Drágák, hoztam egy színdarabot nektek, ami online megtekinthető. Ez egy nagyon népszerű musical. Ha van kedvetek, mindenképp nézzétek meg!
IDE kattintva elérhető.
2020. április 20., hétfő
Irodalom - 04.20.
Kedvesek,
mivel még vannak hatan, akik nem töltötték ki a TÉMAZÁRÓt, de én nem szeretnék ennyi egyest kiosztani, ezért meghosszabbítottam a beadás határidejét holnap 12.00-ig.
Azoknak, akik már elkészültek, mára egy kis kedvcsinálót hoztam a PetePitéhez. A következő videón a szerző, Nógrádi Gábor olvas fel egy másik könyvéből.
mivel még vannak hatan, akik nem töltötték ki a TÉMAZÁRÓt, de én nem szeretnék ennyi egyest kiosztani, ezért meghosszabbítottam a beadás határidejét holnap 12.00-ig.
Azoknak, akik már elkészültek, mára egy kis kedvcsinálót hoztam a PetePitéhez. A következő videón a szerző, Nógrádi Gábor olvas fel egy másik könyvéből.
Remélem, tetszik. ☺️
Kata néni
Matematika Betti nénivel 2020.04.20.
A múlt órákon megismerkedtünk a százalékszámítás három alapfogalmával (alap,százalékérték ,százalékláb).
A mai órán ezeket fogjuk átismételni .
Alap (jelölése :a )
Az alap mindig 100 %. A teljes mennyiséget jelenti, amihez viszonyítunk.
Százalékérték (jelölése:e )
Az a mennyiség ,amely az alap valamely százaléka .
Százalékláb ( jelölése:p )
Ahány százalékát számoljuk az alapnak
(A pirossal szedett részt írd le a füzetedbe !)
I.Mintafeladat
800-nak az 1%-a 8 .
Alap a=800 (800 a teljes mennyiség ,ehhez viszonyítunk.)
Százalékláb p=1% (1%,mert a 800-nak az 1%-át számítjuk )
Százalékérték e=8 ( mert a 800 1%-a 8 )
II.Mintafeladat
1200-nak az 25%-a 300
Alap a=1200 (1200 a teljes mennyiség ,ehhez viszonyítunk.)
Százalékláb p=25% ( 25%,mert a 1200-nak az 25%-át számítjuk )
Százalékérték e=300 ( mert az 1200 25%-a 300 )
Önállóan oldd meg a következő feladatot a füzetedben a mintafeladat alapján !
1.Feladat :2500-nak a 20 %-a 500 .
Alap a=
Százalékláb p=
Százalékérték e=
III.A kördiagramok alapján számítsuk ki az egyes mennyiségeket !
piacon értékesítve :
a=1200 kg
p=25%
e=?
e=(a:100) x p =(1200kg:100) x25=300 kg
lekvár :
a=1200 kg
p=35%
e=?
e=(a:100) x p=(1200 kg :100 ) x 35 = 420 kg
gyümölcslé :
a=1200 kg
p=40%
e=?
e=(a:100) x p=(1200 kg :100 ) x 40 = 480 kg
könyv:
a=5400 Ft
p=20%
e=?
e=(a:100) x p =(5400 Ft :100 ) x 20 =1080 Ft
uzsonna :
a=5400 Ft
p=45%
e= ?
e=(a:100) x p= (5400Ft :100)x 45 = 2430 Ft
mozi :
a=5400 Ft
p=30%
e= ?
e=(a:100) x p= (5400:100 ) x 30 = 1620 Ft
egyéb:
a=5400 Ft
p=5%
e= ?
e=(a:100) x p= (5400:100 ) x 5 = 270 Ft
Az online órán is ezeket a feladatokat beszéljük át ! A füzetedbe másold le az első kördiagramhoz tartozó megoldásokat !
Házi feladat nincs !
Matematika Balázs bácsival - 2020.04.20.
Kedves Diákom!
A mai napon még mindig a százalékértéket számoljuk.
1. feladat:
Egy fúrógép árát 25%-kal csökkentették.
Mennyibe kerül most a fúrógép, ha az eredeti ára 44.800 Ft volt?
2. feladat:
Egy cipő eredeti ára 9200 Ft volt. Most 12%-kal megemelt áron kínálják.
Mennyibe kerül most a cipő?
Informatika - 2020.04.20.
Kedves Diákom!
Ma az áttűnések és az animációk beállítását tekintheted meg az alábbi videón. Remélem, tetszeni fog!
Ha van rá lehetőséged, próbáld is ki a videóban látott lehetőségeket, mert hamarosan szükséged lesz ezekre az ismeretekre is!
Mivel ma sokatokat érint sajnos az áramszünet, ezért jövő hétfőn is ugyanezt a bejegyzést fogod a blogon találni, tehát, ha hétfőn nem volt rá időd, ne aggódj, nem kell pótolnod semmit!
Jó szórakozást a videóhoz!
Természetismeret 04.20.
Kedves Hatodikos!
Ma lehetőséged van, hogy pótold az elmaradt leckék anyagait.
Amennyiben minden feladatod készen van, ismételj!
Marianne néni
6.A Technika 2020.04.20. Kerékpár
Beadási
határidő: 2020.04.27. (jövő Hétfő) (eddig max. 2x45 perced volt rá!)
Ha NEM
működik a "Feltöltés" gomb, küld el e-mailben a fotót: purak.akos@vargatamas.hu
Év végén reklamációt nem fogadok el.
Csak indokolt esetben.
Kezdünk!
A
mai órán egy nagyon egyszerű feladatod lesz a szünet előtt. Rajzolj egy kerékpárt. Ennyi.
Sok
év után arra jöttem rá, hogy egy kerékpár rajza valamiért feladja a leckét a
diákoknak.
Rávilágítanék,
hogy pár egyszerű vonallal és magával a ténnyel, hogy tudod, hogy működik a biciklid sokkal egyszerűbb ábrázolni. Ez egy olyan
dolog, amit eddig esetleg még nem figyeltél meg, mert természetesnek vetted,
hogy megy azt kész.
Feladat!
Rajzolj egy kerékpárt.
(Az ember NEM kell)
Csatolok
egy gif.-et. Tanulmányozd!
Csatolok
egy videót. Az segít lépésről lépésre.
Csatolok
képet is. Mert miért ne.
A
kivitelezésben minimálisan kérd szüleid segítségét! A te képességeid
érdekelnek.
Elkészült
munkádat láthatóan fotózd be, neved írd rá és küld el! JPG vagy PDF
formátumban!
Feltöltés ide!Videó.
Testnevelés - Az ügyességi feladat ismétlése
Sziasztok!
6. hét / hétfői feladat és a keddi is:
A pénteki feladatot ismételjétek meg ma is, mert az ismétlés fontos a tanulásban.
Akinek jól sikerültek az egyszerűbb formák,
az bátran továbbléphet és kipróbálhatja mire képes.
Aki pedig úgy érezte, hogy ezt jó lenne még gyakorolni, annak itt az alkalom :-)
Aki a múlt héten nem küldte el, az első hét edzésnaplóját, az MA még megteheti:
kovacs.imre@vargatamas.hu
---------------------------------------------------------------------------------
kovacs.imre@vargatamas.hu
---------------------------------------------------------------------------------
6. hét / hétfői feladat és a keddi is:
A pénteki feladatot ismételjétek meg ma is, mert az ismétlés fontos a tanulásban.
Akinek jól sikerültek az egyszerűbb formák,
az bátran továbbléphet és kipróbálhatja mire képes.
Aki pedig úgy érezte, hogy ezt jó lenne még gyakorolni, annak itt az alkalom :-)
A pénteki feladat ez volt:
Ezen a videon látottakat, próbáljátok ki, egy üres A5 lappal, (ez az írólap) és két darab filccel vagy ceruzával, helyettesítve a linken látott eszközöket:
...a másik fontos dolog!
- Első próbának, ne a videon látható formát rajzold, az csak egy példa a feladathoz!
Próbálj rajzolni egy:
háromszöget így,
majd egy négyszöget,
téglalapot, kört...stb
...ha már jól mennek ezek az alakzatok, akkor a többi, csak a fantáziádon múlik.
háromszöget így,
majd egy négyszöget,
téglalapot, kört...stb
...ha már jól mennek ezek az alakzatok, akkor a többi, csak a fantáziádon múlik.
Ha elég bátor vagy, akkor a végeredményt fényképezd le és küldd el, erre a címre:
kovacs.imre@vargatamas.hu
A neved legyen rajta a rajzodon :-)
Jó rajzolást kívánok!
Matematika 6/1 Imre bácsi
Kedves Hatodikosok!
Az
előző órán megismertük a százalék fogalmát, a mai órán a százalékszámításban
szereplő 3 mennyiséget fogjuk megismerni.
Először
nézd meg az alábbi videó első 4 percét!
A
százalékszámításban szereplő 3 mennyiség.
/írd le a füzetedbe és
jól jegyezd meg!/
Alap
(jelölése: a )
A
teljes mennyiséget jelenti, amihez viszonyítunk. Az alap mindig a 100 %.
Százalékérték
(jelölése: é)
Az
a mennyiség, amely az alapnak valahány százaléka.
Százalékláb (jelölése: p )
Ahány
százalékát számoljuk az alapnak.
Pl.
600 – nak az 1 %-a 6.
Alap: 600 (a 600 a teljes mennyiség, ehhez
viszonyítunk)
Százalékérték: 6 (a
6 mert a 600-nak a valahány százaléka)
Százalékláb: 1 % (1 %, mert a 6 a 600-nak az 1 %-a)
700 – nak a 10 %-a 70.
Alap: 700 (a
700 a teljes mennyiség, ehhez viszonyítunk)
Százalékérték: 70
(a 70 mert a 700-nak valahány
százaléka)
Százalékláb: 10 % (10 %,
mert a 70 a 700-nak a 10 %-a)
Önálló
gyakorlás a füzetbe!
500-nak az 50 %-a 250.
a=
é=
p=
40-nek a 25 %-a 10.
a=
é=
p=
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)