2021. március 23., kedd

Matematika Edit nénivel A sokszögek kerülete 03.23

 Kedves Hetedikesek!

1. Átismételtük a sokszögeket, négyszögeket és az elnevezésüket!
Nézzük mit tudtok! Nevezzétek meg az ábrán látható négyszökeket!












2.Ismételjük át,amit a téglalap és a négyzet kerületéről tanultatok!




 3. Határozzuk meg a rajzon látható sokszögek kerületet!












Hf.  Írásban, a füzetedbe (ábra, adatok, képlet, számolás) A ki nem számolt sokszögek kerületének meghatározása!

A megoldást küldd el a garaiedit62@gmail.com címre! 15 óráig!

Angol Dóri nénivel - 2021.03.23.

Good morning!


Online lesson on Teams today at 10 o'clock!

Ne feledjétek, a Unit 4 végére értünk és csütörtökön lesz a témazáró dolgozat!

A mai online órán még gyakorolni fogunk kicsit a témazáró dolgozatra.



Az óra utáni feladatod:
Játssz ezzel a játékkal és próbálj minél több pontot szerezni! A saját neved írd be, hogy tudjam ki oldotta meg! 

 FOOD GAME


Mindenki jelenlétére számítok az online órán!

See you soon!
Dorottya néni

Osztályfőnöki - március 23.

A mentális egészségünk megőrzése nagyon fontos, különösen ebben a furcsa időszakban. Éppen ezért szeretném, ha ma beszélgetnénk egy kicsit a bullyingről és a cyber bullyingről.

Tudod, mit jelentenek ezek a fogalmak? Bullying az iskolai zaklatás, a cyber bullying ugyanennek az internetes változata.

Nézd meg ezt a videót:


Ha úgy érzed, megosztanál velem (vagy akár bevallanál nekem) valamit, ne tartsd magadban! Íme egy mentimeter, ahol név nélkül megteheted ezt. 
KATTINTS IDE és válaszolj a kérdésekre!


2021. március 23. - Kedd - Kézilabda alapok - 1.rész

                                                                Kedves Diákok!

Kézilabda 

Alapok és szabályok


A mai feladat:

Az edzésnaplódba rajzold le -méretarányosan- a kézilabda pályát
 és jelöld mi micsoda,
a számokat is írd ki mindenhova!

Az olvasmányban találsz két rajzot segítségül, az egyik idegen nyelvű szándékosan, mivel a szöveg megadja, mi micsoda. 

Segítségül használd még ezt a linket:





időre megy, amint kész kattints a válasz beküldése gombra, majd PrintScreen gomb a billentyűzeten, 
és Paint-be beillesztés, majd mentés -fájl név: a Te neved-
és küld el az iskolai e-mail címemre.


Játéktér

A kézilabdát 40×20 méteres, téglalap alakú játékterületen játsszák. A pálya körül az oldalvonalak mentén legalább egyméteres, az alapvonal mögött legalább kétméteres biztonsági zóna kialakítása szükséges.

  • Kapuelőtér: A két kapu előtt található folyamatos vonallal körülvett rész. Ezt a vonalat a kapuktól 6 méterre húzzák meg. Itt csak a kapus tartózkodhat, az itt lévő labda az övé. Kidobást kivéve a levegőben lévő labda megjátszható. Mezőnyjátékos belépéséért szabaddobás, kiállítás vagy büntető is járhat. Csak akkor marad büntetlen, ha a támadó játékos belöki a védő játékost.
  • Szaggatott szabaddobási vonal: Minden pontja a kaputól 9 méterre, a kapuelőtér-vonaltól 3 méterre van felfestve.
  • Hétméteres vonal: A kaputól 7 méterre található 1 méter széles vonal. A vonal mögött kell elhelyezkedni a hétméteres büntetődobásnál. Párhuzamos a gólvonallal.
  • Gólvonal: A két kapufa mögött van, párhuzamos a büntetődobó-vonallal. Ha ezen szabályosan áthalad a labda, azt gólnak kell tekinteni.
  • Kapus-határvonal: 15 centiméter hosszú, a kapu előtt 4 méterrel van. Hétméteres dobásnál a kapus nem lépheti át mindaddig, amíg a dobó játékos kezét a labda el nem hagyta.
  • Középvonal: A pályát két egyenlő területű térfélre osztja, a két oldalvonal felezőpontjának összekötésével.
  • Oldalvonal : A pálya hosszabb oldala. Ha kívül kerül rajta a labda, akkor a labdát utoljára érintő csapat ellenfele végezhet el bedobást.
  • Cserevonal: Az oldalvonalra merőleges, a felezővonaltól 4,5 méterre meghúzott vonal. A játékosok a felezővonal és a cserevonal közötti területen végezhetik el a játékoscseréket.


Kapu

A két kapu a pályán egymással szemben, a két alapvonal közepén helyezkedik el. Mérete: 2,08 méter magas és 3 méter széles. A kapukat rögzíteni kell a szilárd talajhoz, és két különböző színnel kell befesteni.


Jó munkát!

Nyelvtan - március 23.

 Kedvesek, 

múlt órán dolgozatot írtatok. Ma a néhány eddig kimaradt határozóval kezdünk el ismerkedni. Pénteken pedig az online órán folytatjuk.

1. bemelegítésként csináld meg EZT a feladatot, amivel az ok- és a célhatározót tudod gyakorolni!

2. Írd le a füzetedbe az alábbi vázlatot:

Egyéb határozók

  1. fok-mérték határozó: az állítmánnyal kifejezett cselekvés, történés, tulajdonság fokát, erősségét, vagy a cselekvés, tulajdonság, mennyiség mértékét határozza meg.

    Jelölése

       


        Kérdése: Mennyire? Mennyivel? Milyen mértékben?

        Például



        2. vonzathatározó: Bizonyos igék vagy melléknevek vonzata. A velük nyelvtani viszonyban lévő         névszók hasonló jelentés kifejezésére állandóan ugyanazt a ragot vagy névutót kapják.

  Jelölése:

Kérdése: Saját kérdése nincs.


Például: 


        3. hasonlító határozó:Azt a személyt vagy dolgot határozza meg, amelyhez hasonlítunk valamit.

Jelölése: 




Kérdése: Kinél? Minél?

Például: 

3. Oldd meg a következő feladatot:  LEARNINGAPPS


Jó munkát!

2021.03.23. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Deutschstunde um 10:00! Várlak a Teams-csoportunkban 10:00-kor! 📲📞

A KATI-szórenddel foglalkozunk ma is. Emlékeztetőül:

Ezzel a tankönyvi feladattal már dolgoztál. Ma is erről fogunk beszélgetni, átalakítunk néhány mondatot KATI-szórendes összetett mondattá.



A füzetedről készített képet várom a szilagyi.erika@vargatamas.hu címre!

Irodalom - március 23.

 Drágák, 

8.15-kor online óra a Teams-en!

Ma politizálni fogunk. 😉

 


1. A mai vers címe: A XIX. század költői  (Tk. 63-64. oldal)

Ha feltételezzük, hogy ez egy hiányos cím, akkor hogyan lehetne befejezni? 

2. Olvassuk el a verset! (IDE KATTINTVA újra meg tudod hallgatni)

3. Kérdéseim a vershez, amiket órán megválaszolunk:

- Mikor írta Petőfi?

- Mit jelent: ars poetica, lant, próféta, tengenek, lomhaság, Kánaán?

- Oszd 3 szerkezeti egységre a verset téma alapján! Indokolj is!

- Kiket szólít meg a vers?

- Mi nem témája a költészetnek jelenleg a megszólaló szerint?

- Mi a szerepe a költészetnek a megszólaló szerint? (ez a tételmondat)

- Mivel azonosítja a költőket a 2. versszakban? 

- Kiket és miket átkoz meg a megszólaló a 3. versszakban?

- A 4. versszakban kiket tekint hamis prófétáknak? Milyen emberi tulajdonságok miatt lesz a vers szerint egy költőből vezetésre alkalmatlan hamis próféta?

- Mi mindennek kell teljesülnie az 5. versszak szerint, hogy elérjék céljukat?

- Értelmezd, magyarázd meg saját szavaiddal, mit jelent a bőség kosara, jog asztala, szellem napvilága kifejezés!

- Mi lesz a költők jutalma a jövőben?

4. Vázlatot írunk (együtt) a tk. 64. o. alapján.




Matematika Balázs bácsival - 2021.03.23.

Kedves Diákom!

A témazáró dolgozat és a 100. órai játék után végre újra online óra van!

Ma a szögekkel, illetve a szögfajtákkal foglalkozunk.

Emlékszel még, mi is az a szög?

Szög: a síknak két közös kezdőpontú félegyenes által határolt részhalmaza. A szög jelentheti a félegyenesek által határolt síkrészeket (szögtartomány), illetve magukat a félegyeneseket is (szögszárak). Azt, hogy a két szögtartomány közül melyikről van szó, a szárak közé rajzolt körívvel jelezzük. (Ha nem jelöljük körívvel a szöget, akkor megállapodás alapján a kisebb szöget értjük alatta.) A félegyenesek közös pontját a szög csúcsának, a félegyeneseket a szög szárainak nevezzük.


A szögek nagyságát (általános iskolában) fokban mérjük, jele: °.

Most ismételjük át a szögfajtákat az alábbi két kép segítségével!



Ha úgy gondolod, sikerült felidézned a szögről tanultakat, oldj meg néhányat az alábbi feladatokból!
Nem muszáj mindegyiket megoldanod, de ha mégis megteszed, különleges cím lesz a jutalmad! 😉


Jó munkát kívánok!

Anikó néni-Angol

 

Dear Students!


Today lesson is in Teams at 10 o'clock.

 

A mai órán megkezdjük az összefoglalást a tankönyvünkben.


 

Homework: Munkafüzet 42.o/1,2,3

Fotózd le és küldd el az angol teams mappába!


Have a nice day!


                                                                                                            Anikó néni