Dear Students!
Easter is coming soon.
A mai órára Húsvéttal kapcsolatos feladatokat küldök nektek.
Ez a videó Húsvétról szól, nézd meg!
Néhány játékos Húsvéti feladat
Easter is coming soon.
Ez a videó Húsvétról szól, nézd meg!
Néhány játékos Húsvéti feladat
Kedves Hetedikesek!
A mai órán a háromszög, a négyzet és a téglalap kerületének és területének kiszámítását fogjuk gyakorolni.
/A képleteket meg kell tanulnod!/
Kedves Gyerekek!
Hamarosan itt a Húsvét! 🐇🌷🌸🌹🌺🌻
Így, a mai napon WC papír gurigából fogtok nyuszit csinálni. Ha ügyesek vagytok valóban belefér 45 percbe az elkészítése. 😃
Bármilyen anyagot felhasználhatsz a díszítéshez. Több verziót is láthattok, azokhoz hoztam leírást is. Elég egy nyuszit csinálni, de ha valaki nagyon belelendül természetesen lehet többet is. Én annak csak örülök. 😸🙈
Leírások:
1. Ehhez a nyuszihoz nincs szükség extra hozzávalóra – a gurigát tetszőleges színre fesd be, színes papírból vágj füleket, amelyeket felragasztasz , rajzolj szemet-orrot-szájat, és már kész is van a tapsifüles.
2. Ennél a verziónál a nyúlfül itt is gurigából készül – vágj le két vékonyabb csíkot a gurigából, és ragaszd belülre. Utána tetszőlegesen fesd ki vagy színes papírral ragaszd le a nyuszit, csinálj neki szemet-orrot-szájat.
3. Itt nem kell külön levágni a gurigából a nyuszifület. Elég annyi, hogy a gurigára megrajzolod, hogy hol képzeled el a nyuszi fülét és úgy, ahogy a képen is látod egyben van a nyuszi és a füle. Nem kell külön kivágni és ragasztgatni. Ha megvagy a körbevágással színezd ki a nyuszit, vagy díszítsd színes papírral. Rajzolj neki szemet-orrot-szájat.
Jegyet kaptok rá! Beadási határidő: 2021.03.30. (kedd)
Ide várom: messenger vagy kovacs.emese.reka@vargatamas.hu
Nagyon fontos! Ez legyen az e-mail tárgya ha ott külditek: Guriga nyuszi - Osztályod - Neved
Inspirációként itt van néhány kép:
Kedves Hetedikes!
Online óra MA: Teams - 13:00
A mai óra címe: A füves puszták élővilága
Vázlat a füzetbe:
75.o.1.ábra
• a belső területeken már nem érvényesül az óceánok éghajlatot módosító hatása
• tél: a tengertől távolodva egyre hosszabb és hidegebb
• nyár: meleg, gyakori az aszály
• csapadék: minden évszakban kevés, gyakran 200-300mm alatti
FÜVES PUSZTÁK ELNEVEZÉSEI:
• Eurázsiában: sztyepp
• Észak-Amerikában: préri
• Dél-Amerikában: pampa
FŰFÉLÉK
Alkalmazkodtak a szélsőséges feltételekhez:
- elviselik a nyári meleget, a zord téli hideget és a csapadékhiányt
- egyszikűek: mélyre hatoló bojtos gyökérzet
párhuzamos erezetű, szárölelő levelek
fénykedvelők
szélporozták
MEZŐGAZDASÁGI TERÜLETEK:
- humuszban gazdag talaj
- gabonanövények termesztése tk. 77.o. 7.ábra
TÁPLÁLÉKLÁNCOK tk. 77.o. 8.ábra
Írj 3 táplálékláncot az ábra segítségével:
1.
2.
3.
Olvasd el: tk. 78-79.o.
Oldd meg a következő feladatokat: mf. 34.o.1.,2.,3.; 35.o.6. (Ehhez olvasd el a 76.o. szövegét.)
Marianne néni
A mai óra anyaga témazáró dolgozat.
Ha másképp nem menne itt a linkje is:https://redmenta.com/?solve&ks_id=2030433085
A dolgozatot csak a mai napon töltheted ki 9-16 óráig , vigyázz, mert csak 45 perced van rá!
You are going to write the test today!
A Unit 4 végére értünk és most megmutathatjátok, hogy mire emlékeztek abból, amit ebben a leckében tanultunk.
45 percig írhatod a dolgozatot és legkésőbb péntek délután 5-ig el kell kezdened kitölteni!
A dolgozat végén meglátod az eredményed, de ez még változhat, mert én is átnézem, hogy tudok-e még 1-2 pontot adni (pl: 1-1 gépelési hiba még nem biztos, hogy számít).
Kérlek vedd komolyan és figyelmesen oldd meg a feladatokat!
A témazáró dolgozatot itt találod:
https://redmenta.com/?solve&ks_id=481326581
Ha bármilyen kérdésed, technikai gondod van, írj (berenyi.dorottya@vargatamas.hu)!
Good luck!
Dóri néni
Kedves Hetedikes!
Vége a témakörnek. Összefoglalás következik.
A mai órán a munkafüzet összefoglaló feladataival hangolódhatsz a közelgő dolgozatra.
Oldd meg a következő feladatokat: 42.o.1.; 43.o.3.,4.a) b) 5.; 44.o.7.,8.
Várom a fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu
Kedves Hetedikeksek!
Folytassuk, ahol abbahagytuk....
Gyakoroljuk el még egyszer a négyszögek elnevezéseit!
Feladat: tankönyv: 188. oldal 1 feladat a) b) Közösen oldjuk meg őket!
Házi feladat: tankönyv 188. oldal 1 feladat c) f) g) Mind a 3 feladathoz készíts rajzot adatokkal,
írj képletet (ha tudsz) és utána számolj!
A mai órai munkádat és a házi feladatodat küldd el a garaiedit62@gmail.com címre.
Sziasztok!
Az alábbi videoban 20 feladatot látsz majd,
egyikben sincs mozgás csak izom feszülés
Pl:
Nyomd el a falat :-)
Tartsd meg magad :-)
...stb.
https://www.youtube.com/watch?v=VH5F-dKoM98&t=261s
Válaszd ki a neked tetsző 4 feladatot és csináld meg 3x mindegyik kiválasztott gyakorlatot.
Ez 3 kör!
- számolj el magadban 15-ig ez (kb. 10mp) és eddig tartson egy feladat
Írd le mit választottál és mennyire volt nehéz, mit tapasztaltál.
Jó munkát!
Frissítve 20:32perc - egy kis segítség a kommenteknél:
Kedveseim,
mára két videót hoztam az I. világháborúról. Nézd meg ezeket! A megtekintésük után válaszolnod kell néhány kérdésre, amikhez a linket a videók után találod.
Közlekedőedények, hajszálcsövesség
Gondolkozz el a következő kérdéseken!
· Víztorony: Nagyobb városokban, a turisták – különleges kidolgozottságuk, egyedi szépségük miatt – gyakran fényképezik a régi víztornyokat. A manapság, főként kisebb falvak szélén épült víztornyok formája nagyon egyszerű. Mindkét építménynek ugyanaz a szerepe: biztosítaniuk kell a település házainak vízellátását.
De miért szükséges ehhez ilyen magas tornyot építeni? Mi a szerepe, minek építették, és miért ilyen magasra?
· Mitől folyik ki a víz a csapból?
· Mi a szerepe a zsilipeknek?https://www.origo.hu/video/20170314-hatvanszoros-gyorsitasban-nezze-meg-hogyan-zsilipelnek-at-egy-hajot-a-sio-csatornara.html
· Hogy működik egy bűzelzáró? El tudnád nekünk magyarázni?
Ezek az életünk sokféle területén használatosak, a működésüknek ugyanazon fizikai törvény az oka.
A hajszálcsövesség jelenségével már születésetek után röviddel is találkoztatok! Igen, az első pelenkával. De tudjuk azt is, hogy mitől jó vagy rossz egy törölköző.
Egy virágot megfesteni ételfestékkel már elég meghökkentő. Hogyan lehetséges ez?
1. Próbáld ki otthon ezt a kísérletet! Megfigyelheted, filmezheted, fényképezheted, és nagyon-nagyon látványos! A legfontosabb: csak friss virággal (fehér rózsa, fehér szegfű) és elég tömény ételfestékkel működik. A kísérlet segíti a növények vízfelvételének megértését is.
Itt egy kis segítség:
A felül nyitott edények vagy csövek rendszerét, amelynek ágai között a folyadék szabadon áramolhat, közlekedőedénynek nevezzük.
A közlekedőedény minden ágában egy vízszintes síkban ugyanakkora a hidrosztatikai nyomás. Ezért a nyugvó folyadék felszíne minden ágban ugyanabban a vízszintes síkban van.
Közlekedőedény a teáskanna, az öntözőkanna, a tartályok folyadékszint jelzője és a slag vízmérték is.
A közlekedőedényekkel a mindennapokban is gyakran találkozunk.
A legtöbb lakásban legalább annyi közlekedőedény van, ahány vízlefolyó. A vízlefolyó a csatornával van összekötve, ahonnan könnyen a lakótérbe juthatna a kellemetlen szag, ha egy közlekedőedény, amiben víz van, ezt meg nem gátolná.
Végezd el a következő kíséreltet:
2. Egy gumicső két végére illesszünk üvegcsövet. Tartsuk U alakban úgy, hogy mindkét szára azonos magasságban legyen, majd töltsük fel vízzel! Ezután emeljük fel a cső egyik végét jóval magasabbra. Figyeljük meg, mi történik!
Tapasztalat:
A cső másik végéből a víz felfelé spriccelve folyik ki! A felemelt ágban a vízoszlop magassága, és ezzel együtt a nyomás is, hirtelen megnőtt. A közlekedőedények elve szerint a másik ágban ugyanolyan magasan kellene állnia a víznek, ezért folyik ki a másikon.
A víztornyokat azért építik olyan magasra, mert a települések vízvezetékrendszere is egy óriási közlekedőedény. A házak vízvezetékei összeköttetésben állnak a víztoronnyal, amelynek tehát a vízellátás, illetve a megfelelő víznyomás biztosítása is feladata.
A zsilipkapukon keresztül is a közlekedőedények elve alapján haladnak át a hajók.
Gondold végig az átkelés lépéseit!
1. Magasabb vízállású helyről az alacsonyabb szintre!
2. Alacsonyabb vízszintről a magasabb vízállású szintre!
HAJSZÁLCSÖVESSÉG
Mártsuk tintába egy papírzsebkendő sarkát! Mit veszünk észre?
Tapasztalat: A papírzsebkendő felszívta a tintát.
A papírzsebkendőben, kockacukorban, törölközőben, textilpelenkában kicsi keresztmetszetű, hajszálvékony járatok vannak. Ezekben a víz ugyanúgy viselkedik, mint a képen látható, hajszálvékony üvegcsőben. Megfigyelhető, hogy a hajszálcsövekben a víz felszíne magasabban van, mint a külső folyadékszint. Ezt a jelenséget hajszálcsövességnek nevezzük.
A hajszálcsövességgel magyarázható, hogy a szivacsba, a kéztörlő papírba, a pamut trikó anyagába is „felszívódik” a nedvesség.
A mezőgazdaságban is figyelembe kell venni a hajszálcsövesség jelenségét. A növények táplálásában a talaj alsóbb rétegeinek nedvessége nagyon fontos, ide nyúlnak le a gyökerek, ide szivárog le az esővíz. A talaj azonban nem tömör, hanem megszámlálhatatlan apró hajszálcső szövi át. Ezeken keresztül jut el az éltető víz a növényekhez.
Szárazságban ezeken a hajszálcsöveken keresztül jut el a talaj nedvessége a felszínre is, ahonnan elpárolog, tovább csökkentve ezzel a talaj víztartalmát. Ez ellen kapálással lehet védekezni. A kapálás szétroncsolja a hajszálcsöveket, így megakadályozza a talaj belsejének további kiszáradását.
Feladataid
Nyisd meg/Nézd meg a PowerPoint-os bemutatót (amit órán vetítettem nektek), amelyen a tananyagot találhatod, és a lényeget jegyzeteld ki a füzetedbe!
Játssz a következő animációval :) : https://www.vascak.cz/data/android/physicsatschool/templateimg.php?s=mech_nadoby&l=hu
Nézd meg ezt a videót is!
Oldd meg a következő játékos interaktív feladatot: https://learningapps.org/8622249
Kutatómunka: Gondold végig, hogy hol használunk a mindennapi életben közlekedőedényeket. Kiselőadást (ppt-t) is készíthetsz erről az érdekes témáról, amelyet szintén elküldhetsz nekem az email-címemre (csorba.laszlo@lisztferenc.hu) a következő tanóra előtti este 8 óráig!
Egy teszt kitöltéséért is kaphatsz szorgalmi ötöst, ha 85%-os lesz Hajrá! :) https://forms.gle/jiigroMJEWVCeipx8