2021. március 12., péntek

Matematika Edit nénivel. Dolgozatírás

 Kedves Hetedikesek!

Ahogyan megbeszéltük, az arányossági feladatokból dolgozatot írunk. Erre külön jegyet fogsz kapni.

Új oldalon kezd el a feladatok megoldását. A lap tetejére írd fel a nevedet is! Használj vonalzót!
Olvashatóan, szépen írj!

A feladatokat hasonlóan írd le, mint ahogyan a múlt órán csináltuk. Egyik feladatot a másiktól vonallal válaszd el! A feladatmegoldás lépései: Adat, terv és számolás, a végén írj szöveges választ!

Ha nem vagy biztos a megoldásban, akkor is gyűjtsd ki az adatokat. Ez is pontot ér! Jó munkát!

Aránnyossági feladatok  - Dolgozat

1.Kerékpározás
Egy kerékpáros 5 perc alatt 1500 méter utat tesz meg. Milyen messzire jut el, ha 1 órahosszáig kerékpározik?

2.Kert kapálás
Egy kert kapálásával 2 munkás 11 nap alatt végezne. Hány nap alatt végezne ugyanilyen teljesítmény mellett  4 munkás a kert kapálásával?

3. Könyv nyomtatás
Réka megszámolta, a könyvének 5 sorában 260 karakter (betű) van. Hány karakter lehet egy 40 soros oldalon?

4. Narancs vásárlás
Erika elment a boltba vásárolni. 3 kg narancsért 1170 forintot fizetett. Mennyit fizetett volna 5 kg ugyanilyen narancsért?

5. Könyv olvasás
Ha Réka 22 oldalt olvas el a könyvéből naponta, 14 nap alatt olvassa el a regényt. Nagyon izgalmas a regény, így naponta 44 oldalt olvas Réka. Mennyi ideig tart a könyv gyors elolvasása?

6. Medence
Egy medencét két csapon keresztül lehet feltölteni. Ha az egyik csapon percenként 20 liter víz folyik, fél óra (30 perc) alatt telik meg a medence. Hány perc alatt töltené fel a másik csap a medencét, ha azon csak 5 liter víz tud kifolyni percenként?

 Az elkészült megoldást fotózd le!

Pénteken 15 óráig küld el a garaiedit62@gmail.com címre!

Hétvégére jó pihenést kívánok Nektek.


Földrajz - 03.12.

 Kedves Hetedikes!

 

Cím a füzetbe: A Nílus ajándéka: Egyiptom tk.94.-98.o.

Atlasz: Afrika országai         Keresd meg a vázlatban lévő földrajzi helyeket!!!!!!!

Vázlat a füzetbe:

- fővárosa Kairó tk.94.o.169.ábra

- jelentős város még Alexandria

- hivatalos nyelv az arab, lakói a mohamedán vallású arabok

- az ország nagy része a Szaharában található

- a sivatagi éghajlat miatt a sivatagos területek lakatlanok,

a legsűrűbben lakott területek: Nílus völgye és torkolata valamint a Földközi-tenger mediterrán partvidéke

- a mediterrán éghajlaton: öntözéses mezőgazdaság jellemző

terményei: gyümölcsök – szőlő, narancs, füge, gránátalma, zöldségfélék

- népszerű üdülőhelyek találhatók itt

SIVATAG

- nincsenek állandó folyók, csak a Nílus

- időszakos vízfolyásai a vádik

- ahol víz van, ott alakulnak ki az oázisok, melyek közül sok várossá fejlődött

- teherhordó állat a teve

- öntözőrendszereket építettek ki, ezekkel zöldség- és datolyaültetvényeket öntöznek

tk. 95.o.174.ábra és 96.o. 175.ábra + szöveg

A FÖLD LEGNAGYOBB OÁZISA A NÍLUS VÖLGYE

- Nílus folyó: 96.o. szöveg sárga alapon + 97.o.178.ábra és mellette a szöveg

- az oázisok fő terménye a datolya

- a növénytermesztés két időszaka:

tél: búza, zöldségek    nyár: gyapot (itt terem a világon a leghosszabb szálú), cukornád, rizs, kukorica

GAZDASÁGI ÉLET

- kőolaj, földgáz – Európába szállítják a nyersolajat a Földközi-tenger kikötőiből

- foszfát, vasérc

- élelmiszer- textil- és gépipar

- asszuáni erőmű – áramtermelés

TURIZMUS Milyen nevezetességeket látogatnak a turisták? Írj néhányat:

Mf.: 40.o.1.  és 41.o.5.feladat

Várom a füzetről és a munkafüzetről a fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni

Angol Dóri nénivel - 2021.03.12.

Dear Students,

Köszönöm azoknak, akik a hét során küldtek képeket a munkájukról.
Sajnos a következő tanulóktól nem kaptam semmilyen visszajelzést: Linett, Domi, Niki, Flóra, Tami, Kende, Bogi, Kevin, Szabrina.
Az elérhetőségemet tudjátok, leírtuk a füzetbe is..
Aki nem küldte a feladatokat, annak ma délután beírom a hiányt a naplóba.

A múlt órán a határozott és a határozatlan névmásokról olvashattál, a házi feladat nem mindenkinek sikerült jól, de azért voltak tökéletes megoldások is! 

A lényeg:

    • Ha először említünk valamit egy szövegben, akkor az a/an névelőt (egyes számú, megszámlálható főneveknél) vagy a some névelőt (többes számú, megszámlálható vagy megszámlálhatatlan főneveknél) használjuk a főnév előtt!!!
    • the névelőt pedig akkor használjuk, ha már korábban említettük azt a dolgot (lehet megszámlálható vagy megszámlálhatatlan is)!!!

A mai órán az a few /a little szavakról tanulhatsz.

Let's start the lesson!

1) Warm-up game:

Ismételj ezzel a játékkal! (Írd be a neved és már kezdheted is.)

GAME

2) A few/a little (=néhány, kevés)

Írd le a füzetbe a következő vázlatot az a few / a little mennyiséget kifejező szavakról!

A little/a few névmások

Kis mennyiség: a little / a few

pl.:  a little salt (egy kis só), a little butter (egy kis vaj)
a few carrots (néhány répa), a few apples (néhány alma)

Az a little és az a few névmásokat akkor használjuk, ha kis mennyiségekről van szó.

Az a little és a few használata:

a little: megszámlálhatatlan főnevek előtt (pl.: I need a little milk. = Kell egy kis tej.) 

a few: többes számú, megszámlálható főnevek előtt (pl.: I bought a few apples. = Vettem néhány almát.)

3) Practice:

➪ Let's practise! Student's book p. 51 ex. 4c (Tk.:51./4c) - A 4c feladatban döntsd el, hogy megszámlálható (countable) vagy megszámlálhatatlan (uncountable) főneveket látsz és ez alapján írd be az a few vagy a little -t eléjük!

 

 Workbook p. 41 ex. 5 (Mf.: 41./5.) - Egészítsd ki ezeket a mondatokat az a little és az a few szavakkal. Ne feledd vannak olyan mennyiséget kifejező szavak, amelyekkel megszámlálhatóvá válnak a megszámlálhatatlanok is (pl.: a slice of.., a bunch of..., stb)! 

Akinek nincs munkafüzete (Viki, Lili) ITT oldják meg a feladatot! 

 

A mai munkádról (és a korábbiakról, ha van elmaradásod) készíts képeket és küldd el e-mailben vagy Teams-en ma délután 6-ig! Ha kérdésed van, keress bátran!

Have a nice weekend!
Dorottya néni

Nyelvtan - március 12.

 Drágáim,

ma egy kicsit gyakoroljuk az eddig megismert határozók fajtáit.

1. Írd fel a füzetedbe címként: Gyakorlás

2. Kérlek, másold le az alábbi szöveget a füzetedbe! (Figyelj a külalakra is!)

A bécsi forradalom híre fellelkesítette a pesti ifjakat. Március 15-én Pesten is kitört a forradalom. A forradalmi ifjúság 1848. március 15-én reggel a Pilvax kávéházban gyülekezett. Petőfi megmutatta a társainak a Nemzeti dal című versét. A társaság lelkesen indult el az egyetemisták felé. A tömeg később erőszak nélkül lefoglalta a Landerer nyomdát. Itt kinyomtatták a 12 pontot és a Nemzeti dalt. Az ebéd után jóllakottan gyülekeztek a Nemzeti Múzeum előtt. A tömeg a Helytartótanácshoz meg a 12 pont aláíratása miatt. Később Budán kiszabadították Táncsicsot a börtönéből. Este a Nemzeti Színház díszelőadást tartott a hangulat fokozása végett. A társulat a Bánk bánt játszotta.

3. Húzd alá a szövegben a tanult mondatrészeket!

4. 11-kor találkozunk Teams-en az online órán és ellenőrizzük a megoldásokat. (Valamint megnézzük majd EZT, EZT és EZT a feladatot.)



Kata n.

2021.03.12. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Heute lernen wir im Buch. Stefans Klasse fährt nach Tirol. Die Kinder fragen. Was möchten sie wissen?
(Mit szeretnének tudni a gyerekek?)

1. Olvasd el a gyerekek kérdéseit a Tk. 65. oldal 8. feladatában!

Ezeket a szavakat írd ki!

mitnehmen = magával vinni
aufstehen = felkelni
abfahren = elindulni
übernachten = éjszakázni
das Bett = ágy
das Regenwetter = esős idő



2. Írd fel a füzetedbe középre Kérdőszavak (W-Frage)! Gyűjts köré pókhálóábrában kérdőszavakat a gyerekek kérdéseiből! Legalább 7 kérdőszó kerüljön a füzetbe!
Pl. 
Max: Womit fahren wir nach Tirol? = Mivel utazunk Tirolba?

A kérdőszavak mindig W-vel keződnek, és a mondat elején találod őket!

Jó munkát!

Gyógytestnevelés 03.12.

Szia!


Először is  nyiss egy sportnaplót. Ha már van, abba is írhatsz.

Válassz egy tetszőleges füzetet, amibe vezeted a gyógytestnevelés foglalkozásokat. Írd bele a mai gyógytestnevelés óra dátumát, és ebben az esetben, hogy mi a mai óra anyaga.


Íme az első digitális gyógytestnevelés óra.


Jó munkát !

ÁGI néni

 

2021. március 12 - péntek - Testnevelés

                                     Testnevelés - Szabaduló szoba!


Szobánként váltsd a feladatokat,

A szoba berendezésére és a saját testi épségedre vigyázz!

Alkalmazkodj a lehetőségeidhez!

Ha az alábbi példa feladat nem kivitelezhető teljes egészében, változtass a

részleteken.


Gondold végig, melyik szobát melyik feladatra tudod használni!

Írd meg az edzésnaplódban:

hogyan sikerült a feladat, ha kellett mit változtattál.

pl: 2 szobánk van stb.

Pl:

A szobák feladataira szabott idő: 1 perc 30 másodperc.

Ha sikerül adott időn belül teljesíteni a feladatot,

akkor léphetsz a következő szobába, ha nem sikerül, akkor ismételni kell.

1. szoba:

10 db - fekvőtámasz,

10 db - hasprés,

10 db - törzsemelés

2. szoba:

a. feladat:

5 kör - labdavezetés szlalomban jobb lábbal, bal lábbal,

váltott lábbal, jobb talp, bal talp. (bólyának: párna, zoknik, plüss figura stb...)

(Labdavezetés: egy pár zokni gombóccá formázva)

...vagy:

b. feladat:

5 dobás - ha nincs elég helyed, akkor a zoknival dobj célba, "kosárra".

A szoba egyik végéből a másikban, ahol a célzott tárgy, "kosár" van.

3. szoba:

10 db - lábemelés, hanyatt fekvésben, 90 fokig

10 db - hasprés

...ezt ismételd meg: 3x

Extra:

4. udvar:

Dekázás - a "labda" levegőben tartása, legalább 15 érintés/ütés.

Az udvaron történő feladat nem időre megy, de ha leesik a labda, újra kell kezdeni.

Jó mozgást kívánok!

Anikó néni-Angol

 

 Dear Students!

                             

 

 

 A mai órán gyakorló feladatokat fogtok kapni. Ezeket többször is csináljátok meg, amíg nem lesz mind hibátlan!

Feladat  1.


 

 

Have a nice weekend!