Szia!
Mai tornát lufival végezd😊
Lufis torna
Szép napot!
Ági néni
2020. május 25., hétfő
Irodalom - 05.25.
Kedves 6.a,
ma befejezzük a Pete Pite közös olvasását. Mulatságos kalandokban volt részünk Péterrel és Ádámmal.
Lássuk, hogyan alakul a történet vége!
1. Olvasd el a Se munka, se iskola, se remény... Vagy mégis? c. fejezetet! (online dokumentum 74-84. oldal)
2. Válaszolj a további kérdésekre! A füzetedbe dolgozz!
3. "Előfordul, hogy évekig egyetlen csoda sem történik, aztán meg egy csomó egymás után." - mi az a "csomó csoda", ami ebben a fejezetben történt?
4. Az átalakulás mind az apa, mind a fia számára tanulságos volt. - Miben változott meg Pite és miben az édesapja, Ádám? Fogalmazd meg 4-5 mondattal!
5. Ádám felteszi a kérdést a fiának: „… te hogy érezted magad egy felnőtt bőrében…”. Mit válaszolt erre Pite? (A saját szavaiddal fogalmazd meg!)
6. A regény olvasása közben biztosan te is eljátszottál a gondolattal, mi lenne, ha ez a szerepcsere lehetséges lenne. Ki az, akivel te szívesen helyet, azaz alakot cserélnél családtagjaid, rokonaid, ismerőseid közül néhány napra, és miért?
7. A válaszaidról készült (olvasható) fotót várom sok szeretettel IDE feltöltve holnap 16.00-ig.
A következő órán elkezdjük az összefoglalást, az idei utolsó irodalom dolgozatra június 4-én számíts! Fogunk még beszélni róla, de addigra tutira muszáj bepótolnod, ha valamelyik fejezetet esetleg elmulasztottad elolvasni... ☺️
Hajrá, hajrá!
ma befejezzük a Pete Pite közös olvasását. Mulatságos kalandokban volt részünk Péterrel és Ádámmal.
Lássuk, hogyan alakul a történet vége!
1. Olvasd el a Se munka, se iskola, se remény... Vagy mégis? c. fejezetet! (online dokumentum 74-84. oldal)
2. Válaszolj a további kérdésekre! A füzetedbe dolgozz!
3. "Előfordul, hogy évekig egyetlen csoda sem történik, aztán meg egy csomó egymás után." - mi az a "csomó csoda", ami ebben a fejezetben történt?
4. Az átalakulás mind az apa, mind a fia számára tanulságos volt. - Miben változott meg Pite és miben az édesapja, Ádám? Fogalmazd meg 4-5 mondattal!
5. Ádám felteszi a kérdést a fiának: „… te hogy érezted magad egy felnőtt bőrében…”. Mit válaszolt erre Pite? (A saját szavaiddal fogalmazd meg!)
6. A regény olvasása közben biztosan te is eljátszottál a gondolattal, mi lenne, ha ez a szerepcsere lehetséges lenne. Ki az, akivel te szívesen helyet, azaz alakot cserélnél családtagjaid, rokonaid, ismerőseid közül néhány napra, és miért?
7. A válaszaidról készült (olvasható) fotót várom sok szeretettel IDE feltöltve holnap 16.00-ig.
A következő órán elkezdjük az összefoglalást, az idei utolsó irodalom dolgozatra június 4-én számíts! Fogunk még beszélni róla, de addigra tutira muszáj bepótolnod, ha valamelyik fejezetet esetleg elmulasztottad elolvasni... ☺️
Hajrá, hajrá!
Kata n.
Informatika - 2020.05.25.
Kedves Diákom!
A témánk továbbra is a Scratch!
Szeretnél saját szereplőt és saját hátteret rajzolni? Animációt készíteni? Megtudni, hogy lehet egy szereplőt beprogramozni úgy, hogy kattintásra csináljon valamit? Megszólaltatni egy szereplőt?
Hűha, ez így elég soknak tűnik... Ne aggódj, a fentieket pár kattintással meg lehet oldani. Hogy hogyan? Az alábbi videóból kiderül. 😉
Most már elég sokat láttál ahhoz, hogy Magad is készíts egy munkát! Ez lehet olyan is, ami az órákon látott videókban szerepelnek, de magadtól is találhatsz ki egy apró játékot vagy animációt!
Ha készítettél valamit, mentsd le a programot, vagy vedd fel videóra a telefonoddal, majd töltsd fel itt!
Jó munkát kívánok!
Matematika Balázs bácsival - 2020.05.25.
Kedves Diákom!
Az elmúlt órán a tengelyesen szimmetrikus alakzatokkal foglalkoztunk, ma a tengelyesen tükrös háromszögek a témánk.
Kérlek, tekintsd meg az alábbi videót!
A szimmetrikus háromszög kétféle lehet:
- egyenlő szárú háromszög (ezt szoktuk szimmetrikus háromszögnek is hívni)
- egyenlő oldalú háromszög (ezt szoktuk szabályos háromszögnek is nevezni)
A videóban nagyon jól ki vannak emelve a jelölések és a tulajdonságok, de a holnapi online órán ezeket is alaposan átbeszéljük.
Beadandó feladatod mára nincs, csak a látottak feldolgozása.
Jó munkát kívánok!
Természetismeret 05.25.
Kedves Hatodikos!
Bemutató készítése ÖTÖSÉRT:
A természetvédelem jegyében a feladat:
EGY VIZES ÉLŐHELYEN LÉVŐ NEMZETI PARK (NP) BEMUTATÁSA
Válassz a két nemzeti park közül:
- Fertő-Hanság Nemzeti Park
- Balaton-felvidéki Nemzeti Park
Készíts PPT-t vagy Word dokumentumot. Szöveggel és képekkel mutasd be a választott NP -ot:
Hol található? Mikor alapították? Mi jellemző a területre? Milyen különleges növények és állatok élnek itt?
HATÁRIDŐ: 06.04. csütörtök
Mai óra címe a füzetbe:
A vizek és vízpartok gerinctelen állatai
Olvasd el a leckét a tankönyvben, majd nézd meg a következő képeket és a digitális leckét:
Feltétlenül nézd meg:
Vázlatként írd le a lecke végén lévő RÖVID ÖSSZEFOGLALÁST. Emeld ki az állatok neveit és lehetőleg hagyj ki egy-egy sort mindegyik jellemzése között.
Mf.: 99.o.1.,3.f., 100.o.5.f.
SZORGALMI ÖTÖSÉRT: 101.o.7.f.
Ide várom a képeket: varga-barany.marianna@vargatamas.hu
Marianne néni
Matematika Betti nénivel 2020.05.25.
Kedves Hatodikosok !
Tengelyesen tükrös alakzatok
Ma az alakzatok szimmetriájának vizsgálatával fogunk foglalkozni .
Egy síkbeli alakzat tengelyesen szimmetrikus,
ha az van olyan egyenes, amelyre az alakzatot tükrözve az az alakzat és képe kölcsönösen fedik egymást.Az ilyen tulajdonságú egyenes az alakzat szimmetriatengelye. (Pirossal másold le a szabályt a füzetedbe !)
Nézd meg figyelmesen a következő videókat !
Szimmetrikus alakzatok
Szimmetria a környezetünkben
Az lesz a feladatod hogy gyakorolj a Learning appps játékokkal .Elküldendő feladatod nincs !
JÁTÉK 1
JÁTÉK 2
Jó munkát kívánok !
Holnap reggel 9 órakor szeretettel várlak benneteket az online órán !
6.A Technika 2020.05.25. Famegmunkálás
Beadási határidő: nincs (azaz nincs feladat)
Kezdünk!
A
mai órán a famegmunkálásról és annak már-már művészi
kivitelezéséről hoztam videót.
Ha
a jövőben asztalos leszel, vagy csak érdekel ez a munkaforma, az internet
kimeríthetetlen tárháza a tutorial (segítő) videóknak. Rengeteg fórumon is
foglalkoznak ezzel a témakörrel.
Videó.
Testnevelés - Mai feladat...
Sziasztok!
Edzés mellett relaxálni, "lazítani" is kell!
Ennek egy formáját látjátok az alábbi videon!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mai feladat:
A tapasztalataidat pár szóban írd meg a naplóba!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jó tanács:
Első:
Nézd végig a videot és figyelj csak figyelj!
Második:
Helyezkedj el az ágyadon kényelmesen
-lesz rá kb.: 30-35 másodperced, a video elindítása után, így ne siess-
és
előtte indítsd el a videot!
Harmadik:
Figyelj arra: amit hallasz!
Ennyi! :-)
Jó "lazulást" kívánok!
Matematika Imre bácsi
Kedves Hatodikosok!
Befejeztük a százalékszámítás témakörét és áttérünk a
geometriára.
A mai óra anyaga a kör.
Nézd meg a videót, majd a mértan füzetedbe rajzold le
az alábbi ábrákat, amelyek tartalmazzák a legfontosabb tudnivalókat. A
szabályok ismeretére szükséged lesz a pénteki tudáspóbán.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)