2021. április 13., kedd

Angol Dóri nénivel - 2021.04.13.

 Dear Students,

Online lesson on Teams today at 10 o'clock!

Topic: My country

Today we are going to:
- check your homework (Tk.: 57./7.)
- do a listening comprehension (Tk.: 56./3.)
- practise (Mf.:44./1,2,3; 45./4.)

See you soon!
Dóri néni 

Emelt angol

 

 Hello!

Online English lesson today at 12 o'clock.

Let's practice the past tense!

Nyelvtan - április 13.

 Kedvesek!

Az öt mondatrész közül néggyel már megismerkedtünk: alany, állítmány, tárgy, határozó.
Van még egy mondatrész, amit már többször említettem. ☺️

1. Írd le a füzetbe a kékkel írt vázlatot: 
A jelző

A jelző olyan mondatrész, amely valakinek vagy valaminek a minőségét (tulajdonságát), 
mennyiségét, vagy birtokosát fejezi ki.

A jelzőknek több fajtája van (mi ezekkel fogunk megismerkedni közülük):
  • minőségjelző
  • mennyiségjelző
  • birtokos jelző
  • kijelölő jelző

Jelölésük a mondatban:


 Jelölésük az ágrajzban:  Jmi , Jme , Jb , Jkij


Lássunk néhány példát! (Csak a kék mondatokat írd le, de a feketét is olvasd el! ☺)
  • minőségjelző: szép lány, új cipő, könnyű feladat, stb.
Mit állítok? megállt
Ki állt meg? Laci
Hol állt meg? Ferrari mellett
Milyen Ferrari mellett? gyönyörű 
  • mennyiségjelző: sok autó, néhány virág, öt gyerek, stb.
Mit állítok? kellene
Mi kellene még? 
Hová kellene? a főzelékbe
Mennyi só kellene? csipetnyi
  • birtokos jelző: Brigi haja, az iskola fala, az én számítógépem
Mit állítok? kék
Mi kék? szobája
Kinek a szobája kék? Petié
  • kijelölő jelző: ez a könyv, azt a lányt
Mit állítok? olvastam
Ki olvasta? én
Mit olvastam? könyvet
Melyik könyvet? azt


No, érthető? ☺️
Lássuk! 

2. Elemezd a füzetedbe az alábbi három mondatot!

Fanni kék ruhája tetszik nekem.

Nagymama borsólevesét sem eszem meg.

Peti betömött a szájába két túrós péksütit.

3. Gyűjts minőséghatározós szószerkezeteket (pl. vonalas füzet, szép lány, stb.) (minimum 6 db-ot, de a legtöbbet gyűjtő kisötöst kap), és írj le legalább hármat ide a bejegyzés alá kommentben! ☺️

Jó munkát!
Kata néni

2021.04.13. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Deutschstundeum 10 Uhr! Várlak a Teams-csoportunban 10 órakor!

Témánk: Javítás (Bauernjause), Stefan erzählt, múlt idejű igék jelölése

A szövegben a 29-37. sor már mindenkinek legyen bekarikázott!


Bis bald! 🌞

Osztályfőnöki - április 13.

 

Ma arra kérlek, kedves Hetedikes, hogy töltsd ki 




2021. április 13. - Kedd - "Labdás" ügyességi feladat - 2. rész

                                                              Kedves Gyerekek!


A mai feladat a következő:


Készíts zokni "labdát" ismét :-)


Állj egy helyben és a jobb kezesek a jobb kezükben tartsák a "labdát",

mellső középtartásban.

A másik kezed mélytartásban pihen a törzsed mellett.

Amint a jobb kezeddel elejted a "labdát" akkor mozdíthatod meg a bal kezed, amivel a "labdát" megpróbálod elkapni.

10 x próbáld meg és írd fel az eredményt.

Balkezesek a bal kezükben tartják a labdát és jobb kézzel kaphatják csak el.


Ha nagyon könnyűnek érzed kérd meg a tesódat a szüleidet, hogy ők engedjék el a labdát és Te meg megpróbálod elkapni.


A magasságot is lehet változtatni, a legnehezebb az, ha Pl.

Testvéred fogja a labdát és a Te kezed is a testvéred keze mellett van mellső középtartásban és onnan próbálod elkapni a labdát.


Vigyázz ne törj össze semmit :-)

Anikó néni-Angol

 

 Dear Students!


Today lesson is in Teams at 10 o'clock.

 

Our topic is My country.

-Listening comprehension Tk. 56/3, Mf 45/4

- Szavak gyakorlása: Mf 44.o/1,2, 3


Have a nice day!


Anikó néni

Matematika Balázs bácsival - 2021.04.13.

Kedves Diákom!


A mai online órán a háromszögek kerületét és területét határozzuk meg.




Irodalom - április 13.

 Kedvesek,

ma 8.15-kor óra a Teamsen. Az Egy gondolat bánt engemet c. Petőfi-vers lesz terítéken ma is. 

A következő kérdésekre keressük majd a választ:

- Mikor keletkezett?

- Mi a két kulcsszó a versben?

- Hány részre tagolható a költemény?

- Műfaja: Lírába tartozik. Rapszódia (Nagy szenvedélyeket kötetlen formában  megéneklő költemény)

 - Milyen gondolat bántja a beszélőt? Mit szeretne és mit nem?

- Milyen természeti képeket használ a szöveg? Csoportosítsd ezeket! Mit fogad el és mit nem?

- Milyen víziót (látomást) mutat be a 13-36. sorig tartó rész?

- Miért tartja pozitívnak a harcban való halált, és miért utasítja el a békés, nyugodt halált a megszólaló?


Együtt írunk majd vázlatot.

Várlak tehát a szokásos időben, 8.15-kor a Teamsen. Ne késs!

Kata n.




Matematika Imre bácsi 7.o.

Kedves Hetedikesek!

A mai napon 9 órai kezdéssel online órát tartunk, kérek mindenkit, hogy időben csatlakozzon az órához.

 

Önálló feladat

1.Egy trapéz oldalai a=5,5 cm, b=4,6 cm, c=2,9 cm, d=3,6 cm, a magassága m=3 cm.

Mekkora trapéz kerülete és területe?

 

2.Egy paralelogramma oldalai a= 12 cm, b= 60 mm, ma= 0,3 dm.

Mekkora a paralelogramma kerülete és területe?

 


2.