2020. október 1., csütörtök

Földrajz 2020.10.01.

 Kedves Hetedikes!

A mai órán a kőzetlemezek mozgásaival foglalkozunk. Emlékezz vissza, az előző leckét a kőzetlemezek mozgásainak felsorolásával hagytuk abba. Most részletesebben megnézzük, milyen következményei vannak ezeknek a mozgásoknak.

Tk.13.-16.o. Nagyon fontosak a könyv ábrái, a munkafüzeti feladatok is ezek segítségével egészíthetők ki.

Cím a füzetbe: Milyen mozgást végeznek a kőzetlemezek?

Vázlat: rövidítések: óc. = óceáni; szf. = szárazföldi; pl. = példa

 
Nézd meg ezt az érdekes videót: LEMEZMOZGÁSOK
 
Oldd meg a következő feladatot: mf. 8.o. 1.f. (a lap alján találod) A) és B) részét. Segít a tankönyv 17-es és 18-as ábrája.
 
Marianne néni
 



Kedves Mindenki! 

A mai rajzóra alkalmával egy szakácskönyvet szerettem volna Veletek elkészíteni. 
Szeretném, ha otthon egy fiktív vagy létező étel elkészítésének fázisait piktogramok segítségével ábrázolnátok! 


Mi az a piktogram? 

1, felirat helyett alkalmazott eligazító ábra

2, a képírásban használt jelek neve, melyek egész fogalmat jelölnek






Jó munkát kívánok! 
Ha bármiben segítségre van szükségetek, írjatok nyugodtan! 

Réka néni 😸



Biológia 2020.10.01.

 Kedves Hetedikes!


Folytatjuk a hatodikos anyag ismétlését. Mai témánk: Folyóink és tavaink

Olvasd át a könyv szövegét és tanulmányozd a képeket (19.-20.o.). Remélem, mindenre emlékszel. 😃

Slippers GIFs | Tenor

 Nézd meg a következő érdekes digitális leckéket is:

EGYSEJTŰEK 

HALAK 

Oldd meg a következő feladatot:  mf.: 8.o. 13.f.

Marianne néni

Informatika - 2020.10.01.

 Kedves Diákom!

Ma a számítógépes vírusokról lesz szó.

Nézd meg az alábbi rövid videót - ha kell, többször is -, majd a füzetedben válaszolj a kérdésekre!

  1. Mi az a számítógépes vírus?
  2. Hogyan kerülhet vírus a számítógépre?
  3. Hogyan védekezhetünk a vírusok ellen?
  4. Mire jó a biztonsági mentés?


Angol - 2020. október 1.

Dear Students,

A folyamatos jelen időről tanultunk eddig, amivel az éppen folyamatban lévő eseményeket írhatjuk le, vagy egy képen történő dolgokról beszélhetünk. Pl.: I am typing at the moment. (= Én épp gépelek ebben a pillanatban.), You are reading now. (= Ti most épp olvastok.)

1) Practice: What is Garfield doing?
Gyakorolj! Mit csinál Garfield? Válaszd ki a mondatba illő kifejezéseket a képek alapján.

2) Questions:

Múlt órán láttátok, hogy néznek ki a kérdések a folyamatos jelen időben. Pl.: What are you doing? (Mit csinálsz?) Are you looking for something? (Keresel valamit?)

Most nézzük meg egy kicsit részletesebben, mit kell tudni a kérdésekről:

Questions (Kérdések)

- Az angol nyelvben is kétféle kérdést tudunk feltenni - az egyik típus az eldöntendő kérdés (amire igen, illetve nem a válasz), a másik típus a kiegészítendő kérdés (erre egész mondatokkal válaszolhatunk). 

  • Az eldöntendő kérdések elnevezése Yes-No Questions.
  • A kiegészítendő kérdések elnevezése WH Questions.

 - Az eldöntendő kérdésekben fordított szórend van, tehát a segédige (am, is, are) a mondat elejére kerül. She is reading a magazine. - Az 'is' a mondat elejére kerül és a többi szó majd egymást követi:

Is she reading a magazine? Ő egy magazint olvas?
Yes, she is.     No, she isn't.

- A kiegészítendő kérdések elején kérdőszavak (who, what, where, why, stb..) szerepelnek, amelyek elsősorban w és h mássalhangzókkal kezdődnek (ezért WH Questions a nevük). A szórend hasonló az eldöntendő kérdésekéhez, csak még az elejére kerül egy kérdőszó. 

What is she reading? Mit olvas?
She is reading a book. Ő egy könyvet olvas.

3) Practice: Wh-words
Emlékszel az angol kérdőszavakra? Gyakorolj ezzel a játékkal!


4) Workbook p. 16 exercise 1
Munkafüzet 16. oldalán oldd meg az 1. feladatot! Egészítsd ki a kérdéseket az am, is, are segédigével, majd párosítsd össze a megfelelő válaszokkal.


Pénteken leellenőrizzük az eddigi feladatokat.

Best wishes,
Dorottya néni

Emelt angolosoknak - 2020. október 1.

Dear Students,

Közérdekű információ: akik eddig az emelt angol csoportban voltak, azoknak kedd 5. órában továbbra is emelt angol órájuk lesz Éva nénivel. 

A mai órán adok nektek egy plusz feladatot: írjátok be a munkafüzet hátuljában lévő táblázathoz a 75 rendhagyó ige magyar jelentését.

Használhatsz google fordítót vagy online szótárt, csak arra figyelj, hogy biztos olyan fordítást írj be, ami valamilyen cselekvést fejez ki.

2020.10.01. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

1. feladat

Heute liest du. Tk. 20. old. 17. feladatának szövegét kell elolvasnod, értelmezned. 

Új szavak segítségként. Ezeket írd ki a szótárfüzetedbe!

fast alle = majdnem minden
die Fußgängerzobe = sétálóutca
ohne = nélkül
ist ... verboten = tilos
in Ruhe = nyugodtan
der Straßenkünstler = utcaművész
der Lieblingstreffpunkt = kedvenc találkozóhely

Was stimmt? Keresd meg a feladat alatti kérdések helyes válaszát! Van, ahol több betűjelet is megjelölhetsz!

2. feladat

Portfólió a füzetedbe. Címe: Unsere Fußgängerzone (= A mi sétálóutcánk)

A) Rajzold le Hódmezővásárhely sétálóutcáját, írd az utcák és az épületek elnevezését is a térképedre, használd a már megtanult szavakat!

vagy

B) Rajzold le álmaid sétálóutcáját! Kerüljön rá minden olyan épület, amelyeket szívesen látnál magad körül! Írd az utcák és az épületek elnevezését is a térképedre, használd a már megtanult szavakat!