2020. március 18., szerda

Matematika Betti nénivel 2020.03.18.

Kedves Tanulók !

A mai napon az egyenes arányossággal kapcsolatos feladatokat fogjuk gyakorolni .

Az óraszám helyett a mai dátumot írd fel a füzetedbe ,címnek pedig ,hogy Egyenes arányosság.


1.FELADAT   Nézd meg figyelmesen a következő Videót ! (Kattints a Videó linkre !)

Videó


2.FELADAT

Oldd meg a füzetedben a következő feladatokat tollal ,hogy jól kivehető legyen !

Majd fényképezd le,írd rá a neved és küld el  IDE


a)  Egy kilogramm lisztből 1,34 kg kenyér lesz .Mennyi kenyér lesz
    5kg ;10kg ;12kg ; 25kg lisztből  ?

   
b) Egy vonat percenként átlag 1,25 km-t tesz meg .Mennyi utat tesz meg
  5 perc;  12perc  ;18perc ;1 óra alatt  ?

  (Készíthetsz táblázatot is !)


Jó munkát kívánok !

Matematika 6/1 Imre bácsi


Matematika Balázs bácsival - 2020.03.18.

Kedves Diákom!

A tegnapi beadandó feladatok eredményei:

1.     Ha a festékszóróval 7 óra alatt 56 négyzetméternyi falfelületet lehet lefesteni, 3 óra alatt mennyit lehet?

        Egyenes arányosság.
         Válasz: 24 négyzetméternyi falfelületet lehet lefesteni 3 óra alatt.



2.     Ha 4 teherautóval 96 hordó olajat tudunk elszállítani, akkor 13 teherautóval hány hordó olajat vihetünk el?

         Egyenes arányosság.

         Válasz: 312 hordó olajat tudunk elszállítani 13 teherautóval.


Nagyon elégedett vagyok a többség munkájával, de lenne egy-két kérésem:

  1. Légy szíves, minden beadandó munkát tollal készíts, mert a fényképen sokkal jobban látszik!
  2. Írd fel a lapra a nevedet is, mert bár anélkül is be tudom azonosítani, hogy kitől mit kaptam, megkönnyítené az átnézést!
  3. Ha szülői segítséget veszel igénybe a feltöltéshez, attól még a SAJÁT nevedet írd a névhez, hisz' a Te munkádról van szó, nem Anyukádéról!
  4. Egy feladatra csak egyszer tölts fel megoldást!
Azoknak, akik nem töltöttek fel: amennyiben nem jelzed, hogy problémád lenne a feltöltéssel, a mai naptól kezdve hiányzó órai munkának kezelem. 😒


A mai napra három új feladatot kapsz, melyeket ismét füzetbe leírva, lefényképezve szeretnék megkapni.

Feladatok:
  1. A bolt raktárában 20 doboz liszt van. Hány csomag liszt van összesen, ha egy dobozba 13 csomag liszt fér?
  1. Az autó 450 km-en 30 liter benzint fogyasztott. Hány km-t tehet meg, ha 54 liter benzin van benne?
  1. Marci kutyája fél éves korában naponta 3-szor kap enni. Hányszor kap majd enni 3 éves korában?
Jó munkát kívánok!



Határidő: 2020.03.18. 16 óra

Osztályfőnöki

Drága Osztályom!

Fontosnak tartom felhívni a figyelmeteket arra, hogy a feladatok elvégzésén túl TANULNI IS KELL. Például a természetet, törit, angolt, németet mindenképp meg is kell tanulni amellett, hogy elvégzed a kiadott feladatokat.

Összegyűjtöttem neked néhány hasznos információt a tanulásról.

Először NÉZD MEG ezt a videót!


Amire még érdemes odafigyelni tanulás során:

1. LEVEGŐ, FÉNY, KÉNYELEM
Fontosak az előkészületek is. Az agyad is jobban működik, ha friss levegő van körülötted. Szellőztess rövid ideig ott, ahol tanulni fogsz. Legyenek megfelelő fényviszonyok, ne dolgozz félhomályban! Legyen előtted az összes szükséges felszerelés (tolltartó, könyvek, stb.)!

2. ENERGIA- ÉS FOLYADÉKBEVITEL
Igyál sokat, elsősorban vizet. Szuper tanulást segítő nasi lehet a répa, alma, magvak.

3. SORREND, IDŐBEOSZTÁS
Ahogy az iskolában is szoktuk, állítsd fel a tanulás sorrendjét (szóbeli - írásbeli / könnyebb - nehezebb)! Időtervet is készíthetsz hozzá (pl. először 25 perc olvasás, majd a feladat megoldása).

4. MOZGÁS
A pihenőidőben érdemes felállni, ne ülj sokat egy helyben! Ilyenkor végezz lazító vagy felpezsdítő gyakorlatokat pl. fej- és vállkörzés, karkörzés, nyújtás, csípőkörzés, csuklók, ujjak átmozgatása.


Remélem, hasznosítani fogod ezeket a tippeket! ☺️


Kata néni

TTGY Betti nénivel 2020.03.18.

Kedves Hatodikosok !

Üdvözöllek benneteket az első digitális TTGY óránkon !

Az elkövetkező hetekben az EGÉSZSÉG témakörével fogunk foglalkozni .

Segítségül majd mindig kaptok videókat ,vagy feldolgozandó szövegeket ,amelyeket megadott szempontok alapján kell feldolgozni .

A füzetedbe írd fel a mai dátumot és címnek LÁZ ÉS FÁJDALOMCSILLAPÍTÁS !
Kérlek tollal dolgozz ,hogy jól kivehető legyen az írásod .

1 Feladat  Nézd meg figyelmesen a következő videót ,és olvasd el az utána következő szöveget is !

Videó

2.Feladat Válaszolj a következő kérdésekre  a füzetedbe !

   1.Milyen fájdalmak esetén használunk fájdalomcsillapítót ! 

   2.Milyen más tünet csillapítására alkalmasak még a fájdalomcsillapítók ?

  3.Milyen mellékhatásai lehetnek ezeknek a gyógyszereknek ?

  4.Egyféle hatóanyagú gyógyszerből egy nap maximum hányat lehet bevenni ?

  5.Sorold fel 5 láz és fájdalom csillapítószer nevét !
    
A válaszaidat fényképezd le és töltsd fel IDE

Jó munkát kívánok !
     
  
   

    Nyelvtan - Angi néni (III.18.)

    Kedves csoport, ma csak ismételni és gyakorolni fogunk.
    Az alábbi linkekre kattintva játékokat kell megoldanotok. A feladatotok az lesz, emlékezetből írjatok le minél több szót helyesen a füzetetekbe a játékokból. A füzetbe írjátok fel az óra címét: Gyakorlás, majd alá a neveteket is!

    ITT
    Ez is

    Ha elkészült a feladat, és leírtátok a szavakat, küldjétek el lefotózva a füzetet a vargatamasblogos@gmail.com címemre. Ne felejtsétek a neveteket beírni az emailbe, illetve a füzetbe!
    Hf.: mf.87-95. oldalakon kimaradt feladatok megoldása.
    Határidő: március 23. hétfő

    Német (03.18.)

    Kedves hatodikos!
    Üdvözöllek a második digitális óránkon!
    Szükséged lesz: füzet, ceruzákra, színesceruzákra!

    Kérlek hallgasd meg ezt a dalt!

    A videó alatt megtalálod a dal szövegét! Olvasd el és közben indítsd el újra a lejátszót!

    Válaszolj a füzetedbe a kérdésekre! Írd fel egy új üres oldalra, hogy Stunde 
    • Sorold fel, mely testrészeket említik a dalban! (Lehetőleg névelővel és színnel!)
    • Gyűjtsd össze a felszólításokat a szövegből!
    • Te mit teszel, ha beteg vagy? Was machst du, wenn du krank bist? J

    Fotózd le az elkészített feladatokat a füzetedben!

    Kedvesek! Amennyiben szükséges, használjatok kézi- vagy online-szótárt  a feladatok megoldásához!

    E-mailben küldd el a fotókat! lukacs.eniko@vargatamas.hu

    Viel Spaß!

    Angol-Anikó néni


    Kedves Gyerekek!


    Szomorú vagyok, mivel csak 4 tanuló töltötte fel a munkáját. Remélem ez nem azt jelenti, hogy a többiek nem dolgoztak!!!!

    A mai órán a következő lesz a feladatotok:

    Mf: 5.o/5.

    Az állító mondatot le kell tagadni. Használd a don't és doesn't segédigéket. Figyelj oda, hogy csak E/3-ban doesn't a többi számban és személyben don't-ot kell használni.

    Gyakorló feladatok: iTT és ITT

    Ha az ITT szóra kattintasz,akkor a gyakorlóhelyre visz.

    Jó munkát!

    Angol - Dóri néni csoportja

    Kedves hatodikosok!

    Témánk: Birthdays

    1. feladat:

    Emlékszel hogy írjuk és mondjuk angolul a dátumokat? Oldd meg ezt a bemelegítő feladatot. Addig próbálkozz a játékkal, amíg hibátlan nem lesz a feladatmegoldásod. A ranglistára a saját neved írd, hogy ellenőrizhessem.



    2. feladat:

    Ellenőrizd és javítsd a tegnapi feladatmegoldásaid.
    Tankönyv 10. oldal 4a feladat

    Munkafüzet 6. oldal 3. feladat (Alaposan nézd át a megoldásaid. Figyelj a helyesírásra!)
                                        

    3. feladat:

    We can write today's date like this 18/3 or 18 March
    and we say the eighteenth of March.

    When is your birthday?
    (a blogbejegyzés végén majd válaszold meg ezt a kérdést)

    Munkafüzet 6. oldal 4. feladat

    Mikor van a szülinapjuk?
    Írd le a dátumokat betűkkel!

    4. feladat:

    Tanuld a sorszámneveket, mert jövőhéten kikérdezem! A szavak gyakorlásához nézd meg ezt a videót és miután hallottad a szavakat ismételd el legalább kétszer őket hangosan
    Gyakorold a sorszámneveket ezzel a quizizz teszttel is: https://quizizz.com/join?gc=146570
    (Csütörtök délután 4 óráig annyiszor töltheted ki, amennyiszer csak szeretnéd.)


    Kérlek, fotózd le az elkészített feladatot a munkafüzetben és töltsd fel IDE.

    Jó munkát! Ha kérdésed van, keress bátran a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címen!

    Nyelvtan - Kata néni

    Mára nagyon izgalmas dologgal készültem nektek: új anyagot fogunk venni így egymástól távol. :)

    1. Olvasd el az alábbi szöveget!

    Petőfi a Toldi elolvasása után figyelt fel költőtársára, Aranyra. Levélben gratulált Aranynak. Igaz barátságot kötött Arannyal. Arany a János vitéz elolvasásakor döntött úgy, hogy ír egy János vitézhez hasonló művet. Meg is írta a Toldit. A Toldi nagyon népszerű lett. A Toldit is sok ember elolvasta, mint ahogy a János vitézt.

    Mi a gond vele? 😐 - Bizony, a sok-sok ismétlés.

    2. Nézzük, miket lehetne másként kifejezni benne! Nyisd meg EZT a feladatlapot, és találd meg a megfelelő helyettesítéseket!

    3. Lássuk, milyen szavakat cseréltünk le!
    Aranynak (főnév)
    Arannyal (főnév)
    Arany (főnév)
    hasonló (melléknév)
    Toldi (főnév)
    Toldit (főnév)

    Az utolsó mondatban akár a sok szót is cserélhetnénk, például így:
    A Toldit is sok ugyanannyi ember elolvasta, mint ahogy a János vitézt.

    sok (számnév)

    Azokat a szavakat, amik főnevet, melléknevet, számnevet helyettesítenek, névmásoknak nevezzük.

    4. Nézd meg EZT a videót 2:50-ig! :) 

    5. Írd fel nagy címként, új oldalra a füzetedbe: A névmások
    Pirossal írd fel a meghatározást: Azokat a szavakat, amelyekkel főnevet, melléknevet, számnevet helyettesítünk, névmásnak nevezzük. A névmás helyettesítő szófaj.

    6. A névmásokat aszerint csoportosítjuk, hogy milyen szófajú szavakat helyettesítenek. Vannak a csak főnevet helyettesítő névmások, és vannak a főnevet, melléknevet, számnevet helyettesítő névmások
    A csak főnevet helyettesítő névmások közé tartozik a személyes névmás is, amivel alsóban már találkoztatok.

    7. Írd fel a füzetedbe kis címként: Személyes névmás
    Alapalakban a személyes névmások: én, te, ő, mi, ti, ők (ezeket is írd fel a füzetedbe)

    Ezek az alap alakok viszont ragozhatók is. Készítsd el a mf. 97/5. feladatát, hogy lásd, mennyiféleképpen!

    Ráadásul vannak egyes és többes számú alakjai a ragozott alakoknak is. Nézd csak, ITT egy kis gyakorlás ehhez.

    8. A mai utolsó feladathoz érkeztünk, amit ITT találsz.

    ❤️ Ha úgy érzed, a szorgalmad még kitart és szívesen gyakorolnál, akkor azt megteheted ezekkel a feladatokkal:
    mf. 96/1. a,e
    mf. 97/2. a,b,c
    mf. 98/6.

    Köszönöm a mai munkádat! ☺️
    Kata néni





    Történelem (2020. március 18.)


    Mivel az életünk nem várt fordulatot vett, a három részre szakadt Magyarország életével így, egymástól távol fogtok megismerkedni. Nagyon bízom bennetek! A legfontosabb feladat most is az, ami mindig, hogy figyelmesen olvass el minden utasítást és kiadott olvasnivalót!


    A mai óra anyaga az "Élet a hódoltság idején" témát dolgozza fel. 
    Hódoltságnak nevezzük Magyarország középső részét 1541-től (amikor a török elfoglalta Budát) egészen a török kiűzéséig.

    1.  Nyisd ki az atlaszod a 24. oldalon!
    Nézd meg, mely területeket foglalta magába az Oszmán Birodalom!
    Az atlaszod ne csukd be, mivel a további feladatokban is segítségedre lehet.

    2. Olvasd el FIGYELMESEN a tk. 83-85. oldalát! Nézd meg a képeket is!

    3. Nézd meg EZT a videót 4.50-től 10.05-ig! Ebben egy tanár úr elmagyarázza, miként éltek az emberek a három részre szakadt Magyarország középső részén.

    4. Írd fel a füzetedbe címként: A hódoltság területe

    5. Másold le a következőket a füzetedbe:
    • Hódoltság:1541 után az ország középső, törökök által megszállt része. Központja Buda.
    • Szpáhi: könnyűlovas katona az Oszmán Birodalomban, aki a katonai szolgálatért földet kap.
    • Janicsár: török gyalogos katona.
    • Kettős adóztatás: a hódoltság területén élő jobbágyok a korábbi földesuraiknak és a török hódítóknak is adót fizetnek.
    6. EZZEL a feladatlappal ellenőrizd, hogy megértetted-e az olvasottakat és hallottakat!
    Kétszer próbálkozhatsz a kitöltéssel, amire mindkét alkalommal 30 perc áll rendelkezésedre. A hibátlan kitöltésekért órai munka ötös jár, tehát érdemes odafigyelve próbálkozni és ha szükséges, élni a két lehetőséggel. :)

    Hajrá, hajrá! 
    Kata néni



    Reni néni nyelvtan március 18.

    Kedves Mindenki!

    1. A mai napon egy játékos feladattal kezdünk. Regisztráció nélkül használható.

    Játékos feladat

    2. A múlt órán a birtokos névmással foglalkoztunk. Megbeszéltük, hogy helyettesítenek valamit. Kérlek, készítsd el a munkafüzet 104. oldalán a 2. feladatot, melyben az ismétlődő szavak helyett kell birtokos névmásokat írni.

    3. A füzetedbe írd fel: Névmások

    A mai napon a visszaható  névmással foglalkozunk.

    Másold le a füzetedbe!


    A VISSZAHATÓ NÉVMÁS

      I. Fogalma
    A cselekvés visszairányul arra, aki cselekszik, vagyis visszahat.

     II. Kérdései
    KIT?

    III. Visszaható névmások:
    a)      Alap
    magam, magad, maga, magunk, magatok, maguk
    b)      Határozóragokkal
    magamról, magamhoz, magammal, magamnak

    (forrás: http://users.atw.hu/henineni/index.php?oldal=nyt_nevmasok)

    Mit is jelent ez? (ezt már nem kell másolni)

    Könnyű megjegyezni, mert úgy kezdődik, hogy MAGA. Ezt ragozzuk.

    Pl. Nézem e tükörben magam. (A cselekvés rám irányul.)
         Vegyél magadnak egy csokit.
         Luca nem szeret magáról beszélni.
         Vidd magaddal a kézfertőtlenítőt!

    Remélem, így már érthető!

    4. Gyakorolj egy kicsit!

    Szófajok gyakorlása


    2. feladat megoldása: 

    Ezek a füzetek nem az enyéim, hanem a tieid.
    Vajon ez a szatyor az enyém vagy a tied?
    Ne azokat a fényképeket add ide, mert azok nem az enyéim, hanem az övéi.
    Azok az újságok a mieink, és nem a tieitek.

    Gyógytestnevelés

    Kedves Gyerekek!

    Induljon a nap egy gerinctornával.
    A videó megtekintéséhez katt ide

    Szép napot!

    Ági néni