2020. október 2., péntek

Földrajz 2020.10.02.

 Kedves Hetedikes!

A mai óra címe: A szilárd kéreg építőanyagai - a kőzetek

Olvasd el a tankönyv szövegét, nézd meg az ábrákat is. (tk.17.-20.o.) A vázlatot követve tanulj a könyvből!

Vázlat a füzetbe:

A kőzetek csoportosítása keletkezésük szerint: 

  I. MAGMÁS KŐZETEK

Az olvadt kőzetanyag megszilárdulásával alakulnak ki.  Megszilárdulásuk helye szerint:

1. mélységi magmás kőzetek pl.: gránit

2. vulkáni kiömlési kőzetek pl. andezittufa,bazalttufa, riolittufa

 II. ÜLEDÉKES KŐZETEK

Az aprózódás és mállás termékeiből és az élőlények maradványaiból képződtek.

Nézz utána a fogalmaknak és írd le őket mit jelentenek: APRÓZÓDÁS, MÁLLÁS

Keletkezési helyük szerint: 

1. tengeri üledékes kőzetek pl.: mészkő

2. szárazföldi üledékes kőzetek pl.: lösz 

Kialakulásuk szerint:

1. törmelékes üledékes kőzetek pl. lösz, homokkő  

2. vegyi üledékes kőzetek pl.: mészkő, kősó  

3. szerves üledékes kőzetek pl. szénfélék, kőolaj

III. ÁTALAKULT  KŐZETEK

Már meglévő kőzetekből jönnek létre, átalakulnak más kőzetté. Ilyenek a palás kőzetek és a márvány.

Értelmezd a 34-es ábrát: A kőzetek körforgása (20.o.)

Oldd meg a következő feladatot: mf.: 9.o.1.f. 

Marianne néni 

 


Angol - 2020. október 2.

 Dear Students,

A mai órán leellenőrizzük a héten feladott feladatokat és meghallgatjuk, hogyan lehet egy képről beszélni a folyamatos jelen idő használatával.

1) Game: Bemelegítésképp válaszolj ezekre a kérdésekre a képek alapján!

 

2) Check your answers:
Ellenőrizd le a héten megoldott két írásbeli feladatot!

  • Tankönyv 23. oldal 2a feladat megoldása (kattints a megoldás szóra)
  • Munkafüzet 16. oldal 1. feladat megoldása

3) Listening task: workbook p. 16 exercise 2a
Munkafüzet 16. oldalán oldd meg a 2a feladatot is!
A képen látható gyerekekről fogsz egy szöveget hallani. A hallottak alapján írd be a gyerekek nevét!

A hiányzó nevek:   Ann,   Ben,   Dan,   David,   Debbie,   Sara,   Tom

A hanganyagot ITT hallgathatod meg.


Jövőhéten innen folytatjuk!
 
Have a nice weekend!
Dorottya néni

Emelt angolosoknak - 2020. október 2.

 Dear Students,

Az emelt angolosok csak megírják az elmaradt témazárót (Unit 3) a jövő héten, így a mai alkalommal gyakoroljuk kicsit a múlt időt.

1) Past Simple (regular and irregular verbs)

Az angol nyelvben vannak szabályos (regular) és rendhagyó (irregular) igék (verbs), attól függően, hogy a múlt idejű alakjukat hogyan képzik.

- A szabályos igék -ed végződést kapnak a múlt idő képzésekor (pl.: play - played, talk - talked, start - started, watch - watched, stb..)

- A rendhagyó igék képzésekor sajnos nincs ilyen szabály, ezeket mind meg kell tanulni. (pl.: go - went, be - was/were, do - did, speak - spoke, fly - flew, stb...)

 2) Practice with regular verbs 

Gyakorold a szabályos igék múlt idejét ezzel a videós feladattal! Játszd le a videót és közben válaszolj a kérdésekre!



3) Game: Past simple
Gyakorolj tovább ezzel a játékkal! Hogy tetszett? Hány pontot szereztél? Írd le egy kommentben!

https://www.gamestolearnenglish.com/past-tense-game/


4) Make sentences in the Past tense.
A munkafüzet hátuljában lévő rendhagyó igékkel írj a füzetedbe 15 múlt idejű mondatot!
Légy kreatív! Pl.: Yesterday, I saw an unicorn.

Jövő héten dolgozat, készüljetek!

Have a nice weekend!
Dorottya néni

Nyelvtan - 10.02.

 1. Házi feladat ellenőrzése:

Az első feladatod az volt, hogy tagadd minél többféleképpen a következő mondatot: 

A barátom biciklit kapott a születésnapjára.

- Nem a barátom kapott biciklit születésnapjára.

- A barátom nem biciklit kapott a születésnapjára.

- A barátom nem a születésnapjára kapott biciklit.

A második pedig, hogy az alábbi szavakból alkoss minél többféle értelmes mondatot:

pl. - Ágoston gyorsan biciklizett a kerékpárúton Töhötömmel.

- Ágoston Töhötömmel biciklizett gyorsan a kerékpárúton.

- Ágoston a kerékpárúton biciklizett gyorsan Töhötömmel.

- Ágoston biciklizett gyorsan a kerékpárúton Töhötömmel.


2. A kép alapján bővítsd a következő mondatot a kérdéseknek megfelelően! A kész mondatokat írd le a füzetedbe is!


A kutya ugat.

A kutya .................. (hol?) ugat.

A kutya.................... (mikor?) ugat.

A kutya.................... (hogyan?) ugat.

A ........................... (milyen?) kutya ugat.



3. "Nekem Békés Pál meseregényei is tetszenek." - Döntsd el a feladatban szereplő állításokról, hogy melyik csoportba tartoznak! (Igaz/hamis/nem derül ki)

 

4. Alkoss három mondatot az alábbi ábra alapján! Írd le a füzetedbe is!



5. Olvasd el az alábbi elméleti összefoglalást a mondatokról!



6. Másold le a füzetedbe a félkövérrel kiemelt részeket!




Hétfőn találkozuuuunk! :)



TESTNEVELÉS

                                                  Sziasztok!


...a Relaxációt is meg kell tanulni!

...akárcsak a kommentek írását ;-)

...hangolódjatok rá a feladatra, 

amit itt találtok:

https://ahetedikamivagyunk.blogspot.com/2020/09/sziasztok-edzes-mellett-relaxalni.html?showComment=1601398041113#c1683101089966389643


...a komment ma is kell a bejegyzés alá ;-)

2020.10.02. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Írd le a füzetedbe, hol mit lehet csinálni a városban!

Wo kann man das machen?

 


Schreib die Aktivitäten in die Lücken! Írd a fenti cselekvéseket a megfelelő épülethez!

1.    Auf der Bank kann man __________________________.

2.       Im Museum kann man __________________________.

3.       Im Schwimmbad kann man  __________________________.

4.       Auf dem Bahnhof kann man __________________________.

5.       Im Kino kann man __________________________.

6.       Im Eiscafe kann man __________________________.

7.       Im Club kann man __________________________.

8.   Im Park kann man __________________________.

9.   In der Apotheke kann man __________________________.

10.   Im Stadion kann man __________________________.

11.   Im Cafe kann man __________________________.

12.   Im Kaufhaus kann man __________________________.

13.   In der Schule kann man __________________________.

14.   Auf der Post kann man __________________________.

Matematika 7.a Imre bácsi

 

Oszthatósági szabályok

 

        3-mal azok a számok oszthatók, amelyek számjegyeinek összege osztható 3-mal.

        6-tal azok a számok oszthatók, amelyek oszthatók 2-vel és 3-mal.

        9-cel azok a számok oszthatók, amelyek számjegyeinek összege osztható 9-cel.

 

        Gyakorlás

 

        Karikázd be kékkel a 3-mal osztható számokat, zölddel a 6-tal osztható számokat,

        és pirossal a 9-cel osztható számokat!

 

        18;  60;  84;  90;  100;  111;  126;  213;  333;  555;  600; 666;  900