2020. április 16., csütörtök

Gyógytestnevelés

Szia!

Ma egy nehezebb feladat következik, de bízom benne, hogy meg tudod csinálni. Kérlek írj vissza nekem, hogy mennyire volt nehéz. Köszönöm.

A videót itt találod: Mélyhátizom erősítése

Szép napot: Ági néni

Kézműves szakkör IV.16.

Kedves lányok!
Húsvét elmúltával biztosan maradt otthon néhány saját készítésű díszetek.
Kíváncsi vagyok rá, miket készítettetek. Ha van kedvetek , fotózzátok le és küldjétek el bátran!
vargatamasblogos@gmail.com

Ma a farmer újrahasznosításáról hoztam nektek képeket. Valószínűleg mindenkinek van otthon kidobásra ítélt farmergatyója. Ne tedd a kukába! Előbb próbáld ki, mit tudsz felhasználni belőle! Olyan ügyesek vagytok, hogy biztosan meg tudtok néhány ötletet valósítani a képek közül.
  





Remélem, találtok magatoknak olyat, ami tetszik. Esetleg anyák napjára is elkészíthetitek...

Irodalom - 04.16.

Drágáim,

először is óriási dicséret nektek, mivel csoda dolgozatokat állítottatok össze! Nagyon köszönöm a munkátokat! ♡
.


A délutáni beszélgetésünkig megpróbálom összeszedni a gondolataimat és kiemelni közülük néhány igazán nagyszerűt.


A Toldival kapcsolatos utolsó állomásunkhoz érkeztünk: dolgozatírás.
A kitöltéshez:
- 90 perc áll rendelkezésedre a kitöltéshez.
- A dolgozat egyszer kitölthető, ezért érdemes az időt a lehető legjobban kihasználni. (Ha érted, mire gondolok...😉)
- A dolgozat hétfő 7.30-ig kezdhető el.
- Mindenképp használd a Toldi szövegét!

A feladatlap ITT elérhető.

Hajrá, hajrá!
Kata néni



U.i. A Petepite aktuális lesz hamarosan, úgyhogy tessék olvasni, ha eddig még nem.

Testnevelés - Úszás - Híres Úszók Arcképcsarnoka - 1. rész

Sziasztok!


A szünet utáni első órán és immár 5 hét óta, ezen a felületen találkozunk.

Remélem kipihentétek magatokat!

A mai feladat az arcképcsarnok 1. része mellett:

Az EDZÉSNAPLÓBÓL az első hét feladatait/feljegyzéseiteket,
 névvel küldjétek el MA erre a címre:

 kovacs.imre@vargatamas.hu

Egy fénykép az edzésnaplóról elég, mert ha jól csináltad egy oldalra rá kell férnie, de ha mégis 2 oldal lett az sem baj :-)

Ne írd újra, ha mégsem olyan, mint gondolod!

Az első bejegyzésben 2020. március 16-án említettem a naplót:


Híres úszókról szól, az arcképcsarnok.

Megjegyzésben a blog alatt írd be, mi Hajós Alfréd "beceneve" !

Ne felejtsd el odaírni a Te nevedet sem :-)

Az Edzésnaplódba se felejtsd el leírni.


1878 - 1955

Hajós Alfréd – Wikipédia

Hajós Alfréd, az első magyar olimpiai bajnok és az első olimpiai bajnoka az úszás sportágnak. 

* "Az 1896. évi nyári olimpiai játékok-on Athénban, az első újkori olimpiai játékokon 11 fokos tengeri körülmények között megrendezett versenyen megnyerte mind a 100 m-es (1:22.2) - vízből indulva -, mind pedig az 1200 m-es (18:22) - hajóról a partra úszva - gyorsúszószámot, ezzel ő szerezte a magyar sport első és második olimpiai aranyérmét. (Valójában ezüstöket, hisz az első olimpián a győztes kapott ezüst érmet, a második pedig bronzot.)" 


Linkek


A Wikipedia szabadon szerkeszthető, így lehet benne pontatlanság, de alap információkra, figyelemfelkeltésre jó, de ellenőrizd az itt olvasottakat. Tájékozódj más forrásból is!

 Pl. könyvtár :-)

A modern kor vívmánya az e-könyvtár is:





Természetismeret 04.16.

Kedves Hatodikos!


Ma 13.00-kor találkozunk a Teams felületen!

A mai óra címe:                      Növénytermesztés az alföldi tájakon    (Írd fel a füzetbe!)
tk. kb. 86.o.

A mai feladatod, hogy figyelmesen elolvasd a leckét, melyben a gabonafélék közös jellemzőiről, a kukoricáról, a napraforgóról tudhatsz meg fontos tulajdonságokat.

Tanulás közben a szervek jellemzése a fontos (alulról felfelé), tehát, hogy milyen az adott növény gyökere, szára, levele, virága/virágzata, termése, valamint fontos a felhasználása is. Nézd meg:

KUKORICA
NAPRAFORGÓ

A burgonyáról a cukorrépáról a vöröshagymáról és a fűszerpaprikáról is találsz érdekességeket a leckében. Nézd meg:

BURGONYA
HAGYMA
CSÍPŐSPAPRIKA

A füzetbe írd fel így a mondatokat és válaszolj:

  1.  A gabonafélék közös jellemzői:
  2.  Ezekkel a réten élő növényekkel rokonok a gabonafélék:
  3.  Ez a feladata a kukorica koronagyökereinek:
  4.  Így nevezik a kukorica kétféle virágzatát:
  5.  Ezt nevezik szotyolának:
  6.  Így nevezik a napraforgó virágzatát:
  7.  Ezt a részét használják fel a napraforgónak:                       Mit készítenek belőle?
  8.  Ez a különbség a búzaszem és a napraforgómag között:
  9.  Ezt a részét fogyasztjuk a burgonyának:
10.  A cukorrépa ezen részéből nyerik a cukrot:

Várom a füzetről készült fotót ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni
                                                             
                                                    

6.A Rajz 2020.04.16. Reneszánsz


Beadási határidő: nincs
Aki nem töltötte fel az eddigieket siessen vele! (eddig max. 2x45 perced volt rá!)
Ha NEM működik a "Feltöltés" gomb, küld el e-mailben a fotót: purak.akos@vargatamas.hu
Év végén reklamációt nem fogadok el. Csak indokolt esetben.

Kezdünk!
A mai órára is egy videót hoztam nektek, hogy kímélve legyetek legalább rajzból.
Általános iskolában nem térek ki a művészettörténetre, mert jobb szeretem, ha a tanuló alkot. (Már amikor…)
Viszont megragadva a lehetőséget, rengeteg érdekes dokumentumfilm (nyugi rövid) van fent a neten, amit nem hinném, hogy magadtól megkeresnél, de ezért világítok rá én.

A korstílus a Reneszánsz. Történelemből már tanulhattátok és emlékezhettek pár infóra is.
Feladat:
Arra kérlek, nézd meg a videót és igyekezz minél több infót elraktározni. Nem tudhatod, mikor jön jól.