Kedves Hetedikesek!
Vizsgáljunk meg néhány négyszöget részletesebben!
1. Nézzük meg a trapézok tulajdonságait!
2. Oldjunk meg trapézokról szóló feladatot!
Hf. Nevezd meg a feladatban lévő trapézokat!
Kedves Hetedikesek!
Vizsgáljunk meg néhány négyszöget részletesebben!
1. Nézzük meg a trapézok tulajdonságait!
2. Oldjunk meg trapézokról szóló feladatot!
Hf. Nevezd meg a feladatban lévő trapézokat!
Kedves Gyerekek!
A mai órán origami hajtogatás lesz. PPT ITT! a szokásos módon töltsd le.
Origami, a papírhajtogatás japán megfelelője, többnyire négyzet alakú papírból kiindulva (de egyéb síkidomokból is) készíthetünk állatokat, tárgyakat díszeket, geometriai formákat, segédeszközök használatával vagy anélkül. A kezdőtől a haladó szintig terjedő nehézségi skálán, nagyon sokféle origami formát lehet találni. A modellek összetettségét az egyszerűtől a szuperkomplex szintig skálázzák.
Minden országban, ahol ismerték a papírt, elvileg kialakulhatott a papírhajtogatás helyi változata, így Japánon kívül is zajlott az origami fejlesztése. Több könyv jelent meg, ahol e díszítés módját ábrákkal is illusztrálták. Az európai hajtogatás bölcsője Spanyolország, ahol a Pajarita (jelentése=kismadár), egy bizonyos hajtogatott madár ugyanolyan népszerű, mint a daru. A Spanyol Papírhajtogató Szövetség (AEP) a Pajaritát használja logójának. Nagyon kevés japán ismeri ezt a formát, viszont, minden spanyol hallott már róla.
Sok origamival foglalkozó könyv kezdődik azzal, hogy bemutatja a hajtogatás alapjait, amely segítségével később könnyebben lehet felépíteni más modelleket.
A mai feladat a ppt-ben látott 007 ing (11-13. dia) és egy pohár hajtogatása (14-15. dia).Elkészítési határidő: 2021. április 11. (vasárnap)
Az elkészült munkadarabokat IDE töltsd fel.
Jó munkát!
Feca bácsiKedves Hetedikesek!
Ismételjük át, amit az atomokról, a periódusos rendszerről tudni kell!
1. Feladat Egészítsd ki!
Az atom fő részei az és az . Az atommagban található a és a . A atommag körül ok keringenek, összességük alkotják az elektronburkot.Az elektron töltése , a protoné , a neutronnak töltése. Az atom elektromosan .
2. feladat
Ellenőrizzük le a Mf. 48. oldalán levő két táblázatot!
A legfontosabbak:
Sziasztok!
Ma a játékosokról lesz szó és azokról a személyekről, akik nélkül egy mérkőzés nem képzelhető el...
A nézőket külön, most nem említem meg... :-)
Időmérő- játékidő-felelős
Titkár- jegyzőkönyv-vezető
A cserék (általában hét), gyúró, orvos és az edzők helye.
Egy kézilabdacsapat 14 játékosból áll. A játéktéren egyszerre maximum hét játékos tartózkodhat, a többiek a csereterületen foglalnak helyet. Mindig kell egy kijelölt kapus a pályára, aki eltérő mezt visel a többiektől. A kapus mezőnyjátékosként is szerepeltethető, illetve egy mezőnyjátékos is átveheti a kapus feladatkörét, ha megfelelően elkülönül a ruházata a mezőnyjátékosokétól.
Egy mérkőzésen tetszőleges számú csere hajtható végre úgy, hogy a lecserélt játékos a cserevonalnál hagyja el a pályát. Ha a becserélendő játékos hamarabb lép pályára, minthogy a lecserélt játékos elhagyná azt, akkor az szabálytalan cserének minősül, és kétperces büntetéssel büntetendő. Több más labdajátéktól eltérően a csere alatt a játék nem áll meg, a cserét - hacsak a játék egyéb okból nem áll - folyamatos játék közben kell végrehajtani.
A csapat mezőnyjátékosainak egységes öltözéket kell viselniük, amelynek megjelenése az ellenféltől világosan el kell különüljön. A játékosok nem viselhetnek olyan tárgyat magukon, amely veszélyezteti a saját, vagy játékostársai testi épségét.
A mezőnyjátékos kézzel, karral, fejjel, törzzsel, combbal és térddel érhet a labdába, a labdát ilyen módszerekkel is csak legfeljebb három másodpercig érintheti. Labdával a kézben maximum 3 lépést lehet megtenni.
Nem szabad a labdát a saját csapat birtokában tartani a támadási akciók felismerhetősége nélkül, illetve kapura lövési kísérlet elmulasztásával. Ez a passzív játék. A játékvezető, miután felismerte ezt a jelenséget, figyelmeztetésképpen felemeli az egyik kezét, és ha ezután sem változik a támadás intenzitása, nincs kapura lövési kísérlet, akkor a labdát birtokló csapat ellen szabaddobást ítél. Főként ez a szabály teszi ezt a sportágat ilyen gyorssá, és látványossá, nem engedélyezve egyik csapatnak sem, hogy feladja a gólszerzésre irányuló törekvését.
A mezőnyjátékos lehet:
A kapus az egyetlen játékos, amely a saját kapujának előterében korlátlanul mozoghat, akár a labdával is, figyelmen kívül hagyva a mezőnyjátékosokra érvényes lépésszabályt is. A kapus a kapuelőtérben védekezés céljából bármely testrészével érintheti a labdát. Azonban eközben nem veszélyeztetheti az ellenfelet. A hatos vonalon kívül viszont nem ütközhet az ellenfél játékosával, mert ezért végleges kiállítás jár.
A kézilabda-mérkőzést két egyenjogú játékvezető vezeti. A mérkőzéseken a játékosok közül csak a csapatkapitányok szólhatnak hozzájuk. A játékvezetők ellenőrzik a mérkőzés előtt a játéktér, a kapuk és a labdák állapotát, ellenőrzik a csapatok felszerelését, a játékosok öltözékét.
A mérkőzés megkezdésekor az egyik játékvezető, mint mezőny-játékvezető a középvonalnál helyezkedik el, ő a támadó csapat támadási iránya felé néz, míg a másik a védekező csapat mögül, az alapvonalnál figyeli az eseményeket. A két játékvezető szerepe a támadások váltakozásával felcserélődik. Jelzésekkel adnak utasításokat.
A mai irodalom órán folytatjuk Petőfi: A XIX. század költői c. versének vizsgálatát.
1. Olvasd el újra a verset (tk. 63-64. oldal) vagy hallgasd meg IDE KATTINTVA
2. Töltsd ki EZT A FELADATLAPOT
3. Hallgasd meg a következő versünk megzenésített feldolgozását a holnapi órára:
Kedves Osztály,
ma 10.00-kor online óra a Teamsen. Ne késs!
Legyen a kezed ügyében a tankönyv, az atlasz és a füzeted.
A mai órán a magyarok I. világháborús szerepéről és a Párizs környéki békékről fogunk tanulni, illetve arról, miért is igazán fontos ezekkel tisztában lennünk magyarként.
A tankönyvedben a 2x(6x7). oldalt és a 18x5-3. oldalon kezdődő leckét vesszük majd.
Az atlaszbeli oldal a szokásos (38. o.)
2. Magyar városok a határainkon túl
3. Nemzetiségek Magyarországon 1920-ig
6. tk. 89/3.4.9.
Kedves Hetedikesek!
A mai órán Tudáspróba következik, négy feladatot kell megoldanod. A mértékegységekre vigyázz!
Készíts rajzot, szépen és olvashatóan dolgozz!
1.Végezd el az átváltásokat!
1.
25 dm = mm
2.
52000 cm= m
3.
0,8 dm2 = cm2
4.
666 mm2 = cm2
5.
0,09 km= m
2. Igaz-Hamis
1.
Minden rombusz paralelogramma
2.
Minden négyzet téglalap
3.
Minden négyszög négyzet
4.
Minden trapéz paralelogramma
5.
Minden téglalap trapéz
3. Egy háromszög oldalai a=20 cm, b=9 cm és c=80 mm.
Az a oldalhoz tartozó magassága ma=7
cm.
Mekkora a háromszög kerülete és területe?
4. Egy téglalap oldalai a= 30 cm és b= 150 mm.
Mekkora a kerülete és a területe?