Kedves Hetedikesek!
Gyakoroljunk!
1) Ismételjük át a négyszögeket!
A rombusz magasság 4,8 dm. Mekkora a kerülete?
Számold ki kétféleképpen a területét!
Kedves Hetedikesek!
Gyakoroljunk!
1) Ismételjük át a négyszögeket!
Sziasztok!
Néhány alcím:
Minden kezdet nehéz
Alkalom szülte
Unaloműzés
Az óra érdekesebbé tétele...
Olvassátok el az alábbiakat és a kosárlabda mai népszerűségét hasonlítsátok össze az olvasottakkal a naplóban pár mondatba.
Az egyik ősnek tekinthető labdajátékot az amerikai bennszülöttek játszották. A maják és az aztékok változatában egy falra erősített fém gyűrűn kellett átütni a csapattagoknak egy golyót. A maják játéka kegyetlen volt: a vesztes csapatot feláldozták az isteneknek...
A mai értelemben vett kosárlabda 1891-ben született az Egyesült Államokbeli Springfieldben. Akkoriban dr. James A. Naismith (1861. november 6. - 1939. november 28.) volt a Springsfieldi Testnevelési Főiskola testnevelő tanára. Mint az iskola futballedzője azt a feladatot kapta, hogy találjon ki egy olyan érdekes játékot, amelyet a diákok a téli hónapokban tornateremben játszhatnak.
A véletlen segített: egy, a terem sarkában álló őszibarackos kosárba dobta a labdát, amikor hivatták. Visszatérve látta, hogy tanítványai az unalmas gyakorlatok helyett a kosárba való dobálással próbálkoznak. Megtetszett neki az ötlet, és két héten belül elkészült a játék tervezete.
Naismith az alábbi öt alapelvből indult ki, amikor a játék szabályait megalkotta:
- A játékot gömbölyű labdával, kézzel játsszák.
- A játékosok nem futhatnak a labdával.
- Bármelyik játékosnak joga van a pályán tetszés szerinti helyet elfoglalni.
- A játékosok között ne legyen erős személyi érintkezés.
- A labdát "a vízszintesen nyíló kapuba", kosárba kell dobni, amelyet a játékosoknál magasabban kell elhelyezni.
A játék bemutatásához két fából készült barackos kosarat felszereltetett a tornaterem erkélyére. A kosár magassági elhelyezése az erkély magasságából adódott, és ez a 10 láb (3,05 méter) olyan tökéletes gyűrűmagasságnak bizonyult, hogy a mai napig sem változott. Az első mérkőzést 1891. december 21-én a javíthatatlanok osztályának 18 diákja futball-labdával játszotta. A labdabirtoklónak pattogtatni kellett a labdát miközben szaladt. A portás egy létrán ült, hogy kivegye a kosárból a labdát, ha valaki kosarat ért el. Sok dolga nem akadt, mert a meccs végeredménye 1-0 lett.
Az új játéknak nagy sikere volt. Naismith később 13 pontban rögzítette a kosárlabda játékszabályait, melyben elsődleges szempontnak tartotta, hogy a játékban inkább az ügyesség domináljon, mint a nyers fizikai erő. A szabályokat a Triangle (Háromszög) magazin 1892. január 15-i számában közzé is tették New Game (Új Játék) címmel.
AZ ELSŐ 13 SZABÁLY
Az első közönség előtti mérkőzést 1892. március 2-án játszották a springfieldi iskola tanárjai és diákjai. A több mint kétszáz néző előtt a diákok 5-1-re verték a tanárokat. Nem sokkal ezután a játékot bemutatták Mexikóban, ezzel megkezdődött a kosárlabda világot meghódító körútja. Ugyanebben az évben a hartfordi Lew Allen drótvázas kosarat készített, ezzel helyettesítették a barackos kosarakat.
Kedveskék,
ma 13.00-kor várlak titeket Teamsen órára.
1. Ellenőrizzük a munkafüzetben kapott feladatot (mf. 68/2. a,b)
2. Folytatjuk a jelzőkkel való ismerkedést. Múlt óráról elmaradt EZ A FELADAT.
3. Ma a mennyiségjelzővel ismerkedünk meg közelebbről.
4. Megbeszéljük, hogy az alábbiak közül melyik mondathoz melyik ágrajz tartozik.
Kedveseim,
ma 8.05-kor online óra. Korábban kezdjük, mert sok dolgunk van. Például befejezni a Nemzeti dalt, munkafüzeti feladatot csinálni hozzá (47/2.) és megismerkedni egy másik verssel, a Föltámadott a tenger... cíművel (tk. 87. oldal). A két vershez kapcsolódóan egy vázlatban összefoglaljuk majd, amit tudni kell róluk.
Feladatod: Képzeld el, hogy te vagy a tankönyv szerkesztője. Keress az interneten, könyvekben olyan fényképeket,
festményeket, rajzokat, melyekkel illusztrálhatnád a verset! Másold be egy word
dokumentumba!
Milyen zenét, zenei részletet választanál a vershangulat
kifejezéséhez? Linkeld be ezt is a dokumentumba!
Megoldásod ma 16.00-ig küldd el e-mailben (digitaliskata@gmail.com)!
Good morning!
Online lesson on Teams today at 10 o'clock!
Topic: North and South, weather
Mindenki jelenlétére számítok az online órán!
See you soon!
Dóri néni
Kedves Diákom!
Ma gyakoroljuk a kerület és a terület kiszámolását.
Tarts velem az online órán!
Feladatok:
Liebe Schülerin, lieber Schüler!
Deutschstunde um 10 Uhr! Várlak a Teams-csoportunkban 10 órakor!
Témáink:
- Javítás (Tk. 74-75. old.)
- Wir erzählen (Új lecke a Tk. 77. oldalán)
🏠 Tanuld meg a Tk. 75. oldal 6. feladatában található kérdéseket! (Csak ismétlés. 😉 )
Bis bald!
Today lesson is on Teams at 10 o'clock.
Topic:
-Unit 5B szavak és a melléknevek fokozása.
-Reading and listening comprehension
Sziasztok!
Ma online találkozunk 12 órakor!!
Készülj egy kis beszélgetésre angolul. Kamerákat és mikrofonokat is lehet élesíteni. 😀
Ha elő szeretnél készülni az órára, akkor írj minél több mondatot a tavaszról. A képeket is használhatod segítségnek, de főleg a lap alján lévő szófelhőt.
Hajrá!
🌼🌷🍄🌸🍀🍃🌻🌳
Kedves Hetedikesek!
A mai napon 9 órai kezdéssel online órát tartunk, kérek
mindenkit, hogy időben csatlakozzon az órához.
Önálló
feladat
Egy négyzet alakú virágágyás oldala 20 m.
Egy 2 m sugarú kör alakú területre és egy 3 m oldalú négyzet alakú területre
virágokat ültetünk, a többi részt befüvesítjük. Mekkora lesz a füves terület?