tested mellett, miközben szilárd és sima talajon állsz.
A másik kezeddel, indíts el egy stoppert vagy kérj meg valakit aki méri az idődet!
Nézd meg meddig tudod tartani így a palackot.
...majd:
Kézcsere következik!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az edzésnaplódba írd be, melyik kezeddel, mennyi ideig tudtad így tartani a bontatlan palackot!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)