2020. március 26., csütörtök

Testnevelés - Úszás és TOLDI - 1 hét / 3. nap

Sziasztok!

A technika ördöge miatt, csak most jelentkezem.

3 db rövid videót hoztam mára Nektek:


                 Hátúszás:



                 Mellúszás:


                 Gyorsúszás:






Elsősorban a mozgásra figyelj, amit látsz a felvételeken.

A mozgás lassított, hogy jobban lásd a technikát.



A videon: PETROV IVÁN beszél, aki JAKABOS ZSUZSANNA edzője.

Az említetteken kívül sok érdekesség is van a video-ban, ami lehet később hasznos lehet számodra vagy felkelti az érdeklődésed, így ha kedved van keress rá a net-en, ha további hasonló videokat néznél, akkor az alábbiakat javaslom:


- első sorban magyar nyelvű video-t keress

- testnevelő tanár képzésre szakosodott főiskolák, egyetemek video-it is megtalálod

- egy híres úszó/úszónő legyen az, aki a video-n bemutatja a technikát

- ha találtál valami érdekeset, ami a többieknek is tetszhet, akkor oszd meg a linkjét a bejegyzés alatt a megjegyzésnél - a napi feladat válasza mellett :-)



A napi feladat: 


Melyik úszásnem maradt ki a videokból?! 


Írd meg komment-ben, a blog alatt a megjegyzés -re kattintva a választ!




ui: A Hét témáját se felejtsétek el!

A mai a 3. nap ebben a témakörben.


A feladatokat egyben itt találjátok meg:




Jó munkát kívánok!

Gyógytestnevelés

Kedves ötödikesek!

A mai nap a nádi farkassal való küzdelem lesz a téma.

"Kár volt símogatni; csak vesztére tette;
Mert megzörren a nád hirtelen megette;
Jő az anya-farkas szörnyü ordítással,
Rohan a fiúnak, birkoznak egymással."
(Arany János: Toldi Ötödik ének)


Feladat: Ahhoz, hogy te is le tudd győzni a nádi farkast, végezd el az alábbi feladatot!

 „BETŰZD A FARKAS SZÓT EDZÉS”
        
Jó munkát!
A      20 - guggolásból felugrás
Á      30 – szökdelés páros lábon
B       10 – fekvőtámasz
C       20 – terpesz-zár szökdelés karmunkával
D      20 – csípőemelés hanyatt fekvésben
      1 perc helyben futás
É       1 perc magas térdemeléssel futás
F       20 – nyújtott karemelés hason fekvésben (homlok a talajon)
G      30 – biciklizés ülve, alkar támasszal
H      10 – széles terpeszben guggolás
I-Í     20 – nyújtott láb keresztezés (vízszintes ollózás) ülve, hátul kéztámasszal
J        15 – fekvőtámaszban karhajlítás, nyújtás
K       10 – guggolásból felugrás
L       10 – pók állásban 4 lépés előre, 4 hátra
M     fél perc guggolás, előre nyújtott karral (guggolásban maradsz fél percig)
N      10 – felülés
O-Ó 10 – négyütemű fekvőtámasz (guggol-fekvőt-guggol-felugrik)
Ö-Ő 20 – hasprés (fej végig fenntartva, csak apró, pici mozgás a felhúzott térd felé)
P       30 – boxolás a levegőbe
R       20 – törzshajlítás malomkörzéssel talajérintésig és vissza
S       fél perc fekvőtámaszban kitartás (fekvőtámaszban tartod magad fél percig)
T       30 – páros lábon szökdelés
U-Ú 15 – páros térdhúzás hashoz ülve, kéztámasz hátul
Ü-Ű 15 – fekvőtámaszban karhajlítás, nyújtás
V      20 – guggolás
X       10 – felülés
Y       1 perc helyben futás sarokemeléssel
Z       30 – állásban lábujjhegyre emelkedés

                                                                                   Ági néni 

kézműves szakkör III. 26.

Kedves szakkörösök!
Ha van kedvetek, tartsatok velem mai is egy kis kézműveskedésre!
Szájmaszkot fogunk készíteni varrógép nélkül. Tudom, hogy nagyon ügyesen varrtok már kézzel, így csak követni kell a videó lépéseit.
Bármilyen textilt használhatsz, lehet konyharuha, régi ágynemű darabja is.
A textil maszk nagy előnye, hogy mosható, vasalható.Mint tudjuk, a vírus elpusztul a hőtől.
Akkor kezdjük:

ITT

Jó munkát: Angi néni

Irodalom - Toldi összefoglalás (projekt) 1.


Kedveseim!

A Toldi végére értünk. Az elkövetkezendő két hétben ehhez kapcsolódnak a feladataitok több tantárgyból is. 

Irodalomhoz kapcsolódóan egy újságot fogunk szerkeszteni. Bizonyos írásokhoz párban vagy csoportban kell majd dolgoznotok (természetesen online). 
Szóban (Teamsen keresztül) egyeztetjük, ki mit vállal.

Az alábbi témák választhatók (de egyedi ötlet esetén egyeztethetünk róla):

- Interjú a csehvel (páros munka): Zsombor, Bogi
- Mit kell tudni a lovagi tornáról? (lehet egyénileg, de páros munkában is) Gergő, Iringó
                                        Ehhez használható forrás: ITT  és  ITT vagy  ITT 
- Interjú Toldi Miklóssal (páros munka) Tibike, Zoli
                                       Itt több lehetőség van, attól függően, mikor készül az interjú.
- Az ifjú hős, Toldi Miklós bemutatkozik. Kevin
 - Középkori kovácsműhelyben jártunk ( képzeletbeli riport, páros munka) Panna, J. Tami
                                        Ehhez használható forrás: ITT
  - Egy középkori étterem étlapja (köszöntő szöveg, ajánlatok, stb. - páros munka). Ati, Bence
                                        Ehhez minta lehet egy most működő étterem oldala: ITT
- Olvasói levél Toldi Györgytől a király viselkedéséről (egyéni munka) Flóra
- Egy, a királyt dicsérő olvasói levél (egyéni munka) Szandi
- Olvasói levél Bence nevében (egyéni munka) Dominik
- Beszámoló a „divatrovat”-nak a vitézek megjelenéséről. (egyéni munka) Laura
- Beszámoló a divatrovatnak a középkori női divatról: Réka
- A témával kapcsolatos hirdetések; meghívók lovagi tornára. (páros munka) Niki, T. Tami
- címlap: Szabrina

Szóban egyeztetjük a részleteket és a terjedelmet is.  Ha megállapodtunk a beküldés helyéről, linkelem majd ide.
A határidő: április 6.

Jó munkát!
 Kata néni

Természetismeret 03.26.

Kedves Hatodikos!

Remélem megoldottad a Kahoot tesztet! Ha nem, ma délig még megteheted.

A füzetedbe írd fel középre: RÉTEK, MEZŐK, SZÁNTÓFÖLDEK

Nyisd ki a tankönyvedet a Rétek, mezők, szántóföldek fejezetnél a 79. oldal körül (tudod, más könyvünk van, nekem 81.o.)

Itt olvashatod, hogy                                                      Jegyzeteld le a füzetbe:

- ott alakulnak ki FÜVES PUSZTÁK/SZÁRAZ RÉTEK, ahol a csapadék évi mennyisége nem haladja meg az 500mm-t
- erős a napsugárzás (mivel a napsugarak akadálytalanul jutnak a felszínre)
- szabadon jár a szél
- erős a párolgás
- a talaj könnyen kiszárad
- évente két nyugalmi időszak jellemző: télen (a hideg miatt) és nyáron (a szárazság miatt)

A csapadékosabb területeken, vagy ott, ahol  magas a talaj víztartalma, NEDVES RÉTEK alakulnak ki, itt csak télen van nyugalmi időszak a hideg miatt.

Írd fel az első lecke címét:                         A rétek növényei

A füves puszták jellegzetes növényei a fénykedvelő pázsitfüvek: angolperje, nádperje, árvalányhaj
1.,2.,3. ábra

Felépítésük hasonlít az 5. osztályban tanult búzáéhoz. Emlékszel?
A feladatod, hogy felírd egymás alá a következő szempontokat és melléírd a pázsitfüvek tulajdonságait: GYÖKÉRZET, SZÁR, LEVÉL, VIRÁG 

Két gyógynövényről is tanulhatsz, ezek a mezei zsálya és az orvosi székfű, ismertebb nevén kamilla.

Készíts táblázatot és írd bele a két növény jellemzőit a tankönyv segítségével:
                                                    
                                                           MEZEI ZSÁLYA                              KAMILLA

FÖLD ALATTI SZÁR
FÖLD FELETTI SZÁR
VIRÁG
MEGPORZÁS
FELHASZNÁLÁS 

Jegyezd le a mezőn élő haraszt, a mezei zsurló tulajdonságait is:
- gyöktörzse van
- levelei aprók, pikkelyszerűek
- spórákkal szaporodik
- meddő hajtásait gyógynövényként gyűjtik
- gyomnövény, méreganyagot is tartalmaz, mely a kérődző állatokra veszélyes

Akinek van kedve, le is rajzolhatja a növényeket.😊

Várom a füzetben lévő jegyzetről készült fotókat IDE a mai dátum (03.26. csütörtök) alá!
Látszódjon a neved a képeken!

Marianne néni






 

6.A Technika 2020.03.26. KRESZ


Beadási határidő: nincs
Aki nem töltötte fel az eddigieket siessen vele! (eddig max. 2x45 perced volt rá!)

Év végén reklamációt nem fogadok el. Csak indokolt esetben.


Kezdünk!
A mai alkalommal arra kérlek, hogy nézd meg ezt a videót!
A biciklis közlekedésről szól! Azért küldöm, hogy légy tisztában pár alapvető szabállyal és lehetőleg ne kerülj bajba! Van pár részlet, ami nem feltétlenül szükséges, de nem árt, ha tudod.
Páran feltételezem csak röhögni fognak, hogy „nem érdekel” vagy „ezt má tudom” (esetleg meg se nézi)
Gratulálok.
Hidd el, a te érdekedet szolgálja! (Ja és nincs beadandó, örülj a videónak)


Video.