2021. március 8., hétfő

Testnevelés - 2021. március 08. - 1.nap az online térben

 Kedves 7.A!


Tavalyról ismerős az, amit ismét közzéteszek;

Ez a mai feladat!

 
EDZÉSNAPLÓ

Pár sort kell írni minden tesis naphoz:


- mit csináltál a napi feladat amit adok és az amit magadtól mozogtál

- mennyi időt mozogtál kb percben az aznapi mozgásmennyiség

- mennyire fáradtál el - 1-5 -ig pontozd, mint az iskolában                                                                                                            -  Az 1, az egyes jegy, ezt ne feledd!                                                                                                              - Legyél Őszinte magadhoz :-)



7.A blog: 
https://ahetedikamivagyunk.blogspot.com

...bár tudom/tudjuk, hogy több tantárgy is van és nehezebb otthon önállóan, matekot, magyart, történelmet stb. tanulni, mint tesit! 


Fogjátok úgy fel a testnevelést  is ezekben a napokban, mintha:
 edzésre járnál önként és ki szeretnéd próbálni ezt; az újfajta mozgásformát, feladatrendszert.


Iskola van most is, csak iskolán kívüli munkarenddel, e-oktatásban


Az edzésnapló egy füzetbe A5 méret vagy papíralapon vezetve teljesen jó.

 Ezért is írtam naplót, mert arról gondoltam, mindenkinek egy magának írt jegyzet ugrik be rögtön.

Amit teszel, azt magadnak csinálod, az egészségedért, ha most a testnevelésnél maradunk, mint tantárgy.


Ezek a többi tantárgynál is, így vannak. 
Amit itt megtanulsz, azt ott is tudod hasznosítani. 
A munkádról meg természetesen nekünk is tudnunk kell, mint ahogy ez eddig is így volt az iskolában.

 Erre most az EDZÉSNAPLÓ egy visszajelzés, Neked és nekem.


Amitől más mint eddig:

az önellenőrzés,
 a lelkiismereted,
 a felelősségtudatod,
 a lelkesedésed.

Kérdezzetek bátran, segítünk!

Irodalom - március 8.

Drágáim! 

Múlt órán Petőfi életével foglalkoztunk és házi feladatként a mf. 39/4. feladatot kaptátok. Holnap online órán (8.15-től!) ellenőrizzük a megoldásokat.


A mai alkalommal pedig:
1. Olvasd el újra a tk. 60-62. oldalát (vagy az órán írt vázlatunkat)!
2. Készíts "ötujjas" vázlatot Petőfi életéről!
3. Töltsd fel az elkészült vázlatodat a Teams-en a fájlok közé! (Elmondom/megmutatom törin, hogy hogyan kell.)
4. PLETYKAROVAT: Olvasd el a tk. 71. oldalának alján a pirosas-sárgás mezőben, hogy mi történt Szendrey Júliával Petőfi eltűnése után! 
5. Kutatómunka: nézz utána a következőknek:
(Ezeket a kérdéseket megtalálod a tankönyvedben is a 62. oldalon.)

Történelem - március 8.

 Kedveskék, 

10-kor találkozunk a Teams-en, ahogy megbeszéltük!


- Az óra előtt nézzétek meg ezt a videót:


Figyeld meg, milyen első világháborús jellegzetességekre ismersz rá benne!

- Az órán azzal foglalkozunk majd, hogy milyen volt az élet a fronton és a hátországokban az első világháború idején. (Meg azzal is, hogy mit is jelentenek egyáltalán ezek a fogalmak: front és hátország. ☺ )


- Megoldjuk majd EZT a feladatot, illetve EBBŐL néhányat és korabeli újságcikkeket vizsgálunk majd ITT és ITT.

- Az óra végére pedig kaptok egy kis fejtörőt (mert azokat annnyira szeretitek!). Egy titkosírással írt szót hoztam nektek. A titkosírás neve Caesar-kód (mivel Caesar is ezt használta a háborúi idején.)

KTyŐÓÁP

(A megfejtés egy földrajzi fogalom lesz.)


Tehát várlak titeket 10-kor a Teams-en. Rendkívül izgalmas a téma! 




Matematika. Fordított arányosság 2021.03.08

 

Kedves Hetedikesek!

Ma  a fordított arányosságra nézünk feladatokat!

93. óra  Cím: Feladatok megoldása fordított arányosságra

Írd le a feladatok megoldásait rendezetten, pontosan a blogon látható módon!

Értsd meg a feladatokat! A számolást ellenőrizd, lehet, hogy hibáztam! A megoldásokat szó szerint, gyönyörűen írd le a füzetedbe!

1.      A Bécsből induló 40 km/h átlagsebességgel haladó teherhajó hat óra alatt ér Budapestre. Mennyi ideig tart a 80 km/h sebességgel haladó szárnyashajó útja Budapest ás Bécs között?

Megoldás:

40 km/h átlagsebességgel haladó teherhajó                    6 óra

80 km/h sebességgel haladó szárnyashajó                      ? óra

A szárnyashajó sebessége kétszer nagyobb, ezért ugyanazt az utat fele annyi

6 : 2 = 3 óra alatt képes megtenni. (F.a.)

 

2.      Béres Anna négy barátnőjével osztozik az éttermi számlán. Így a költség fejenként 2600 forint. Mekkora összeg jutna egy emberre, ha a nyolcfős baráti társaság minden tagja egyenlő mértékben beszállna a számla kiegyenlítésébe?

Megoldás:

Ha Anna + 4 barátnő = 5 fő fizet               2600 Ft fejenként

                                      8 fő                          ?      Ft fejenként

( Mivel többen lesznek, 1-1- embernek kevesebbet kell fizetnie F.a.)

1.lépés: Ha Anna egyedül lenne 1fő fizetne         52600 = 3000 forintot fizetne2. 2. lépés                                      8 fő fizet                    13000 : 8 = 1625 forintot kell fizetniük fejenként.

(Látjuk, hogy az 1625 kevesebb, mint a 2600 forint.)

 

3.      Markos Józsi két artista cimborájával együtt 9 óra alatt állítja fel a cirkuszi sátrat. Mennyi idő alatt sikerülne a sátorállítás, ha 6-an végeznék a munkát?

Megoldás:

Ha Józsi két artistával együtt, tehát 3 fő               9 óra alatt

akkor 6 fő                ? óra alatt

Mivel kétszer többen állítják a sátrat, ezért ugyanazt a munkát fele annyi

9      : 2 = 4,5 óra alatt képesek elvégezni. (F.a.)

Írásbeli Hf.

12 munkás egy munkát 18 óra alatt végez el. Hány óra alatt végzi el ugyanazt a munkát  3 munkás?

 

Hol hibáztam? Holnap találkozunk a Teams-en!

Jó munkát! Edit néni

Kémia. Az atomok elektronszerkezetének gyakorlása 2021. 03. 08

 Kedves Hetedikesek!

Mivel nem mindenütt tökéletes még a digitális oktatásunk rendszere, ma még nem tanulunk újat.

Megpróbálok a kémia óra időpontjában a Teams-en kapcsolatba lépni veletek.

Így a mai órán a munkafüzetben gyakorolunk!

Most következett be az az eset, hogy egyfolytában "puskázhatsz" a periódusos rendszeredből! E nélkül nem is tudod a feladatokat elkészíteni!

KÖTELEZŐ A FELADATOK MEGOLDÁSÁHOZ HASZNÁLNI A PERIÓDUSOS RENDSZERT!!!

Órai munkára a nehezebben megoldható feladatokat választom ki!

Mf.  44.oldal 2. és 4. feladat

Mf. 45.oldal 1. és 3. feladat

Házi feladatként nincs új tanulnivaló! Ismételd az utolsó két leckét: Az atomok és az elektronburok szerkezetét!

Írásbeli lecke! Mf. 44. oldal 1. és 3. feladat

                        Mf. 45. oldal 2. és 4. feladat

Jó munkát kívánok!
Edit néni

Matematika Balázs bácsival - 2021.03.08.

Kedves Diákom!

Ma az online órán a lineáris függvények szabályait próbáljuk megfejteni.

Addig is hasznos lehet felidézni, hogy a tanultak szerint, a megadott szabály alapján hogyan kell ábrázolni lineáris függvényeket.

Ennek felidézésére tekintsd meg az alábbi videót!

Szeretettel várlak ma az online órán, a Temas-ben!


Jó szórakozást kívánok!

Matematika Imre bácsi 7. o.

 

Kedves Hetedikesek!

A mai óra témája:

 Fordított arányosság

I.  Nézd meg figyelmesen a következő 
VIDEÓT , ha kell többször is!


II. Írd le pirossal a füzetedbe a fordított arányosság szabályát, és TANULD is meg !

Ha az egyik mennyiség valahányszorosára változik, és a másik mennyiség annak reciprokszorosára változik, akkor a két mennyiség fordítottan arányos.

Két változó mennyiség fordítottan arányos, ha összetartozó értékpárjaik szorzata nullától
különböző állandó.

 

Feladat

4 ember 12 óra alatt betonozza le a járdát.

Rajzold le a füzetedbe, és töltsd ki a táblázatot!

 

ember

1

2

3

4

6

8

12

16

óra

12

szorzat

48

 

Fényképezd le a füzetedet és küldd vissza a hajdu.imre@vargatamas.hu e-mail címre!

A jutalmad piros pont!