2020. április 3., péntek

Matematika Betti nénivel 2020.04.03.


  

Kedves Hatodikosok !  
 Köszönöm ,hogy elküldtétek a dolgozatokat ! A hétvégén kijavítom őket .Hétfőn kiírom a megoldásokat is .Aki véletlenül még nem küldte, el ma éjfélig van rá lehetősége .
százalék Archives - Sikeradó 
 A mai napon a százalék (%) fogalmával ismerkedünk meg .
 Írd fel a füzetedbe a mai óra számát és címnek :Százalékszámítás
I .Nézd meg az alábbi videó első 2 percét VIDEÓ
II..Másold le a füzetedbe pirossal a következő szabályt és tanuld is meg !

Egy mennyiség 1/100 (egy század) részét a mennyiség 1 százalékának nevezzük. Jelölése: 1%.
III.Nézzünk rá néhány példát !      Másold le a füzetedbe !
a) 240 kg-nak az 1/100 (1 század) részét más szóval az 1 százalékának nevezzük. 1%



b) 240 kg-nak az 5/100 (5 század) részét más szóval az 5 százalékának nevezzük. 5%



c) 240 kg-nak a 25/100 (25 század) részét más szóval a 25 százalékának nevezzük. 25%



d) 240 kg-nak a 50/100 (50 század) részét más szóval a 50 százalékának nevezzük. 50%



e) 240 kg-nak a 100/100 (100 század) részét más szóval a 100 százalékának nevezzük. 100%



f) 240 kg-nak a 120/100 (120 század) részét más szóval a 120 százalékának nevezzük. 120%
 Házi feladat nem lesz ! Jó pihenést kívánok mindenkinek !


Történelem - 04.03.

Kedvesek,

a mai feladatunk is a diasorunkhoz kapcsolódik majd.

Sajnos öten (Tibike, Flóra, Kevin, Szabrina, T. Tami) még nem készítettétek el a múlt órán kiadott feladatot tegnap délutánig, így azokból a témákból biztosan nem szerepel egyelőre semmi, illetve hárman félreértettétek a feladatot és nem a témához kapcsolódó kérdést tettetek fel.

Mindenesetre az általatok eddig megfogalmazott kérdések alapján készítettem nektek egy kérdéssort, amit ITT találtok.
Ma azt kérem tőletek, hogy töltsétek ki ezt a diasor alapján (vagy akár a tankönyvet is használva).

Érdemes figyelmesen dolgozni és időt szánni rá, ugyanis a legügyesebbek ötöst kapnak rá.
Hajrá! ☺️

Kata néni


Matematika Balázs bácsival - 2020.04.03.

Kedves Diákom!



Ma azt szeretném felmérni, mennyire sajátítottad el a százalékszámításról eddig tanultakat.

Emlékszel még mit jelent egy mennyiség 1%-a? A mennyiség 1 század részét.

Emlékszel milyen szereplői vannak a százalékszámításnak? Alap, százalékláb és százalékérték.

Nézzük meg ezt ismételten egy példán!
30 csirkének a 20%-a 6 csirke.

Alap: 30, mert hozzá viszonyítunk, ő a 100%.
Százalékláb: 20, mert az alapnak a 20%-át számoljuk.
Százalékérték: 6, mert az alapnak ő a 20%-a.

Ez után a villámismétlés után jöjjön a feladat!

Ha számítógépről játszol, katt a fenti, szellemes képre, ha okoseszközről, akkor indítsd el a Kahoot alkalmazást és írd be a játék kódját: 0271355

A játékot 2020.04.03. 15 óráig játszhatod.


Testnevelés - TOLDI - 2.hét / 3.nap - péntek

Sziasztok!

TOLDI

Az első hét feladatait itt találjátok:



...és mint az első héten, úgy most is, minden nap kiteszem a 2. hét feladatait egy linkben,
az adott naphoz!

A második hét feladatait itt találjátok:

https://ahatodikamivagyunk.blogspot.com/2020/03/testneveles-toldi-2het-1-nap-kedd.html


2.hét / 3. nap:

PÉNTEK:


A Toldi projekt végére értünk!

1. Hanyadik énekben találkozott Laczfival és vitézeivel Toldi Miklós?
- Ennyi percig fuss egy helyben, magas térdemeléssel!

2. Hanyadik énekben található a bikakaland?

- Annyiszor 3 - guggolásból felugrás!

3. Melyik énekben küzd meg a nádi farkassal Toldi?
- Annyiszor 5 db karhajlítás nyújtás, fekvőtámaszban!

4. Mennyi aranyat visz Bence Miklósnak a Tizedik énekben? A kapott választ oszd el 10-zel!
- és ennyi 4 ütemű fekvőtámaszt csinálj!

5. Válaszd ki mi a műfaja Arany János: Toldi című művének! 
- helyben futás, magas térdemeléssel...

novella - 1 perc 

- elbeszélő költemény - 2 perc
- eposz - 3 perc

6. Mivel találta el dühében a nemes vitézt Toldi a Harmadik énekben?
- terpesz-zár szökdelés, tapssal a fej fölött...

- petrencés rúd - 10 db
- kard - 20 db
- malomkő-darab - 30 db


Bónusz megoldása a fenti feladatoknak!

Ha szeretnél még edzeni vagy másként edzeni olvass tovább:

Nyitott végű feladatmegoldással is válaszolhatsz a kérdésekre!

Ez az alábbi feladatokat jelenti, amiből a példában felsoroltak szerint tudod érdekesebbé tenni az edzésed :-) 


Lássunk egy példát: 

...mondjuk a 9. ének a válasz, akkor 6+3=9 és így a 6-os és a 3-as feladatot választod ki, vagy fordítva: 3. és a 6. feladatot, de az is jó megoldás, ha a 3.as feladatot ismétled meg 3x




Jó mozgást kívánok!

Az edzésnaplódat ne felejtsd el vezetni!

Süßigkeiten im Mittelalter

Kedves hatodikos!

Hast du eigentlich gewusst, dass ...?
Tudtad?


Ein 12 Jahre altes Kind braucht ca. 2500 Kalorien pro Tag. 
Egy 12 éves gyereknek kb. 2500 kalóriára van szüksége naponta. 

Természetesen Toldi akkoriban nem számolta a kalóriákat, és előszeretettel fogyasztott különféle desszerteket. Az elhízástól azonban nem kellett tartania, nem csak a jó testalkatának köszönhetően, hiszen az édességek jellemzően gyümölcsökből készültek, sőt a gyümölcs sokszor maga volt az édesség. 

Toldi möchte ein Vitamincocktail trinken. Dazu brauchst du die folgenden Zutaten! Toldi vitaminkoktélt szeretne inni. Gyűjtsd össze a képről, milyen gyümölcsöket vásároltak hozzá a szolgák a piacon! Írd le a füzetedbe (névelővel, színekkel)!


🍏🍎🍐🍊🍋🍌🍉🥥🍍🍑🍒🍈🍓🍇🥝🥑🥦🍅🥒🌽🥔🥕🍆🎍🌿

Gazdag házaknál ezeket mézzel🍯, fahéjjal, főve, párolva vagy sülve, akár gesztenyepürével körítve vagy töltve is készíthették. A gyümölcsöket aszalással tartósították, és gyakran - például böjti időszakban is - tésztába 🥧 sütve fogyasztották. 

Wie viel kauft das Mädchen aus dem Obst und Gemüse? Ergänze die Liste! Schreib die Zahlen mit Buchstaben! Mennyit vásárol a lány a gyümölcsökből és zöldségekből? Egészítsd ki a listát! Add meg betűkkel!



Viel Spaß!



Etika-Heni nénivel 2020.04.02.

Kedves Hatodikosok!

Remélem mindannyian jól vagytok! Köszönöm azoknak a tanulóknak a munkáját, akik elküldték válaszaikat a múlt heti kérdésekre!

A mai óránk témája a Virtuális közösségek.

Tudtad?
Vannak olyan közösségek, amelyek tagjai a valóságban is kapcsolatot tartanak egymással, és emellett az interneten is kommunikálnak.
A virtuális közösségek tagjai nem találkoznak személyesen, mégis közösen csinálnak valamit az internet segítségével.
A virtuális közösségek tagjai a világ bármely részén kapcsolatba kerülhetnek egymással.


Melyik a jobb?










1. Gyűjtsd össze mindkét közösség előnyeit és hátrányait! (Legalább 2-2 jellemzőt írj mindegyikhez!)
    A valódi közösség előnyei:
    A valódi közösség hátrányai:
    A virtuális közösség előnyei:
    A virtuális közösség hátrányai:
2. Sorold fel,mire használhatja az ember az internetet?
3. Sorold fel,mire használod az internetet?

Fényképezd le válaszaid, majd küldd el IDE!

Emelt angol - Éva néni

AZ EGYSZERŰ MÚLT IDŐ - SIMPLE PAST

Kedveskéim!
Belecsapunk a lecsóba.

Emlékeztek az igeidők táblázatára? Itt tartunk most.
A 12 igeidőből a harmadikkal kezdünk el ismerkedni. Ne ijedjetek meg, tudjátok, hogy nyolcadikig csak körülbelül hatig fogunk eljutni. Ez azonban a legfontosabb hat igeidő lesz!

Kérlek másold le gyorsan ezt a táblázatot a füzetedbe is, mint kincses füzeti bejegyzés, tehát elő a szövegkiemelőkkel és a színes, szagos tollakkal!
Amint látjátok, zöld pipával jelöltem azokat az igeidőket, amikről már tanultatok. Ebből a kettőből írtátok most a dolgozatot.
Zöld keretbe tettem az egyszerű múlt időt, amiről viszont most elkezdünk tanulni, és év végéig ennél is maradunk.
Now let's check your homework!
Open your books on page 32. Let's check exercise 1a.

1. on holiday = nyaraláson, szabadságon      -    g
2. at a wedding = esküvőn                               -    d
3. in the garden = a kertben                               -    b
4. at work = a munkahelyen                            -    f
5. on the beach = a tengerparton                   -    h
6. in bed = az ágyban                                        -    a
7. at a theme park = vidámparkban              -    e   (nyelvkidugós "th"- val ejtendő -> thím park)  
8. at home = otthon                                           -   c

A végig vastaggal szedett kifejezések kerüljenek be a szótárfüzetekbe.
A többi szerintem már ismerős, azért nem emeltem ki az egészet, de ezeknél is fontos a prepozíció, tehát a magyar toldaléknak megfelelő pici szó a főnév előtt (in, on vagy at).
Az is fontos, hogy hova tesszük ki a névelőt (a/the) és hova nem.

Egy szó mint száz, ezt a nyolc HELYSZÍNT jól meg kell tanulni.
Ha most a suliban lennénk, azt mondanám, hogy kedden szódoga.
De most csak annyit mondhatok, jövő héten ezt a nyolcat jegyre kérdezem írásban egy Google űrlapon. Tuti.

Sikerült-e meghallgatni a 32./2-ben az olvasmányt?
Ezzel egyelőre nincs más teendőtök, mint aláhúzni a szövegben az összes WAS és WERE szócskát.
Ez ugye a LENNI (to be) igének a két múlt idejű alakja. Hányat találtatok?

Olvasgassátok, emésztgessétek jövő hét keddig, amikor is online órán találkozunk.
Hajakat felcopfolni, mert tuti lesz hangos olvasás:)
Én is titeket! Na bye!😊

JA!  A hétvégén ne tanuljatok, hanem pihenjetek, jó? 

Angol _Anikó néni

Dear Students!


A múlt órán elolvastátok a Mickey, Millie and Mut történetet. Remélem le tudtátok fordítani, mert nem volt nehéz.

1. feladat


A present simple (egyszerű jelen idő) segédigéinek  DO és DOES  használatával ismerkedünk meg.


A DO segédigét  (I, you, we, you, they ) szám személyben használjuk.

A DOES segédigét (he, she, it) szám, személyben használjuk.

PL.: Do you play tennis? Szoktál tenniszezni?
      Does he play tennis? Szokott ő tenniszezni?





2. feladat

Mf. 8.o/1. A vonalakra do vagy does segédige kerül? Döntsd el a tanultak alapján!

































































3.feladat

TK. 13.o/3.a Pótold a hiányzó részeket a szövegből







4. feladat


Tk.13.o/3.b Pótold a do, does segédigéket és a zárójelben lévő igéket abban az alakban, ahogy vannak írd le!!!

 Pl: DOES Millie READ the questions?     Írj választ is a képregényből!    Yes, she does.




5. feladat

Játék ITT


Best wishes!