Sziasztok!
Küldöm az összefoglalás anyagát!
Kedves Hetedikes!
A mai óra címe: A szilárd kéreg építőanyagai - a kőzetek
Olvasd el a tankönyv szövegét, nézd meg az ábrákat is. (tk.17.-20.o.) A vázlatot követve tanulj a könyvből!
Vázlat a füzetbe:
A kőzetek csoportosítása keletkezésük szerint:
I. MAGMÁS KŐZETEK
Az olvadt kőzetanyag megszilárdulásával alakulnak ki. Megszilárdulásuk helye szerint:
1. mélységi magmás kőzetek pl.: gránit
2. vulkáni kiömlési kőzetek pl. andezittufa,bazalttufa, riolittufa
II. ÜLEDÉKES KŐZETEK
Az aprózódás és mállás termékeiből és az élőlények maradványaiból képződtek.
Nézz utána a fogalmaknak és írd le őket mit jelentenek: APRÓZÓDÁS, MÁLLÁS
Keletkezési helyük szerint:
1. tengeri üledékes kőzetek pl.: mészkő
2. szárazföldi üledékes kőzetek pl.: lösz
Kialakulásuk szerint:
1. törmelékes üledékes kőzetek pl. lösz, homokkő
2. vegyi üledékes kőzetek pl.: mészkő, kősó
3. szerves üledékes kőzetek pl. szénfélék, kőolaj
III. ÁTALAKULT KŐZETEK
Már meglévő kőzetekből jönnek létre, átalakulnak más kőzetté. Ilyenek a palás kőzetek és a márvány.
Értelmezd a 34-es ábrát: A kőzetek körforgása (20.o.)
Oldd meg a következő feladatot: mf.: 9.o.1.f.
Marianne néni
Dear Students,
A mai órán leellenőrizzük a héten feladott feladatokat és meghallgatjuk, hogyan lehet egy képről beszélni a folyamatos jelen idő használatával.
1) Game: Bemelegítésképp válaszolj ezekre a kérdésekre a képek alapján!
2) Check your answers:
Ellenőrizd le a héten megoldott két írásbeli feladatot!
3) Listening task: workbook p. 16 exercise 2a
Munkafüzet 16. oldalán oldd meg a 2a feladatot is!
A képen látható gyerekekről fogsz egy szöveget hallani. A hallottak alapján írd be a gyerekek nevét!
A hiányzó nevek: Ann, Ben, Dan, David, Debbie, Sara, Tom
A hanganyagot ITT hallgathatod meg.
Dear Students,
Az emelt angolosok csak megírják az elmaradt témazárót (Unit 3) a jövő héten, így a mai alkalommal gyakoroljuk kicsit a múlt időt.
1) Past Simple (regular and irregular verbs)
Az angol nyelvben vannak szabályos (regular) és rendhagyó (irregular) igék (verbs), attól függően, hogy a múlt idejű alakjukat hogyan képzik.
- A szabályos igék -ed végződést kapnak a múlt idő képzésekor (pl.: play - played, talk - talked, start - started, watch - watched, stb..)
- A rendhagyó igék képzésekor sajnos nincs ilyen szabály, ezeket mind meg kell tanulni. (pl.: go - went, be - was/were, do - did, speak - spoke, fly - flew, stb...)
2) Practice with regular verbs
Gyakorold a szabályos igék múlt idejét ezzel a videós feladattal! Játszd le a videót és közben válaszolj a kérdésekre!
1. Házi feladat ellenőrzése:
Az első feladatod az volt, hogy tagadd minél többféleképpen a következő mondatot:
A barátom biciklit kapott a születésnapjára.
- Nem a barátom kapott biciklit születésnapjára.
- A barátom nem biciklit kapott a születésnapjára.
- A barátom nem a születésnapjára kapott biciklit.
A második pedig, hogy az alábbi szavakból alkoss minél többféle értelmes mondatot:
pl. - Ágoston gyorsan biciklizett a kerékpárúton Töhötömmel.- Ágoston Töhötömmel biciklizett gyorsan a kerékpárúton.
- Ágoston a kerékpárúton biciklizett gyorsan Töhötömmel.
- Ágoston biciklizett gyorsan a kerékpárúton Töhötömmel.
2. A kép alapján bővítsd a következő mondatot a kérdéseknek megfelelően! A kész mondatokat írd le a füzetedbe is!
A kutya ugat.
A kutya .................. (hol?) ugat.
A kutya.................... (mikor?) ugat.
A kutya.................... (hogyan?) ugat.
A ........................... (milyen?) kutya ugat.
3. "Nekem Békés Pál meseregényei is tetszenek." - Döntsd el a feladatban szereplő állításokról, hogy melyik csoportba tartoznak! (Igaz/hamis/nem derül ki)
4. Alkoss három mondatot az alábbi ábra alapján! Írd le a füzetedbe is!
Sziasztok!
...a Relaxációt is meg kell tanulni!
...akárcsak a kommentek írását ;-)
...hangolódjatok rá a feladatra,
amit itt találtok:
...a komment ma is kell a bejegyzés alá ;-)
Liebe Schülerin, lieber Schüler!
Schreib die Aktivitäten in die Lücken! Írd a fenti cselekvéseket a megfelelő épülethez!
1. Auf der Bank kann man __________________________.
2.
Im
Museum kann man __________________________.
3.
Im
Schwimmbad kann man __________________________.
4.
Auf
dem Bahnhof kann man __________________________.
5. Im Kino kann man __________________________.
6.
Im
Eiscafe kann man __________________________.
7. Im Club kann man __________________________.
8.
Im
Park kann man __________________________.
9.
In
der Apotheke kann man __________________________.
10.
Im
Stadion kann man __________________________.
11.
Im
Cafe kann man __________________________.
12.
Im
Kaufhaus kann man __________________________.
13. In der Schule kann man __________________________.
14.
Auf
der Post kann man __________________________.
Oszthatósági szabályok
3-mal
azok a számok oszthatók, amelyek számjegyeinek összege osztható 3-mal.
6-tal
azok a számok oszthatók, amelyek oszthatók 2-vel és 3-mal.
9-cel
azok a számok oszthatók, amelyek számjegyeinek összege osztható 9-cel.
Gyakorlás
Karikázd be kékkel a
3-mal osztható számokat, zölddel a 6-tal osztható számokat,
és pirossal a 9-cel
osztható számokat!
18; 60;
84; 90; 100;
111; 126; 213;
333; 555; 600; 666;
900
Kedves Hetedikes!
A mai órán a kőzetlemezek mozgásaival foglalkozunk. Emlékezz vissza, az előző leckét a kőzetlemezek mozgásainak felsorolásával hagytuk abba. Most részletesebben megnézzük, milyen következményei vannak ezeknek a mozgásoknak.
Tk.13.-16.o. Nagyon fontosak a könyv ábrái, a munkafüzeti feladatok is ezek segítségével egészíthetők ki.
Cím a füzetbe: Milyen mozgást végeznek a kőzetlemezek?
Vázlat: rövidítések: óc. = óceáni; szf. = szárazföldi; pl. = példa
Kedves Mindenki!
A mai rajzóra alkalmával egy szakácskönyvet szerettem volna Veletek elkészíteni.
Szeretném, ha otthon egy fiktív vagy létező étel elkészítésének fázisait
piktogramok segítségével ábrázolnátok!
Mi az a piktogram?
1, felirat helyett alkalmazott eligazító ábra
2, a képírásban használt jelek neve, melyek egész fogalmat jelölnekKedves Hetedikes!
Folytatjuk a hatodikos anyag ismétlését. Mai témánk: Folyóink és tavaink
Olvasd át a könyv szövegét és tanulmányozd a képeket (19.-20.o.). Remélem, mindenre emlékszel. 😃
Nézd meg a következő érdekes digitális leckéket is:
Oldd meg a következő feladatot: mf.: 8.o. 13.f.
Marianne néni
Kedves Diákom!
Ma a számítógépes vírusokról lesz szó.
Nézd meg az alábbi rövid videót - ha kell, többször is -, majd a füzetedben válaszolj a kérdésekre!
Dear Students,
A folyamatos jelen időről tanultunk eddig, amivel az éppen folyamatban lévő eseményeket írhatjuk le, vagy egy képen történő dolgokról beszélhetünk. Pl.: I am typing at the moment. (= Én épp gépelek ebben a pillanatban.), You are reading now. (= Ti most épp olvastok.)
1) Practice: What is Garfield doing?
Gyakorolj! Mit csinál Garfield? Válaszd ki a mondatba illő kifejezéseket a képek alapján.
2) Questions:
Múlt órán láttátok, hogy néznek ki a kérdések a folyamatos jelen időben. Pl.: What are you doing? (Mit csinálsz?) Are you looking for something? (Keresel valamit?)
Most nézzük meg egy kicsit részletesebben, mit kell tudni a kérdésekről:
Questions (Kérdések)
- Az angol nyelvben is kétféle kérdést tudunk feltenni - az egyik típus az eldöntendő kérdés (amire igen, illetve nem a válasz), a másik típus a kiegészítendő kérdés (erre egész mondatokkal válaszolhatunk).
Is she reading a magazine? Ő egy magazint olvas?
Yes, she is. No, she isn't.
- A kiegészítendő kérdések elején kérdőszavak (who, what, where, why, stb..) szerepelnek, amelyek elsősorban w és h mássalhangzókkal kezdődnek (ezért WH Questions a nevük). A szórend hasonló az eldöntendő kérdésekéhez, csak még az elejére kerül egy kérdőszó.
Dear Students,
Közérdekű információ: akik eddig az emelt angol csoportban voltak, azoknak kedd 5. órában továbbra is emelt angol órájuk lesz Éva nénivel.
A mai órán adok nektek egy plusz feladatot: írjátok be a munkafüzet hátuljában lévő táblázathoz a 75 rendhagyó ige magyar jelentését.
Használhatsz google fordítót vagy online szótárt, csak arra figyelj, hogy biztos olyan fordítást írj be, ami valamilyen cselekvést fejez ki.Az online órán Széchenyi munkásságáról beszéltünk. (tk. 149-151. oldal)
Ajánlottam nektek egy filmet, belinkelem ide is: A Hídember
Házi feladatként azt kaptad, hogy válassz ki Széchenyi munkássága, gyakorlati alkotásai közül egyet vagy többet, és mutasd be valamilyen formában! Készíthetsz: plakátot, makettet, PPT-t, videót, korabeli újságcikket, stb.
Az elkészített munkádat hétfőn hozd magaddal!
SPOILER:
Hétfőn, amikor végre ismét együtt leszünk itt az iskolában, kiselőadásokat hallgatunk majd meg, és megismerkedünk Kossuth Lajos munkásságával is, hogy össze tudjuk hasonlítani, miben egyezett, és miben különbözött kettejük véleménye. Nagyon izgi lesz! :)
Sziasztok Srácok!
Ő itt Szókratész.
Az ókori Görögországban élt, nagy tanító, bölcs ember volt.
Figyelte maga körül az embereket, szeretett velük beszélgetni és így tanította tanítványait is.
Olvasd el az alábbi történetet, melynek címe "A hármas szűrő".
Drága hetedikesem!
A korábbi években már hallhattál a népdalgyűjtésről. Tudtad, hogy hazánkban használtak először hangfelvevőt a népdalgyűjtéshez?
Nézd, ezzel a szerkezettel rögzítették a hangokat:
Sziasztok!
...a Relaxációt is meg kell tanulni,
így ma a tegnapi feladat ismétlése következik...
...hangolódjatok rá a feladatra,
amit itt találtok:
...a komment ma is kell a bejegyzés alá ;-)
Oszthatósági szabályok
10 = 2 ×5
A számok utolsó számjegyét vizsgáljuk.
10-zel azok a számok oszthatók, amelyeknek az utolsó számjegye 0.
2-vel
azok a számok oszthatók, amelyeknek az utolsó számjegye 0, 2, 4, 6, 8.
5-tel
azok a számok oszthatók, amelyeknek az utolsó számjegye 0, 5.
100 = 4 × 25
A számok utolsó két számjegyét vizsgáljuk.
100-zal
azok a számok oszthatók, amelyeknek az utolsó két számjegye 00.
4-gyel
azok a számok oszthatók, amelyeknek az utolsó két számjegyéből alkotott
kétjegyű szám osztható 4-gyel.
25-tel
azok a számok oszthatók, amelyeknek az utolsó két számjegye 00, 25, 50, 75.
1000 = 8 × 125
A számok utolsó három számjegyét vizsgáljuk.
1000-rel
azok a számok oszthatók, amelyeknek az utolsó három számjegye 000.
8-cal
azok a számok oszthatók, amelyeknek az utolsó három számjegyéből alkotott szám
osztható 8-cal.
125-tel
azok a számok oszthatók, amelyeknek az utolsó három számjegyéből alkotott szám
osztható 125-tel.
Gyakorlás
Karikázd be kékkel a 2-vel osztható számokat, pirossal a 4-gyel osztható számokat, zölddel a 8-cal osztható számokat, és feketével a 25-tel osztható számokat!
22; 75; 88;
92; 102; 111;
325; 404; 500; 800; 2222;
6700; 7792; 12350;
100250