Kedves Hetedikesek!
Eddig kerületet számoltunk, nézzük meg, hogyan lehet területet számolni!
1. Határozd meg a síkidomok területét! Hány db kis négyzettel tudod kirakni?
Kedves Hetedikesek!
Eddig kerületet számoltunk, nézzük meg, hogyan lehet területet számolni!
1. Határozd meg a síkidomok területét! Hány db kis négyzettel tudod kirakni?
Dear Students,
Aki még nem írta meg a témazárót, még ma 5-ig van lehetősége elkezdeni! Jegyet akkor is kapsz rá, ha nem írod meg.
Today I brought you a reading task.
Topic: Food from around the world (reading)
Student's Book p. 53. (Tk.: 53. old.)
Read the text. (Olvasd el a szöveget!) ITT meg is hallgathatod.
1. feladat: párosítsd a megadott szavakat a képekkel!
3. feladat: honnan származnak ezek az ételek? Olvasd el megint a szöveget és kösd össze az ételeket a helyekkel!
Szorgalmi feladat (5-ösért): Ha szeretnél egy szorgalmi ötöst, akkor fordítsd le magyarra a szöveget a füzetedbe és küldd el nekem email-ben! ☺
Oldd meg ezt a lyricstraining feladatot!
https://lyricstraining.com/en/play/HDLkEvrvnD?t=1616600209566#wpz/c!BDorottya92
Have a nice weekend!
Dóri néni
Szia!
Ma egy hátizom erősítő tornát hoztam Neked! Végezd el a videón látható gyakorlatokat. Szükséged lesz egy seprűnyélre, sodrófára vagy partfis nyélre. Ha nincs, akkor dolgozz anélkül.
Ne feledd, hogy be kell írni a sportnaplósba és írd meg azt is, hogy mennyire volt nehéz.
Küldök egy linket, amelyet ha megnyitsz, akkor ki tudod választani a saját neveddel ellátott mappát. Oda kell feltölteni a sportnaplód eddigi munkáit. Lefotózod és feltöltöd, vagyis behúzod a saját mappádba. Határidő: 03.29.
Jó munkát!
Ági néni
Liebe Schülerin, lieber Schüler!
Stefan ist wieder zu Hause. Er erzählt über die Klassenfahrt.
Wir lesen einen Text. Elolvassuk, mit mesél Stefan otthon az osztálykirándulásról. Ne ijedj meg, ma csak a 10. sorig jutunk! 😉
Mai feladatot: lefordítani a Tk. 67. oldal 12. feladatának szövegéből az 1-10. sorokat.
Új szavak a ma olvasott részben:
die Jugendherberge = ifjúsági szálló
der Fernseher = TV
die Anreise = odautazás
der Spaziergang = séta
der Klassenlehrer = osztályfőnök
streng = szigorú
erlauben = megenged
Bauernjause = földművesek uzsija (ez egy étel neve)
hat gut geschmeckt = ízlett
bestimmt = biztos
faszinierend = elbűvülő
der Einkaufsbummel = bevásárló körút
1. Írd ki a szavakat a szótárfüzetedbe! Tanuld is meg őket!
2. Olvasd a szöveget a 10. sorig, értelmezd!
3. Írj a füzetedbe egy összefoglalót magyarul, mit tudtál meg eddig Stefan osztálykirándulásáról! Cím: Stefan erzählt. Ezekre a kérdésekre keresd a választ:
Hol szálltak meg? Tetszett nekik a szállás, miért? Mit volt a program a megérkezés után? Melyik városban sétáltak? Mit szerettek volna csinálni a lányok? Mit ettek este? Mit keresnek majd meg az interneten?
A füzetedről készített képet a szilagyi.erika@vargatamas.hu címre várom!
Kedves Hetedikes!
Ismételd át az eddig tanultakat az összefoglalás folytatásaként.
Most lehetőséged van pótolni az elmaradásaidat!
Várom, amit még nem küldtél el.
KELLEMES TAVASZI SZÜNETET KÍVÁNOK!🌞🐇
Marianne néni
Sziasztok!
Játékidő
A rendes játékidő minden korosztályban (16 év felett) 2×30 perc, a félidei szünet 10 perc. Fiatalabb korosztályú csapatok esetében 8 – 12 év között a rendes játékidő 2×20 perc, 12 – 16 év között pedig 2×25 perc, mindkét esetben 10 perc szünettel. A kézilabdában egy sajátos módszert követve mérik a játékidőt. A játékidő a játékmegszakítások ( szabálytalanság megítélése, gól utáni középkezdés stb.) alatt is megy, azonban ha a játék várhatóan hosszabb ideig szakad meg ( sérülést követő ápolás miatt), akkor a játékvezetőknek lehetőségük van az órát erre az időszakra megállítani. A játékidő lejárta szigorúan értelmezendő: az utolsó másodperc leteltekor a mérkőzés befejeződött. A még játékidőben ellőtt, de a kapuba csak a játékidő letelte után beérkező lövés nem minősül érvényes találatnak. A szabályos találat eléréséhez az kell, hogy a labda még a rendes játékidő letelte előtt teljes terjedelmével áthaladjon a gólvonalon.
A kézilabdát bőr vagy műanyag borítású labdával játsszák, életkortól és nemtől függően eltérő méretű labdákkal.
Labdaméret | Korosztály | Labda kerülete | Labda tömege |
---|---|---|---|
1 | 8-14 év közötti leányok 8-12 év közötti fiúk | 50–52 cm | 290-330 g |
2 | 14 év feletti nők 12-16 év közötti fiúk | 54–56 cm | 325-375 g |
3 | 16 év feletti férfiak | 58–60 cm | 425-475 g |
A kézilabdát általában egy úgynevezett wax nevű anyaggal vonják be a játékosok, a jobb tapadás érdekében. Ez által válnak kivitelezhetővé az igazán látványos lövések, mint például a pattintott csavart lövés, a cunder.
Easter is coming soon.
Ez a videó Húsvétról szól, nézd meg!
Néhány játékos Húsvéti feladat
Kedves Hetedikesek!
A mai órán a háromszög, a négyzet és a téglalap kerületének és területének kiszámítását fogjuk gyakorolni.
/A képleteket meg kell tanulnod!/
Kedves Gyerekek!
Hamarosan itt a Húsvét! 🐇🌷🌸🌹🌺🌻
Így, a mai napon WC papír gurigából fogtok nyuszit csinálni. Ha ügyesek vagytok valóban belefér 45 percbe az elkészítése. 😃
Bármilyen anyagot felhasználhatsz a díszítéshez. Több verziót is láthattok, azokhoz hoztam leírást is. Elég egy nyuszit csinálni, de ha valaki nagyon belelendül természetesen lehet többet is. Én annak csak örülök. 😸🙈
Leírások:
1. Ehhez a nyuszihoz nincs szükség extra hozzávalóra – a gurigát tetszőleges színre fesd be, színes papírból vágj füleket, amelyeket felragasztasz , rajzolj szemet-orrot-szájat, és már kész is van a tapsifüles.
2. Ennél a verziónál a nyúlfül itt is gurigából készül – vágj le két vékonyabb csíkot a gurigából, és ragaszd belülre. Utána tetszőlegesen fesd ki vagy színes papírral ragaszd le a nyuszit, csinálj neki szemet-orrot-szájat.
3. Itt nem kell külön levágni a gurigából a nyuszifület. Elég annyi, hogy a gurigára megrajzolod, hogy hol képzeled el a nyuszi fülét és úgy, ahogy a képen is látod egyben van a nyuszi és a füle. Nem kell külön kivágni és ragasztgatni. Ha megvagy a körbevágással színezd ki a nyuszit, vagy díszítsd színes papírral. Rajzolj neki szemet-orrot-szájat.
Jegyet kaptok rá! Beadási határidő: 2021.03.30. (kedd)
Ide várom: messenger vagy kovacs.emese.reka@vargatamas.hu
Nagyon fontos! Ez legyen az e-mail tárgya ha ott külditek: Guriga nyuszi - Osztályod - Neved
Inspirációként itt van néhány kép:
Kedves Hetedikes!
Online óra MA: Teams - 13:00
A mai óra címe: A füves puszták élővilága
Vázlat a füzetbe:
75.o.1.ábra
• a belső területeken már nem érvényesül az óceánok éghajlatot módosító hatása
• tél: a tengertől távolodva egyre hosszabb és hidegebb
• nyár: meleg, gyakori az aszály
• csapadék: minden évszakban kevés, gyakran 200-300mm alatti
FÜVES PUSZTÁK ELNEVEZÉSEI:
• Eurázsiában: sztyepp
• Észak-Amerikában: préri
• Dél-Amerikában: pampa
FŰFÉLÉK
Alkalmazkodtak a szélsőséges feltételekhez:
- elviselik a nyári meleget, a zord téli hideget és a csapadékhiányt
- egyszikűek: mélyre hatoló bojtos gyökérzet
párhuzamos erezetű, szárölelő levelek
fénykedvelők
szélporozták
MEZŐGAZDASÁGI TERÜLETEK:
- humuszban gazdag talaj
- gabonanövények termesztése tk. 77.o. 7.ábra
TÁPLÁLÉKLÁNCOK tk. 77.o. 8.ábra
Írj 3 táplálékláncot az ábra segítségével:
1.
2.
3.
Olvasd el: tk. 78-79.o.
Oldd meg a következő feladatokat: mf. 34.o.1.,2.,3.; 35.o.6. (Ehhez olvasd el a 76.o. szövegét.)
Marianne néni
A mai óra anyaga témazáró dolgozat.
Ha másképp nem menne itt a linkje is:https://redmenta.com/?solve&ks_id=2030433085
A dolgozatot csak a mai napon töltheted ki 9-16 óráig , vigyázz, mert csak 45 perced van rá!
You are going to write the test today!
A Unit 4 végére értünk és most megmutathatjátok, hogy mire emlékeztek abból, amit ebben a leckében tanultunk.
45 percig írhatod a dolgozatot és legkésőbb péntek délután 5-ig el kell kezdened kitölteni!
A dolgozat végén meglátod az eredményed, de ez még változhat, mert én is átnézem, hogy tudok-e még 1-2 pontot adni (pl: 1-1 gépelési hiba még nem biztos, hogy számít).
Kérlek vedd komolyan és figyelmesen oldd meg a feladatokat!
A témazáró dolgozatot itt találod:
https://redmenta.com/?solve&ks_id=481326581
Ha bármilyen kérdésed, technikai gondod van, írj (berenyi.dorottya@vargatamas.hu)!
Good luck!
Dóri néni
Kedves Hetedikes!
Vége a témakörnek. Összefoglalás következik.
A mai órán a munkafüzet összefoglaló feladataival hangolódhatsz a közelgő dolgozatra.
Oldd meg a következő feladatokat: 42.o.1.; 43.o.3.,4.a) b) 5.; 44.o.7.,8.
Várom a fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu
Kedves Hetedikeksek!
Folytassuk, ahol abbahagytuk....
Gyakoroljuk el még egyszer a négyszögek elnevezéseit!
Feladat: tankönyv: 188. oldal 1 feladat a) b) Közösen oldjuk meg őket!
Házi feladat: tankönyv 188. oldal 1 feladat c) f) g) Mind a 3 feladathoz készíts rajzot adatokkal,
írj képletet (ha tudsz) és utána számolj!
A mai órai munkádat és a házi feladatodat küldd el a garaiedit62@gmail.com címre.
Sziasztok!
Az alábbi videoban 20 feladatot látsz majd,
egyikben sincs mozgás csak izom feszülés
Pl:
Nyomd el a falat :-)
Tartsd meg magad :-)
...stb.
https://www.youtube.com/watch?v=VH5F-dKoM98&t=261s
Válaszd ki a neked tetsző 4 feladatot és csináld meg 3x mindegyik kiválasztott gyakorlatot.
Ez 3 kör!
- számolj el magadban 15-ig ez (kb. 10mp) és eddig tartson egy feladat
Írd le mit választottál és mennyire volt nehéz, mit tapasztaltál.
Jó munkát!
Frissítve 20:32perc - egy kis segítség a kommenteknél:
Kedveseim,
mára két videót hoztam az I. világháborúról. Nézd meg ezeket! A megtekintésük után válaszolnod kell néhány kérdésre, amikhez a linket a videók után találod.