Dear Students,
Online lesson on Teams today at 10 o'clock!
Topic: My countryToday we are going to:
- check your homework (Tk.: 57./7.)
- do a listening comprehension (Tk.: 56./3.)
- practise (Mf.:44./1,2,3; 45./4.)
See you soon!
Dóri néni
Dear Students,
- check your homework (Tk.: 57./7.)
- do a listening comprehension (Tk.: 56./3.)
- practise (Mf.:44./1,2,3; 45./4.)
See you soon!
Dóri néni
Kedvesek!
Liebe Schülerin, lieber Schüler!
Deutschstundeum 10 Uhr! Várlak a Teams-csoportunban 10 órakor!
Témánk: Javítás (Bauernjause), Stefan erzählt, múlt idejű igék jelölése
A szövegben a 29-37. sor már mindenkinek legyen bekarikázott!
Bis bald! 🌞
Kedves Gyerekek!
A mai feladat a következő:
Készíts zokni "labdát" ismét :-)
Állj egy helyben és a jobb kezesek a jobb kezükben tartsák a "labdát",
mellső középtartásban.
A másik kezed mélytartásban pihen a törzsed mellett.
Amint a jobb kezeddel elejted a "labdát" akkor mozdíthatod meg a bal kezed, amivel a "labdát" megpróbálod elkapni.
10 x próbáld meg és írd fel az eredményt.
Balkezesek a bal kezükben tartják a labdát és jobb kézzel kaphatják csak el.
Ha nagyon könnyűnek érzed kérd meg a tesódat a szüleidet, hogy ők engedjék el a labdát és Te meg megpróbálod elkapni.
A magasságot is lehet változtatni, a legnehezebb az, ha Pl.
Testvéred fogja a labdát és a Te kezed is a testvéred keze mellett van mellső középtartásban és onnan próbálod elkapni a labdát.
Vigyázz ne törj össze semmit :-)
Today lesson is in Teams at 10 o'clock.
Our topic is My country.
-Listening comprehension Tk. 56/3, Mf 45/4
- Szavak gyakorlása: Mf 44.o/1,2, 3
Have a nice day!
Kedvesek,
ma 8.15-kor óra a Teamsen. Az Egy gondolat bánt engemet c. Petőfi-vers lesz terítéken ma is.
A következő kérdésekre keressük majd a választ:
- Mikor keletkezett?
- Mi a két kulcsszó a versben?
- Hány részre tagolható a költemény?
- Műfaja: Lírába tartozik. Rapszódia (Nagy
szenvedélyeket kötetlen formában megéneklő költemény)
- Milyen természeti képeket használ a szöveg?
Csoportosítsd ezeket! Mit fogad el és mit nem?
- Milyen víziót (látomást) mutat be a 13-36. sorig tartó
rész?
- Miért tartja pozitívnak a harcban való halált, és
miért utasítja el a békés, nyugodt halált a megszólaló?
Együtt írunk majd vázlatot.
Várlak tehát a szokásos időben, 8.15-kor a Teamsen. Ne késs!
Kata n.
Kedves Hetedikesek!
A mai napon 9 órai kezdéssel online órát tartunk, kérek
mindenkit, hogy időben csatlakozzon az órához.
Önálló
feladat
1.Egy
trapéz oldalai a=5,5 cm, b=4,6 cm, c=2,9 cm, d=3,6 cm, a magassága m=3 cm.
Mekkora
trapéz kerülete és területe?
2.Egy
paralelogramma oldalai a= 12 cm, b= 60 mm, ma= 0,3 dm.
Mekkora a
paralelogramma kerülete és területe?
2.
Kedves nyolcadikosok!
Nézzük meg, mit tanultunk a négyszögek tulajdonságairól!
Cím: A paralelogramma területe
Síkidomok területe
A terület meghatározása a területegységekkel való lefedést jelenti („mozaikolás”).
A terület jele: T
A terület mértékegységei:
1 mm2 < 1 cm2 < 1 dm2 < 1 m2 < 1 ár < 1 ha < 1 km2
1 mm2 — 1 mm oldalú négyzet területe
1 cm2 — 1 cm oldalú négyzet területe
1 dm2 — 1 dm oldalú négyzet területe
1 m2 — 1 m oldalú négyzet területe
1 ár — 10 m oldalú négyzet területe
1 ha — 100 m oldalú négyzet területe
1 km2 — 1 km oldalú négyzet területe
A paralelogramma magassága a párhuzamos oldalak közötti távolság. Jele: ma;mb
Feladatok:
1. Mekkora a paralelogramma területe, ha oldala 8,2 cm, a hozzá tartozó magasság 5 cm?
2. A paralelogramma területe 33, 6 cm2, az oldala 11,2 cm. Mekkora a magassága?
Kedves Hetedikesek!
Ismételjük át, amiket az elemekről, az atomokról, a periódusos rendszerről tudni kell!
Az elemek egyszerű anyagok (kémiailag tiszta anyagok).
Az elemek azonos protonszámú atomokból épülnek fel.
Az elemeket és az atomokat is vegyjelekkel jelöljük.
A legfontosabbak:
Kedves Hetedikesek!
Egy kis ismétlés után nézzük meg, mit sikerült megjegyeznetek!
Dolgozat. Négyszögek
1.feladat
Mi a négyszög neve? Írd le a négyszög sorszámát és mellé a nevét!
2.feladat
Igaz vagy hamis az állítás?
a) Minden négyszög négyzet.
b) Minden négyzet téglalap.
c) Minden rombusz paralelogramma.
d) Minden trapéz paralelogramma.
e) Minden téglalap trapéz.
3.feladat
Négyszögek tulajdonságai. Igaz vagy hamis az állítás?
a) A paralelogramma szemközti szögei egyenlő
nagyságúak.
b) A trapéz párhuzamos oldalait száraknak nevezzük.
c) Ha a paralelogramma minden szöge derékszög
téglalapot kapunk.
d) A négyzetnek kettő szimmetria tengelye
(tükörtengelye) van.
e) A rombusz egyenlő oldalú deltoid.
4.feladat
Egy téglalap oldalai 89 cm és 40 cm. Mekkora a kerülete? Mekkora a területe?
(rajz, adatok, képletek, számolások)
5.feladat
Rombusz kerülete 64,8 cm. Mekkora az oldala? (rajz, adatok, képlet, számolás)
6.feladat
Szabályos hatszög alakú virágágyás oldala 4 / 5 m. Milyen hosszú virágágyás
szegély kell a körbekerítéséhez?
(rajz, adatok, képlet, számolás)
A feladatok megoldásait vonalzóval válaszd el egymástól! Kötelező beküldeni!
Beküldési határidő: Hétfő 16 óra garaiedit62gmail.com címre
Kedves Gyerekek!
Kedvesek,
ma 10.00-tól óra a Teamsen.
Mai menü: az 1917-es oroszországi forradalom. (Ez nem lesz már ismeretlen, hisz a múlt órai feladat is ehhez a témához kapcsolódott.) Illetve elkezdjük rendszerezni a gondolatainkat az I. világháborúról tanultak kapcsán, hiszen egy témazáró esedékes.
Tehát: 10.00, Teams. Ne késs!
Várlak,
Kata n.
Kedvesek,
ma Petőfi politikai költészetének újabb darabjával ismerkedünk meg, az Egy gondolat bánt engemet... cíművel.
1. Lapozz a tk. 72. oldalára!
2. Mielőtt elolvasnád, nézd meg a vers nyomtatási képét! Mit veszel észre?
3. Olvasd el a verset!
4. Hallgasd meg ezt a feldolgozást:
Kedves Gyerekek!
A mai feladat a következő:
Készíts zokni "labdát"
Kérj egy üres tiszta műanyag vödröt.
A pálya a leghosszabb szoba vagy az udvar.
Rakd le a vödröt és ülj le a vödörtől kb. 2-3 méterre,
majd a jobb kezesek bal kézzel csak, a bal kezesek csak jobb kézzel dobhatnak!
10x dobj, majd menj távolabba vödörtől még egy méterrel,
és dobj ismét 10x...ha tudod ismételd meg újra,
csak ismét 1 méterről hátrébb.
Ha van rá lehetőséged Pl az udvaron...akkor addig ismételd míg a lehető legmesszebb nem kerülsz a vödörtől.
Írd le mekkora volt a legnagyobb távolság, ahonnan sikerült a vödörbe találnod.
A dobás a következőképpen zajlik:
- végig törökülésben ülsz
- mintha kosárlabdával dobnál büntetőt a kosára,
azaz a kezed a homlokodhoz emeled és csuklóból dobod a "labdát",
miközben a dobókezed az függőleges irányba a plafon felé mozdul el.
Az alábbi videon csak az eldobás pillanatát nézd meg lassítva,
hogyan dolgozik a kéz a kar dobás közben:
https://www.youtube.com/watch?v=5SqChX_31Kw
Vigyázz ne törj össze semmit :-)
Kedves Diákom!
Tarts velem az online órán, hogy megfejtsük, miért is így van ez!
Kedves Hetedikesek!
A mai órán a négyszögek kerületének és területének kiszámítását fogjuk gyakorolni.
Először nézd meg a trapéz területének kiszámítását bemutató videót!
Trapéz területe
https://www.youtube.com/watch?v=2XTCMNpwSMU
Gyakorold a négyszögek kerületének és területének kiszámításával kapcsolatos képleteket!
https://learningapps.org/7609128
https://learningapps.org/10388794
Önálló feladat:
1. Egy deltoid oldalai a=36
cm, b=95 mm, az átlói 45 cm és 3,4 dm.
Mekkora a deltoid kerülete és területe?
2. Egy trapéz oldalai a= 44
cm, b= 260 mm, c=3,3 dm, d=25 cm. A trapéz magassága 20 cm
Mekkora a trapéz kerülete és a területe?
Kedves Hetedikesek!
Ismételjük át, amit a négyszögekről tanultunk!
Cím: A négyszögek
1) A négyszögnek négy csúcsa (ABCD) és négy oldala (a,b,c,d) van.
A trapézok olyan négyszögek, amelyeknek van párhuzamos oldalpárjuk.
A paralelogramma olyan négyszög, amelynek van két párhuzamos oldalpárja.
A rombusz egyenlő oldalú négyszög.
Deltoidnak nevezzük az olyan négyszöget, amelynek van szimmetria átlója. ("Sárkány")
A téglalap olyan négyszög, amelynek minden szöge egyenlő, minden szöge derékszög.
A négyzet olyan négyszög, amelynek minden oldala és szöge egyenlő.
2) Készítsd el az alábbi halmazábrát a füzetedbe! (Ez Hf. lesz)
1.Nézd meg a színes, látványos videót!
Négyszögek osztályozása, oldalaik párhuzamossága alapján (7.o, 11 perc)
https://www.youtube.com/watch?v=smapd3Q6IT4
2) Négyszögek csoportosítása oldalaik szerint https://learningapps.org/1554152
3) Négyszögek csoportosítása https://learningapps.org/5380403