2020. május 22., péntek

Angol - Dóri néni csoportja 2020. május 22.

Good morning!

A szerdai szorgalmi feladatot csak Molli és Tami küldte el, nekik beírtam az 5-öst.
Ma folytatjuk az első lecke összefoglalását. Ne felejtsétek, jövőhét szerdán témazáró!!

Topic: revision (months, dates, present simple)


1) Months

Do you remember the names of the months? Open your Workbook at page 12 and do exercise 1.
Emlékszel a hónapokra angolul? Csináld meg a munkafüzet 12. oldalán az 1. feladatot, írd le sorrendben a hónapokat angolul!


GAME: Melyik hónap illik a mondatba? Válaszd ki!


 

NEW GAME: új fajta játék a wordwall-on, vezesd el a robotot abba a szobába, ahol az angol szó magyar jelentését találod! JÁTÉK ITT

2) Dates

What's the date today? It's the twenty-second of May. 

Emlékeztek? A dátumokat angolul így írjuk: 22 May (nap, hónap) és így mondjuk ki: ’the twenty-second of May.’

Workbook p. 12, exercise 2 (Mf.: 12./2.)
Write the dates how we say them. Írd le a dátumokat, úgy, ahogy mondjuk.



3) Present Simple - listening

Let's do a listening task! Workbook p. 12, exercise 3 (Mf.: 12./3.)
Hallgatási feladat: hallgasd meg a szöveget ITT és közben döntsd el, hogy melyik állítások igazak (✓) és melyek hamisak (✗).

Listening task part 2: Egészítsd ki a kérdéseket Lukeról és a barátairól a do vagy a does (e.sz./3.sz.-ben) segédigékkel! Végül hallgasd meg újra a szöveget és válaszolj a kérdésekre!


Küldd el a munkafüzeti feladataidról a képet ITT vagy e-mailben a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre! Ha elakadsz vagy kérdésed van, írj!!

See you next week!

Történelem - 05.22.

Kedves Osztálykám!

Mivel még nem kaptam meg egyetlen elkészített munkát sem, úgy sejtem, gőzerővel dolgoztok a videókon/képregényeken. ☺️

1. Így aztán ma nem kapsz új feladatot, az a dolgod, hogy haladj a videó-, vagy képregény-gyártással.
ÉS: írd meg ma 16.00-ig e-mailben (digitaliskata@gmail.com), hogy mit csináltál ma ezen a feladaton, mennyit haladtál vele.

Itt a "minta" videó:



2. És a részletek ismét:
- Önállóan, vagy párokban (természetesen online) dolgozva készítsetek egy ilyen videót VAGY egy képregényt az alábbi témák egyikéről!

  • A mohácsi csata (tk. 30-32. o)
  • - Amerika felfedezése (38-40. o.)
  • - A reformáció (49-51. o.)
  • - Angol polgárháború (tk. 55-57. o.)
  • - XIV. Lajos, a Napkirály (tk. 60-62. o.)
  • - Az észak-amerikai függetlenségi háború (tk. 71-73. o.)
  • - A Rákóczi-szabadságharc (tk. 103-105. o.)
  • - A nagy francia forradalom (tk. 124-126. o.)

 A videókészítéshez használjátok azt az appot, amit Ákos bácsival használtatok. (Stop Motion Studio)

- Ha képregényt készítetek, ajánlom a StoryVisualizer programot, ami letölthető iOS-re, Androidra és asztali gépre is.
A képregény (min.) 5 oldalas legyen.

Határidő: május 27. 8.00
Az elkészített munkátokat IDE kell feltölteni.

Ha kérdésed van, szólj!

Kata n.

Angol-Anikó néni

Dear Students!

 

 Szomorú vagyok, mert a fordítási feladatot csak Ágitól, Brendon C, Bence és Laura küldte. A többiekkel mi van. Ez jegyre megy!!!!!!!!!!!!!


Today is Friday, it's a happy day, tomorrow will be weekend.

Your task:

Let's watch a video: Extra English 4.  Video ITT


After watching you are writing 10 sentences from the story in English and Hungarian.

Have a nice holiday.

Good Bye.

                      Anikó néni

Matematika Balázs bácsival - 2020.05.22.

Kedves Diákom!

A tengelyes tükrözés szerkesztése után visszatérünk az alakzatok szimmetriájának vizsgálatához. Emlékszel még, mikor nevezünk tengelyesen szimmetrikusnak egy síkbeli alakzatot?

Egy síkbeli alakzat tengelyesen szimmetrikus, ha az alakzat síkjában van olyan egyenes, amelyre ha tükrözzük, az alakzat képe önmaga.

A mai feladatod megállapítani bizonyos alakzatokról, hogy van-e szimmetriatengelyük, illetve, ha van, mennyi van? Ehhez segítségül szolgál az alábbi videó.



Most rajtad a sor, tedd próbára a tudásodat az alábbi két feladattal!









Jó munkát és kellemes hétvégét kívánok!

2020. május 22. Német

Kedves hatodikos!
Ma 14 órától várlak Teams-en!
Ne felejtsd el a keddi munkádat elküldeni hétfőig (május 25.), kis jegyet fogsz kapni rá!
Ma  a munkafüzet 33. oldalán található 4. feladatot oldjuk meg.

Két csoportba gyűjts múlt idejű igéket!
Bal oldalra írd az összes olyan igét (amit már ismersz), amit sein-nal mondunk múlt időben!
Emlékeztető: "valamit", mozgást fejez ki, és a bleiben ige

Jobb oldalra írd a haben-es múlt idejű igéket!
Emlékeztető: "valamit"

A képet az e-mailemre várom!

Viel Spaß!

Angol - Éva néni

Dear Students!

Ma még el lehet küldeni az előző bejegyzésben írt fordításokat.

Angolról magyarra fordítottatok, hogy jó alaposan rágjátok meg ezeket az egyszerű múltban lévő mondatokat. Nézzétek meg minden alkotóelemüket, nézzetek meg minden egyes szót.

Ma megfordítjuk és magyarról angolra fogtok fordítani, hogy lássátok, hogyan tudjátok használni azt, amit megtanultatok idáig.

Fordítsd le legjobb tudásod szerint és küldd el jövő hét kedd reggel 9 óráig az alábbi mondatokat!

1. Az iskolában felejtettem a telefonom.
2. Valaki ellopta a táskámat.
3. A kulcsaim is a táskámban voltak.
4. Elvesztetted a repülőjegyedet.
5. Péter szomorúnak érezte magát kedden.
6. Lekéstük a buszt ma reggel.
7. Ők az uszodában voltak tegnap délután.

Matematika Betti nénivel 2020.05.22.


 Kedves Hatodikosok !

1. Először nézzük meg a dolgozat megoldásait :Ha hibát találsz javítsd ki !

 1.Feladat
 Fanni matek dolgozata  45 pontos lett az elérhető 60 pontból. Hány százalékos
 lett Fanni dolgozata ?
Adatok:
a=60 pont
e=45 pont
p=?  
p=e:(a:100)=45:(60:100)=75% 
 Válasz :Fanni matek dolgozata 75 %-os lett.
2.Feladat 
 A szavannán az éhes zsiráf lelegelte egy fa összes levelét a fa magasságának 65 %-áig .
Milyen magas a fa ,ha a zsiráf a kinyújtott nyakával 377 cm magasságig ér fel ? 
Adatok:
p=65%
e=377 cm
a=?
a=(e: p) x100=(337:65) x 100 =580 cm
Válasz :A fa magassága 580 m magas.

3.Feladat
Egy iskola tanulóinak  45 %-a fiú. Hány lánytanulója van az iskolának,ha az iskolába
 összesen 
880 gyerek jár ?
Adatok 
a=880 fő
fiútanuló 45 %,lánytanoló 55%
e=?
 e=(a:100) x p =(880 :100)x55 =484 fő
Válasz 484 lány jár az iskolába .  

4.Feladat 
Egy 72 000 forintos hűtő árát felemelték 20 %-kal, de mivel így nem tudták eladni,
15 %-kal leszállították az árát.Mennyibe került így végül a hűtő ?
a=72 000 Ft
felemelték 20% -kal 100%+20%=120%
p=120 %
e=?
e=(a:100) x p =(72 000 :100) x 120=86 400 Ft
Csökkentették 15%-kal
a=86 400
p=100%-15%=85%
e=(a:100) x p =(86 400 :100) x 85=73 440Ft



2.A háromszög tengelyes tükrözése

Ma is  a háromszög tengelyes tükrözésével fogunk foglalkozni


Nézd meg ezt a videót ! Állítsd meg többször is  Végezd el a szerkesztéseket ! Fényképezd le és küldd el a gyurisbeata8@gmail.hu.e-mail címre,ma este 18 óráig !

Háromszög tengelyes tükrözése

 Jó munkát kívánok !







Etika-Heni nénivel 2020.05.22.

Kedves Hatodikos!

A mai óránk témája: Enyém, tiéd, miénk
Ráhangolódásként küldöm a verset.





















Tudtad?
Az ember tulajdonában lévő élő és élettelen dolgokért egyaránt felelősséggel tartozik.
Megkülönböztetünk magántulajdont és köztulajdont.

Válogasd szét a szavakat aszerint, hogy magán- vagy köztulajdont jelölnek! /Lehet, hogy van olyan szó, amit mindkét helyre be tudsz írni!/
erdő;állami tulajdonban lévő területek; magánház;pénz;értékpapírokiskolák; épületek, amelyekben
állami feladatot látmak el pl.:bíróságok; közutak; magánlakáshidakszemélyautólégtér; folyóvízüdülőtelek;repülő.

1. Magántulajdon:________________



2.Köztulajdon: ____________________

Válaszolj a kérdésekre!
3. Mit tekinthetünk saját tulajdonnak?________________________
4.  Hogyan vigyázhatunk a magántulajdonra?_____________________________

Fényképezd le a válaszaidat és küldd el IDE !

Kíváncsian várom válaszaidat:  Heni néni

Testnevelés - guggolás varriációk

Sziasztok!

A bemelegítés: 

terpesz zár szökdelés, tapssal a fej fölött!

kb.: 2 perc


Menjen fel a pulzusod! :-)

Az alábbi video első percében a 30. szintig
 - LV30 - 
végezd el a feladatokat, de csak addig!!!

Ezt ismételd meg 5 körön át...a feladatokból annyit csinálj, mint a videot készítő, azaz kb 4db/feladat.

A mai feladathoz, "Katt" ide:


Szorgalmi:

...aki kíváncsi a további szintekre,
 próbálja meg azokat a gyakorlatokat is
 és
 írja be a naplójába,
 hogy meddig jutott szintben
 -LV- (ez az angol LEVEL rövidítése)

Matematika 6/1 Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

A mai órán dolgozatírás következik a százalékszámításos feladatokból.
A feladatok „vegyesek”, először mindig azt döntsd el, hogy melyik az alap, melyik a százalékérték, melyik a százalékláb, és mit kell kiszámolni. 

Öt feladatot kell részletesen megoldanod és visszaküldened a hajdu.imre@vargatamas.hu e-mail címre.
Mindenkinek kötelező beadni, tollal dolgozz, szépen írj, jól olvasható legyen a fénykép!/

Feladatok

   1.A mai napon lenyírtam a füvet a kertem 40 %-ában, összesen 200 m2-t. Mekkora a kert?

   2. Egy dolgozó havi bruttó jövedelme 200000 Ft volt, amit a koronavírus járvány miatt áprilisban 20 %-kal csökkentettek. Mennyi lett a fizetése?

   3. Egy 800 Ft-os tusfürdő árából elengedtek 240 Ft-ot.
Hány százalékos volt az árcsökkentés?

   4. Egy kiránduláson az első napra tervezett utamnál 50 %-kal többet tettem meg. Az első napi teljesítményem 30 km lett. Hány kilométert terveztem az első napra?

   5. Egy elektromos roller eredeti ára 80000 Ft volt. Először felemelték az árát 25 %-kal, de így nem kelt el, ezért ezt a megemelt árat csökkentették 20 %-kal.
Mennyibe lett a roller végső ára?


2020. május 21., csütörtök

Testnevelés - MDSZ - Kérdőív - ÖNKÉNTES VÁLASZADÁS!!!

Sziasztok Gyerekek!

Szüleitekkel, nézzétek meg az alábbi oldalt!

Kedves Szülő!

MDSZ
- Magyar Diáksport Szövetség-
 az alábbi kérdőívet tette közzé:

A kérdőívről ide kattintva kapnak további információt:


amit itt is közzéteszek:

NEMZETKÖZI FELMÉRÉST INDÍT AZ MDSZ

Hogyan változott a gyermekek fizikai aktivitása a járvány és a korlátozó intézkedések hatására? Többet mozog az a gyermek, akinek van kertje vagy kutyája? Számít a napirend a mozgás és a sport tekintetében akkor, amikor az iskola zárva tart? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ az a nemzetközi felmérés, ami május 15 és 31. között zajlik kilenc európai országban.
A koronavírus járvány, illetve a kapcsolódó iskola- és munkahely bezárások minden család életét megváltoztatták. Hogyan illeszkedik ebbe az új napirendbe a testmozgás és a sport? Vajon többet vagy kevesebbet mozognak a gyermekek, mint előtte? A Magyar Diáksport Szövetség által vezetett felmérés segít abban, hogy pontosabb képünk legyen a családok és a gyermekek átalakult szokásairól.
A felmérésben bárki szabadon részt vehet, akinek iskoláskorú gyermeke van. Az online kérdőív, melynek kitöltése kb. 15 percet vesz igénybe, elérhető a ezen a linken. A kitöltés anonim módon történik.
A felmérés tapasztalatai fontos segítséget jelentenek a sport és a testnevelés területén dolgozó szakemberek, valamint a kutatók és a szülők számára a következő időszakra vonatkozó tervek elkészítéséhez.


A kérdőívet itt is elérik:



Köszönettel:
Kovács Imre - Testnevelő

Irodalom 05.21.

Egyre közelebb kerülünk a Pete Pite és az én türelmem végéhez is.
A legutóbbi három feladatot is alig több, mint az osztály fele küldte el. Ma délután 16.00-ig kaptok haladékot, hogy pótoljátok!

Ma a következő, 8. fejezethez érkeztünk.

1. Olvasd el a Pete betegágyban, Pite iskolában (online dokumentum 67-73. o.)
Tényleg olvasd el, úgyis rájövök, ha csak mismásolsz.

2. Válaszold meg a következő kérdéseket! Először csak gondold végig a válaszokat, ha megvannak, akkor IDE írd meg őket!


  • Hogyan változott meg Ádám és Kata kapcsolata?
  • Mit tudunk meg Ádámról és Katáról ebben a fejezetben?
  • Mit gondolsz Pite viselkedéséről ebben a fejezetben? Felnőtt a feladathoz, hogy felnőtt legyen? Válaszodat indokold!
  • Mit jelent az, hogy balek?

Kata n.



Kézműves szakkör V.21.

Hölgyeim!
Ma is olyan ötleteket hoztam, amit otthon fellelhető maradékokból el lehet készíteni. Tökéletes újrahasznosítása a régi pólóknak, pulóvereknek az , ha tárgyakat készítesz belőlük.
Régi pólóból, polárpulóverből készíthetsz szatyrot, párnát, sőt takarót is. Még csak varrni sem kell hozzá, egy olló segítségével te is meg tudod csinálni.
Nézd meg a képeket!





Show Me Sewing: Tutorial - Putting Together the Fleece Tie Blanket

Természetismeret 05.21.

Kedves Hatodikos!

13:00 - Teams

Cím a füzetbe:                              A vizek és vízpartok növényvilága

Rajzold le az 1.ábrát, amin a vizek és vízpartok növényzete látható.

Nézd meg a videókat:
TÜNDÉRRÓZSA
NÁD
NYÁRFA
FŰZFA
A nádas két jellegzetes növénye. Te összekevered őket?  A NÁD ÉS A GYÉKÉNY - KÉP

Olvasd el figyelmesen a leckét és válaszolj. /Ebből lesz a vázlat a füzetben. 😊/
A szerinted fontos szavakat vagy fogalmakat emeld ki. Áttekinthetően dolgozz, így könnyebb megtanulni is a leírtakat.

  • A hínárnövények jellemzői:
  • Ebben hasonlít és ebben különbözik egymástól a tündérrózsa és a békalencse:
  • A nád testfelépítése:
  • Ezért van fontos szerepük a nádasoknak a vizek életében:
  • Kétlaki a növény, ha...
  • A vízi és vízparti növények három felhasználási lehetősége:

Ide küldd a fotót: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni











Gyógytestnevelés

Szia!
A múlt héten kértem, hogy a gyorsúszás medencés olimpiai versenyszámait gyűjtsétek ki.Íme a megfejtés:
                Férfi gyorsúszó számok az olimpián:
  • 50 méter
  • 100 méter
  • 200 méter
  • 400 méter
  • 1500 méter
  • 4×100 méter gyorsváltó
  • 4×200 méter gyorsváltó
    Női gyorsúszó számok az olimpián
    :
  • 50 méter
  • 100 méter
  • 200 méter
  • 400 méter
  • 800 méter
  • 4×100 méter gyorsváltó
  • 4×200 méter gyorsváltó
Feladatotok, hogy adjátok össze a versenyszámok métereit váltók nélkül, majd fussátok le időre és küldjétek el nekem az elért időeredményt. 
A nők: 1550m-t fussanak, a férfiak: 2250m-t.




Ági néni

6.A Rajz 2020.05.21. Optikai illúzió


Beadási határidő: nincs (az-az nincs feladat)
Ha NEM működik a "Feltöltés" gomb, küld el e-mailben a fotót: purak.akos@vargatamas.hu
Év végén reklamációt nem fogadok el. Csak indokolt esetben.

Kezdünk!
A mai órán szintén hoztam nektek egy érdekességet. Az optikai illúziót kihasználva sok érdekesség elérhető a művészetekben. Erre pár példa. Jó szórakozást!


Videó.

Testnevelés - utánozó mozgások - 2. rész

Sziasztok!

Az alábbi rövid videoban,
 ismeretlenebb vizekre evezünk
 és 
lesz olyan feladat több is,
 amit nem kell megcsinálni :-)

Picit több helyre lesz szűkség, ahol 3 szor - 4 szer egy mozgás minimum kivitelezhető.

Egy kis idegen nyelvi feladattal és matematikával is fűszerezzük, a mai feladatot, mint a múltkor!

A bemelegítés: 

terpesz zár szökdelés, tapssal a fej fölött!

kb.: 2 perc

Menjen fel a pulzusod! :-)

12db mozgásforma van, de NE próbáld ki mindet!

Ha minden igaz, az alábbi időkre kattintva is indul a feladat:

0:03 Crustacean Crawl - 1. feladat 0:20 Lateral Lizard Crawl - 2.
feladat 0:38 Lateral Bear Walk - 3. feladat 0:50 Lateral Bunny Hop - 4. feladat 1:07 Lateral Crab Walk - 5. feladat 1:15 Lateral Handstand Walk - NE! 1:27 Low Side Spin - 6. feladat 1:35 Headstand Spin - NE! 1:45 Cartwheel - NE! 1:53 Side Hopping Monkey - 7. feladat 2:04 Lateral Bridge Walk - NE! 2:34 Lateral Bridge Turn - NE!

A naplódba írd be 1-7-ig sorszámozva őket!

A nevüket, írd le magyarul - ami a videoban angolul van,
 de ott a google, a szótár,
 vagy a társad,
 aki angolt tanul 
stb. 
:-) 

...majd rangsorold őket, egyesével 1-5-ig magadnak,
 "melyiket" mennyire találtad nehéznek!

Az értékelés, most fordított!!!

1 - a legnehezebb
...
5 - a legkönnyebb

- 7 feladat van, így lehetnek azonos értékek-

Katt ide a videohoz:


Példa a megoldáshoz!

A megoldás a naplóba így kezdődik:

1. Crustacean Crawl - Rákfélék feltérképezése - 3
2.                                   ...                                 stb.

Testnevelés - Utolsó határidő

Sziasztok!

Elérkezett a 10. hét, itt a blogon
és
a már meglévő feladatok beadása,
 erről az időszakról:

2020. április 20. - 2020. április 30.
- Ez a 6. és a 7. hét -

Aki már adott be naplót, annak a 6. és a 7. hét kell, illetve, ha van elmaradása kérem pótolja!

---------------------------------------------------------------------------------
Aki még nem küldte el,
 a naplóját eddig!!!

 Nekik, az első héttől kezdve a 7. hétig,
kell elküldeni a naplójukat!!!
-------------------------------------------------------------


Beadási határidő:
2020. május 22. - péntek 14 óráig

-------------------------------------------------------------

 Már -kb. 3 hete- kész kell lennie,
a naplónak!!!

 Így csak lefényképezed
 és
 elküldőd erre a címre:

kovacs.imre@vargatamas.hu

2020. május 20., szerda

Matematika Betti nénivel 2020.05.20.


 Tengelyes tükrözés - matematika

Kedves Hatodikosok ! 

                                                          Tengelyes tükrözés

A mai napon folytatjuk a tengelyes tükrözés gyakorlását !

 
Nézd meg a következő videót ! Tengelyes tükrözés

Közben  állítsd meg a videót,és lépésenként végezd  el a háromszög szerkesztését a füzetedben !

                                 Jó munkát !


                                             Elküldendő feladatod nincs !

nyelvtan Angi néni V.20.

Kedves Hatodikosom,

ma megismerkedünk az utolsó névmással is. Biztos vagyok benne, hogy ez a gondolat kellőképpen felvillanyoz mindenkit.

1. Írd fel címként: A vonatkozó névmás

2. Olvasd el figyelmesen:
A vonatkozó névmás főnévre, melléknévre, számnévre vagy határozószóra vonatkozik. Legtöbbször összetett mondatokban fordul elő.
Vehet fel toldalékokat, pl. akié, amelyek, ahányat, amelyre, stb.
Használhatjuk őket teljes formában (pl. aki, amely, amennyi, ahány, ahogy), és rövidebb alakban is (pl. ki, mely, mennyi, hány, hogy)

A példák alapján észrevehetted, hogy hosszabb alakban, ha leválasztjuk a szókezdő a-t, egy-egy kérdő névmás marad. Erről könnyű lesz megismerni a vonatkozó névmásokat teljes alakban.

3. Másold le vázlatként a kékkel kiemelt részeket!

4. Gyakorolj ezzel a feladattal:



5. Gyűjts még két olyan közmondást, amiben vonatkozó névmás van!

Holnap összefoglalunk, jövő héten tesztet írunk a névmásokból.



Jó munkát!