Kedves Hatodikosok !
Ma online óránk van a Microsoft Teams felületén.
Először ellenőrizzük a tegnapi kis dolgozat megoldását !
1. Feladat
Egy iskolába összesen 880 tanuló jár .A gyerekek 45 %-a fiú .Hány fiú jár az iskolába ?
a=880 fő
p=45 %
e=?
e=(a:100) x p =(880 :100 ) x 45 = 396
Válasz:396 fiú jár az iskolába.
2.Feladat
Egy kisvárosban 50 400-an élnek . 32%- uk keretes házban él. Hányan élnek kertes házban ?
a=50 400 fő
p=32 %
e=?
e=(a:100) x p =(50 400 :100 ) x 32 = 16 128 fő
Válasz : 16 128 -an élnek kertes házban .
3.Feladat
Egyik
üzletben szemüvegvásárláskor annyi százalék kedvezményt adnak ,ahány
éves a vásárló .Számítsuk ki ,hogy mennyibe kerül a 10 éves Gabi
szemüvege ,ha a szemüveg eredeti ára 38 500 Ft volt ? a=38 500 Ft
p=10 %
e=?
e=(a:100) x p =(38 500 :100 ) x 10 = 3 850Ft 38 500-3850 =34 650
Válasz : 34 650 Ft -ba került Gabi szemüvege.
A mai órán az Alap kiszámítását fogjuk tanulni !
Mutatok egy mintafaladatot,kétféle megoldással .
I. MINTAFELADAT
Elköltöttem a pénzem 30%-át ,510 Ft-ot .Mennyi pénzem volt eredetileg ?
Értelmezzük
a feladatot! Azt nem tudom ,hogy mennyi pénzem volt eredetileg ,tehát a
teljes összeget,a 100 %-ot keresem,ami nem más, mint az alap.
Füzetedbe másold le a kékkel szedett részt !
Adatok : p=30 %
e=510 Ft
a =?
1. Megoldás Következtetéssel
30 % 510 Ft
100% ? Ft
1% 510:30=17 Ft
100 % 17 x 100 =1700 Ft
2.Megoldás Törtrészből az 1 egész kiszámítása
Hány forintnak a 30/100-ad része az 510 Ft
30/100=0,30
510 : 0,30 =5100:3=1700 Ft
Pirossal írd le a füzetedbe a képletet !
a=(e:p) x100
Az alapot úgy is kiszámíthatjuk ,hogy a százalékértéket elosztjuk a százaléklábbal és a hányadost szorozzuk 100-zal.
2.Feladat
Egy osztály kirándulást szervezett .A költségek 24%-át ,15 000 Ft -ot
sikerült gesztenyegyűjtéssel előteremteni .Hány forintba került a
kirándulás ?
e=15 000 Ft
p=24%
a=?
a =(e:p ) x 100 = (15 000 :24 ) x 100 = 62 500 Ft
Válasz :a kirándulás 62 500 Ft-ba került .
3.Feladat
Egy város lakossága 15%-kal gyarapodott tíz év alatt .Hányan laktak
10 évvel ezelőtt a városban ,ha ez a növekmény 7500 főt jelent ?
e=7 500fő
p=15%
a=?
a =(e:p ) x 100 = (7 500 :15 ) x 100 = 50 000 fő
Válasz : 50 000-en laktak 10 évvel ezelőtt a városban.
Elküldendő feladat nincs !
2020. április 28., kedd
Nyelvtan - Kata néni 04.28.
Kedves Hatodikosom,
mára dolgozatot ígértem, tehát dolgozat lesz.
- a kitöltésre 35 perced van
- legkésőbb holnap 10.00-ig el kell kezdened
- a dolgozatot IDE kattintva találod
Hajrá, hajrá!
mára dolgozatot ígértem, tehát dolgozat lesz.
- a kitöltésre 35 perced van
- legkésőbb holnap 10.00-ig el kell kezdened
- a dolgozatot IDE kattintva találod
Hajrá, hajrá!
Kata n.
Nyelvtan Angi néni IV.28.
Kedves Mindenki!
1. Még mindig nem kaptam meg mindenkitől a korábbi feladatokat.
2. Bemelegítésként kérem, hogy hallgassátok meg a következő dalt ITT és közben próbáljátok megoldani EZT!
(A hallgatott szöveg alapján kell kitölteni a Leraningapps feladatot). Ha nem tudod hallgatni, figyeld a kivetített szöveget!
Remélem, ismeritek!
3. Folytatásként még egy gyakorlás:
KATTINTS ERRE A LINKRE!
ITT IS GYAKOROLJ!
4. A füzetedbe pirossal írd fel: A névmások
Egy olyan szöveből válogattam szavakat, amit ismertek. Másold le a füzetedbe és a megoldással együtt küldd vissza nekem messengeren!
Hány névmást találsz a szavak között?
Melyik műből idéztem? Ki írta?
5. Utolsó feladatként szeretném, ha segítenétek kijavítani az alábbi szöveget! A kijavított szöveget írd le a füzetedbe!
1. Még mindig nem kaptam meg mindenkitől a korábbi feladatokat.
2. Bemelegítésként kérem, hogy hallgassátok meg a következő dalt ITT és közben próbáljátok megoldani EZT!
(A hallgatott szöveg alapján kell kitölteni a Leraningapps feladatot). Ha nem tudod hallgatni, figyeld a kivetített szöveget!
Remélem, ismeritek!
3. Folytatásként még egy gyakorlás:
KATTINTS ERRE A LINKRE!
ITT IS GYAKOROLJ!
4. A füzetedbe pirossal írd fel: A névmások
Egy olyan szöveből válogattam szavakat, amit ismertek. Másold le a füzetedbe és a megoldással együtt küldd vissza nekem messengeren!
Szó
|
Szófaj
|
Szó
|
Szófaj
|
acél | aranyos | ||
sisak | vitéz | ||
Bence | maga | ||
téged | gyász | ||
béke | nádas | ||
békés | hatalmas | ||
felséges | cimbora | ||
ki? | cifra | ||
tíz-tizenkét | hű | ||
forgószél | egymás |
Hány névmást találsz a szavak között?
Melyik műből idéztem? Ki írta?
5. Utolsó feladatként szeretném, ha segítenétek kijavítani az alábbi szöveget! A kijavított szöveget írd le a füzetedbe!
Toldi jelleme
Miklós tulalydonságai köszt van, amejik segíti és van, amelyik gátojja őt az előrejutásban.
Segíti kivételes erelye és bátorsága. Lendíti az akarás, hogy vitéz lehessen a király udvarában, és az édesaannyához fűződő szeretete.
Gátojja Miklóst a lobbanékonysága, hirtelen harakja. Ez sodorja veszéjbe. Fékezi Miklóst az is, hogy könyen elkeseredik. Ez magányossá teszi, s arra ingerli a durva embereket, hogy bosszancsák.
Érzékenységének köszönhető, hogy nem nyukszik bele az igasságtalanságba, mellyel György súlytja. A pesti népet is félti a megvadult bikától. Legjobban édesanyját félti. Érte képes legyözni az indulatait is, mikor György sértegetni kezdi. Nemzetét menti meg a szégyentől a cseh bajnokkal szemben.
Ereje, harckéssége a próbatételek sorozatában bontakozik ki előttünk. Ellenfeleit sorra legyőzi. Csellel sem tudnak erőt venni rajta. György fölött erkölcsi győzelmet arat.
A füzeted fotóját a szokásos módon várom. vargatamasblogos@gmail.com
Angol - Dóri néni csoportja 2020. április 28.
Hi everyone!
A múlt heti fordítást csak négyen küldték a csoportból (Molli, Tami, Attila, Linett)! Ők 5-öst kapnak.
A többiek miért nem küldték?? Tudjátok, hogy jegyre ment?? Még ezen a héten küldhetitek a fordítást, de ha most sem külditek, akkor kénytelen leszek beírni az 1-est.
Ma 10 órakor online angol óra lesz a Microsoft Teamsben, aki tud, kérem csatlakozzon! Megéri részt venni az órán, mert együtt megbeszéljük az új anyagot és együtt megoldjuk a mai feladatokat.
Témánk: Gyakoriságot kifejező időhatározók
A 3b feladatban írd be a mondatba a gyakoriságot kifejező időhatározókat a szöveg alapján (Tk. 14. old).
A füzetedről készített képet küldd el ITT vagy e-mailben a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre! A fordítást is küldheted a mai feladattal.
Best wishes!
A múlt heti fordítást csak négyen küldték a csoportból (Molli, Tami, Attila, Linett)! Ők 5-öst kapnak.
A többiek miért nem küldték?? Tudjátok, hogy jegyre ment?? Még ezen a héten küldhetitek a fordítást, de ha most sem külditek, akkor kénytelen leszek beírni az 1-est.
Témánk: Gyakoriságot kifejező időhatározók
1. feladat:
Tankönyv 15. old. 3. feladat
- A gyakoriságot kifejező időhatározók azt fejezik ki, hogy milyen gyakran történik valami.
Kérdőszavuk a How often ... ? (Milyen gyakran ... ?)
Kérdőszavuk a How often ... ? (Milyen gyakran ... ?)
Pl.: How often do you go to the cinema?
- Jelentésük: never - soha
not often - nem gyakran
sometimes - néha
often - gyakran
usually/normally - általában, rendszerint
always - mindig
- Helyük a mondatokban rögzített. Nézzük hol állhatnak a mondaton belül:
- általában az ige előtt állnak
I usually watch TV in the morning. - ha a mondatban segédige (pl. do, don't) van, akkor általában a segédige után és a főige előtt állnak
I don't often do my homework. - ha a be ige van a mondatban, akkor általában a be ige ragozott alakja (am, are, is) után állnak
My dog is always hungry. - kérdésekben a közvetlenül a főige előtt állnak
What do you usually watch on TV?
2. feladat:
Tankönyv 15. old. 4. feladat
Írd be a mondatokba a zárójelben lévő időhatározókat a megfelelő helyre! Írd le a füzetedbe!
A füzetedről készített képet küldd el ITT vagy e-mailben a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre! A fordítást is küldheted a mai feladattal.
Best wishes!
Das Frühstück
Kedves hatodikos!
Te minden nap reggelivel kezded a napot? 🥐🍞🥚🥓🍳
Olvassuk el, mit mond egy doktor arról, hogy fontos-e a reggeli!
Segítek a még ismeretlen szavakkal.
1. feladat
Keresd meg ezeket a szavakat, húzd alá a szövegben! Margóra írd ki magyarul!
die Ernährung = táplálkozás
ohne Zweifel = kétség kívül
wichtigste = legfontosabb
die Mahlzeit = étkezés
die Tasse = csésze
reicht nicht = nem elegendő
das Geld = pénz
unterwegs = útközben
kein Ersatz = nem helyettesíti
bereiten = készít
abwechslungsreich = változatos
in Ruhe = nyugalomban
2. feladat
Oldd meg a szöveg alatti igaz (richtig) - hamis (falsch) feladatot!
3. feladat
Ismétlésként játssz pár kört
ITT (szókártyák emlékeztetőül)
és
ITT (párosítós játék)!
Az igaz-hamis feladat megoldásait küldd el!
Te minden nap reggelivel kezded a napot? 🥐🍞🥚🥓🍳
Olvassuk el, mit mond egy doktor arról, hogy fontos-e a reggeli!
Segítek a még ismeretlen szavakkal.
1. feladat
Keresd meg ezeket a szavakat, húzd alá a szövegben! Margóra írd ki magyarul!
die Ernährung = táplálkozás
ohne Zweifel = kétség kívül
wichtigste = legfontosabb
die Mahlzeit = étkezés
die Tasse = csésze
reicht nicht = nem elegendő
das Geld = pénz
unterwegs = útközben
kein Ersatz = nem helyettesíti
bereiten = készít
abwechslungsreich = változatos
in Ruhe = nyugalomban
2. feladat
Oldd meg a szöveg alatti igaz (richtig) - hamis (falsch) feladatot!
3. feladat
Ismétlésként játssz pár kört
ITT (szókártyák emlékeztetőül)
és
ITT (párosítós játék)!
Az igaz-hamis feladat megoldásait küldd el!
Viel Spaß!
Matematika Balázs bácsival - 2020.04.28.
Kedves Diákom!
A mai napon gyakoroljuk a százalékszámítást. Egy kicsit megbolondítjuk azzal, hogy most nem mondom meg, hogy melyik szereplőt kell kiszámolni, rá kell jönnöd. 😊
Ehhez figyelmesen nézd át az alábbi mintafeladatokat! Összesen négy van, kettőben alapot kell számítani, kettőben százalékértéket.
A mai online órán megnézzük az eddig felmerült kérdéseket, utána ezeket a feladatokat is alaposan átbeszéljük, ha teheted ne hagyd ki!
Holnap számonkérés lesz, ugyanebből az anyagból, azaz százalékértéket, illetve alapot kell számítani.
Jó munkát kívánok!
Angol-Anikó néni
Dear Students!
A mai óra online élő lesz a teamsban várlak benneteket 10 órakor.
Téma:
Házimunkával kapcsolatos szavakat megbeszéljük.
Elolvassuk az At home történetet.
Nyelvtan: időhatározó szavak az egyszerű jelen időben.
Grammar
Best wishes!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)