2020. április 6., hétfő

"Szabadidő és sport az interneten"


Néhány hazai oldal, a "hazai" mozgáshoz!



A mozgás fontos és az internet, teli van ilyen tartalommal, ebből néhány oldalt linkelek, hátha találsz olyat, ami megtetszik és szívesen kipróbálnád.

Az alábbi tartalmak az MDSZ által jegyzett ajánlások:


Magyar Diáksport szövetség




DO60 official






TikTok


...ha Te is találsz valamilyen érdekes tartalmat, ami Neked tetszik, azt nyugodtan oszd meg akár itt egy kommentben a bejegyzés alatt.

Színjáték szakkör - 04.06.

ÍGY készülnek a színészek a Szegedi Nemzeti Színházban egy nagyszabású produkcióra.

(A werkfilm jelentése olyan filmes napló, ami dokumentálja egy-egy alkotás készülési folyamatát.)

Matematika Balázs bácsival - 2020.04.06.

Kedves Diákom!

A százalékszámítás szereplőivel már megismerkedtünk (alap, százalékláb, százalékérték).
Ma a százalékértéket fogjuk számolni.


Ez azt jelenti, hogy valamiNEK a valahány százalékát számoljuk. A legnehezebb kérdés mindig az, hogy mihez viszonyítunk, mi az alap, mi a 100%. Ebben mindig nagyon sokat segít a NAK/NEK.


Ezek alapján a füzetedbe oldd meg az alábbi feladatot! Beküldened most nem kell, de az eredményeket holnap ellenőrizheted.


Találkozunk 2020.04.07-én, kedden reggel 9-kor a Microsoft Teams-en!


Jó munkát kívánok!

Informatika - 2020.04.06.

Kedves Diákom!

Továbbra is a számítógépes bemutató készítése a témánk.
Már egy feladatod van, nézd meg az alábbi videót, melyben sok hasznos dolgot látszhatsz a bemutatókészítésről.

Jó szórakozást kívánok!




Matematika Betti nénivel 2020.04.06.

Kedves Hatodikosok !

Kijavítottam a Témazáró dolgozatokat ,akik elküldték azoknak jól sikerült.E-mail-ben visszajeleztem a jegyeket,és a Krétában is láthatjátok már.Kicsit szomorú vagyok ,hogy 10 helyett csak 5 dolgozat érkezett hozzám .Akinek felmentése van ,annak is kötelező lett volna megírni. A holnapi Online Óránkon átbeszéljük majd a megoldásokat .

Itt megnézheted újra a feladatokat ,a megoldásokkal együtt .NEM KELL LEÍRNOD !


1.)   23 dkg felvágott ára 276 Ft .Mennyibe kerül 125 dkg felvágott ? (Egyenes arányosság )

      23 dkg                        276 Ft 
        1 dkg                        276:23=12 Ft
     125 dkg                      125 x12=1500 Ft
Válasz : 1500 Ft -ba kerül 125 dkg felvágott .

  2.)  4 ember 12 nap alatt tud elvégezni egy munkát .6 ember ugyanekkora munkatempóval hány nap  alatt végezné el a munkát ? (Fordított arányosság )
       4  ember                     12nap
       6 ember                        ? nap 
       1 ember                      4x12=48 nap
       6 ember                      48:6=8  nap
Válasz: 6 ember 8 nap alatt végezné el a munkát .

  3.)  Áron 6 éves korában 21 kg .60 éves korában mennyi lesz Áron tömege ?
       Nem arányossági feladat !!!

4.)  A 6.a osztályba 28 tanuló jár. Az osztályfőnök osztálykirándulást szervez, és ehhez buszt szeretne bérelni. Amennyiben minden tanuló részt vesz a kiránduláson, akkor fejenként 4800 Ft-ba kerül a busz.Mennyi lesz az egy tanulóra eső buszköltség, ha végül 42-en mennek kirándulni,mert a 6.b-ből is csatlakoznak hozzájuk ? (Fordított arányosság)
    28  tanuló                 4800 Ft
    42  tanuló                    ? Ft 
 Összes buszköltség : 28x4800=134400 Ft
   134400 :42 = 3200 Ft 
Válasz : 3200 Ft lesz az egy tanulóra eső buszköltség ,ha 42-en mennek kirándulni .


A mai órán folytatjuk a múlt órán elkezdett százalékszámítást !

Írd fel a füzetedbe a mai nap dátumát és címnek ,hogy Százalékszámítás !

 A múlt órán a százalék (%) fogalmával ismerkedtünk meg. 
 A mennyiség 1 század részét,másképpen a mennyiség 1%-ának nevezzük .

A mai napon a százalékszámítás három  alapfogalmával  ismerkedünk meg.
I.Nézd meg az alábbi VIDEÓT és próbáld meg beazonosítani a három alapfogalmat: alap, százalékláb, százalékérték!
  Csak azt figyeld meg  hogy melyik alapfogalmat  hogyan ismered fel,azzal hogy hogyan kell kiszámolni ne foglalkozz !
II.Másold le a füzetedbe pirossal  és tanuld is meg !
Alap (a): a teljes mennyiség, amihez viszonyítunk. Az alap mindig a 100%.
Százalékláb (p): ahány százalékát számoljuk az alapnak.
Százalékérték (e): az a mennyiség, ami az alapnak valahány százaléka.
III. A vastag feketével szedett részt másold le a füzetedbe ! 
   Nézzünk egy példát  !
   240-nek az 50%-a 120
   240 az alap,mert ő a 100 %, hozzá viszonyítunk
   50% a százalékláb,mert ahány százalékát számoljuk ki az a százalékláb,.
  120 a százalékérték ,mert az alapnak valahány %-a a százalékérték
Jelölésekkel :a=240 
                       p=50  %
                       e=120 A mai feladatod az, hogy megértsd ezeket a fogalmakat és meg tudd állapítani, egy  feladat során, melyik adat az alap (a), melyik a százalékláb (p), és melyik a százalékérték.(e).

.
  Kedden átbeszéljük ! Írásbeli házid nincs !








Irodalom - 04.06.

Kedves Mindenki!

A mai órán először a munkafüzetben dolgoztok majd, összefoglalunk. Bízom benne, hogy a Toldi projektnek köszönhetően teljesen felidéztétek az olvasottakat.

1. mf. 61./1.  
(A megoldást a Tk. 150. oldalán találhatjátok.)

2. mf. 64./3. 4. 
(a megoldásokat magánhangzók nélkül írom: 3. feladat: Ljs krly, Gyrgy, Bnc, Mkls, 4. feladat: trhr vn vlknk, ngyn nygtln, r s hdrt, rk szgyn mrd  KÉRDEZZETEK, HA NEM ÉRTITEK)

3. SZÓKERESŐ (gyakorlásra)

4. ITT találsz egy összefoglaló játékot, próbáld meg minél ügyesebben megoldani, a legügyesebbek pirospontot kapnak. ☺️




+1 Domi kedvéért ☺️ (nagyon nem Toldi): Brawl Stars szókereső

Gyógytestnevelés

Sziasztok!

A hétfőt kezdjük egy átmozgató tornával. Gyere és mozogj!

A mai tornát ITT találod

ÁGI néni

Természetismeret 04.06.

Kedves Hatodikos!


A mai órán réteken élő hüllőkről és rovarokról tanulhatsz. Tk. 84.o. körül van a lecke, nekem a 86.-87.oldalon van, keresd meg kérlek, tudod, kissé eltér a könyvünk.

A hüllők közül a gyíkokról olvashatsz, melynek lépviselője a fürge gyík.
Írd le a gyíkok jellemzőit a füzetedbe egymás alá, vázlatszerűen és a zöld hátterű fogalmak közül azt, hogy mit jelent, hogy egy állat változó testhőmérsékletű.

A szöcskék, sáskák és tücskök egyenesszárnyúak, mert szárnyuk a testük vonalában egyenesen húzódik. Ezeknek az állatoknak a jellemzőit is írd le a füzetbe egymás alá, vázlatszerűen. (És természetesen tanuld is meg.😉)

Olvasd el a lepkékről szóló kis részt is.
Tanulmányozd a mező táplálékhálózatát bemutató ábrát is.
Oldd meg: mf. 73.o.3.f.; 75.o.8.f.

Várom a fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Ha elmaradásod van, pótold!

KELLEMES TAVASZI SZÜNETET KÍVÁNOK, PIHENJ, TÖLTŐDJ! 🐇🐥🐏

Marianne néni

6.A Technika 2020.04.06. Kerékpáros ötletek


Beadási határidő: nincs
Ha NEM működik a "Feltöltés" gomb, küld el e-mailben a fotót: purak.akos@vargatamas.hu
Év végén reklamációt nem fogadok el. Csak indokolt esetben.

Kezdünk!
A mai alkalommal arra kérlek, hogy nézd meg ezt a videót. A kerékpárhoz kapcsolódó okosságokat mutat be. Döntsd el, hogy hasznos vagy sem. :)
Technikaórán és tán rajzon is kihangsúlyozom, hogy a problémamegoldás nagyon fontos dolog! Amivel az élet minden területén találkoztok majd.
A filmünk azt prezentálja, hogy kis egyszerű ötletek is segíthetnek téged, hogy elérd a célod.

A következő órán már feladatot kaptok. Nyugi egyszerű lesz.
Igyekszem titeket nem leterhelni, a többi tantárgy tudom fontosabb. DE ha feladat van, akkor feladat van. Küldeni!


Videó.


Testnevelés - tartásjavító gyakorlatok - 1. rész

Sziasztok!


A hét témáját ide kattintva találjátok meg:




A 3-as szám köré csoportosulnak a feladatok, ezen a héten!


Az alábbi feladatsort, végezd el ma 3x...

https://www.youtube.com/watch?v=anJCEhrNZew


Szabadon választható rész:


... ha könnyűnek találod a feladatokat, akkor nézd meg, ezt a két videot is:

https://www.youtube.com/watch?v=sYyUH-SrFb0


https://www.youtube.com/watch?v=_tx2yJSSS38


...és, hogy jobban teljen az idő, vond be testvére(i)d, és akár szüleid is a tornába, ha van hozzá kedvük! :-)

...akár mindegyik videot megnézheted és közben utánozd, amit ott látsz és már meg is van a HÁROM :-)


Jó gyakorlást kívánok!




Matematika 6/1. Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

Dolgozat
Kijavítottam dolgozatokat, nagyon jól dolgoztatok, 11 db ötös, 2 db négyes és 2 db hármas lett.
Sajnos nem kaptam meg a dolgozatot Vikitől és Zsombitól, így ők nem teljesítették a március havi követelményeket.

Tananyag
Úgy gondolom, hogy az arányos osztással kapcsolatos feladatok megoldása most már jól megy.
A mai órán még gyakorolunk, és holnap lesz egy tudáspróba ebből a feladattípusból.
Először nézd meg az alábbi videót, majd oldd meg a következő két feladatot!
Nem kötelező visszaküldeni, aki viszont visszaküldi, annak jár a piros pont!


1.Egy lottózóban a hétfőn, kedden és szerdán eladott szelvények aránya 3:7:10 volt. A három nap alatt összesen 8000 szelvényt adtak el. Hány szelvényt adtak el szerdán?
2. Négy vállalkozó egy üzletbe 10:4:6:5 arányban fektetett be tőkét. A tiszta haszon 600000 Ft volt. Mennyit kapott egy-egy vállalkozó, ha a hasznot a befektetett tőke arányában osztották szét?

100. óra
Tudom, hogy sokatokat érdekel, hogy mikor lesz a 100. óra, és mit fogunk csinálni. Többen már 80. óránál elkezdték a visszaszámlálást, de 96. óra után beütött a krach, bezárták az iskolát.
Eddig nem láttam arra lehetőséget, hogy hogyan tudnánk „bepótolni” a 100. órát, de kedden a Teamsen zajlott beszélgetésünk ötletet adott a megoldásra.
Kedden a szokásos 9 órai kezdéssel 100. órát tartunk a Teamsen!
Már hallom is a következő kérdést „és mit fogunk csinálni?”
Természetesen játszunk!
„és mit fogunk játszani?”
-       Olyan játékokat, amilyeneket tavaly is játszottunk.
-       Lehet érdekes történeteket mesélni (pl. Bogi és a kutyák folytatása)
-       Lehet vicceket mesélni (pl. Zoli, Attila)
-       Zenés, táncos produkcióra most nyilván nincs lehetőség.  

És megpróbáljuk mindenki legnagyobb kedvencét is játszani! Igen, igen a ”csicskajátékot”!!!
Kitaláltam csicskajáték online változatát, így Ti lesztek a világon az elsők, akik ilyet játszanak! /ezt büszkén mesélhetitek majd még az unokáitoknak is/
A csicskajátékot akkor próbáljuk ki, ha a csoport több mint fele, azaz legalább 9 fő jelentkezik a játékra. /eddig már van négy jelentkező: Nóri, Kitti, N. Attila, Andi/
A szabályok ismerősek, jelentkezni úgy lehet, hogy az általad kigondolt szót elküldöd nekem e-mailben és akkor részt vehetsz a játékban.
/A kiválasztott szónál kétféleképpen taktikázhatsz, vagy egy teljesen semleges szót gondolsz ki, vagy esteleg olyan szót találsz ki, amelyik valamelyik társadra utal./
Tehát aki, szeretné a 100. órát megtartani, érdekes dolgokról beszélni, vicceket mesélni, stb. az jelezze nekem e-mailben.
Aki a csicskajátékban szeretne részt venni, az a következő üzenetet küldje el nekem:

Csicskajáték szavam: 1. szó:_________________               2. szó:_________________
/2 db szót küldjél!/


Jelentkezési határidő hétfő 16 óra.
Ha egyik lehetőségre sem lesznek jelentkezők, akkor érdeklődés hiányában a „100. óra” elmarad, és egy „rendes” matekórát tartunk.
Köszönöm a figyelmet!



2020. április 3., péntek

Matematika Betti nénivel 2020.04.03.


  

Kedves Hatodikosok !  
 Köszönöm ,hogy elküldtétek a dolgozatokat ! A hétvégén kijavítom őket .Hétfőn kiírom a megoldásokat is .Aki véletlenül még nem küldte, el ma éjfélig van rá lehetősége .
százalék Archives - Sikeradó 
 A mai napon a százalék (%) fogalmával ismerkedünk meg .
 Írd fel a füzetedbe a mai óra számát és címnek :Százalékszámítás
I .Nézd meg az alábbi videó első 2 percét VIDEÓ
II..Másold le a füzetedbe pirossal a következő szabályt és tanuld is meg !

Egy mennyiség 1/100 (egy század) részét a mennyiség 1 százalékának nevezzük. Jelölése: 1%.
III.Nézzünk rá néhány példát !      Másold le a füzetedbe !
a) 240 kg-nak az 1/100 (1 század) részét más szóval az 1 százalékának nevezzük. 1%



b) 240 kg-nak az 5/100 (5 század) részét más szóval az 5 százalékának nevezzük. 5%



c) 240 kg-nak a 25/100 (25 század) részét más szóval a 25 százalékának nevezzük. 25%



d) 240 kg-nak a 50/100 (50 század) részét más szóval a 50 százalékának nevezzük. 50%



e) 240 kg-nak a 100/100 (100 század) részét más szóval a 100 százalékának nevezzük. 100%



f) 240 kg-nak a 120/100 (120 század) részét más szóval a 120 százalékának nevezzük. 120%
 Házi feladat nem lesz ! Jó pihenést kívánok mindenkinek !


Történelem - 04.03.

Kedvesek,

a mai feladatunk is a diasorunkhoz kapcsolódik majd.

Sajnos öten (Tibike, Flóra, Kevin, Szabrina, T. Tami) még nem készítettétek el a múlt órán kiadott feladatot tegnap délutánig, így azokból a témákból biztosan nem szerepel egyelőre semmi, illetve hárman félreértettétek a feladatot és nem a témához kapcsolódó kérdést tettetek fel.

Mindenesetre az általatok eddig megfogalmazott kérdések alapján készítettem nektek egy kérdéssort, amit ITT találtok.
Ma azt kérem tőletek, hogy töltsétek ki ezt a diasor alapján (vagy akár a tankönyvet is használva).

Érdemes figyelmesen dolgozni és időt szánni rá, ugyanis a legügyesebbek ötöst kapnak rá.
Hajrá! ☺️

Kata néni


Matematika Balázs bácsival - 2020.04.03.

Kedves Diákom!



Ma azt szeretném felmérni, mennyire sajátítottad el a százalékszámításról eddig tanultakat.

Emlékszel még mit jelent egy mennyiség 1%-a? A mennyiség 1 század részét.

Emlékszel milyen szereplői vannak a százalékszámításnak? Alap, százalékláb és százalékérték.

Nézzük meg ezt ismételten egy példán!
30 csirkének a 20%-a 6 csirke.

Alap: 30, mert hozzá viszonyítunk, ő a 100%.
Százalékláb: 20, mert az alapnak a 20%-át számoljuk.
Százalékérték: 6, mert az alapnak ő a 20%-a.

Ez után a villámismétlés után jöjjön a feladat!

Ha számítógépről játszol, katt a fenti, szellemes képre, ha okoseszközről, akkor indítsd el a Kahoot alkalmazást és írd be a játék kódját: 0271355

A játékot 2020.04.03. 15 óráig játszhatod.


Testnevelés - TOLDI - 2.hét / 3.nap - péntek

Sziasztok!

TOLDI

Az első hét feladatait itt találjátok:



...és mint az első héten, úgy most is, minden nap kiteszem a 2. hét feladatait egy linkben,
az adott naphoz!

A második hét feladatait itt találjátok:

https://ahatodikamivagyunk.blogspot.com/2020/03/testneveles-toldi-2het-1-nap-kedd.html


2.hét / 3. nap:

PÉNTEK:


A Toldi projekt végére értünk!

1. Hanyadik énekben találkozott Laczfival és vitézeivel Toldi Miklós?
- Ennyi percig fuss egy helyben, magas térdemeléssel!

2. Hanyadik énekben található a bikakaland?

- Annyiszor 3 - guggolásból felugrás!

3. Melyik énekben küzd meg a nádi farkassal Toldi?
- Annyiszor 5 db karhajlítás nyújtás, fekvőtámaszban!

4. Mennyi aranyat visz Bence Miklósnak a Tizedik énekben? A kapott választ oszd el 10-zel!
- és ennyi 4 ütemű fekvőtámaszt csinálj!

5. Válaszd ki mi a műfaja Arany János: Toldi című művének! 
- helyben futás, magas térdemeléssel...

novella - 1 perc 

- elbeszélő költemény - 2 perc
- eposz - 3 perc

6. Mivel találta el dühében a nemes vitézt Toldi a Harmadik énekben?
- terpesz-zár szökdelés, tapssal a fej fölött...

- petrencés rúd - 10 db
- kard - 20 db
- malomkő-darab - 30 db


Bónusz megoldása a fenti feladatoknak!

Ha szeretnél még edzeni vagy másként edzeni olvass tovább:

Nyitott végű feladatmegoldással is válaszolhatsz a kérdésekre!

Ez az alábbi feladatokat jelenti, amiből a példában felsoroltak szerint tudod érdekesebbé tenni az edzésed :-) 


Lássunk egy példát: 

...mondjuk a 9. ének a válasz, akkor 6+3=9 és így a 6-os és a 3-as feladatot választod ki, vagy fordítva: 3. és a 6. feladatot, de az is jó megoldás, ha a 3.as feladatot ismétled meg 3x




Jó mozgást kívánok!

Az edzésnaplódat ne felejtsd el vezetni!

Süßigkeiten im Mittelalter

Kedves hatodikos!

Hast du eigentlich gewusst, dass ...?
Tudtad?


Ein 12 Jahre altes Kind braucht ca. 2500 Kalorien pro Tag. 
Egy 12 éves gyereknek kb. 2500 kalóriára van szüksége naponta. 

Természetesen Toldi akkoriban nem számolta a kalóriákat, és előszeretettel fogyasztott különféle desszerteket. Az elhízástól azonban nem kellett tartania, nem csak a jó testalkatának köszönhetően, hiszen az édességek jellemzően gyümölcsökből készültek, sőt a gyümölcs sokszor maga volt az édesség. 

Toldi möchte ein Vitamincocktail trinken. Dazu brauchst du die folgenden Zutaten! Toldi vitaminkoktélt szeretne inni. Gyűjtsd össze a képről, milyen gyümölcsöket vásároltak hozzá a szolgák a piacon! Írd le a füzetedbe (névelővel, színekkel)!


🍏🍎🍐🍊🍋🍌🍉🥥🍍🍑🍒🍈🍓🍇🥝🥑🥦🍅🥒🌽🥔🥕🍆🎍🌿

Gazdag házaknál ezeket mézzel🍯, fahéjjal, főve, párolva vagy sülve, akár gesztenyepürével körítve vagy töltve is készíthették. A gyümölcsöket aszalással tartósították, és gyakran - például böjti időszakban is - tésztába 🥧 sütve fogyasztották. 

Wie viel kauft das Mädchen aus dem Obst und Gemüse? Ergänze die Liste! Schreib die Zahlen mit Buchstaben! Mennyit vásárol a lány a gyümölcsökből és zöldségekből? Egészítsd ki a listát! Add meg betűkkel!



Viel Spaß!



Etika-Heni nénivel 2020.04.02.

Kedves Hatodikosok!

Remélem mindannyian jól vagytok! Köszönöm azoknak a tanulóknak a munkáját, akik elküldték válaszaikat a múlt heti kérdésekre!

A mai óránk témája a Virtuális közösségek.

Tudtad?
Vannak olyan közösségek, amelyek tagjai a valóságban is kapcsolatot tartanak egymással, és emellett az interneten is kommunikálnak.
A virtuális közösségek tagjai nem találkoznak személyesen, mégis közösen csinálnak valamit az internet segítségével.
A virtuális közösségek tagjai a világ bármely részén kapcsolatba kerülhetnek egymással.


Melyik a jobb?










1. Gyűjtsd össze mindkét közösség előnyeit és hátrányait! (Legalább 2-2 jellemzőt írj mindegyikhez!)
    A valódi közösség előnyei:
    A valódi közösség hátrányai:
    A virtuális közösség előnyei:
    A virtuális közösség hátrányai:
2. Sorold fel,mire használhatja az ember az internetet?
3. Sorold fel,mire használod az internetet?

Fényképezd le válaszaid, majd küldd el IDE!

Emelt angol - Éva néni

AZ EGYSZERŰ MÚLT IDŐ - SIMPLE PAST

Kedveskéim!
Belecsapunk a lecsóba.

Emlékeztek az igeidők táblázatára? Itt tartunk most.
A 12 igeidőből a harmadikkal kezdünk el ismerkedni. Ne ijedjetek meg, tudjátok, hogy nyolcadikig csak körülbelül hatig fogunk eljutni. Ez azonban a legfontosabb hat igeidő lesz!

Kérlek másold le gyorsan ezt a táblázatot a füzetedbe is, mint kincses füzeti bejegyzés, tehát elő a szövegkiemelőkkel és a színes, szagos tollakkal!
Amint látjátok, zöld pipával jelöltem azokat az igeidőket, amikről már tanultatok. Ebből a kettőből írtátok most a dolgozatot.
Zöld keretbe tettem az egyszerű múlt időt, amiről viszont most elkezdünk tanulni, és év végéig ennél is maradunk.
Now let's check your homework!
Open your books on page 32. Let's check exercise 1a.

1. on holiday = nyaraláson, szabadságon      -    g
2. at a wedding = esküvőn                               -    d
3. in the garden = a kertben                               -    b
4. at work = a munkahelyen                            -    f
5. on the beach = a tengerparton                   -    h
6. in bed = az ágyban                                        -    a
7. at a theme park = vidámparkban              -    e   (nyelvkidugós "th"- val ejtendő -> thím park)  
8. at home = otthon                                           -   c

A végig vastaggal szedett kifejezések kerüljenek be a szótárfüzetekbe.
A többi szerintem már ismerős, azért nem emeltem ki az egészet, de ezeknél is fontos a prepozíció, tehát a magyar toldaléknak megfelelő pici szó a főnév előtt (in, on vagy at).
Az is fontos, hogy hova tesszük ki a névelőt (a/the) és hova nem.

Egy szó mint száz, ezt a nyolc HELYSZÍNT jól meg kell tanulni.
Ha most a suliban lennénk, azt mondanám, hogy kedden szódoga.
De most csak annyit mondhatok, jövő héten ezt a nyolcat jegyre kérdezem írásban egy Google űrlapon. Tuti.

Sikerült-e meghallgatni a 32./2-ben az olvasmányt?
Ezzel egyelőre nincs más teendőtök, mint aláhúzni a szövegben az összes WAS és WERE szócskát.
Ez ugye a LENNI (to be) igének a két múlt idejű alakja. Hányat találtatok?

Olvasgassátok, emésztgessétek jövő hét keddig, amikor is online órán találkozunk.
Hajakat felcopfolni, mert tuti lesz hangos olvasás:)
Én is titeket! Na bye!😊

JA!  A hétvégén ne tanuljatok, hanem pihenjetek, jó? 

Angol _Anikó néni

Dear Students!


A múlt órán elolvastátok a Mickey, Millie and Mut történetet. Remélem le tudtátok fordítani, mert nem volt nehéz.

1. feladat


A present simple (egyszerű jelen idő) segédigéinek  DO és DOES  használatával ismerkedünk meg.


A DO segédigét  (I, you, we, you, they ) szám személyben használjuk.

A DOES segédigét (he, she, it) szám, személyben használjuk.

PL.: Do you play tennis? Szoktál tenniszezni?
      Does he play tennis? Szokott ő tenniszezni?





2. feladat

Mf. 8.o/1. A vonalakra do vagy does segédige kerül? Döntsd el a tanultak alapján!

































































3.feladat

TK. 13.o/3.a Pótold a hiányzó részeket a szövegből







4. feladat


Tk.13.o/3.b Pótold a do, does segédigéket és a zárójelben lévő igéket abban az alakban, ahogy vannak írd le!!!

 Pl: DOES Millie READ the questions?     Írj választ is a képregényből!    Yes, she does.




5. feladat

Játék ITT


Best wishes!