2020. március 20., péntek

Napi rutin már?! ..biztos?!.

Kattints erre a linkre:



...hogy megtud, ma mi a GOOGLE napi híre, mire emlékeztet és kire a világháló legnagyobb keresője!

Az edzésnaplódba írd, de a választ: kire és mire, azaz egy vezeték és keresztnév kell és az, mi kötődik ehhez a naphoz!

Segítek egy kicsit :-)

Mikor a linkre kattintasz és bejelentkezik az oldal, akkor vidd az egér mutatóját erre a logóra:


...és várd meg a felbukkanó szövegbuborékot, majd ha kíváncsi vagy a továbbiakra, indítsd el a videot :-)

E heti utolsó óra:


A hét utolsó órájára egy kis zenés video:


Az edzésnaplót ne feledjétek!

Jó hétvégét kívánok!

Német


Kedves hatodikos!
Üdvözöllek a harmadik digitális óránkon!
Szükséged lesz: tankönyv, munkafüzet, füzet, ceruzára!

Új leckéhez érkeztünk! 
A téma nagyon aktuális: Gesund leben (Egészségesen élni)
Te mit teszel az egészségedért?

Először is készíts egy pókhálóábrát magyarul a füzetedbe! Írj köré minél több kifejezést!


Ezután nyisd ki a tankönyvedet a 38. oldalon és olvasd el az 1. feladatot! 
A tankönyv végi szószedet segít a szavak jelentésében. Tudod, keresd meg az ismeretlen szavakat! Ezután a munkafüzet szószedet részébe (38.o.) is írd be az új kifejezéseket!

Most töltsd ki a tesztet, minden sorba jelöld meg a rád leginkább jellemző választ!

A teszt alatt láthatod, hogy melyik válaszod, hány pontot ér. Számold össze a pontjaidat és megtudod, mennyire élsz egészségesen! 

Wie viele Punkte hast du? 
(Az eredményedet küldd el e-mailben! lukacs.eniko@vargatamas.hu)


Viel Spaß!

Történelem

1. Legutóbb arról tanultál, hogyan éltek a három részre szakadt Magyarország középső részén. Ma arról tanulsz majd, hogyan éltek az ország nyugati részén (Magyar Királyság) és keleti felén (Erdélyi Fejedelemség).
Tehát, hogyan is néz ez ki? Nevezd meg az országrészeket az alábbi feladatban!




2. Erről a témáról a tankönyved 86-88. oldaláról szerezhetsz bővebb információkat.
Miután elolvastad ezt a három oldalt, írd fel a füzetedbe címként: A Magyar Királyság és az Erdélyi Fejedelemség

3. Ezután rajzolj egy három oszlopból álló táblázatot, és töltsd ki az olvasottak alapján a megadott szempontok szerint!
Királyi Magyarország

Erdélyi Fejedelemség




vezetője





központja





szövetségesei


4. Gyűjts információkat a Bocskai-felkelésről! (Kinek a nevéhez köthető, mikor zajlott, miért tört ki, mi lett a vége, milyen következményekkel járt, stb.)

5. Válassz az alábbiak közül EGYET, és dolgozd fel benne a gyűjtött információkat!
A) Írj fogalmazást a Bocskai-felkelésről! (minimum 12 összefüggő mondat, kiegészítheted képekkel, rajzokkal is)

B) Készíts PPT-t (minimum 6 dia), amiben egyértelművé teszed, hogy érted a Bocskai-felkelés mibenlétét.

C) Készíts videót bármilyen műfajban (riport, interjú, előadás, stb.) a Bocskai-felkelésről!

Az elkészített munkákat IDE várom.

Matematika Balázs bácsival - 2020.03.20.

Kedves Diákom!
Képtalálatok a következőre: kahoot!

A mai napon egy Kahoot játékkal készültem Neked, fogadd szeretettel!

A játék 2020.03.20. 13 óráig érhető el.

Amennyiben számítógépről játszol, ezt a linket nyisd meg!

Amennyiben telefonról vagy tabletről játszol, előbb töltsd le a Kahoot! alkalmazást az eszközödre, aztán az alábbi kóddal tudsz belépni a játékba.

Game Pin: 0753411

Jó szórakozást és kellemes hétvégét kívánok!

Emelt angol - Éva néni

Good morning! 

Köszönöm, hogy elküldtétek a munkátokat! Többnyire mindenkinek sikerült a megfelelő csatornán elküldeni a megoldásait, őket megdicsérem. A többieket arra kérem, hogy figyeljenek oda jobban, hogy mit kér a poszt, hogy mit kell tenni a megoldásokkal. Nem fog majd mindig kelleni beküldeni, amit készítettél. 
Az elkövetkező hetekben a fejlődésed kulcsa igazából a te kezedben lesz. Nem fogok tudni mindenkinek egyesével visszajelzést küldeni minden munkájáról, minden apró hibájáról. Nem is ez a célom. Arra biztatlak, hogy hasonlítsd össze a munkádat az itt szereplő megoldásokkal, és tanulj ügyesen a hibáidból. Ha nincs sok hibád, az egy jó visszajelzés arra, hogy érted és tudod az anyagot. Ha sok hibád van, akkor újra és újra nézd át a tankönyvben és a munkafüzetben megoldott feladatokat, hogy rögzüljenek a dolgok. Persze én is küldök mindjárt egy kis gyakorlást.

                                                       MEGOLDÁSOK

1.  feladat:
Válogasd szét a levél mondatait két oszlopba. Minden mondatot helyezz el.

Present Simple                                        Present Continuous
(Egyszerú jelen)                                        (Folyamatos jelen)        
      
Hello Everyone!                                   Are you reading this homework on a phone? Or
How are you?                                                 on a computer? Maybe a tablet?
Are you OK?                                                 Are you sitting at a desk now?
We can’t go to school now.
We have to stay at home.
Sometimes it’s not easy but we can do it, right?
Please tell me everything you can about your new life now!
Where are you now?
Are you happy to be at home?
How often do you eat? Do you sometimes read a book?
Are you in your own room or in the living room?
Do you know why we can’t go to school?
I would like to see that you can use the Present Simple and the Present Continuous.
So please answer these questions.
Thank you! Bye, Éva néni

Kakukktojás: Ebben mind a kétféle volt: I am writing to you in English because I know you can understand.



Mikor is használjuk az Egyszerű Jelen időt?
Amikor tényekről beszélünk, melyek mindig igazak (I am a boy.), amikor állapotokról beszélünk (I am in the living room.) vagy szokásokról (I often read a book.). Ez utóbbi esetben mindig kell egy gyakoriságot kifejező időhatározó.

Honnan ismered fel? Egyszerű szótári alakban van az igéd vagy –s –re végződik.
Például: I go…., she listens…., we don’t play…, do you see…stb

És a Folyamatos Jelen miben különbözik ettől?
Amikor arról beszélünk, hogy valaki mit csinál ÉPPEN MOST. Tehát milyen cselekvés van folyamatban.
Honnan ismered fel? Két részből áll az igealak: am/is/are és egy inges ige van a mondatban.
Például: I am writing…., Are you listening? She isn’t playing…

                                                                GYAKORLÁS

 Az első feladatban kijelentő, a másodikban tagadó, a harmadikban kérdő mondatokat kell alkotni folyamatos jelen időben. Megoldásaidat nem kell elküldened. Csak írd ide a megjegyzésekhez, hogy "kész". Vagy bátran tegyél fel kérdéseket a csoportban, ha nem megy. Csináld meg még ma, ha lehet, hogy hétvégére ne maradjon lecke! Kedden jelentkezem a megoldásokkal.









Angol - Dóri néni csoportja

Good morning!

Témánk: Birthdays in Britain

Jövőhét kedden írunk egy röpdolgozatot a sorszámnevekből (ordinal numbers, 1-31).

1) Ellenőrizd és javítsd a szerdai feladatmegoldásaid.


Köszönöm azoknak, akik elküldték a megoldott feladatokat. Kisebb hibákat láttam a dátumok írásánál (pl.: kihagytátok az of-ot a hónap előtt, vagy nem jól írtátok a sorszámot), illetve olyat is láttam, hogy nem javítottátok a keddi órai munkában a hibákat. 😕
Fontos, hogy javítsuk a hibáinkat, mert abból is tanulunk!
Tehát a szerdai feladat javítása: Munkafüzet 6. oldal 4. feladat (megoldókulcs - kattints ide)

2) Reading

Tankönyv 11. oldal szöveg a 8. feladatban
Olvasd el és hallgasd meg (Page 11, exercise 8a) a következő szöveget.
A füzetedbe írd fel a címet: Birthdays in Britain és döntsd el, hogy ez az 5 állítás igaz (true) vagy hamis (false). A válaszaid a füzetbe írd (true vagy false).


Írj ki 5 ismeretlen szót a szövegből és keresd meg a magyar jelentését az internet vagy egy szótár segítségével.

3) Video

Nézd meg ezt a videót és oldd meg a feladatokat, amik közben megjelennek. A videó végén készíts egy képernyőképet az eredményedről.

VIDEO

A füzetedről a képet és a videóról a képernyőképet kérlek töltsd fel IDE vagy küldd el e-mailben.

Házi feladat: Jövőhéten dolgozat! Tanuld a sorszámneveket 1-től 31-ig angolul!

Have a great weekend!

Matematika Betti nénivel 2020.03.20.


 KEDVES DIÁKOM !

I. Ellenőrizzük a házi feladatokat !

03.17.(kedd)-i
TK 139/18

0 perc        0x3=0  fok
1 perc        1x3=3 fok
2perc         2x3=6 fok
   .
   .
 8 perc        8x3=24 fok     
18 perc      18x3=54 fok

03.18.(szerda)-i

a)  Egy kilogramm lisztből 1,34 kg kenyér lesz .Mennyi kenyér lesz
    5kg ;10kg ;12kg ; 25kg lisztből  ?

    5x1,34=6,7     kg
   10x1,34=13,4    kg
  12x1,34=16,08    kg
  25x1,34=33,5    kg

 b) Egy vonat percenként átlag 1,25 km-t tesz meg .Mennyi utat tesz meg
   5 perc;  12perc  ;18perc ;1 óra alatt  ?

  5x1,25=6,25   km
 12x1,25=15     km
 18x1,25=22,5    km

60x1,25=75       km

Köszönöm azoknak akik elküldték ,remélem a jövő héten már mindenkinek sikerül elküldeni a feladatokat !

A MAI NAPON JÁTÉKOS FORMÁBAN FOGJUK GYAKOROLNI AZ EGYENES ARÁNYOSSÁGOT .IDE KATTINTS

Egy kis segítség a játékhoz ! Egyenes arányosság van a megtett út és az idő között.
                                             10perc             alatt az autó      15 km-t tesz meg
                                              20 perc                                     30km
                                              30 perc                                     45 km
                                              40 perc                                     60 km
                                                  .                                             .   
                                             60 perc                                      90 km  és így tovább....
                                

HÉTVÉGÉRE NINCS HÁZI FELADAT ! MINDENKINEK JÓ PIHENÉST KÍVÁNOK !









Etika-Heni nénivel 2020.03.20

Kedves 6.a osztályos tanuló!

Köszöntelek az első digitális etika órádon!

Mivel személyesen nem tudunk találkozni ebben a formában kérlek, hogy írj nekem arról, hogyan telnek a napjaid, miben változott meg az elmúlt napokban az életed.

Segítségül küldök neked néhány kérdést:

Milyen érzés volt, hogy hétfőn reggel nem kellett bejönnöd az iskolába?
Hogyan telik egy napod? (felkelés, időbeosztás, étkezés, otthoni feladataid...)
Milyen formában tartod a kapcsolatot osztálytársaiddal, barátaiddal?
Mi tetszik a digitális oktatásban? Mi okoz nehézséget?

A füzetedben dolgozz! Figyelj a munkád küllemére, helyesírásodra! (Próbáld gondolataidat minél hosszabban megfogalmazni! 10-12 mondatot írj!)

Küldd el feladatod:IDE

Jó munkát kívánok! Heni néni

Angol-Anikó néni

Dear Students!


Good morning!

Az előző órán feladott feladat megoldása:
Mf.5.o/5.







 A következő feladatokat oldd meg: Mf.5.o./6.
Az első részten az alany mindig I (E/1) lesz. Ilyenkor a tagadás I don't....
A második részben az alany he/she lesz, tagadáskor a doesn't használod.

Segítség ITT
(https://www.youtube.com/watch?v=L9AWrJnhsRI)

Hallgasd meg nagyon jól elmagyarázza az egyszerű jelen időt!!!

Új témakör:Birthdays 

TK. 10. oldal

 Hallgasd meg a hónapok neveit ! ITT)
( https://www.youtube.com/watch?v=YajHHIihiy8)

Feladat: Tk:10.o./2.
Írd le, hogy melyik hónapra gondoltak!




Olvasd el a szöveget és egyenlőre csak szóban fordítsd le!