Online lesson today at 9 o'clock!
Topic: Comparatives (melléknév fokozás - középfok)Mindenki jelenlétére számítok az online órán!
Mindenki jelenlétére számítok az online órán!
Liebe Schülerin, lieber Schüler!
Deutschstunde um 9 Uhr! Várlak a Teams-csoportunkban 9 órakor!
Témáink:
- Wir erzählen (Új lecke a Tk. 77. oldalán)
Ezek az új szavak kerüljenek a szótárfüzetedbe!
wirklich = valóban
kennen lernen = megismerni
die Anzeige = hirdetés
Wie bitte? = Tessék?
damals = akkoriban
schüchtern = félénk, szégyenlős
aufgeben = feladni
suchen = keresni
antworten = válaszolni
🏠 Tanuld meg az új szókincset!
Bis bald!
Kedves Diákom!
Folytatjuk a szövegszerkesztést.
Emlékszel még, mi az a bekezdés? Ma a bekezdésformázásokkal foglalkozunk.
Tarts velem a mai online órán!
Kedves Hetedikesek!
Ma a terület, kerület számításokból dolgozatot fogunk írni.😅
Minden
feladathoz készíts rajzot, gyűjtsd ki az adatokat! 👌
A képletbe pontosan helyettesíts be! Figyelj a mértékegységekre is!
1) Egy
úszómedence 33 m hosszú és 12 m széles.
Mekkora a téglalap alakú vízfelület
terület?
Mekkora a medence kerülete?
2) Négyzet kerület 96,8 cm. Mekkora az oldala és a területe?
3) Rombusz
oldala a = 10 dm, az átlói e = 12 dm; f = 16 dm.
A rombusz magasság 9,6 dm.
Mekkora a kerülete?
Számold ki kétféleképpen a területét!
4) Paralelogramma oldala a = 7,8 dm, a
magassága 3,6 dm. Mekkora a területe?
5) Deltoid
oldala 4 dm, átlói 8 dm és 5 dm. Mekkora
a területe?
Sziasztok!
A kosárlabda pálya méretei és vonalai:
Büntetődobó vonalak, szigorított területek és büntetődobó sávok
A büntetődobó vonalakat az alapvonalakkal párhuzamosan kell kijelölni. A 3,60 m hosszú vonal távolabbi széle 5,80 m távolságra van az alapvonal belső szélétől. Középpontja a két alapvonal felezőpontját összekötő képzeletbeli egyenesen fekszik.
A szigorított területek a pályán kijelölt azon területek, amelyeket az alapvonalak, a büntetődobó vonalak, valamint azok a vonalak határolnak, amelyek külső szélükkel az alapvonal felezőponjától 3 m-re az alapvonalról erednek, és a büntetővonalak külső szélénél végződnek. Ezek a vonalak, kivéve az alapvonalakat, a szigorított terület részei. A szigorított területek belsejét be lehet festeni, de a színének azonosnak kell lennie a középkörével.
A büntetődobó sávok a szigorított területek egy 1,80 m sugarú félkörrel megnövelve. A félkörök középpontjai megegyeznek a büntetődobó vonalak középpontjaival. Hasonló félköröket kell meghúzni – szaggatott vonallal – a szigorított területeken belül is.
A hárompontos mezőnykosár területe
A csapat hárompontos mezőnykosár területe a pálya teljes alapterülete, kivéve az ellenfele kosarához közeli területet, amelyhez – azt határolva – az alábbiak tartoznak:
Az alapvonalnál kezdődő két párhuzamos vonal, 6,25 m-re az ellenfél kosarának középpontjából merőlegesen a talajra vetített ponttól. E pont távolsága az alapvonal felező pontjának belső szélétől 1,575 m.
Egy, a külső szélén mért 6,25 m sugarú félkörív (a fentebb említett középponttal), mely a párhuzamos egyeneseket köti össze.
Alapvonalak és oldalvonalak
A játékteret alapvonalak (a játéktér rövidebb oldalai) és oldalvonalak (a játéktér hosszabb oldalai) határolják. Ezek a vonalak nem részei a játéktérnek.
A játéktér legalább 2 m-re legyen bármilyen akadálytól, beleértve a csapatpadon ülő személyeket is.
Középvonal
A középvonalat az oldalvonalak felezőpontjai között az alapvonalakkal párhuzamosan kell meghúzni, és az oldalvonalakon túl 15 cm-rel meg kell hosszabbítani.
Minden vonal azonos (lehetőleg fehér) színű, 5 cm széles és jól látható legyen.
A középkört a játéktér közepén kell kijelölni, a körkerület külső széléig mért 1,80 m-es sugárral. Ha a középkör belseje festve van, akkor színének azonosnak kell lennie a szigorított területével.
Felhajtóerő 3. óra
1. Mekkora a felhajtóerő, ha 1,5 m3 térfogatú testet petróleumban elmerítünk? (A petróleum sűrűsége 800 kg/m3)
2. Az 1200 g tömegű ólomüveg elmerül a benzinben. Mekkora a felhajtóerő? (Az ólomüveg sűrűsége 4 g/cm3 , a benzin sűrűsége 0,7 g/cm3 )
3. A Kurszk nevű atom-tengeralattjárót 1994-ben bocsátották vízre. A hajó méretei méltóságot sugalltak, hiszen a hossza 154 m, szélessége a legszélesebb részen 18 m, legnagyobb sebessége 52 km/hvolt, a térfogata pedig 16 400 𝑚3-t tett ki. A legénysége 118 főből állt.
Mekkora volt lemerülés után
a) a tengeralattjáró által kiszorított víz térfogata?
b) a tengeralattjáró által kiszorított víz tömege?
c) a tengeralattjáró által kiszorított víz súlya?
d) a tengeralattjáróra ható felhajtóerő?
A Kurszk 2000-ben katasztrófát szenvedett és „elsüllyedt”.
Nézz utána, hogy a tengeralattjárók milyen mélységben „közlekednek”!
erre jegyet is kaptok, szóval ügyesen! Egy hét áll rendelkezésetekre!
Laci bácsi
Kedves Diákom!
A megbeszéltek szerint, ma egy dolgozatot kell kitöltened.
A feladatokhoz készíts ábrákat, majd írd le a számolás menetét is, hogy biztos minden jó legyen!
A dolgozatot ide vagy a fenti képre kattintva indíthatod el.
Jó munkát kívánok!
Sziasztok!
MA ONLINE ÓRA 12-TŐL!!!
Erről fogunk beszélgetni:
Az esélyegyenlőség témaköre lezárásra kerül a mai alkalommal.
Az
utóbbi hetekben fontos dolgokról beszélgettünk, köszönöm, hogy ilyen
szép munkákat küldtetek vissza és kifejtettétek a véleményeteket.
Az esélyegyenlőség témájához jövőre is vissza fogunk térni, addig is járjatok nyitott szemmel, és ha a témába illő tapasztalatotok van, akkor bármikor felvethetitek etika órán, hogy át tudjuk beszélni. Figyeljétek, hogy az emberek hogyan igyekeznek mindenki számára egyenlő jogokat és lehetőségeket biztosítani. Ha egyenlőtlenséget vagy igazságtalanságot tapasztaltok, kérdezzetek rá egy felnőttnél vagy itt, etika órán, hogy mi lehet annak az oka.
Az új témánk pedig a közelgő világnaphoz kapcsolódik: április 22,-höz, a Föld napjához.
Már kezdenek beérkezni a munkák, amiket készítettetek a témában, várom még a továbbiakat.
Legutóbb azt kérdeztem tőletek, hogy Ti milyen kapcsolatban vagytok a Földdel, a bolygóval, amin élünk. Az eddig beérkezett munkák szépen kifejezik, hogy átlátjátok, mindent a Földtől kapunk.
Itt etika órán az a feladatunk, hogy ráébredjünk, milyen fontos, hogy gondolkodjunk ezen a témán.
Vajon a saját kényelmem a fontosabb vagy belátom, hogy a döntéseimmel hatással tudok lenni a világ alakulására?
Talán furcsának tűnhet, de minden apró lépés számít a bolygó jövője és a mi jövőnk szempontjából.
Ezt a fajta gondolkodásmódot környezettudatos gondolkodásnak hívjuk.
A tudatosság egy nagyon fontos szó, ami akár az egész életetek meghatározhatja.
Ha valamihez tudatosan állsz hozzá az azt jelenti, hogy nem úgy csinálod, ahogy sikerül, nem bízod a véletlenre, nem engeded, hogy kicsússzon a kezedből az irányítás, hanem a tudatodat, a gondolataidat abba az irányba fordítod, ami neked fontos. Odafigyelsz.
A környezettudatosság tehát ezt jelenti, hogy tudatosan vigyázol a bolygóra, a környezetedre, amitől minden szükséges dolgot megkapsz.
A KÖRNYEZETTUDATOSSÁG, TEHÁT FIGYELMET JELENT, AMIT A KÖRNYEZETTEL KAPCSOLATOS DOLGOK IRÁNT TANÚSÍTUNK.
Ajánlom figyelmetekbe ezt a szókirakó játékot, ahol 10 ismert témába vágó kifejezést kell összerakni a környezettudatossággal kapcsolatban. Ha meg tudod csinálni a játékot, akkor feltétlen írd fel magadnak a megfejtést, mert legközelebb is ezzel a témával folytatjuk.
Kedves Hetedikesek!
Online óra 9 órai kezdéssel, kérek mindenkit, hogy időben csatlakozzon
az órához.
Téma: Kerület és területszámítással kapcsolatos
szöveges feladatok megoldása
Egy téglalap alakú kert oldalai 30 m és 22 m. Egy a=8m és b=5m oldalú, és ma=4,5m magasságú paralelogramma alakú területre, és egy 5 m átmérőjű kör alakú területre virágokat ültetünk, a többi részt befüvesítjük.
Mekkora lesz a füves terület?
Kedves Hetedikesek!
Gyakoroljunk!
1) Ismételjük át a négyszögeket!
Sziasztok!
Néhány alcím:
Minden kezdet nehéz
Alkalom szülte
Unaloműzés
Az óra érdekesebbé tétele...
Olvassátok el az alábbiakat és a kosárlabda mai népszerűségét hasonlítsátok össze az olvasottakkal a naplóban pár mondatba.
Az egyik ősnek tekinthető labdajátékot az amerikai bennszülöttek játszották. A maják és az aztékok változatában egy falra erősített fém gyűrűn kellett átütni a csapattagoknak egy golyót. A maják játéka kegyetlen volt: a vesztes csapatot feláldozták az isteneknek...
A mai értelemben vett kosárlabda 1891-ben született az Egyesült Államokbeli Springfieldben. Akkoriban dr. James A. Naismith (1861. november 6. - 1939. november 28.) volt a Springsfieldi Testnevelési Főiskola testnevelő tanára. Mint az iskola futballedzője azt a feladatot kapta, hogy találjon ki egy olyan érdekes játékot, amelyet a diákok a téli hónapokban tornateremben játszhatnak.
A véletlen segített: egy, a terem sarkában álló őszibarackos kosárba dobta a labdát, amikor hivatták. Visszatérve látta, hogy tanítványai az unalmas gyakorlatok helyett a kosárba való dobálással próbálkoznak. Megtetszett neki az ötlet, és két héten belül elkészült a játék tervezete.
Naismith az alábbi öt alapelvből indult ki, amikor a játék szabályait megalkotta:
- A játékot gömbölyű labdával, kézzel játsszák.
- A játékosok nem futhatnak a labdával.
- Bármelyik játékosnak joga van a pályán tetszés szerinti helyet elfoglalni.
- A játékosok között ne legyen erős személyi érintkezés.
- A labdát "a vízszintesen nyíló kapuba", kosárba kell dobni, amelyet a játékosoknál magasabban kell elhelyezni.
A játék bemutatásához két fából készült barackos kosarat felszereltetett a tornaterem erkélyére. A kosár magassági elhelyezése az erkély magasságából adódott, és ez a 10 láb (3,05 méter) olyan tökéletes gyűrűmagasságnak bizonyult, hogy a mai napig sem változott. Az első mérkőzést 1891. december 21-én a javíthatatlanok osztályának 18 diákja futball-labdával játszotta. A labdabirtoklónak pattogtatni kellett a labdát miközben szaladt. A portás egy létrán ült, hogy kivegye a kosárból a labdát, ha valaki kosarat ért el. Sok dolga nem akadt, mert a meccs végeredménye 1-0 lett.
Az új játéknak nagy sikere volt. Naismith később 13 pontban rögzítette a kosárlabda játékszabályait, melyben elsődleges szempontnak tartotta, hogy a játékban inkább az ügyesség domináljon, mint a nyers fizikai erő. A szabályokat a Triangle (Háromszög) magazin 1892. január 15-i számában közzé is tették New Game (Új Játék) címmel.
AZ ELSŐ 13 SZABÁLY
Az első közönség előtti mérkőzést 1892. március 2-án játszották a springfieldi iskola tanárjai és diákjai. A több mint kétszáz néző előtt a diákok 5-1-re verték a tanárokat. Nem sokkal ezután a játékot bemutatták Mexikóban, ezzel megkezdődött a kosárlabda világot meghódító körútja. Ugyanebben az évben a hartfordi Lew Allen drótvázas kosarat készített, ezzel helyettesítették a barackos kosarakat.
Kedveskék,
ma 13.00-kor várlak titeket Teamsen órára.
1. Ellenőrizzük a munkafüzetben kapott feladatot (mf. 68/2. a,b)
2. Folytatjuk a jelzőkkel való ismerkedést. Múlt óráról elmaradt EZ A FELADAT.
3. Ma a mennyiségjelzővel ismerkedünk meg közelebbről.
4. Megbeszéljük, hogy az alábbiak közül melyik mondathoz melyik ágrajz tartozik.
Kedveseim,
ma 8.05-kor online óra. Korábban kezdjük, mert sok dolgunk van. Például befejezni a Nemzeti dalt, munkafüzeti feladatot csinálni hozzá (47/2.) és megismerkedni egy másik verssel, a Föltámadott a tenger... cíművel (tk. 87. oldal). A két vershez kapcsolódóan egy vázlatban összefoglaljuk majd, amit tudni kell róluk.
Feladatod: Képzeld el, hogy te vagy a tankönyv szerkesztője. Keress az interneten, könyvekben olyan fényképeket,
festményeket, rajzokat, melyekkel illusztrálhatnád a verset! Másold be egy word
dokumentumba!
Milyen zenét, zenei részletet választanál a vershangulat
kifejezéséhez? Linkeld be ezt is a dokumentumba!
Megoldásod ma 16.00-ig küldd el e-mailben (digitaliskata@gmail.com)!
Good morning!
Online lesson on Teams today at 10 o'clock!
Topic: North and South, weather
Mindenki jelenlétére számítok az online órán!
See you soon!
Dóri néni
Kedves Diákom!
Ma gyakoroljuk a kerület és a terület kiszámolását.
Tarts velem az online órán!
Feladatok:
Liebe Schülerin, lieber Schüler!
Deutschstunde um 10 Uhr! Várlak a Teams-csoportunkban 10 órakor!
Témáink:
- Javítás (Tk. 74-75. old.)
- Wir erzählen (Új lecke a Tk. 77. oldalán)
🏠 Tanuld meg a Tk. 75. oldal 6. feladatában található kérdéseket! (Csak ismétlés. 😉 )
Bis bald!
Today lesson is on Teams at 10 o'clock.
Topic:
-Unit 5B szavak és a melléknevek fokozása.
-Reading and listening comprehension
Sziasztok!
Ma online találkozunk 12 órakor!!
Készülj egy kis beszélgetésre angolul. Kamerákat és mikrofonokat is lehet élesíteni. 😀
Ha elő szeretnél készülni az órára, akkor írj minél több mondatot a tavaszról. A képeket is használhatod segítségnek, de főleg a lap alján lévő szófelhőt.
Hajrá!
🌼🌷🍄🌸🍀🍃🌻🌳
Kedves Hetedikesek!
A mai napon 9 órai kezdéssel online órát tartunk, kérek
mindenkit, hogy időben csatlakozzon az órához.
Önálló
feladat
Egy négyzet alakú virágágyás oldala 20 m.
Egy 2 m sugarú kör alakú területre és egy 3 m oldalú négyzet alakú területre
virágokat ültetünk, a többi részt befüvesítjük. Mekkora lesz a füves terület?
Kedves Hetedikesek!
A Tz 9 emberkének ötös lett. Ugye milyen könnyű ez a kémia?👍😍
Nem kaptam TZ --t Flórától, Kevintől, Bencétől. Pótoljátok!
Hasonlítsuk össze a fémeket a nemfémekkel!
Hf: tk. 80-82. oldal elolvasása, képek tanulmányozása és a blogon látható vázlat leírása:
Kedves Hetedikesek!
Gyakoroljuk a kerület, terület számolásokat!
Feladatok:
1) Számoljuk ki a deltoid kerületét, területét!
3) Szá
Kedveseim,
ma (még mindig így online, 10.00-től, Teamsen) arról fogunk tanulni, mi történt Magyarországgal az első világháború végén és után.
Témánk: Európa az I. vh. után
Európa
az I. vh. után
(tk.
92-93. o., atlasz 39. o.)
1. – 10 millió áldozat
- gazdasági megtorpanás (MERT: a harcoló felek között
megszűnt a kereskedelem)
DE: az USA megerősödött
2. – nem az igazságos békére törekednek, MERT:
propaganda
- DE: Wilson amerikai elnök 14 pontjában javaslatokat
tett (1918)
· nemzetiségi
elv
3. Forradalmi hullám Európában a háború után (pl.
Oroszország, Magyarország, Olaszország)
Feladat: mik nehezítették, hogy igazságos béke jöjjön
létre?
Várlak tehát a Teamsen! 10.00. Ne késs!
Kata n.
Sziasztok!
Koncentráció, egyensúlyozás, pontos mozdulatok,
a megfelelő erő kiválasztása a mozdulathoz...
...és ez lehet belőle...
https://www.youtube.com/watch?v=ITSn1x3nnJw
...minden harmonikusan megjelenik és egyensúlyba kerül.
A mai feladat:
A gyakorlást kezd egy normál méretű ceruzával
-radíros vagy nem mindegy-
válaszd ki azon a kezeden a mutató ujjad,
amelyik kezeddel írsz és próbáld meg a ceruzát egyensúlyozni,
a radíros felével megtámasztva az ujjadon.
Kérj meg valakit hogy mérje az időt.
Ezt írd fel a naplódba.
Most a ceruza hegy érje az ujjadat, majd kézcsere.
Ez 4 gyakorlat és 4 időeredmény, amit írj be a naplódba.
Jó koncentrálást!
Kedveseim,
elmorzsolok egy könnycseppet, amiért ma még mindig csak így találkozunk... Tartsatok ki! 💛
12.55-kor várlak a Teamsben!
Mai témánk: Nemzeti dal
1. Hallgasd meg a verset ITT (ez a megzenésítés szerepelt a március 15-i műsorunkban is :) ):
2. Elolvassuk a vers szövegét a tk. 75. oldalán!
3. 1848. március 15-e hozta el a nagy fordulópontot Petőfi életében, mivel nem csak a 12 pont megírásában játszott jelentős szerepet a márciusi ifjak vezéreként, hanem a Nemzeti dal költésével is lázba hozta az embereket, ami pontosan kifejezte érzéseiket, gondolataikat.
4. Feladat: Képzeld el, hogy ha Petőfi Sándor korában lehetett volna e-mailt írni, mit írhatott volna a forradalom kirobbanásakor a feleségének, Szendrey Júliának!
Írd meg nekem ezt a levelet 12 mondatban a digitaliskata@gmail.com címre!
(használható kifejezések, szavak: Drága Júliám! Ma..., lelkesedéssel, Nemzeti Múzeumban, kiszabadítottuk, Landerer, kitűztem)
Határidő: ma délután 16.00
Kedves Diákom!
A mai online órán is kerületet, és területet számolunk.
Tarts velem!
Nézd meg a videót,
ahol részletes magyarázatot kapsz a kör területének kiszámításához!
Kedves Hetedikesek!
Ismételjük át a rombuszról tanultakat!
A rombusz egyenlő oldalú négyszög.
A rombusz egyenlő oldalú paralelogramma..
A rombusz egyenlő oldalú deltoid.
A rombusz tulajdonságai:
A derékszögű rombuszt négyzetnek hívjuk.
A rombusz kerülete: K=4*a (a a rombusz oldalának hossza)
A rombusz területe: T=a*ma vagy T=(e*f)/2
Feladatok:
1.Egy rombusz alakú járólap átlóinak hossza:16 cm és 30 cm. A hulladékot nem számítva kb. hány darab járólap kell egy 6 m2-es fürdőszoba burkolásához?
2. Egy rombusz területe 31,5 cm² , egyik átlója 7 cm . Mekkora a másik átlója és a kerülete ?
Sziasztok!
Május 10-ig marad az online tanítás, ezen a felületen dolgozunk tovább. Jegyet a feltöltött anyagokra, visszaküldött anyagokra tudok adni. Nagyon fontos, hogy minden elvégzett órához írj 3-4 mondatot!
Ma egy hosszabb tornát hoztam neked. Első részében egy gerinctorna van erősítéssel, utána pedig nyújtás.
Laura! A támaszban végzett gyakorlatokat alkartámaszban végezd! Ha nem megy, akkor kihagyhatod. A naplódba ezt is rögzítsd.
Végezzétek el a gyakorlatokat, írjátok fel a naplótokba, hogy mennyire volt fárasztó. Melyik feladat ment a legnehezebben? Mi tetszett a legjobban? Fotózzátok le és töltsétek fel a saját nevetekkel ellátott mappába. Határidő: 2021.04.18.
Ehhez is küldöm a linket: Gyógytestnevelés napló feltöltése
Jó munkát!
Ági néni