2020. március 30., hétfő

Gyógytestnevelés

Szia!

Végezd el a tartásjavító tornát!

A videó ITT tekinthető meg


Ági néni

Informatika - 2020.03.30.

Kedves Diákom!


A mostani anyagunk a számítógépes bemutatók készítése.
#prezentáció #PowerPoint #menő #királyság

Ennek kapcsán nézd meg, kérlek, az alábbi videót, majd készíts egy prezentációt, melyben szerepel a neved. Az elkészült munkát töltsd fel az alábbi linkre!


Matematika Betti nénivel 2020.03.30.

  Kedves Hatodikosok !                                        

Üdvözöllek benneteket az új hét kezdetén !
HÉTFŐ - KÉPEK
 Ma összefoglaljuk az arányosságról tanultakat ! Írd fel a füzetedbe a mai dátumot és címnek              Összefoglalás
Oldjuk meg a következő feladatokat közösen ! (Írd le te is a füzetedbe !)


1. A 6.osztályba 25 tanuló jár. Az osztályfőnök osztálykirándulást szervez, és ehhez buszt szeretne bérelni. Amennyiben minden tanuló részt vesz a kiránduláson, akkor fejenként 6000 Ft-ba kerül a busz.
Mennyi lesz az egy tanulóra eső buszköltség, ha végül 5 tanuló lemondja a kirándulást ?
Fordított arányosságról van szó, ha kevesebben mennek akkor egy főnek többet kell fizetnie . 
                       25   fő                                     6000   
                       20   fő                                         ?
             
                       Teljes buszköltség :     25x6000    Ft =150 000  Ft 

                     20    fő                150 000 :20  =7 500   Ft -ba kerül a kirándulás
                         
Válasz : 20 fő esetén 7 500 Ft -ba kerül a kirándulás fejenként .


2. Ha egy 14 literes kannával hordjuk a vizet ,akkor 10 -szer kell fordulnunk .Hányszor kell fordulni ,ha 5 literes kannával hordjuk a vizet ?

Fordított arányosságról van szó ,ha kisebb  kannát viszünk ,akkor többször kell fordulni .
                 
                            14 l -es kanna                        10 forduló

                            5 l-es  kanna                            ?
                           1  l-es kanna                   14x10 =140 forduló
                       
                            5   l-es kanna                     140:5=28   forduló

 Válasz :5 l-es kanna esetén 28-szor kell fordulnunk .


3.Ha 6 vízcsap 8 óra alatt töltené fel a medencét. Mennyi idő alatt töltené fel a medencét 4 vízcsap?
   Szintén   fordított arányosság, kevesebb csap több idő alatt tölti fel a medencét .
                   
                            6 vízcsap                              8 óra
                            4 vízcsap                              ?
                             1 vízcsap                             6x8 =48 óra alatt
                             4 vízcsap                             48:4 =12 óra alatt

 Válasz : 4 vízcsap 12 óra alatt töltené fel a a medencét !

               
:Házi feladat:

 Szegedről autóval 100 km/h átlagsebességgel 2 óra alatt érhetünk fel a Budapestre ,mennyi  idő alatt ér fel az a motoros ,aki 40 km /h sebességgel közlekedik ? 

                               A megoldást nem kell elküldened,holnap ellenőrizzük.
Kedd reggel 9 órakor várlak szeretettel aMicrosoft Teams felületen online matematika órán .
                                                      Jó munkát kívánok !😊




Matematika Balázs bácsival - 2020.03.30.

Kedves Diákom!

Végre új hét kezdődött, egy szuper hétfővel!


A mai napon elérkeztünk az első online számonkéréshez.
-Hurrá, végre!
-Számonkérés?
-Jaj!
-Vajon mi lehet benne?

Csak semmi aggodalom, egy szuper Google űrlapot kell csak kitöltened!
A témája természetesen az arányossági feladatok.
Nem kell kapkodnod, a feladatokat egyesével kapod, oldd meg őket a füzetedben (nem fogok odanézni, ha véletlenül arra vetemednél, hogy számológépet használsz), majd a megadott lehetőségek közül válaszd ki a megoldást!

Kedden 9 órakor online órát tartunk, várok mindenkit szeretettel a Microsoft Teams-ben, a 6. matematika II. csoportban! Ne hagyd ki!

Jó munkát kívánok!



Irodalom - 03.30.

Kedveseim!

Ne feledjétek, a csütörtökön kapott feladatok (újságszerkesztés) határideje: 2020. április 6.

A mai napon folytatjuk a Toldi projektet.


Egy-egy téma végeztével dolgozatot írunk. Normál esetben mostanság lenne aktuális egy Toldi-dolgozat. Nos, ezt a dolgozatot meg is fogjátok írni. Csakhogy most nem a válaszokra vagyok kíváncsi, hanem a kérdésekre. ☺️

Képzeld el, hogy te tanítod az irodalmat! 


Állíts össze egy dolgozatot a hatodikos gyerekeknek!
  1. 8 kérdésből álljon!
  2. Ne legyen sem túl könnyű, sem túl nehéz!
  3. Legyen benne egy feladat, amiben véleményt kérsz valamiről!
  4. Írhatod a füzetedbe, vagy megszerkesztheted Wordben, PPT-n, esetleg Kahoot-on is. 
  5. Használhatod a munkafüzet feladatait is.
  6. Dolgozhattok párban is, DE: akkor 10 kérdésből álljon.

IDE töltsd fel, ha elkészültél! Legkésőbb április 8. 13.00-ig.
         
Jó munkát!

Kata néni

Természetismeret 03.30.

Kedves Hatodikos!


Az előző órai anyag felelevenítéséhez és plusz információk szerzéséhez nézd meg a következő videókat:

ANGOLPERJE

MEZEI ZSÁLYA

KAMILLA

MEZEI ZSURLÓ

Ma a munkafüzet feladatai várnak Rád!

70.o. 1.f. a)
71.o. 2.f. a) 72.o.c)
72.o. 3.,4.f.

Várom a feladatokról a fotókat IDE a mai dátum (03.30. hétfő) alá!
Látszódjon a neved a fotókon!

Marianne néni 




6.A Rajz 2020.03.30. Színtan

Beadási határidő: nincs
Aki nem töltötte fel az eddigieket siessen vele! Ha NEM működik a "Feltöltés" gomb, küld el e-mailben a fotót: purak.akos@vargatamas.hu (eddig max. 2x45 perced volt rá!)
Év végén reklamációt nem fogadok el. Csak indokolt esetben.
Aki eddig NEM töltött fel technikára:
(6A-Dominik, Izmael, Zoli, Flóra, Panna, Kevin, Alexandra, Bence, Szabina)

(Múlt héten felcseréltem a tantárgyakat, elnézést! Most kapjátok a rajzot)

Kezdünk!
A mai órán egy videót hoztam nektek a színtan lezárása képpen. Elképesztő régi a videó, úgyhogy lesz egy fura hangulata. Nézzétek meg, hátha van benne valami, amit még nem tudtok.


Testnevelés - az eddigiek összefoglalása

Kedves Diákok!

Két héten túl vagyunk, és egy óraátállításon.

Szeretném, ha beszámolnátok a blogbejegyzés alatt arról, ki milyen "célt" tűzött ki magának, az eddigi feladatok mellett és hogyan halad a megvalósításával. 

A "célról" is írtam a legelső blogbejegyzésemben.

Névvel írjatok pár sort, ezzel kapcsolatban és a +1. válasz, az a kérdés, ami a múlthéten a blogban megjelent az úszás óránál...

...ez amolyan "jelszó", ahhoz, hogy kommentelni tudj! :-)

Azaz, ha tudod a választ, a múltheti kérdésre, akkor azt írod le elsőnek a kommentedhez...

...majd leírod amit fentebb említettem a "célról" és a legvégén kérlek írd oda a neved, hogy tudjam, kitől kaptam a választ!

A kitűzött célokhoz adok segítséget, hogyan próbáld elérni, de mint a legelső blogbejegyzésben jeleztem, írj edzésnaplót. 

A múlt héten leírtam bővebben, ez miért hasznos a számodra...

...keress rá, ha még nem láttad.

Köszönöm az eddigi munkátokat és remélem, mihamarabb találkozunk az iskolában.

Frissítés: ma 9:15: ...ha probléma van a blogon a hozzászólások írásával jelezd, Nekem e-mailben!



Matematika 6/1 Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

Ettől a héttől kezdődően lehetőség lesz arra, hogy „élőben” is konzultáljunk. Minden kedden 9 órától a Microsotf Teams felületén tudsz kérdéseket feltenni, ha nem értesz valamit. Tehát akinek bármilyen problémája van, kedden bejelentkezhet a Teamsre a 6. osztályos csoportba és felvesszük a kapcsolatot.

Az elmúlt két héten az egyenes és a fordított arányosságról tanultunk - DIGITÁLISAN!
Szépen dolgoztatok, a beadandóknál sok hibátlan megoldás született.

A mai órán összefoglaljuk a legfontosabbakat, amit az egyenes és fordított arányosságról tanultunk és holnap dolgozatot írunk. A feladatok ebből a két feladattípusból állnak, a dolgozat értékelésre kerül majd, és ez lesz a március havi digitális jegyed. /ami majd bekerül az e-naplóba is/

Egyenes arányosság

Két mennyiség egyenesen arányos, ha az egyik mennyiség a kétszeresére /háromszorosára, stb./ nő, akkor a másik mennyiség is kétszeresére /háromszorosára, stb./ nő.
vagy
Két mennyiség egyenesen arányos, ha az egyik mennyiség felére /harmadára, stb/ csökken, akkor a másik mennyiség is a felére /harmadára, stb./ csökken.

Egyenesen arányosság esetén az összetartozó értékek hányadosa állandó.

Példa
 Ha 2 gömb fagylalt ára 400 Ft, akkor 4 gömb fagylalt ára 800 Ft
/kétszer annyi fagyi, kétszer annyiba kerül/

Ha 2 gömb fagyi ára 400 Ft, akkor 1 gömb fagyi ára 200 Ft
/fele annyi fagyi, feleannyiba kerül/

Számítás:
                        2 gömb                       400 Ft
akkor
                        1 gömb                       400 : 2 = 200 Ft
                        4 gömb                       4 × 200 = 800 Ft
         

Fordított arányosság

Két mennyiség fordítottan arányos, ha az egyik mennyiség a kétszeresére /háromszorosára, stb./ nő, akkor a másik mennyiség a felére /harmadára, stb./ csökken.
vagy
Két mennyiség fordítottan arányos, ha az egyik mennyiség a felére /harmadára, stb./ csökken, akkor a másik mennyiség a kétszeresére /háromszorosára, stb./ nő.

Fordított arányosság estén az összetartozó értékek szorzata állandó.

Példa
Ha 2 ember 4 nap alatt festi ki a lakást, akkor 4 ember 2 nap végzi el a festést
/ha kétszer annyi ember dolgozik, akkor fele annyi idő is elég a munka elvégzéséhez/


Ha 2 ember 4 nap alatt festi ki a lakást, akkor 1 embernek 8 nap kell a munka elvégzéséhez.

Számítás:
                        2 ember                      4 nap
akkor
                        1 ember                      2× 4 = 8 nap
                        4 ember                      8 : 4 = 2 nap

A legfontosabb, hogy először gondosan és értelmezve olvasd el a feladatot, és döntsd el, hogy egyenes, vagy fordított arányosságról van-e szó!
Ha ezt jól megállapítod, akkor már csak alkalmaznod kell az előző órákon megismert számítási módokat. /a mintapéldákat használhatod a megoldás során/

Önálló feladat
A következő 10 kérdést tartalmazó feleletválasztós elektronikus kérdőíven gyakorolhatod annak eldöntését, hogy milyen arányosságról van szó.

A megoldást töltsd fel ide     !    /ha nem tudod, akkor e-mail/