2020. április 7., kedd

Matematika Betti nénivel 2020.04.07.



Kérdőjel, betű, noha, százalék cégtábla Stock Illusztráció ...Kedves Hatodikosok !                                                                                

Aki még tartozik nekem  Témazáróval (Iringó ,Flóra ,Máté ,Janó) Tk.145/27 a)b)c)f) ma éjfélig küldd el gyurisbeata8@gmail.com címre !

Ma 9 órakor találkozunk a Microsoft Teamsben ,online matematika órán .

Ha valamiért mégis lemaradtál a feladatokat itt is megtalálod !

A múlt órákon megismerkedtünk a százalékszámítás három alapfogalmával (alap,százalékérték ,százalékláb)

Ma azt tanuljuk meg, hogyan kell kiszámítani a százalékértéket ?

Ehhez mindig azt kell megnézned mihez hasonlítunk ,az lesz az alap,a 100 %. 

I.Mintafeladat 

Mennyi a 400 Ft-NAK 1%-a ; 2%-a,5%-a;10%-a;20%-a;25%-a;50%-a;75%-a;125%-a ?
 (az alap a 400 Ft)

         100 %                      400Ft                                        100/100-ad rész
             1%                       400Ft:100=4Ft                             1/100-ad rész
             2%                       400Ft:100x2=8Ft                         2/100-ad rész
             5%                       400Ft:100x5=20Ft                       5/100-ad rész
           10%                       400Ft:100x10=40Ft                    10/100=1/10-ed rész
           20%                       400Ft:100x20=80Ft                    20/100=1/5-öd rész
           25%                       400Ft:100x25=100Ft                  25/100=1/4-ed rész
           50%                       400Ft:100x50=200Ft                  50/100=1/2-ed rész
           75%                       400Ft:100x75=300Ft                  75/100=3/4-ed rész
         125%                       400Ft:100x125=500Ft               125/100=5/4-ed rész


II.Mintafaladat 

 Mennyi a 6200kg-NAK 1%-a ; 2%-a,5%-a;10%-a;20%-a;25%-a;50%-a;75%-a;125%-a ?
 (az alap a 6000kg)

         100 %                      6200kg                                        100/100-ad rész
             1%                       6200Ft:100=62kg                            1/100-ad rész
             2%                       6200Ft:100x2=144kg                      2/100-ad rész
             5%                       6200Ft:100x5=310kg                      5/100-ad rész
           10%                       6200Ft:100x10=620kg                   10/100=1/10-ed rész
           20%                       6200Ft:100x20=1240kg                   20/100=1/5-öd rész
           25%                       6200Ft:100x25=1550kg                  25/100=1/4-ed rész
           50%                       6200Ft:100x50=3100kg                50/100=1/2-ed rész
           75%                       6200Ft:100x75=4650kg                75/100=3/4-ed rész
         125%                       6200Ft:100x125=7750kg              125/100=5/4-ed rész

   Írásbeli házi nincs !

Szerdán már nem találkozunk ,mert DÖK nap lesz !

Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok és sok pihenést !

Glitteres húsvéti képeslap képeslapok | Képeslap, Képek




                                         

2020. április 7. Ének

Hahó hatodikosom!

Bizonyára elfáradtál már az elmúlt hetekben. Én is.

🎬Szeretettel ajánlom a figyelmedbe EZT az Oscar-díjas magyar rövidfilmet, nézd meg!

Most nem is szeretnék mást, csak jó pihenést kívánni neked a tavaszi szünetre!

Viszonthallásra!👂

Emelt angol - Éva néni

Dear Students!

NO LIVE ENGLISH LESSON TODAY. SORRY!
Gondolom, hogy most mindenki telesírja a párnáját... De ne búsuljatok!
Itt van nektek Peppa!


Watch this easter episode of Peppa Pig in English.
Write as many Easter words as you can.

https://www.youtube.com/watch?v=PrNI1m5jBC4

Have a very nice spring break.
Bye!


Nyelvtan Reni nénivel

Kedves Mindenki!

A megbeszéltek szerint ma dolgozatot fogtok írni.

A dolgozatot ITT TUDOD MEGÍRNI

Direktcím: Nyelvtan dolgozat 6.

Határidő: 2020. április 7. 21.00

Aki nem boldogul a Redmentával, lapon dolgozzon VAGY emailben VAGY messengeren küldje el a válaszokat.

A szünetben jó pihenést Nektek! Addig is írjatok helyesen!



Angol-Anikó néni

Dear Students!

 

Happy Easter Gif eCard - Megaport Media


A mai óránk online óra lesz 10 órakor a teams csoportban találozunk.

Témánk Easter in Britain.

EASTER VOCABULARY - MATCHING



 Aki még nem csinálta meg!!!!!!


A füzetedbe egy üres oldalra írd le a válaszokat és küldd be, mert jegyet kaptok rá!!!!!!!!!!


           Joe's................................................(4/1)
Példa: Joe' s birthday is on the fourth of January. 

1. Mary's..............................................................(3/12)
2. Marlin's............................................................(12/5)
3. Diana's..............................................................(24/7)
4. Jack's................................................................(8/8)
5. Dave's...............................................................(2/6)
6. Fred's..............................................................(17/10)
7. Sue's.................................................................(25/3)
8. Tom's................................................................(31/4)
9. Chris's................................................................(10/11)
10. Herry's.............................................................(14/9)

A munkádat töltsd fel IDE
 

Testnevelés - tartásjavító gyakorlatok - 2. rész

Tartásjavító gyakorlatok!

A tegnapi bejegyzésben sok mindenről szó esett, de szeretném kiemelni a hátizom erősítés fontosságát, mert görnyedt háttal ülni a lecke felett az nem csak fárasztó de egészségtelen is, bár e kettő összefügg. 


Mikor így ülsz a széken, hogy a vállaid előre esnek, a hátadon meg egy "púp" jelenik, meg, azzal akadályozod a vérkeringésed, mert nyomod a nyaki ereidet, ahonnan a vér a fejedbe megy fel illetve távozik onnan. 

A tüdődet is beszorítod a két karod közé, így nincs kellő mennyiségű oxigén ami rendelkezésedre állna, mert a tüdőd kapacitása így csökken és ha nincs oxigén akkor elfáradsz, vagy akár szédülhetsz is.

A gerinced "púpossága" nyújtja a hát izmait, ami így túl laza lesz és könnyebben csípődnek be az idegek is, na és a kinyúlt izmok nem tartják meg a gerinced megfelelő módon, így elfáradsz.

Úgy ülsz, mint egy kérdőjel, gondolom hallottátok már ezt és nem tudtad miért mondják és azt sem mi ezzel a baj, így az sem tűnik fel, hogy elfáradsz, hiszen mindenki elfárad egyszer. 

Váltsd át az LBS mértékegységet KG-ra, az internet segítségével, (LBS to KG beírása a Google keresőbe) hogy megtudd, mekkora súly nehezedik a gerincedre a helytelen tartás következtében, ezt úgy képzeld el, mintha egy ekkora plusz súly lenne mindig a vállaidon, a hátadon, a tarkódon, miközben ülsz.


Azért segítek egy kicsit :-)

1 LBS, az 1 font, ami kb: 0.5 kg


Mivel a testnevelés fizikai tevékenység, így a fenti linkben említett, fizikai elnevezések,
 mint a tömeg és a súly is érdekes lehet a számodra. 

Mitől ez a neve és mitől az?!

Minden mozgás leírható képletekkel, ehhez a fizika és a matematika van segítségére a tudósoknak, na és a biológia, melyik izom mikor feszül meg vagy lazul el és közben milyen hormon termelődik, vagy a szervezet honnan jut energiához stb. 
Az ének, is mint ritmus ide tartozik, de a ritmus egyben matematika is :-)

Akkor egy kis tudomány!

Itt méréseket láthatsz angol nyelven, ne ijedj meg ettől, hogy nem érted vagy nem mindent értesz.
A számadatok magukért beszélnek, amikre a sportolók képesek:


...kellemes szabadidős tevékenység megnézni a videokat, különböző sportágakról és azok képviselőiről, de lehet a teljesítményüket látva kicsit megizzadsz :-)


A mai feladat:

Ülj a székeden egyenes háttal és máris testgyakorlatot végzel, erősíted a hátizmaidat, tanulás közben.

Elsőnek ez furcsa lehet, hogy erre kell figyelned, de hosszú távon ez hasznos. 

A fejed tetején egyensúlyozhatsz egy vékony füzetet közben, míg a gyakorlatot végzed.

Kezd 3x1 perc gyakorlással, közben 1 percet pihenj. ezt tanulás közben, kb: 20 percenként ismételd meg, azaz 1 óra alatt kb: 3x és ez minden tantárgy tanulása mellett működik, egy idő után már észre sem fogod venni, hogy csinálod, mert természetes lesz a számodra.

Ha van gimnasztikai labdád használhatod azt is. Ez az a nagy szürke labda az iskolában, ami Szilvi néni által, már ismerős lehet. A labda más egyéb feladatokra is jó, mint erősítés vagy nyújtás akár...

katt ide: 



Kellemes időtöltést kívánok a szünetre és ne felejts el mozogni!






Matematika 6/1. Imre bácsi



Kedves Hatodikosok!

A mai órán egy teszt jellegű tudáspróbával lezárjuk az arányos osztás témakörét.
Erre külön jegyet nem kapsz, de beszámít majd az áprilist lezáró digitális jegyedbe, ezért mindenkinek kötelező kitölteni a tesztet.

Öt feladatot kell megoldanod, minden feladathoz négy lehetséges megoldás tartozik, amiből természetesen egy a helyes, és neked azt kell kiválasztanod és bejelölnöd. /a számításokat a füzetedbe, vagy egy külön lapon végezheted/


Mindenkinek jó pihenést kívánok a tavaszi szünetre!
/A fiúknak azt javaslom, hogy ne menjenek sehova locsolkodni, a lányok viszont ne engedjenek be senkit!/


2020. április 6., hétfő

"Szabadidő és sport az interneten"


Néhány hazai oldal, a "hazai" mozgáshoz!



A mozgás fontos és az internet, teli van ilyen tartalommal, ebből néhány oldalt linkelek, hátha találsz olyat, ami megtetszik és szívesen kipróbálnád.

Az alábbi tartalmak az MDSZ által jegyzett ajánlások:


Magyar Diáksport szövetség




DO60 official






TikTok


...ha Te is találsz valamilyen érdekes tartalmat, ami Neked tetszik, azt nyugodtan oszd meg akár itt egy kommentben a bejegyzés alatt.

Színjáték szakkör - 04.06.

ÍGY készülnek a színészek a Szegedi Nemzeti Színházban egy nagyszabású produkcióra.

(A werkfilm jelentése olyan filmes napló, ami dokumentálja egy-egy alkotás készülési folyamatát.)

Matematika Balázs bácsival - 2020.04.06.

Kedves Diákom!

A százalékszámítás szereplőivel már megismerkedtünk (alap, százalékláb, százalékérték).
Ma a százalékértéket fogjuk számolni.


Ez azt jelenti, hogy valamiNEK a valahány százalékát számoljuk. A legnehezebb kérdés mindig az, hogy mihez viszonyítunk, mi az alap, mi a 100%. Ebben mindig nagyon sokat segít a NAK/NEK.


Ezek alapján a füzetedbe oldd meg az alábbi feladatot! Beküldened most nem kell, de az eredményeket holnap ellenőrizheted.


Találkozunk 2020.04.07-én, kedden reggel 9-kor a Microsoft Teams-en!


Jó munkát kívánok!

Informatika - 2020.04.06.

Kedves Diákom!

Továbbra is a számítógépes bemutató készítése a témánk.
Már egy feladatod van, nézd meg az alábbi videót, melyben sok hasznos dolgot látszhatsz a bemutatókészítésről.

Jó szórakozást kívánok!




Matematika Betti nénivel 2020.04.06.

Kedves Hatodikosok !

Kijavítottam a Témazáró dolgozatokat ,akik elküldték azoknak jól sikerült.E-mail-ben visszajeleztem a jegyeket,és a Krétában is láthatjátok már.Kicsit szomorú vagyok ,hogy 10 helyett csak 5 dolgozat érkezett hozzám .Akinek felmentése van ,annak is kötelező lett volna megírni. A holnapi Online Óránkon átbeszéljük majd a megoldásokat .

Itt megnézheted újra a feladatokat ,a megoldásokkal együtt .NEM KELL LEÍRNOD !


1.)   23 dkg felvágott ára 276 Ft .Mennyibe kerül 125 dkg felvágott ? (Egyenes arányosság )

      23 dkg                        276 Ft 
        1 dkg                        276:23=12 Ft
     125 dkg                      125 x12=1500 Ft
Válasz : 1500 Ft -ba kerül 125 dkg felvágott .

  2.)  4 ember 12 nap alatt tud elvégezni egy munkát .6 ember ugyanekkora munkatempóval hány nap  alatt végezné el a munkát ? (Fordított arányosság )
       4  ember                     12nap
       6 ember                        ? nap 
       1 ember                      4x12=48 nap
       6 ember                      48:6=8  nap
Válasz: 6 ember 8 nap alatt végezné el a munkát .

  3.)  Áron 6 éves korában 21 kg .60 éves korában mennyi lesz Áron tömege ?
       Nem arányossági feladat !!!

4.)  A 6.a osztályba 28 tanuló jár. Az osztályfőnök osztálykirándulást szervez, és ehhez buszt szeretne bérelni. Amennyiben minden tanuló részt vesz a kiránduláson, akkor fejenként 4800 Ft-ba kerül a busz.Mennyi lesz az egy tanulóra eső buszköltség, ha végül 42-en mennek kirándulni,mert a 6.b-ből is csatlakoznak hozzájuk ? (Fordított arányosság)
    28  tanuló                 4800 Ft
    42  tanuló                    ? Ft 
 Összes buszköltség : 28x4800=134400 Ft
   134400 :42 = 3200 Ft 
Válasz : 3200 Ft lesz az egy tanulóra eső buszköltség ,ha 42-en mennek kirándulni .


A mai órán folytatjuk a múlt órán elkezdett százalékszámítást !

Írd fel a füzetedbe a mai nap dátumát és címnek ,hogy Százalékszámítás !

 A múlt órán a százalék (%) fogalmával ismerkedtünk meg. 
 A mennyiség 1 század részét,másképpen a mennyiség 1%-ának nevezzük .

A mai napon a százalékszámítás három  alapfogalmával  ismerkedünk meg.
I.Nézd meg az alábbi VIDEÓT és próbáld meg beazonosítani a három alapfogalmat: alap, százalékláb, százalékérték!
  Csak azt figyeld meg  hogy melyik alapfogalmat  hogyan ismered fel,azzal hogy hogyan kell kiszámolni ne foglalkozz !
II.Másold le a füzetedbe pirossal  és tanuld is meg !
Alap (a): a teljes mennyiség, amihez viszonyítunk. Az alap mindig a 100%.
Százalékláb (p): ahány százalékát számoljuk az alapnak.
Százalékérték (e): az a mennyiség, ami az alapnak valahány százaléka.
III. A vastag feketével szedett részt másold le a füzetedbe ! 
   Nézzünk egy példát  !
   240-nek az 50%-a 120
   240 az alap,mert ő a 100 %, hozzá viszonyítunk
   50% a százalékláb,mert ahány százalékát számoljuk ki az a százalékláb,.
  120 a százalékérték ,mert az alapnak valahány %-a a százalékérték
Jelölésekkel :a=240 
                       p=50  %
                       e=120 A mai feladatod az, hogy megértsd ezeket a fogalmakat és meg tudd állapítani, egy  feladat során, melyik adat az alap (a), melyik a százalékláb (p), és melyik a százalékérték.(e).

.
  Kedden átbeszéljük ! Írásbeli házid nincs !








Irodalom - 04.06.

Kedves Mindenki!

A mai órán először a munkafüzetben dolgoztok majd, összefoglalunk. Bízom benne, hogy a Toldi projektnek köszönhetően teljesen felidéztétek az olvasottakat.

1. mf. 61./1.  
(A megoldást a Tk. 150. oldalán találhatjátok.)

2. mf. 64./3. 4. 
(a megoldásokat magánhangzók nélkül írom: 3. feladat: Ljs krly, Gyrgy, Bnc, Mkls, 4. feladat: trhr vn vlknk, ngyn nygtln, r s hdrt, rk szgyn mrd  KÉRDEZZETEK, HA NEM ÉRTITEK)

3. SZÓKERESŐ (gyakorlásra)

4. ITT találsz egy összefoglaló játékot, próbáld meg minél ügyesebben megoldani, a legügyesebbek pirospontot kapnak. ☺️




+1 Domi kedvéért ☺️ (nagyon nem Toldi): Brawl Stars szókereső

Gyógytestnevelés

Sziasztok!

A hétfőt kezdjük egy átmozgató tornával. Gyere és mozogj!

A mai tornát ITT találod

ÁGI néni

Természetismeret 04.06.

Kedves Hatodikos!


A mai órán réteken élő hüllőkről és rovarokról tanulhatsz. Tk. 84.o. körül van a lecke, nekem a 86.-87.oldalon van, keresd meg kérlek, tudod, kissé eltér a könyvünk.

A hüllők közül a gyíkokról olvashatsz, melynek lépviselője a fürge gyík.
Írd le a gyíkok jellemzőit a füzetedbe egymás alá, vázlatszerűen és a zöld hátterű fogalmak közül azt, hogy mit jelent, hogy egy állat változó testhőmérsékletű.

A szöcskék, sáskák és tücskök egyenesszárnyúak, mert szárnyuk a testük vonalában egyenesen húzódik. Ezeknek az állatoknak a jellemzőit is írd le a füzetbe egymás alá, vázlatszerűen. (És természetesen tanuld is meg.😉)

Olvasd el a lepkékről szóló kis részt is.
Tanulmányozd a mező táplálékhálózatát bemutató ábrát is.
Oldd meg: mf. 73.o.3.f.; 75.o.8.f.

Várom a fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Ha elmaradásod van, pótold!

KELLEMES TAVASZI SZÜNETET KÍVÁNOK, PIHENJ, TÖLTŐDJ! 🐇🐥🐏

Marianne néni

6.A Technika 2020.04.06. Kerékpáros ötletek


Beadási határidő: nincs
Ha NEM működik a "Feltöltés" gomb, küld el e-mailben a fotót: purak.akos@vargatamas.hu
Év végén reklamációt nem fogadok el. Csak indokolt esetben.

Kezdünk!
A mai alkalommal arra kérlek, hogy nézd meg ezt a videót. A kerékpárhoz kapcsolódó okosságokat mutat be. Döntsd el, hogy hasznos vagy sem. :)
Technikaórán és tán rajzon is kihangsúlyozom, hogy a problémamegoldás nagyon fontos dolog! Amivel az élet minden területén találkoztok majd.
A filmünk azt prezentálja, hogy kis egyszerű ötletek is segíthetnek téged, hogy elérd a célod.

A következő órán már feladatot kaptok. Nyugi egyszerű lesz.
Igyekszem titeket nem leterhelni, a többi tantárgy tudom fontosabb. DE ha feladat van, akkor feladat van. Küldeni!


Videó.


Testnevelés - tartásjavító gyakorlatok - 1. rész

Sziasztok!


A hét témáját ide kattintva találjátok meg:




A 3-as szám köré csoportosulnak a feladatok, ezen a héten!


Az alábbi feladatsort, végezd el ma 3x...

https://www.youtube.com/watch?v=anJCEhrNZew


Szabadon választható rész:


... ha könnyűnek találod a feladatokat, akkor nézd meg, ezt a két videot is:

https://www.youtube.com/watch?v=sYyUH-SrFb0


https://www.youtube.com/watch?v=_tx2yJSSS38


...és, hogy jobban teljen az idő, vond be testvére(i)d, és akár szüleid is a tornába, ha van hozzá kedvük! :-)

...akár mindegyik videot megnézheted és közben utánozd, amit ott látsz és már meg is van a HÁROM :-)


Jó gyakorlást kívánok!




Matematika 6/1. Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

Dolgozat
Kijavítottam dolgozatokat, nagyon jól dolgoztatok, 11 db ötös, 2 db négyes és 2 db hármas lett.
Sajnos nem kaptam meg a dolgozatot Vikitől és Zsombitól, így ők nem teljesítették a március havi követelményeket.

Tananyag
Úgy gondolom, hogy az arányos osztással kapcsolatos feladatok megoldása most már jól megy.
A mai órán még gyakorolunk, és holnap lesz egy tudáspróba ebből a feladattípusból.
Először nézd meg az alábbi videót, majd oldd meg a következő két feladatot!
Nem kötelező visszaküldeni, aki viszont visszaküldi, annak jár a piros pont!


1.Egy lottózóban a hétfőn, kedden és szerdán eladott szelvények aránya 3:7:10 volt. A három nap alatt összesen 8000 szelvényt adtak el. Hány szelvényt adtak el szerdán?
2. Négy vállalkozó egy üzletbe 10:4:6:5 arányban fektetett be tőkét. A tiszta haszon 600000 Ft volt. Mennyit kapott egy-egy vállalkozó, ha a hasznot a befektetett tőke arányában osztották szét?

100. óra
Tudom, hogy sokatokat érdekel, hogy mikor lesz a 100. óra, és mit fogunk csinálni. Többen már 80. óránál elkezdték a visszaszámlálást, de 96. óra után beütött a krach, bezárták az iskolát.
Eddig nem láttam arra lehetőséget, hogy hogyan tudnánk „bepótolni” a 100. órát, de kedden a Teamsen zajlott beszélgetésünk ötletet adott a megoldásra.
Kedden a szokásos 9 órai kezdéssel 100. órát tartunk a Teamsen!
Már hallom is a következő kérdést „és mit fogunk csinálni?”
Természetesen játszunk!
„és mit fogunk játszani?”
-       Olyan játékokat, amilyeneket tavaly is játszottunk.
-       Lehet érdekes történeteket mesélni (pl. Bogi és a kutyák folytatása)
-       Lehet vicceket mesélni (pl. Zoli, Attila)
-       Zenés, táncos produkcióra most nyilván nincs lehetőség.  

És megpróbáljuk mindenki legnagyobb kedvencét is játszani! Igen, igen a ”csicskajátékot”!!!
Kitaláltam csicskajáték online változatát, így Ti lesztek a világon az elsők, akik ilyet játszanak! /ezt büszkén mesélhetitek majd még az unokáitoknak is/
A csicskajátékot akkor próbáljuk ki, ha a csoport több mint fele, azaz legalább 9 fő jelentkezik a játékra. /eddig már van négy jelentkező: Nóri, Kitti, N. Attila, Andi/
A szabályok ismerősek, jelentkezni úgy lehet, hogy az általad kigondolt szót elküldöd nekem e-mailben és akkor részt vehetsz a játékban.
/A kiválasztott szónál kétféleképpen taktikázhatsz, vagy egy teljesen semleges szót gondolsz ki, vagy esteleg olyan szót találsz ki, amelyik valamelyik társadra utal./
Tehát aki, szeretné a 100. órát megtartani, érdekes dolgokról beszélni, vicceket mesélni, stb. az jelezze nekem e-mailben.
Aki a csicskajátékban szeretne részt venni, az a következő üzenetet küldje el nekem:

Csicskajáték szavam: 1. szó:_________________               2. szó:_________________
/2 db szót küldjél!/


Jelentkezési határidő hétfő 16 óra.
Ha egyik lehetőségre sem lesznek jelentkezők, akkor érdeklődés hiányában a „100. óra” elmarad, és egy „rendes” matekórát tartunk.
Köszönöm a figyelmet!