2021. március 18., csütörtök

Rajz Réka nénivel: Versailles és házi feladat határidő!

Kedves Gyerekek! 

Először:  

Hamarosan lejár a rajz házi feladat beadási határideje. 2021.03.19. - péntek!!!! 
Akiktől még nem kaptam rajzot: Domi, Laura, Zsombi, Niki, Flóra, Panna, Gergő, J. Tami, Attila, Bogi, Kevin, Iringó, Bence 

Kérlek, vegyétek ezt komolyan. Jegyet kaptok erre. 


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A mai napon Versailles-ba invitállak Benneteket egy kis sétára!
Szeretném, ha megfigyelnétek a kastély belsejét: milyen bútorok találhatók benne, milyen a kialakítása, berendezés, dekoráció stb. illetve a kertet is figyeljétek meg! 
Mindent tegyetek el, ami zavarhat a nézelődésben, merüljetek el a kastély szépségében. 



Kellemes nézelődést! 

Réka néni ✨

Angol Dóri nénivel - 2021.03.18.

Dear Students,

Let's continue the revision!

Today you are going to do the progress check! (Workbook p. 42)
A mai órán a munkafüzet 42. oldalán lévő feladatokkal folytatjuk az összefoglalást.

1) Vocabulary

Workbook p. 42 / exercise 1 - Circle the correct word.

2) Countable or uncountable?

Workbook p. 42 / exercise 2 - Döntsd el, hogy megszámlálhatók (C) vagy megyszámlálhatatlanok (U) a főnevek! 

3) How much / how many?

Workbook p. 42 / exercise 3 - Egészítsd ki a kérdéseket a much, many, is, are szavakkal!  

Emlékeztető:  
How muchuncountable nouns (pl: How much milk is there?)
How manycountable nouns (pl: How many bananas are there?)

4) Some / any / a / an 

Workbook p. 42 / exercise 4 - Válaszolj a 3. feladat kérdéseire a kép alapján! Használd az is, isn't, are, aren't igéket és a some, any, a/an névelőket!

Emlékeztető:
some állításokban, U, C többesszámban (pl: There are some oranges.)
any  tagadó mondatokban, U, C (pl: There isn't any milk.)
a/an → állításokban, C egyesszám (pl: There is an apple.)

5) Listening task

Workbook p. 42 / exercise 5 - Hallgasd meg a rövid párbeszédeket és írd a neveket a megfelelő képekhez!
A hanganyagot ITT találod.

Készíts egy képet a megoldásaidról a Mf. 42. oldalán és küldd el nekem e-mailben vagy Teams-en! Ha jól sikerül, akkor órai munka 5-öst kaphatsz rá! 

Ha kérdésed van, írj bátran!

Best wishes!
Dóri néni

Földrajz - 03.18.

 Kedves Hetedikes!

  

Cím a füzetbe:                                       A szegénység földjén

Olvasd el a leckét (tk.99.-101.o.), hogy megtudd, milyen hatalmas problémával küzdenek Afrika nagy 

részén.

Hol alakult ki a Száhel-övezet és mi jellemző erre a területre? 

Nézd meg a 185. ábrát és keresd meg a pirossal jelölt országok neveit az atlaszodban, az Afrika 

országai térképlapon.

Írd le a füzetedbe, hogy mi jellemző a Száhel-övezetre és sorold fel az oda tartozó országokat: (tk.99.o.)

SZÁHEL-ÖVEZET jellemzői:

-

-

stb.

ORSZÁGOK:

Másold le a füzetedbe a 190.ábrát!

Ez az ábra nagyon jól összefoglalja a Száhel-övezet gondjait.

Milyen társadalmi problémákkal kell megküzdeniük az itt élő embereknek? 

Sorold fel! (tk.101.o)

TÁRSADALMI PROBLÉMÁK:

-

-

stb. 

Oldd meg a következő munkafüzeti feladatokat: 41.o.1.,2.; 42.o.3.

Várom a füzetről és a munkafüzetről készült fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni


Kémia A periódusos rendszer 03. 18

 

Kedves Hetedikesek!

Nézzük meg milyen összefüggés van az atomok szerkezete és az atom periódusos rendszerben elfoglalt helye között!

Cím: Az atomszerkezet és a periódusos rendszer

A periódusos rendszer az elemek, az atomok tudományos rendszere.

Mengyelejev orosz tudós állította össze. Az elemeket tömegük alapján állította sorba. A hasonló tulajdonságú elemek kerültek egymás alá.



 A sorokat  periódusnak nevezzük:  arab számmal jelöljük (1. , 2...7)

A periódusszám megegyezik az elektronhéjak számával.

Az oszlopokat csoportoknak nevezzük:   római számmal jelöljük (I. A, II.A, I.B, II.B, ...VIII. A)     

A főcsoport száma megegyezik a külső héjon lévő elektronok  számával.

 A rendszám: az atom sorszáma. Megegyezik az adott atomban lévő protonok és elektronok számával.

Nemesgázszerkezet: nyolc külső elektronos szerkezet. Az energiaminimum állapotában vannak. Minden atom erre "törekszik".

 Néhány példa:


Házi feladat
Az óravázlatot leírni
Tk. 72-74 elolvasni
Írni!!! Mf. 46 / 1, 2, 3

Biológia - 03.18.

 

 Kedves Hetedikes!

 Online óra MA: Teams - 13:00

Az előző témakörben a trópusi övezet élőhelyeit ismerted meg, a mai órától a mérsékelt övezet élővilágával ismerkedünk.

Írd fel a füzetbe a témakör és a mai lecke címét:

ALKALMAZKODÁS A NÉGY ÉVSZAKHOZ

A mediterrán-szubtrópusi tájak élővilága 

Vázlat a füzetbe:

Mediterrán éghajlat

       a mérsékelt éghajlati övezetben alakul ki

ott, ahol a mérsékelt és a trópusi övezet határa nagyobb tengerek közelébe esik

       Földközi-tenger környéke, Kalifornia, Dél-Ausztrália   /szubtrópusi éghajlat/

64.o.1.   éghajlati diagram - tanulmányozd ahogy szoktuk

       4 évszak:

nyár -  forró, száraz, kevés csapadék

tél - enyhe, 3-4 hónap, eső (ritka a fagy és a hó)

ősz, tavasz - rövid

növényvilág

       a száraz és meleg nyárhoz alkalmazkodnak:

védekeznek az erős párologtatás ellen: pl.: kemény, bőrszerű vagy kicsi vagy viaszbevonatos

vagy piheszőrös levelekkel

Földközi-tenger:

       a partmenti sziklás részein jellemző a macchia : szúrós bozót

       mandulafenyő magja – fűszernövény  (homokos partvidékeken)

       örökzöld keménylombú erdők (tengerparton), leveleik bőrszerűek, viaszosak

       paratölgy: örökzöld, lemezekben leváló kérge: parafa  exportcikk (nyugaton)

       ciprusok  •   olajfa  •    nemesbabér  •    leander

félcserjék:

       kakukkfű  •     levendula       rozmaring, ezek illatszer alapanyagok, fűszerek

citrusfélék:

       citromfa           narancsfa

viráguk fehér, illatos, termésük lédús, C-vitaminban gazdag:

narancstermés: héjuk rücskös, illóolajokban gazdag, a terméshúst hártyás válaszfalak osztják gerezdekre, ezekben vannak a magvak

állatvilág

emlősök:  •       szarvasok, őzek, vaddisznók

madarak: madárvonulási útvonal  tk.66.o.10.

hüllők:

       görög teknős:   növényevő, a nőstények páncélja nagyobb (18-25cm)

       gekkók: lábukon tapadókorongok vannak

                         függőlegesen is másznak

                         rovarevők – éjszaka vadásznak

       óriás énekeskabóca: Adriai-tenger partján él csapatokban a lombkoronában

                                            hangjukat hanghólyag erősíti fel

                                            növényevők

       közönséges kaméleon: FELADAT - JELLEMEZD A TK. SEGÍTSÉGÉVEL (66.o.) 

Oldd meg a következő munkafüzeti feladatokat: 30.o. 4. és 6.

Várom a füzetről és a munkafüzetről a fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni

2021.03.18. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Heute kannst du üben. Ma gyakorolhatod még a KATI-szórendről tanultakat.

Alakítsd át a mondatokat! 

Pl: Emma: "Ich möchte Pizza essen!" ➡️ Emma sagt, dass sie Pizza essen möchte.

Készítettem egy nehezebb és egy könnyebb verziót is. Az a különbség köztük, hogy a könnyítettben jelöltem, milyen mondatrész szerepét tölti be az adott szó (A, I vagy T).

Nehezebb verzió:

Peter: "Ich will ins Bett bleiben."
Beate: "Ich kann nicht aufstehen."
Eva: "Die Familie Müller geht am Abend spazieren."
Thomas und Anna: "Wir bleiben fünf Tage in Tirol."
Die Klasse: "Die Lehrerin ist sehr streng."
Markus und Stefan: "Wir treffen uns vor dem Kino."
Tobias: "Unser Treffpunkt ist eine Bushalltestelle."
Martina: "Wir fahren Skateboard vor dem Einkaifszentrum."

Könnyebb verzió: ALANY - IGE - TÖBBI MONDATRÉSZ

Peter: "Ich will ins Bett bleiben."
Beate: "Ich kann nicht aufstehen."
Eva: "Die Familie Müller geht am Abend spazieren."
Thomas und Anna: "Wir bleiben fünf Tage in Tirol."
Die Klasse: "Die Lehrerin ist sehr streng."
Markus und Stefan: "Wir treffen uns vor dem Kino."
Tobias: "Unser Treffpunkt ist eine Bushalltestelle."
Martina: "Wir fahren Skateboard vor dem Einkaifszentrum."

A mondataidról készült képet küldd el a szilagyi.erika@vargatamas.hu címre!

Egy kis kikapcsolódás. 🔊 Kattints az oldalra, majd ezekre a gombokra: Go to web, Press here to start, Maybe Later... Ezután egy dalt kapsz, zenehallgatás közben kattints a zeneszövegből hiányzó szóra!😊

lyricstraining

Schönen Tag! 🌞

Anikó néni-Angol

 

Dear Students!


Today lesson is at Teams at 9 o'clock.


Task 1.

We are checking the homework.


Task 2. 

Speaking practice


Task 3.

Grammar Practice : a few/ a little Workbook page 41/6


Task4.

Revision in Student's book page 54. /1, 3.


Homework Student's book page 54/ 4, 5.


Küldd el az elkészült házi feladatot a teams angol mappádba!


Have a nice day!


                                                                                            Anikó néni