2021. március 16., kedd

Rajz házi feladat határidő!

 Kedves Mindenki! 


Először is, köszönöm azoknak, akik már beküldték a házikat. Nagyon szép munkákat kaptam! 😀

Sajnos, Szabrinán kívül még senki se küldött munkát be... 😞

Kérlek, ne felejtsétek elküldeni a házikat 2021.03.19-ig!
kovacs.emese.reka@vargatamas.hu
A tárgy ez legyen: Barokk bútor - 7.a- Neved 

Nagyon várom a munkákat! 

Réka néni 🌟


Angol Dóri nénivel - 2021.03.16.

 Dear Students,

Online lesson on Teams today at 10 o'clock!


Today we are going to start revision. - A mai órán elkezdjük az összefoglalást. (Tk.: 54. old.)


Mindenki jelenlétére számítok az online órán!

Best wishes!
Dóri néni

Nyelvtan - március 16.

Drágák,

ma két feladatot kaptok. 

1. Úgy láttam, néhány határozó nehezen megy még, úgyhogy IDE KATTINTVA találsz egy gyakorlást. (A kitöltéseket és az eredményeket is látni fogom... ☺)

2. Írj nekem egy levelet, melyben részletezed a hétfői napodat. 

- 10 mondat legyen! 
Használd fel az alábbi szavakat, kifejezéseket: Hétfőn, ebéd után, fáradtan, elzsibbadt, kerestem. 
- Amit tilos használni: elvoltunk.
- A levél a következőképpen nézzen ki:

Címzett: digitaliskata@gmail.com

Tárgy: hétfő

Levél: 

Kedves Kata néni!


Üdvözlettel:


Emelt angol

 

 Dear group,

you have a test today. Don't worry. It's easy. 😊

Játékszabályok:

- ma vissza kell küldeni.

- a képbe beleírhatsz vagy leírhatod a füzetedbe a válaszaidat és azt fotózva elküldheted

- NAGYON FONTOS: ne képenként küldd el a munkád emailben, hanem az összes képet EGY emailben küldd, aminek a tárgyába beleírod a neved és, hogy KEDDI DOLGOZAT

- csillag.eva@vargatamas.hu 

- Be happy, you didn't have to talk into a microphone today 😉


 FOOD TEST

 

1. Write the names in English.

2. Read the recipe.
3. Decide: Ture or False.
4. Choose the correct form.

5. Szorgalmi: tegyél vesszőket, ahova szükségesnek érzed.   

comma = vessző

punctuation  = központozás, tehát az írásjelek összessége

6. Writing exercise: please write at least 10 sentences.



Matematika Edit nénivel A szögekről tanultak ismétlése 03. 16

Kedves Hetedikesek!

Végre geometria!

Ismételjük át, amit a szögekről tanultunk!

Milyen szögfajtákat ismersz? Hány fokosak lehetnek ezek a szögek?


Feladatok: 

Számítógépen: Szögfajták 6 tankocka JÓ!  https://learningapps.org/3303596

Egy oldalon hat feladatot látsz! Mind a hatot csináld meg!

Írásbeli leckéd: A szögek fajtáit bemutató táblázat elkészítése a füzetedbe!
A szögfajták elnevezéseit jegyezd meg!

2021. március 16. - kedd - Testnevelés

Mai testnevelés óra anyaga:


 Tabata edzés


Balesetmegelőzésre figyelj!

Tartsd be a testnevelés órán tanult szabályokat!

Pl. Ne rúgj le semmit!

Ne legyen csúszós szőnyeg alattad!

Mezítláb vagy tiszta tornacipőben legyél!

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiopegPSyC4qOkYvF2YX6Z3yKASt46YYGJr8KXOWb5mMvKXGFPieThgBQLDwEI_MjPJuNkYRMCg878-XAdoanvFnoCqtO-7RcCESZ9ApMfojjWyFdTMLXuLTYf0axm0UHQmACiTIRRpvze6/s1600/feladat+k%25C3%25A1rtya+tabata.JPG




Feladat leírása:

A/1: Kiindulóhelyzet: mellső fekvőtámasz. Fekvőtámaszból ugrás guggoló támaszba.

Guggolótámaszból homorított felugrás. Abból ereszkedés vissza guggolótámaszba. Ugrás mellső

fekvőtámaszba. (Ismétlésszám: 10)

A/2: Kh.: mellső fekvőtámasz. Támasz az alkaron. (plank). Emelkedés mellső fekvőtámasz helyzetébe.

Először jobb kar, majd bal kar nyújtással, majd ereszkedés karonként kiinduló helyzetbe.

(Ismétlésszám:10)

A/3: Fekvőtámaszban folyamatos lábtartáscsere. (Ismétlésszám 10)

A/4: Hanyattfekvésből lebegőülés, majd vissza hanyattfekvésbe. (Ismétlészsám:10)

B/1: Jobb térdelőállásból ugrás bal térdelőállásba homorított felugráson át. (Ismétlésszám: 10)

B/2: Mellső fekvőtámaszból jobb láblendítés előre, kartámasz hátul. ⇾ Láblendítés vissza kiinduló

helyzetbe. ⇾ Bal láblendítés előre, kartámasz hátul. ⇾ Láblendítés vissza kiinduló helyzetbe.

(Ismétlsszám: 10)

B/3: Kh.: guggolóállás mellső középtartás. ⇾ Homorított felugrás. ⇾ Ugrás vissza kiinduló helyzetbe.

(Ismétlsszám: 10)

B/4: Helybenfutás térdemeléssel 30 másodpercen keresztül.

(A+B) x 3 = A és B feladatból 3 kör van. 

Első körben csak 5db az ismétlésszám és 15mp a helybenfutás.

Második körben a példa szerinti.

3. körben 15db és 45mp.


Jó mozgást!

2021.03.16. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Deutschstunde um 10 Uhr! Várlak a Teams-csoportunkban 10 órakor!

A KATI-szórendet gyakoroljuk ma is.





Irodalom - március 16.

 Kedvesek, 

ma 8.15-kor online óra a Teams-en! De biztosan nem felejtettétek el... ☺

Amire ma biztosan szükséged lesz: tankönyv, munkafüzet, füzet

1. Folytatjuk és befejezzük a Szeptember végén c. vers elemzését, megismerjük az elégia műfaját, megbeszéljük, hogy ez a vers miért elégia.
(mf. 43/2.)



2. Egy másik Petőfi-verssel ismerkedünk meg, a Reszket a bokor, mert... cíművel. (tk. 85. oldal)

Óra előtt meghallgathatod itt:



3. Az órán a következő kérdésekre keressük a választ:

  • Miért ez a címe?
  • Mi a műfaja?
  • Mi a vershelyzet, milyen érzések jelennek meg benne?
  • Milyen költői képek, eszközök jelennek meg benne?
  • Mi a rímképlete?
  • Milyen esemény ihlette a verset?
4. mf. 54/2. 3.

5. Kutatómunka Petőfi Zoltánról, a mf. 55/6. feladat alapján. - a válaszod várom majd most is e-mailben (digitaliskata@gmail.com) vagy a Teamsen.



Matematika Balázs bácsival - 2021.03.16.

 Kedves Diákom!

Témánk továbbra is a fordított arányosság.

Két feladatot oldunk meg, majd ábrázoljuk is őket. Node hogy lehet ábrázolni a fordított arányosságot? Vajon hogy néz majd ki? A mai online órán mindenki derül, mert minden kiderül. :)

  1. Ha egy adott teljesítményű csapot nyitnak meg, akkor 12 óra alatt telik meg a medence.
    Mennyi idő alatt telik meg a medence, ha 2; 3; 4; ... ugyanilyen teljesítményű csapot nyitnak meg?
  2. Egy változtatható teljesítményű csap bizonyos állásában a a medence 12 óra alatt telik meg.
    Mennyi idő alatt telik meg a medence, ha a csap teljesítményét 1,5-szeresére, 2-szeresére, 2,5- szeresére, 3-szorosára; ... változtatjuk?

Anikó néni

 Dear Students!

Today lesson is in Teams at 10 o'clock.

 

Last lesson we read and translated the Emma's apple crumble.

 

Topics:

-Grammar : Student's book page 51.

DEFINITE AND INDEFINITE ARTICLES


Grammar: A FEW/A LITTLE

Jelentése: egy kevés, egy kicsi

Használata: a few után megszámlálható főnevek állnak, a little után megszámlálhatatlan főnevek állnak.

 


Feladatok: 

Workbook page 41/4, 5

 

 

 Homework: Workbook page 40./1, 2

Küldd el az elkészült házi feladatod a teams angol mappádba!


Have a nice day!


                                                                            Anikó néni