Kedves Hetedikesek!
Nézzük meg, mit tanultunk a deltoidokról!
Hogyan számoljuk ki a területét? Hogyan alakíthatjuk át téglalappá?
Oldjunk meg néhány feladatot!
Hf. 57. feladat - a táblázatból meg nem oldott feladatok elkészítése.
Kedves Hetedikesek!
Nézzük meg, mit tanultunk a deltoidokról!
Hogyan számoljuk ki a területét? Hogyan alakíthatjuk át téglalappá?
Oldjunk meg néhány feladatot!
Hf. 57. feladat - a táblázatból meg nem oldott feladatok elkészítése.
Április 22: A Föld napja
Nemsokára elérkezik ebben az évben is ez a világnap, a Föld napja, amikor kifejezhetjük a bolygónk iránti szeretetünket és megbecsülésünket.
Készíts AKÁRMILYEN technikával,
de ha nincs sokkal jobb ötleted, akkor festékkel és/vagy színes
ceruzával egy olyan plakátot, amiben kifejezed, hogy neked milyen a
kapcsolatod ezzel a bolygóval, amin te is élsz. Természetesen
ragaszthatsz is vagy kollázst is készíthetsz.
Szoktál ezen gondolkodni, hogy milyen hatalmas nagy ez a bolygó egy emberhez képest?
És azon, hogy mi lenne, ha a Földre nem vigyáznánk és lehetetlenné válna itt az élet?
Hogyan tudjuk megóvni az utánunk jövő embereknek ezt a bolygót úgy, hogy még sok generációnak öröme teljen az ittlétben?
Te mit szeretsz a legjobban, ha kimész a természetbe? A szelet? A felhőket? A fák susogását? A hangokat? Neked miben telik leginkább örömöd?
Készíts egy olyan plakátot vagy rajzot, amivel kifejezed, hogy neked mennyire fontos, hogy még sokáig élhető legyen ez a hely.
Határidő: vasárnap, április 18.
Sziasztok!
Nézzétek meg az alábbi videot:
https://www.youtube.com/watch?v=XT1ba6AAQIs
LASSÍTVA IS!
0,5 - fél sebesség a fogaskeréknél tudod beállítani.
Kedves Gyerekek!
A mai órán a felhajtóerőt fogjuk kiszámolni a következő példákon. Mindenki jelenlétére számítok a Teams órán!
1. Egy acélgerenda súlya 20 000 N. Vízbe merítve a tartóerő 16 000 N.
Mekkora felhajtóerő hat a gerendára?
2. Egy 20 dm3 térfogatú alumíniumtest a vízben elmerül. Mekkora a testre ható felhajtóerő?
3. Ha a medence szélén megkapaszkodunk, érezhetjük, hogy testünket emelgeti a víz. Miért nem érezzük a szabad levegőn járva ezt az „emelgetést”? A különbség a felhajtóerő nagyságában van.
Számítsuk ki ezt a felhajtóerőt!
4. Mekkora annak a réztestnek a súlya, melyre a vízben 14 N nagyságú felhajtóerő hat? A réz sűrűsége 8,9 g/cm3
Házi feladat
1. A vízben elmerült test által kiszorított folyadék térfogata 0,001 m3. Mekkora a testre ható felhajtóerő?
2. Egy 2000 kg tömegű vasgerendát akarnak a vízből kiemelni. Mekkora az emelőerő, amíg a víz alatt van a test? ρvas= 7900 kg/m3
3. Egy 15 literes kosárlabdát víz alá nyomunk, majd elengedjük. Mekkora erővel ugrik ki a labda?
Szorgalmi
https://learningapps.org/7228643 táblázatos feladata
Kedvesek,
ígéretemhez híven, ma a témazáróval jelentkezem. A témazáró két részből áll, két jegyet is kapsz rá.
1. rész: egy teszt, amit IDE KATTINTVA nyithatsz meg. A megnyitástól számítva 30 perced van kitölteni. Egyszer kitölthető, legkésőbb ma délután 16.30-ig lehet elkezdeni. (Nem fogom felnyitni újra.)
2. rész: "Minden, amit az I. világháborúról tudok" címmel készíts fogalmazást/videót/hangfelvételt.
- Ha fogalmazás, legalább 12-15 mondat legyen. Készíthetsz hozzá illusztrációt rajzokkal, képekkel.
- Ha hangüzenetet vagy videót küldesz, minimum 2 perc időtartammal készülj. Készíthetsz interjút, "híradót", bábelőadást, egyszerű előadást is. A kreatív megoldásokat most is különösen értékelem... ☺
Ezt a 2. részt péntek 16.00-ig küldheted el.
Várom az ügyes, ötletes megoldásokat! Legközelebb már a tanteremben találkozunk!!! ☺☺☺
Kata n.
Kedves Diákom!
A héten az online órákon kerületet és területet számolunk.
Kedves Hetedikesek!
A mai órán Tudáspróba következik, négy feladatot kell megoldanod. A mértékegységekre vigyázz!
Készíts rajzot, szépen és
olvashatóan dolgozz!
1.Egy
paralelogramma oldalai a= 8 cm, b= 50 mm, ma= 0,4 dm.
Mekkora a paralelogramma kerülete és
területe?
2.
Rombusz oldala a= 32 mm, magassága m= 2,4 cm.
Mekkora a rombusz kerülete és területe?
3. Egy deltoid oldalai a=36 cm, b=130 mm, az átlói 45
cm és 1,4 dm.
Mekkora a deltoid kerülete és területe?
4. Egy trapéz oldalai a= 44 cm, b= 160 mm, c=3,3 dm,
d=25 cm. A trapéz magassága 10 cm.
Mekkora a trapéz kerülete és a területe?
Dear Students,
- check your homework (Tk.: 57./7.)
- do a listening comprehension (Tk.: 56./3.)
- practise (Mf.:44./1,2,3; 45./4.)
See you soon!
Dóri néni
Kedvesek!
Liebe Schülerin, lieber Schüler!
Deutschstundeum 10 Uhr! Várlak a Teams-csoportunban 10 órakor!
Témánk: Javítás (Bauernjause), Stefan erzählt, múlt idejű igék jelölése
A szövegben a 29-37. sor már mindenkinek legyen bekarikázott!
Bis bald! 🌞
Kedves Gyerekek!
A mai feladat a következő:
Készíts zokni "labdát" ismét :-)
Állj egy helyben és a jobb kezesek a jobb kezükben tartsák a "labdát",
mellső középtartásban.
A másik kezed mélytartásban pihen a törzsed mellett.
Amint a jobb kezeddel elejted a "labdát" akkor mozdíthatod meg a bal kezed, amivel a "labdát" megpróbálod elkapni.
10 x próbáld meg és írd fel az eredményt.
Balkezesek a bal kezükben tartják a labdát és jobb kézzel kaphatják csak el.
Ha nagyon könnyűnek érzed kérd meg a tesódat a szüleidet, hogy ők engedjék el a labdát és Te meg megpróbálod elkapni.
A magasságot is lehet változtatni, a legnehezebb az, ha Pl.
Testvéred fogja a labdát és a Te kezed is a testvéred keze mellett van mellső középtartásban és onnan próbálod elkapni a labdát.
Vigyázz ne törj össze semmit :-)
Today lesson is in Teams at 10 o'clock.
Our topic is My country.
-Listening comprehension Tk. 56/3, Mf 45/4
- Szavak gyakorlása: Mf 44.o/1,2, 3
Have a nice day!
Kedvesek,
ma 8.15-kor óra a Teamsen. Az Egy gondolat bánt engemet c. Petőfi-vers lesz terítéken ma is.
A következő kérdésekre keressük majd a választ:
- Mikor keletkezett?
- Mi a két kulcsszó a versben?
- Hány részre tagolható a költemény?
- Műfaja: Lírába tartozik. Rapszódia (Nagy
szenvedélyeket kötetlen formában megéneklő költemény)
- Milyen természeti képeket használ a szöveg?
Csoportosítsd ezeket! Mit fogad el és mit nem?
- Milyen víziót (látomást) mutat be a 13-36. sorig tartó
rész?
- Miért tartja pozitívnak a harcban való halált, és
miért utasítja el a békés, nyugodt halált a megszólaló?
Együtt írunk majd vázlatot.
Várlak tehát a szokásos időben, 8.15-kor a Teamsen. Ne késs!
Kata n.
Kedves Hetedikesek!
A mai napon 9 órai kezdéssel online órát tartunk, kérek
mindenkit, hogy időben csatlakozzon az órához.
Önálló
feladat
1.Egy
trapéz oldalai a=5,5 cm, b=4,6 cm, c=2,9 cm, d=3,6 cm, a magassága m=3 cm.
Mekkora
trapéz kerülete és területe?
2.Egy
paralelogramma oldalai a= 12 cm, b= 60 mm, ma= 0,3 dm.
Mekkora a
paralelogramma kerülete és területe?
2.
Kedves nyolcadikosok!
Nézzük meg, mit tanultunk a négyszögek tulajdonságairól!
Cím: A paralelogramma területe
Síkidomok területe
A terület meghatározása a területegységekkel való lefedést jelenti („mozaikolás”).
A terület jele: T
A terület mértékegységei:
1 mm2 < 1 cm2 < 1 dm2 < 1 m2 < 1 ár < 1 ha < 1 km2
1 mm2 — 1 mm oldalú négyzet területe
1 cm2 — 1 cm oldalú négyzet területe
1 dm2 — 1 dm oldalú négyzet területe
1 m2 — 1 m oldalú négyzet területe
1 ár — 10 m oldalú négyzet területe
1 ha — 100 m oldalú négyzet területe
1 km2 — 1 km oldalú négyzet területe
A paralelogramma magassága a párhuzamos oldalak közötti távolság. Jele: ma;mb
Feladatok:
1. Mekkora a paralelogramma területe, ha oldala 8,2 cm, a hozzá tartozó magasság 5 cm?
2. A paralelogramma területe 33, 6 cm2, az oldala 11,2 cm. Mekkora a magassága?
Kedves Hetedikesek!
Ismételjük át, amiket az elemekről, az atomokról, a periódusos rendszerről tudni kell!
Az elemek egyszerű anyagok (kémiailag tiszta anyagok).
Az elemek azonos protonszámú atomokból épülnek fel.
Az elemeket és az atomokat is vegyjelekkel jelöljük.
A legfontosabbak: