Kedves Hetedikesek!
Gyakoroljunk!
1) Ismételjük át a négyszögeket!
A rombusz magasság 4,8 dm. Mekkora a kerülete?
Számold ki kétféleképpen a területét!
Kedves Hetedikesek!
Gyakoroljunk!
1) Ismételjük át a négyszögeket!
Sziasztok!
Néhány alcím:
Minden kezdet nehéz
Alkalom szülte
Unaloműzés
Az óra érdekesebbé tétele...
Olvassátok el az alábbiakat és a kosárlabda mai népszerűségét hasonlítsátok össze az olvasottakkal a naplóban pár mondatba.
Az egyik ősnek tekinthető labdajátékot az amerikai bennszülöttek játszották. A maják és az aztékok változatában egy falra erősített fém gyűrűn kellett átütni a csapattagoknak egy golyót. A maják játéka kegyetlen volt: a vesztes csapatot feláldozták az isteneknek...
A mai értelemben vett kosárlabda 1891-ben született az Egyesült Államokbeli Springfieldben. Akkoriban dr. James A. Naismith (1861. november 6. - 1939. november 28.) volt a Springsfieldi Testnevelési Főiskola testnevelő tanára. Mint az iskola futballedzője azt a feladatot kapta, hogy találjon ki egy olyan érdekes játékot, amelyet a diákok a téli hónapokban tornateremben játszhatnak.
A véletlen segített: egy, a terem sarkában álló őszibarackos kosárba dobta a labdát, amikor hivatták. Visszatérve látta, hogy tanítványai az unalmas gyakorlatok helyett a kosárba való dobálással próbálkoznak. Megtetszett neki az ötlet, és két héten belül elkészült a játék tervezete.
Naismith az alábbi öt alapelvből indult ki, amikor a játék szabályait megalkotta:
- A játékot gömbölyű labdával, kézzel játsszák.
- A játékosok nem futhatnak a labdával.
- Bármelyik játékosnak joga van a pályán tetszés szerinti helyet elfoglalni.
- A játékosok között ne legyen erős személyi érintkezés.
- A labdát "a vízszintesen nyíló kapuba", kosárba kell dobni, amelyet a játékosoknál magasabban kell elhelyezni.
A játék bemutatásához két fából készült barackos kosarat felszereltetett a tornaterem erkélyére. A kosár magassági elhelyezése az erkély magasságából adódott, és ez a 10 láb (3,05 méter) olyan tökéletes gyűrűmagasságnak bizonyult, hogy a mai napig sem változott. Az első mérkőzést 1891. december 21-én a javíthatatlanok osztályának 18 diákja futball-labdával játszotta. A labdabirtoklónak pattogtatni kellett a labdát miközben szaladt. A portás egy létrán ült, hogy kivegye a kosárból a labdát, ha valaki kosarat ért el. Sok dolga nem akadt, mert a meccs végeredménye 1-0 lett.
Az új játéknak nagy sikere volt. Naismith később 13 pontban rögzítette a kosárlabda játékszabályait, melyben elsődleges szempontnak tartotta, hogy a játékban inkább az ügyesség domináljon, mint a nyers fizikai erő. A szabályokat a Triangle (Háromszög) magazin 1892. január 15-i számában közzé is tették New Game (Új Játék) címmel.
AZ ELSŐ 13 SZABÁLY
Az első közönség előtti mérkőzést 1892. március 2-án játszották a springfieldi iskola tanárjai és diákjai. A több mint kétszáz néző előtt a diákok 5-1-re verték a tanárokat. Nem sokkal ezután a játékot bemutatták Mexikóban, ezzel megkezdődött a kosárlabda világot meghódító körútja. Ugyanebben az évben a hartfordi Lew Allen drótvázas kosarat készített, ezzel helyettesítették a barackos kosarakat.
Kedveskék,
ma 13.00-kor várlak titeket Teamsen órára.
1. Ellenőrizzük a munkafüzetben kapott feladatot (mf. 68/2. a,b)
2. Folytatjuk a jelzőkkel való ismerkedést. Múlt óráról elmaradt EZ A FELADAT.
3. Ma a mennyiségjelzővel ismerkedünk meg közelebbről.
4. Megbeszéljük, hogy az alábbiak közül melyik mondathoz melyik ágrajz tartozik.
Kedveseim,
ma 8.05-kor online óra. Korábban kezdjük, mert sok dolgunk van. Például befejezni a Nemzeti dalt, munkafüzeti feladatot csinálni hozzá (47/2.) és megismerkedni egy másik verssel, a Föltámadott a tenger... cíművel (tk. 87. oldal). A két vershez kapcsolódóan egy vázlatban összefoglaljuk majd, amit tudni kell róluk.
Feladatod: Képzeld el, hogy te vagy a tankönyv szerkesztője. Keress az interneten, könyvekben olyan fényképeket,
festményeket, rajzokat, melyekkel illusztrálhatnád a verset! Másold be egy word
dokumentumba!
Milyen zenét, zenei részletet választanál a vershangulat
kifejezéséhez? Linkeld be ezt is a dokumentumba!
Megoldásod ma 16.00-ig küldd el e-mailben (digitaliskata@gmail.com)!
Good morning!
Online lesson on Teams today at 10 o'clock!
Topic: North and South, weather
Mindenki jelenlétére számítok az online órán!
See you soon!
Dóri néni
Kedves Diákom!
Ma gyakoroljuk a kerület és a terület kiszámolását.
Tarts velem az online órán!
Feladatok:
Liebe Schülerin, lieber Schüler!
Deutschstunde um 10 Uhr! Várlak a Teams-csoportunkban 10 órakor!
Témáink:
- Javítás (Tk. 74-75. old.)
- Wir erzählen (Új lecke a Tk. 77. oldalán)
🏠 Tanuld meg a Tk. 75. oldal 6. feladatában található kérdéseket! (Csak ismétlés. 😉 )
Bis bald!
Today lesson is on Teams at 10 o'clock.
Topic:
-Unit 5B szavak és a melléknevek fokozása.
-Reading and listening comprehension
Sziasztok!
Ma online találkozunk 12 órakor!!
Készülj egy kis beszélgetésre angolul. Kamerákat és mikrofonokat is lehet élesíteni. 😀
Ha elő szeretnél készülni az órára, akkor írj minél több mondatot a tavaszról. A képeket is használhatod segítségnek, de főleg a lap alján lévő szófelhőt.
Hajrá!
🌼🌷🍄🌸🍀🍃🌻🌳
Kedves Hetedikesek!
A mai napon 9 órai kezdéssel online órát tartunk, kérek
mindenkit, hogy időben csatlakozzon az órához.
Önálló
feladat
Egy négyzet alakú virágágyás oldala 20 m.
Egy 2 m sugarú kör alakú területre és egy 3 m oldalú négyzet alakú területre
virágokat ültetünk, a többi részt befüvesítjük. Mekkora lesz a füves terület?
Kedves Hetedikesek!
A Tz 9 emberkének ötös lett. Ugye milyen könnyű ez a kémia?👍😍
Nem kaptam TZ --t Flórától, Kevintől, Bencétől. Pótoljátok!
Hasonlítsuk össze a fémeket a nemfémekkel!
Hf: tk. 80-82. oldal elolvasása, képek tanulmányozása és a blogon látható vázlat leírása:
Kedves Hetedikesek!
Gyakoroljuk a kerület, terület számolásokat!
Feladatok:
1) Számoljuk ki a deltoid kerületét, területét!
3) Szá
Kedveseim,
ma (még mindig így online, 10.00-től, Teamsen) arról fogunk tanulni, mi történt Magyarországgal az első világháború végén és után.
Témánk: Európa az I. vh. után
Európa
az I. vh. után
(tk.
92-93. o., atlasz 39. o.)
1. – 10 millió áldozat
- gazdasági megtorpanás (MERT: a harcoló felek között
megszűnt a kereskedelem)
DE: az USA megerősödött
2. – nem az igazságos békére törekednek, MERT:
propaganda
- DE: Wilson amerikai elnök 14 pontjában javaslatokat
tett (1918)
· nemzetiségi
elv
3. Forradalmi hullám Európában a háború után (pl.
Oroszország, Magyarország, Olaszország)
Feladat: mik nehezítették, hogy igazságos béke jöjjön
létre?
Várlak tehát a Teamsen! 10.00. Ne késs!
Kata n.
Sziasztok!
Koncentráció, egyensúlyozás, pontos mozdulatok,
a megfelelő erő kiválasztása a mozdulathoz...
...és ez lehet belőle...
https://www.youtube.com/watch?v=ITSn1x3nnJw
...minden harmonikusan megjelenik és egyensúlyba kerül.
A mai feladat:
A gyakorlást kezd egy normál méretű ceruzával
-radíros vagy nem mindegy-
válaszd ki azon a kezeden a mutató ujjad,
amelyik kezeddel írsz és próbáld meg a ceruzát egyensúlyozni,
a radíros felével megtámasztva az ujjadon.
Kérj meg valakit hogy mérje az időt.
Ezt írd fel a naplódba.
Most a ceruza hegy érje az ujjadat, majd kézcsere.
Ez 4 gyakorlat és 4 időeredmény, amit írj be a naplódba.
Jó koncentrálást!
Kedveseim,
elmorzsolok egy könnycseppet, amiért ma még mindig csak így találkozunk... Tartsatok ki! 💛
12.55-kor várlak a Teamsben!
Mai témánk: Nemzeti dal
1. Hallgasd meg a verset ITT (ez a megzenésítés szerepelt a március 15-i műsorunkban is :) ):
2. Elolvassuk a vers szövegét a tk. 75. oldalán!
3. 1848. március 15-e hozta el a nagy fordulópontot Petőfi életében, mivel nem csak a 12 pont megírásában játszott jelentős szerepet a márciusi ifjak vezéreként, hanem a Nemzeti dal költésével is lázba hozta az embereket, ami pontosan kifejezte érzéseiket, gondolataikat.
4. Feladat: Képzeld el, hogy ha Petőfi Sándor korában lehetett volna e-mailt írni, mit írhatott volna a forradalom kirobbanásakor a feleségének, Szendrey Júliának!
Írd meg nekem ezt a levelet 12 mondatban a digitaliskata@gmail.com címre!
(használható kifejezések, szavak: Drága Júliám! Ma..., lelkesedéssel, Nemzeti Múzeumban, kiszabadítottuk, Landerer, kitűztem)
Határidő: ma délután 16.00
Kedves Diákom!
A mai online órán is kerületet, és területet számolunk.
Tarts velem!
Nézd meg a videót,
ahol részletes magyarázatot kapsz a kör területének kiszámításához!
Kedves Hetedikesek!
Ismételjük át a rombuszról tanultakat!
A rombusz egyenlő oldalú négyszög.
A rombusz egyenlő oldalú paralelogramma..
A rombusz egyenlő oldalú deltoid.
A rombusz tulajdonságai:
A derékszögű rombuszt négyzetnek hívjuk.
A rombusz kerülete: K=4*a (a a rombusz oldalának hossza)
A rombusz területe: T=a*ma vagy T=(e*f)/2
Feladatok:
1.Egy rombusz alakú járólap átlóinak hossza:16 cm és 30 cm. A hulladékot nem számítva kb. hány darab járólap kell egy 6 m2-es fürdőszoba burkolásához?
2. Egy rombusz területe 31,5 cm² , egyik átlója 7 cm . Mekkora a másik átlója és a kerülete ?
Sziasztok!
Május 10-ig marad az online tanítás, ezen a felületen dolgozunk tovább. Jegyet a feltöltött anyagokra, visszaküldött anyagokra tudok adni. Nagyon fontos, hogy minden elvégzett órához írj 3-4 mondatot!
Ma egy hosszabb tornát hoztam neked. Első részében egy gerinctorna van erősítéssel, utána pedig nyújtás.
Laura! A támaszban végzett gyakorlatokat alkartámaszban végezd! Ha nem megy, akkor kihagyhatod. A naplódba ezt is rögzítsd.
Végezzétek el a gyakorlatokat, írjátok fel a naplótokba, hogy mennyire volt fárasztó. Melyik feladat ment a legnehezebben? Mi tetszett a legjobban? Fotózzátok le és töltsétek fel a saját nevetekkel ellátott mappába. Határidő: 2021.04.18.
Ehhez is küldöm a linket: Gyógytestnevelés napló feltöltése
Jó munkát!
Ági néni
Dear Students,
Today you can learn more facts about the countries of the UK.
Watch the videos, I hope you learn something new!
A mai órára videókat hoztam nektek az Egyesült Királyság országairól.
A feladatod: Írd fel a füzetedbe az országokat így:
Cím: The UK
1. England:
2. Scotland:
3. Wales
4. Northern Ireland:
Nézd meg mind a négy videót és közben írj fel országonként 5 dolgot angolul, amit a videóban hallottál (ez lehet egy jellegzetesség, egy szó, egy hely neve, vagy bármi, ami arra az országra jellemző, pl.: Scotland: bagpipes)!
A munkádról készült képet küldd el nekem e-mailben (berenyi.dorottya@vargatamas.hu) vagy Teams-en!
Have a nice weekend!
Dóri néni