Drágaságok,
sok-sok határozót megismertünk már az elmúlt hetekben. Ma felelevenítjük ezek közül az egyiket: a részeshatározót.
Biztosan számtalanszor bosszankodtál már a reklámok miatt. Tudtad, hogy a reklámok készítése külön munka? Valószínűleg számodra is van olyan reklám, ami tetszik, és olyan, ami kifejezetten idegesít.
Milyen egy jó reklámszöveg?
- Először megszólítja a célközönséget, valami
figyelemfelkeltést, valami tényt közöl.
Pl. Mindenkinek fontos,
hogy…
Minden anya számára a legfontosabb, hogy…
Bizonyára Önnek is nagyon
fontos…
Cégünk számára
elsődleges, hogy…
Azokhoz szólunk most…
Termékeink már hazánk minden huszadik lakosához
eljutottak…
- Ezután következhet a termék ismertetése mint egyedüli
megoldás.
Pl. Nekik fejlesztettük ki…
A gondos anyáknak szól…
Mamáknak és babáknak
egyaránt… stb.
- S vajon miért éppen ezt a terméket vegye meg a vásárló?
- Vonzóvá kell tenni a portékát:
A tíz leggyorsabb
megrendelő részére…
Ha visszaküldi nekünk ezt a kupont…
Csak ma, csak Önnek!
Diákoknak és nyugdíjasoknak 10% kedvezmény! stb.
A mai feladatod az, hogy írj reklámszöveget, amiben minél többféle szófajjal fejezed ki a részeshatározót (pl. többféle ragos névszóval, névutós névszóval, névmással, stb.). A termék, amit reklámozol, lehet létező vagy kitalált termék is, azonban derüljön ki, hogy mi is pontosan.
A megoldásokat várom e-mailben a digitaliskata@gmail.com címre vagy Teams-en.
Határidő: március 11. (csütörtök) 14.00