2021. március 9., kedd

Matematika Edit nénivel Gyakorló óra

 Kedves Hetedikesek!

Néhány szerintem egyszerű számolási gyakorlat, amit meg kellene tudnotok csinálni.
Nem kell írni semmit, a számítógépe (telefonodon) dolgozz!

1. Balázs bácsi: Készpénz, adósság, anyagi helyzet? zenés feladat 2: 56

https://www.youtube.com/watch?v=odLNqoLzsF4  

2. Egész számok összeadása, kivonása  https://learningapps.org/3132684

3. Összeadás, kivonás rövid alak   https://learningapps.org/1958263

Ezekre emlékszel-e?

4. Törtek összefoglalása https://learningapps.org/9373851

        1. Szinezős

        3. Bővítés

        6. vegyesszám             Csak ezt a hármat csináld!

Ennyi elég is! Az összeadást, kivonást, szorzást osztást meghagyjuk a jövő hétre.

Jó munkát!




Matematika Edit nénivel. Fordított arányosság

 

Kedves Hetedikesek!

Ma is a fordított arányosságra nézünk egy kicsit nehezebb feladatokat!

Először ellenőrizzük a házi feladatot!

12 munkás              18 óra alatt végzi el a munkát
3 munkás                ?   óra alatt végzi el a munkát

A munkások száma 12:3 = 4 szeresére CSÖKKENT, akkor az idő 4-szeresére NŐ, vagyis
18 • 4 = 72 lesz.

94. óra  Cím: Feladatok megoldása fordított arányosságra

Írd le a feladatok megoldásait rendezetten, pontosan a blogon látható módon!

Értsd meg a feladatokat! A megoldásokat szó szerint, gyönyörűen írd le a füzetedbe!

1.     Az egyik kertben 32 sorba, soronként 30 fát ültettek. A másik kertben ugyanannyi fát ültettek, de itt egy sorba csak 10 fakerült. Hány sorba ültették a fákat a másik kertben?

Megoldás:

egyik kert:      30 fa / sor, akkor               30 sor lesz a kertben

másik kert:     10 fa / sor, akkor                ?  sor lesz a kertben

(Ha egy sorba kevesebb fát lehet ültetni, akkor ugyanannyi fát több sorba kell ültetni.)

30 : 10 = 3, tehát háromszor kevesebb a fák száma egy sorban, így a sorok számát szorozni kell 3-mal, vagyis 30 • 3 = 90 sor lesz a kertben.

 

2.     önálló feladat

Nézd meg az alábbi videót! Próbáld megérteni a látottakat, hallottakat!

https://www.youtube.com/watch?v=2C7hxnqVMrs&t=6s

 

Házi feladat: Nézd meg ismételten a videót!

https://www.youtube.com/watch?v=2C7hxnqVMrs&t=6s

A füzetedbe a következők kerüljenek:     

1.Parkettás feladat táblázata  (3:20 perckor)

2. Pirossal a szabály, amit eddig még nem tanultunk

3. Paprika, paradicsom adatai (7:27 perckor)

4. második megoldás „egyenlettel” (9:00 perckor)

A garfikont nem kell lerajzolnod!

A mai órai munkádat és a videóról készült házi feladatodat küldd el nekem a garaiedit62@gmail.com címre

 

Jó munkát!

 

 

Technika

 Kedves Gyerekek!

Az alábbi linken elérhető a "Árnykép, árnyszínház" ppt. ÁRNYKÉP, ÁRNYSZÍNHÁZ LINK

 Kérlek töltsétek le és nézzétek meg.

Otthonotokban alkotni kell egy árnyképet.A fenti ppt-ben láthatjátok, hogy bármiből meg lehet alkotni pl.: üdítős doboz. Világítsátok meg egy sötét szobában, fotózzátok le és töltsétek fel az alábbi LINKRE, a saját nevetekkel ellátva. 

Határidő: 2021. március 18-a.

Jó munkát kívánok!                                                                                        Feca bácsi

Irodalom - március 9.

Kedveskék, 8.15-kor találkozunk a Teams-en!

A mai órán Petőfi szerelmi költészetével ismerkedtek majd meg. ❤️

Óra előtt hallgasd meg ezt a dalt:



Az órán a tankönyv 69. oldalán található Szeptember végén c. verset elemezzük majd. Ez a verscím az óra címe is. Írd fel a füzetedbe! 

Ezt a verset meg is kell tanulni! Határidő: március 29. 


Az órán a következők lesznek terítéken:

1. A cím. - Milyen többletjelentései vannak? 

2. A vers szerkezete. (mf. 43/2. - közösen csináljuk majd)

3. A mű verselése (időmértékes) és rímképlete (keresztrímek).

4. Az elégia műfaja. - másold le a tk. 246. oldaláról az elégia műfaji meghatározását!

5. Oldd meg a mf. 44/4. feladatát! - a megoldását küldd el e-mailben a digitaliskata@gmail.com címre, vagy Teamsen!

Emelt angol

 

 Hello everyone!

Online lesson today at 12 o'clock!

És hogy mit fogunk csinálni?

Leporoljuk egy kicsit a múlt időt és természetesen beszélgetünk angolul!

Addig is itt egy bemelegítő feladat: ez a Google Űrlap egy kis ismétlés 😊

https://forms.gle/vJAsQmx5V5tZ3B2h9

Angol Dóri nénivel - 2021.03.09.

 Dear Students,

Online lesson on Teams today at 10 o'clock!

It's Tuesday, the 9th of March, 2021.

Topic: Emma's apple crumble

Az online órán:
1) Elolvassuk és lefordítjuk a tankönyv 50. oldalán a szöveget. 
2) Kiírjuk az ismeretlen szavakat a szótárfüzetbe. 
3) Megbeszéljük az új tananyagot (Tk.: 51./3,4).


Mindenki jelenlétére számítok az online órán a Microsoft Teams-ben!

Best wishes!
Dóri néni

Nyelvtan - március 9.

 Drágaságok,

sok-sok határozót megismertünk már az elmúlt hetekben. Ma felelevenítjük ezek közül az egyiket: a részeshatározót.

Biztosan számtalanszor bosszankodtál már a reklámok miatt. Tudtad, hogy a reklámok készítése külön munka? Valószínűleg számodra is van olyan reklám, ami tetszik, és olyan, ami kifejezetten idegesít.

Milyen egy jó reklámszöveg?

- Először megszólítja a célközönséget, valami figyelemfelkeltést, valami tényt közöl. 

Pl. Mindenkinek fontos, hogy… 

Minden anya számára a legfontosabb, hogy… 

Bizonyára Önnek is nagyon fontos… 

Cégünk számára elsődleges, hogy… 

Azokhoz szólunk most… 

Termékeink már hazánk minden huszadik lakosához eljutottak…

- Ezután következhet a termék ismertetése mint egyedüli megoldás.  

Pl. Nekik fejlesztettük ki… 

A gondos anyáknak szól… 

Mamáknak és babáknak egyaránt… stb.

- S vajon miért éppen ezt a terméket vegye meg a vásárló?

- Vonzóvá kell tenni a portékát: 

A tíz leggyorsabb megrendelő részére… 

Ha visszaküldi nekünk ezt a kupont… 

Csak ma, csak Önnek! 

Diákoknak és nyugdíjasoknak 10% kedvezmény! stb.


A mai feladatod az, hogy írj reklámszöveget, amiben minél többféle szófajjal fejezed ki a részeshatározót (pl. többféle ragos névszóval, névutós névszóval, névmással, stb.). A termék, amit reklámozol, lehet létező vagy kitalált termék is, azonban derüljön ki, hogy mi is pontosan.

A megoldásokat várom e-mailben a digitaliskata@gmail.com címre vagy Teams-en.

Határidő: március 11. (csütörtök) 14.00

2021. március 09. - online testnevelés - 2. nap

                                                                    Kedves Diákok!

Online oktatás ez igaz...

...de ne felejtsétek el, hogy a mozgás fontos, szánjatok rá időt ezekben a napokban is. 


Álljatok fel a székről tanulás közben, ha úgy gondoljátok, hogy elfáradtatok és

mozogjatok, ez segíti a vérkeringést és így a gondolkodást.


A széken egyenes háttal üljetek mikor tanultok, ne görnyedjetek a könyv fölé...

...egy kis segítség az otthoni tornához:

https://www.youtube.com/watch?v=ZslW5kimFuk

...ülő helyzetben lábtornát is végezhettek:

https://www.youtube.com/watch?v=fWRF5ELn4_Q


A megfelelő folyadékbevitelt se feledjétek, de ne cukros szénsavas üdítő legyen az, hanem víz,

limonádé és fogyasszatok sok zöldséget és gyümölcsöt, de előtte jól mossátok meg a vitamin

pótlás, most különösen fontos.


Minden étkezés előtt mossatok kezet, jó alaposan langyos szappanos vízzel.


Ma szabadon választhattok és kezdjetek el edzésnaplót írni, mit is csináltatok és mennyire fáradtatok

el az általatok választott mozgásban.


Edzésnapló! :-)


Jó otthoni tanulást

és

testmozgást kívánok Nektek!

2021.03.09. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Wir machen eine Klassenfahrt nach Tirol. 

Frissítsd fel a tudásod Tirol látnivalóival kapcsolatban, játssz egy kört a kivágott memóriajátékoddal! Aki még nem vágta ki, tegye meg most (Tk. 149. oldal)!

Melyik tiroli nevezetességek jutnak eszedbe ezekről az emojikról? Írd a füzetedbe!

🌄 🚂 🎿 🐐 💎

Játékok a szókincs gyakorlásához. Érj el minél jobb eredményt, írd fel a neved a ranglistára! 
Viel Spaß! Jó szórakozást!



Keddenként 10 órakor várlak a Teams-en! 📲📞 Ma is találkozunk, és megbeszéljük a ránk váró feladatokat.

Matematika Balázs bácsival - 2021.03.09.

 Kedves Diákom!


Ma összegezzük, mit is tanultunk eddig a függvényekről.

Emlékszel még, mi mindenről volt szó?

  • Hozzárendelés
  • Függvény
  • Egyenes arányosság
  • Lineáris függvény
  • Konstans függvény
Szeretettel várlak a mai online órán, a Teams-ben!

Anikó néni-Angol

Dear Student!


A mai órán gyakorló feladatokat kell megoldanotok a füzetetekbe!

Írd le a füzetbe a következő mondatokat a helyes megoldással.

Task 1

Some kijelentő mondatban használjuk, any tagadó és kérdő mondatban használjuk.

 Some or any worksheet

 Task 2

 How many/how much
 
How many után megszámlálható főnév áll, how much után megszámlálhatatlan főnév áll.

 

How much or How many | Atividades ensino médio, Atividades em inglês para  crianças, Professores de inglês

A füzetedet fotózd le és a teams felületén az angolban találsz névre szóló mappákat abba tedd bele a fotódat!!!

 

 JÁTÉKOK:

 ITT

és 

ITT 

 

Have a nice day! 

 

                                                                                Anikó néni

 

 

Matematika Imre bácsi 7.o.

 

Kedves Hetedikesek!

Az előző órán a fordított arányossággal ismerkedtünk meg, remélem mindenki megnézte a videót.

A mai órán négy gyakorló feladat megoldását mutatom be, majd a végén lesz egy önállóan megoldandó feladat, amit visszaküldhetsz!

1.feladat

Egy gyermekmedencét vízzel szeretnénk feltölteni.

Ha egy 12 literes kannával hordjuk a vizet, akkor 10-szer kell fordulnunk.

Hányszor kell fordulni, ha 10 literes kannával hordjuk a vizet?

 

12 literes kanna                                  10 forduló

            10 literes kanna                                  ? forduló

 

            1 literes kanna                                    12 × 10 = 120 forduló

            10 literes kanna                                  120 : 10 = 12 forduló

Ha 10 literes kannával hordjuk a vizet, akkor 12 fordulóval telik meg a medence.

 

2.feladat

4 vízcsap 12 óra alatt töltené fel a medencét. Mennyi idő alatt töltené fel a medencét 6 vízcsap?

            4 vízcsap                                12 óra

            6 vízcsap                                ? óra

 

            1 vízcsap                                4 × 12 = 48 óra

            6 vízcsap                                48 : 6 = 8 óra

6 vízcsap 8 óra alatt töltené fel a medencét.

 

3. feladat

5 traktor 200 óra alatt szánt egy 10 hektáros területet. Hány óra alatt szántaná fel ugyanezt a területet 8 traktor?

            5 traktor                                 200 óra

            8 traktor                                 ? óra

 

            1 traktor                                 5 × 200 = 1000 óra

            8 traktor                                 1000 : 8 = 125 óra

 

8 traktor 125 óra alatt szántaná fel a 10 hektáros területet.

 

4. feladat

Kerékpárral 15 km/ óra sebességgel 2 óra lehet eljutni a szomszéd városba. Mennyi idő alatt jut el egy gyalogos a szomszéd városba, ha a sebessége 5 km/óra?

            15 km/óra                               2 óra

            5 km/óra                                 ? óra

 

            1 km/óra                                 15 × 2 = 30 óra

            5 km/óra                                 30 : 5 = 6 óra

 

            A gyalogos 6 óra alatt jutna el a szomszéd városba.

 

Önálló feladat

 hajdu.imre@vargatamas.hu


Ha az üdítőt 2 dl-es poharakba töltik, akkor 60 pohárra van szükség. Hány pohárra van szükség, ha 3 dl-es poharakba öntik?

 

 

 

2021. március 8., hétfő

Testnevelés - 2021. március 08. - 1.nap az online térben

 Kedves 7.A!


Tavalyról ismerős az, amit ismét közzéteszek;

Ez a mai feladat!

 
EDZÉSNAPLÓ

Pár sort kell írni minden tesis naphoz:


- mit csináltál a napi feladat amit adok és az amit magadtól mozogtál

- mennyi időt mozogtál kb percben az aznapi mozgásmennyiség

- mennyire fáradtál el - 1-5 -ig pontozd, mint az iskolában                                                                                                            -  Az 1, az egyes jegy, ezt ne feledd!                                                                                                              - Legyél Őszinte magadhoz :-)



7.A blog: 
https://ahetedikamivagyunk.blogspot.com

...bár tudom/tudjuk, hogy több tantárgy is van és nehezebb otthon önállóan, matekot, magyart, történelmet stb. tanulni, mint tesit! 


Fogjátok úgy fel a testnevelést  is ezekben a napokban, mintha:
 edzésre járnál önként és ki szeretnéd próbálni ezt; az újfajta mozgásformát, feladatrendszert.


Iskola van most is, csak iskolán kívüli munkarenddel, e-oktatásban


Az edzésnapló egy füzetbe A5 méret vagy papíralapon vezetve teljesen jó.

 Ezért is írtam naplót, mert arról gondoltam, mindenkinek egy magának írt jegyzet ugrik be rögtön.

Amit teszel, azt magadnak csinálod, az egészségedért, ha most a testnevelésnél maradunk, mint tantárgy.


Ezek a többi tantárgynál is, így vannak. 
Amit itt megtanulsz, azt ott is tudod hasznosítani. 
A munkádról meg természetesen nekünk is tudnunk kell, mint ahogy ez eddig is így volt az iskolában.

 Erre most az EDZÉSNAPLÓ egy visszajelzés, Neked és nekem.


Amitől más mint eddig:

az önellenőrzés,
 a lelkiismereted,
 a felelősségtudatod,
 a lelkesedésed.

Kérdezzetek bátran, segítünk!

Irodalom - március 8.

Drágáim! 

Múlt órán Petőfi életével foglalkoztunk és házi feladatként a mf. 39/4. feladatot kaptátok. Holnap online órán (8.15-től!) ellenőrizzük a megoldásokat.


A mai alkalommal pedig:
1. Olvasd el újra a tk. 60-62. oldalát (vagy az órán írt vázlatunkat)!
2. Készíts "ötujjas" vázlatot Petőfi életéről!
3. Töltsd fel az elkészült vázlatodat a Teams-en a fájlok közé! (Elmondom/megmutatom törin, hogy hogyan kell.)
4. PLETYKAROVAT: Olvasd el a tk. 71. oldalának alján a pirosas-sárgás mezőben, hogy mi történt Szendrey Júliával Petőfi eltűnése után! 
5. Kutatómunka: nézz utána a következőknek:
(Ezeket a kérdéseket megtalálod a tankönyvedben is a 62. oldalon.)

Történelem - március 8.

 Kedveskék, 

10-kor találkozunk a Teams-en, ahogy megbeszéltük!


- Az óra előtt nézzétek meg ezt a videót:


Figyeld meg, milyen első világháborús jellegzetességekre ismersz rá benne!

- Az órán azzal foglalkozunk majd, hogy milyen volt az élet a fronton és a hátországokban az első világháború idején. (Meg azzal is, hogy mit is jelentenek egyáltalán ezek a fogalmak: front és hátország. ☺ )


- Megoldjuk majd EZT a feladatot, illetve EBBŐL néhányat és korabeli újságcikkeket vizsgálunk majd ITT és ITT.

- Az óra végére pedig kaptok egy kis fejtörőt (mert azokat annnyira szeretitek!). Egy titkosírással írt szót hoztam nektek. A titkosírás neve Caesar-kód (mivel Caesar is ezt használta a háborúi idején.)

KTyŐÓÁP

(A megfejtés egy földrajzi fogalom lesz.)


Tehát várlak titeket 10-kor a Teams-en. Rendkívül izgalmas a téma! 




Matematika. Fordított arányosság 2021.03.08

 

Kedves Hetedikesek!

Ma  a fordított arányosságra nézünk feladatokat!

93. óra  Cím: Feladatok megoldása fordított arányosságra

Írd le a feladatok megoldásait rendezetten, pontosan a blogon látható módon!

Értsd meg a feladatokat! A számolást ellenőrizd, lehet, hogy hibáztam! A megoldásokat szó szerint, gyönyörűen írd le a füzetedbe!

1.      A Bécsből induló 40 km/h átlagsebességgel haladó teherhajó hat óra alatt ér Budapestre. Mennyi ideig tart a 80 km/h sebességgel haladó szárnyashajó útja Budapest ás Bécs között?

Megoldás:

40 km/h átlagsebességgel haladó teherhajó                    6 óra

80 km/h sebességgel haladó szárnyashajó                      ? óra

A szárnyashajó sebessége kétszer nagyobb, ezért ugyanazt az utat fele annyi

6 : 2 = 3 óra alatt képes megtenni. (F.a.)

 

2.      Béres Anna négy barátnőjével osztozik az éttermi számlán. Így a költség fejenként 2600 forint. Mekkora összeg jutna egy emberre, ha a nyolcfős baráti társaság minden tagja egyenlő mértékben beszállna a számla kiegyenlítésébe?

Megoldás:

Ha Anna + 4 barátnő = 5 fő fizet               2600 Ft fejenként

                                      8 fő                          ?      Ft fejenként

( Mivel többen lesznek, 1-1- embernek kevesebbet kell fizetnie F.a.)

1.lépés: Ha Anna egyedül lenne 1fő fizetne         52600 = 3000 forintot fizetne2. 2. lépés                                      8 fő fizet                    13000 : 8 = 1625 forintot kell fizetniük fejenként.

(Látjuk, hogy az 1625 kevesebb, mint a 2600 forint.)

 

3.      Markos Józsi két artista cimborájával együtt 9 óra alatt állítja fel a cirkuszi sátrat. Mennyi idő alatt sikerülne a sátorállítás, ha 6-an végeznék a munkát?

Megoldás:

Ha Józsi két artistával együtt, tehát 3 fő               9 óra alatt

akkor 6 fő                ? óra alatt

Mivel kétszer többen állítják a sátrat, ezért ugyanazt a munkát fele annyi

9      : 2 = 4,5 óra alatt képesek elvégezni. (F.a.)

Írásbeli Hf.

12 munkás egy munkát 18 óra alatt végez el. Hány óra alatt végzi el ugyanazt a munkát  3 munkás?

 

Hol hibáztam? Holnap találkozunk a Teams-en!

Jó munkát! Edit néni

Kémia. Az atomok elektronszerkezetének gyakorlása 2021. 03. 08

 Kedves Hetedikesek!

Mivel nem mindenütt tökéletes még a digitális oktatásunk rendszere, ma még nem tanulunk újat.

Megpróbálok a kémia óra időpontjában a Teams-en kapcsolatba lépni veletek.

Így a mai órán a munkafüzetben gyakorolunk!

Most következett be az az eset, hogy egyfolytában "puskázhatsz" a periódusos rendszeredből! E nélkül nem is tudod a feladatokat elkészíteni!

KÖTELEZŐ A FELADATOK MEGOLDÁSÁHOZ HASZNÁLNI A PERIÓDUSOS RENDSZERT!!!

Órai munkára a nehezebben megoldható feladatokat választom ki!

Mf.  44.oldal 2. és 4. feladat

Mf. 45.oldal 1. és 3. feladat

Házi feladatként nincs új tanulnivaló! Ismételd az utolsó két leckét: Az atomok és az elektronburok szerkezetét!

Írásbeli lecke! Mf. 44. oldal 1. és 3. feladat

                        Mf. 45. oldal 2. és 4. feladat

Jó munkát kívánok!
Edit néni

Matematika Balázs bácsival - 2021.03.08.

Kedves Diákom!

Ma az online órán a lineáris függvények szabályait próbáljuk megfejteni.

Addig is hasznos lehet felidézni, hogy a tanultak szerint, a megadott szabály alapján hogyan kell ábrázolni lineáris függvényeket.

Ennek felidézésére tekintsd meg az alábbi videót!

Szeretettel várlak ma az online órán, a Temas-ben!


Jó szórakozást kívánok!

Matematika Imre bácsi 7. o.

 

Kedves Hetedikesek!

A mai óra témája:

 Fordított arányosság

I.  Nézd meg figyelmesen a következő 
VIDEÓT , ha kell többször is!


II. Írd le pirossal a füzetedbe a fordított arányosság szabályát, és TANULD is meg !

Ha az egyik mennyiség valahányszorosára változik, és a másik mennyiség annak reciprokszorosára változik, akkor a két mennyiség fordítottan arányos.

Két változó mennyiség fordítottan arányos, ha összetartozó értékpárjaik szorzata nullától
különböző állandó.

 

Feladat

4 ember 12 óra alatt betonozza le a járdát.

Rajzold le a füzetedbe, és töltsd ki a táblázatot!

 

ember

1

2

3

4

6

8

12

16

óra

12

szorzat

48

 

Fényképezd le a füzetedet és küldd vissza a hajdu.imre@vargatamas.hu e-mail címre!

A jutalmad piros pont!