2020. április 3., péntek

Matematika 6/1 Imre bácsi




Kedves Hatodikosok!

Dolgozat
A dolgozatokat kijavítottam, ügyesen dolgoztatok, nagyon sok ötös lett.
Nem kaptam meg a dolgozatot Vikitől és Zsombitól, arra kérem őket, próbálják meg még a mai napon elküldeni, mert akkor még el tudom fogadni!  A márciusi digitális jegyeket beírom az e-naplóba.

Tananyag
Úgy látom az előző óra anyagát sikerült megérteni, sokan visszaküldték a szorgalmi feladatokat is. Természetesen jár nekik a pecsét! A mai napon folytatjuk az arányos osztással kapcsolatos feladatok megoldását, ehhez is készítettem egy Ppt-t. Töltsd le a gépre, indítsd el, és akkor hanggal együtt könnyen meg fogod érteni a mai feladatokat is.


100. óra
Mivel nagyon sokan és nagyon várták már a 100. órát, a Ppt utolsó diáján nagyon fontos információkat mondok el ezzel kapcsolatban. Figyelmesen hallgasd végig, és kövesd az ott elhangzottakat!





2020. április 2., csütörtök

Kézműves szakkör IV.02.

Kedves lányok!

Örömmel tudatom veletek, hogy a húsvét azért nem marad el. Bár kevesebb vendég lesz, a lakást feldíszíthetjük a húsvét tiszteletére.
Ma képekkel készültem nektek. Próbáljátok némelyiket, ha van kedvetek hozzá!
Papírkoszorú
Nyuszik újságpapírból



     


Králiček na veľkonočné vajíčka.  / Surfingbird vie všetko, čo máte radi

DIY Easy Easter Egg Sock Bunny | www.FabArtDIY.com LIKE Us on Facebook ==> https://www.facebook.com/FabArtDIY
DIY: Flower Energy spring ornament,  Spring garland handicrafts, spring crafts, handicrafts for spring , #Decoration #Diy #flower #Power #Spring #ValentinesDaycraftsforkindergarten
Huch, was hoppelt denn da durch eure Wohnung? Die Girlande mit bunten Osterhasen mit flauschigem Bommelschwänzchen versüßt euch die Feiertage. Für die niedliche Osterdeko benötigt ihr Schnur, Tonkarton, Wolle, eine Gabel und Kleber. Zuerst werden die Osterhasen, mit Schablone oder freihändig, auf den Karton gezeichnet und ausgeschnitten. Wer es bunt mag, greift zu Tonkartons mit Mustern. Als nächstes sind die kleinen Pompon Schwänzchen an der Reihe. Hierfür benötigt ihr eine Gabel (4 Zinken
papírnyuszi pompom farokkal




Jó böngészést kívánok.
Angi néni

Testnevelés - TOLDI - 2.hét / 2.nap - csütörtök

Sziasztok!

TOLDI

Az első hét feladatait itt találjátok:



...és mint az első héten, úgy most is, minden nap kiteszem a 2. hét feladatait egy linkben,
az adott naphoz!

A második hét feladatait itt találjátok:

https://ahatodikamivagyunk.blogspot.com/2020/03/testneveles-toldi-2het-1-nap-kedd.html



2.hét / 2. nap:

CSÜTÖRTÖK:

Mindent felfogadott a bajnok ijedten,
S békével mentek a csónak felé ketten:
Hát egyszer a nagy cseh, nekihúzakodva,
Toldihoz hátulról hozzávág orozva.
Szerencse, hogy Toldi a Duna tükrében
Meglátta s megkapá a kardot kezében.
Leborult a nagy cseh: „Kegyelem! irgalom!”
„Eredj, kérd Istentől: útad megmutatom.”
                       (Toldi: Tizenegyedik ének)

Ismét egy betűzős feladat, mert ezt már ismeritek az előző hétről, és az ismétlés fontos a tanulásban!

Ahhoz, hogy meg tudd csinálni a mai feladatot, meg kell válaszolnod a következő kérdést! 

- Mivel vetett véget Toldi a cseh bajnok életének a Tizenegyedik énekben ? (A megoldást az óra eleji idézetben, és a képen találod.)


- 20 db guggolás 

A - Á perc magas térdemeléssel futás helyben

20 db négyütemű fekvőtámasz (guggol-fekvő-guggol-felugrik) 

- 20 db fekvőtámaszban, karhajlítás és nyújtás

L - 20 db guggolásból felugrás

A feladat közben pihenhetsz kicsit, csak a darabszám meglegyen minden betűnél!

Irodalom - 04.02.

Kedvesek,

ma folytatjuk a projektet.

1. Az alábbi munkát páros munkában kérem.
Mi lenne, ha közel 700 éves álmából felébredne Toldi, és mondjuk beköltözne a szomszéd házba?
Nem járvány idején, hanem egy átlagos, békés hétköznapon. Szegény, biztosan nehezen találná fel magát a 21. században! 

Miket tanácsolnál neki? 
Írj legalább 5, maximum 10 tanácsot, ami segítené a beilleszkedésben, a mindennapokban! Jól gondold át, milyen világból jött és milyen a miénk, ahová érkezett! Pontokba szedve írd! Kezdheted úgy, hogy Ne maradj otthon, mert...
 (Tételezzük fel, hogy egy berendezett házba érkezik. Mire lehet még szüksége? Hova menjen? Munka, orvos, stb.) 

A tanácsokat IDE írjátok meg.
Határidő: 2020. április 9.


2. mf. 60/4. feladat: Tervezz zászlót és címert Toldinak! (Lefotózva várom IDE.)



Jó munkát!
Kata néni

Természetismeret 04.02.

Kedves Hatodikos!


A mai órán réten élő emősökről és madarakról tanulhatsz.

Nézd meg a következő videókat:

MEZEI NYÚL

MEZEI POCOK

FÁCÁN

EGERÉSZÖLYV

PARLAGI SAS

FOGOLY


Készíts vázlatot vagy gondolatábrát a füzetbe az állatokról a következő szempontok figyelembevételével:

ÉLŐHELY
TESTFELÉPÍTÉS
TÁPLÁLKOZÁS + CSŐR VAGY ZÁPFOG
SZAPORODÁS
ÉLETMÓD

Oldd meg a mf. következő feladatait:
73.o.1.,2.f

Várom a füzetről és a mf.-i feladatokról készült fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu



Marianne néni

6.A Rajz 2020.04.02. Rajzi érdekességek


Beadási határidő: nincs
Aki nem töltötte fel az eddigieket siessen vele! (eddig max. 2x45 perced volt rá!)
Ha NEM működik a "Feltöltés" gomb, küld el e-mailben a fotót: purak.akos@vargatamas.hu
Év végén reklamációt nem fogadok el. Csak indokolt esetben.
Aki eddig NEM töltött fel rajzra:

(6A-Laura, Zsombor, Flóra, Panna, Kevin, Bence)


Kezdünk!
A mai órára is egy videót hoztam nektek, ami tartalmaz pár egyszerű s kicsit nehezebb rajzi feladatokat. Szemezgessetek belőle, hátha hasznosnak ítélitek meg!
Van egy olyan is, hogy mit csinálj, ha nincs körződ! Ajánlom figyelmetekbe!!!


Igyekszem titeket nem leterhelni, a többi tantárgy tudom fontosabb. DE ha feladat van, akkor feladat van. Küldeni!

2020. április 1., szerda

Osztályfőnöki - 04.01.

 


Kedveskék,
ezen a héten is az álhírek témakörében hoztam nektek néhány érdekességet.

7+2 tipp arra, hogyan kerüld el a koronavírussal kapcsolatos hamis infókat

Itt megtudhatod, hogyan ellenőrizd, egy kép vagy videó eredeti-e



Gyógytestnevelés

Szia!

Küldök egy kis gerinctornát, kérlek, hogy végezd el.

A videót ITT találod

Ági néni

Nyelvtan - Kata néni 04.01.


Kedves Mindenki!

A tegnap kiadott közmondásgyűjtést 11-kor ellenőrizzük a Teams-en. Juhú!☺️

A mai óra anyaga is a Toldihoz kapcsolódik, ám ezúttal egy újabb névmás van terítéken: a kérdő névmás.

1. Oldd meg a mf, 106/5. feladatot!

2. A füzetedbe írd fel: A kérdő névmás

3. Másold le a Tk. 80. oldalának tetején található táblázatot a füzetedbe!

4. Írj fel 5 kérdést a füzetedbe, amit Toldinak tennél fel! 
A mondatokban szerepelhetnek a KI, MILYEN, HÁNY, MENNYI, MEKKORA, MICSODA, MELYIK, MIFÉLE, kérdő névmások. 
A megoldásokat a Teams-ben (is) várom majd.



 




Történelem - 04.01.

Kedveseim,

mára kellett elkészülni a diasorral.
Arra kérlek, nézd át a teljes diasort! (A zöld háttérrel szedett diákat én tettem bele a kitöltetlenek, vagy a szerintem nehezen érthetők helyett/mellé.)

Ígértem, hogy a továbbiakban ezzel dolgozunk majd, és ez így is lesz.

1. Nézd és olvasd át a teljes elkészült anyagot!

2. Gondold végig: 

  • melyik téma az, amelyik nem egészen érthető
  • melyik téma tetszik a leginkább, és miért
  • milyen kérdést tennél fel a többieknek a saját témád kapcsán
3. A fenti kérdésekre a gondolataidat vezesd fel IDE!

Jó gondolkodást! ☺️
Kata néni

Nyelvtan IV.01.

Kedves Mindenki!

1. A mai napon egy játékos feladattal kezdünk. Regisztráció nélkül használható.


2. A múlt órán a birtokos névmással foglalkoztunk. Megbeszéltük, hogy helyettesítenek valamit. Kérlek, készítsd el a munkafüzet 104. oldalán a 2. feladatot, melyben az ismétlődő szavak helyett kell birtokos névmásokat írni. 

3. A füzetedbe írd fel: Névmások

A mai napon a visszaható  névmással foglalkozunk.

Másold le a füzetedbe!


A VISSZAHATÓ NÉVMÁS

  I. Fogalma
A cselekvés visszairányul arra, aki cselekszik, vagyis visszahat.

 II. Kérdései
KIT?

III. Visszaható névmások:
a)      Alap
magam, magad, maga, magunk, magatok, maguk
b)      Határozóragokkal
magamról, magamhoz, magammal, magamnak

(forrás: http://users.atw.hu/henineni/index.php?oldal=nyt_nevmasok)

Mit is jelent ez? (ezt már nem kell másolni)

Könnyű megjegyezni, mert úgy kezdődik, hogy MAGA. Ezt ragozzuk.

Pl. Nézem e tükörben magam. (A cselekvés rám irányul.)
     Vegyél magadnak egy csokit.
     Luca nem szeret magáról beszélni.
     Vidd magaddal a kézfertőtlenítőt!

Remélem, így már érthető!

4. Gyakorolj egy kicsit!

 

2. feladat megoldása: 

Ezek a füzetek nem az enyéim, hanem a tieid.
Vajon ez a szatyor az enyém vagy a tied?
Ne azokat a fényképeket add ide, mert azok nem az enyéim, hanem az övéi.
Azok az újságok a mieink, és nem a tieitek.

Matematika Betti nénivel 2020.04.01.

Kedves Diákjaim!


Eljött a várva várt Dolgozatírás ideje !  

Az elmúlt két hétben csak az arányossági feladatokkal foglalkoztunk .Biztosan ügyesen meg fogjátok oldani a feladatokat! Ha anya vagy apa segít, vagy ha véletlenül kinyílik a füzeted dolgozatírás közben, nem fogok odanézni.😉

Mindig írd le egyenes vagy fordított arányosságról van -e szó?  Vigyázz lehet beugratós feladat is !

Mindegyikhez írd fel az adatot ,számítást és  szöveges választ is ! Figyelj a külalakra,jól olvasható legyen! Mindenkinek el kell készítenie !


1.)   23 dkg felvágott ára 276 Ft .Mennyibe kerül 125 dkg felvágott ?

2.)  4 ember 12 nap alatt tud elvégezni egy munkát .6 ember ugyanekkora munkatempóval hány nap  alatt végezné el a munkát ?

3.)  Áron 6 éves korában 21 kg .60 éves korában mennyi lesz Áron tömege ?

4.)  A 6.a osztályba 28 tanuló jár. Az osztályfőnök osztálykirándulást szervez, és ehhez buszt szeretne bérelni. Amennyiben minden tanuló részt vesz a kiránduláson, akkor fejenként 4800 Ft-ba kerül a busz.Mennyi lesz az egy tanulóra eső buszköltség, ha végül 42-en mennek kirándulni,mert a 6.b-ből is csatlakoznak hozzájuk ?


Ha ügyesen megoldottad, írd rá a teljes neved ,fényképezd le ,majd csütörtök 20:00 óráig küldd el a gyurisbeata8@gmail.com e-mail címre .

                                                           Jó munkát kívánok !😊


                   

TTGY Betti nénivel 2020.04.01.


Fogkrém, Béka, Fogkefe, Fogat Mosni, Higiéniai


Kedves Diákjaim !                 









 Sajnos sokan elfeledkeztetek a múlt heti feladatról !!! Az egészséges táplálkozásról kellett volna 8-10 összefüggő mondatot írni és elküldeni a gyuris.beata@vargatamas.hu e-mail címre .
Ez mindenkinek kötelező!!!

Aki elkészítette, már megkapta az érdemjegyét !(Zoli 5, Gergő 4,N.Attila 4,Bogi 4, Iringó 5,Szabrina 4,Réka 5 ) Nyomatékosan kérem írjatok rá nevet ! Nem vagyok COLUMBO !!!😂😂😂 Akik nem küldték még eddig ,azoknak ma éjfél a határidő !!!

                                                                    

A mai órán a helyes fogápolásról lesz szó !

Nézd meg figyelmesen,akár többször is a következő VIDEÓT



Válaszolj a következő kérdésekre ,írd rá a TELJES NEVED, majd küld el IDE

 Határidő ápr.2.(csütörtök)éjfél.

1. Hogyan alakul ki a fogszuvasodás ?

2. Hogyan kezeli a fogorvos a fogszuvasodást ?

3.Írd le a fogmosás helyes technikáját !


                                                                Jó munkát kívánok !

Matematika Balázs bácsival - 2020.04.01.

Kedves Diákom!

Ma elsőrendű lineáris differenciálegyenletek megoldásával folytatjuk a tanulmányokat!

- Miről beszél ez?! 😏
- Azt sem tudom, eszik-e vagy isszák! 😔
- Hát ez kikészít! 😡
- Oké, készen állok! 😎


Legutóbb a százalék (%) fogalmával ismerkedtünk meg.
Mit is jelent egy mennyiség 1%-a? A mennyiség 1 század részét.

Pl. ha egy kosárlabda 7800 Ft-ba kerül (ez a teljes ára, azaz 100%),
akkor az 1%-a a 100-ad része, azaz 7800 : 100 = 78 Ft.

A mai napon a százalékszámítás 3 szereplőjével ismerkedünk meg.

Ehhez tekintsd meg az alábbi videót, és próbáld meg beazonosítani a 3 szereplőt: alap, százalékláb, százalékérték!
A kiszámolási módjukat hagyd figyelmen kívül, csak azzal foglalkozz, hogy melyik szereplőt hogyan ismered fel!


Alap (a): a teljes mennyiség, amihez viszonyítunk. Az alap mindig a 100%.
Százalékláb (p): ahány százalékát számoljuk az alapnak.
Százalékérték (é): az a mennyiség, ami az alapnak valahány százaléka.

Pl. 80-nak a 10%-a 8.

"80-nak", hozzá viszonyítunk, ő a 100%, tehát  a 80 az alap.
"10%-a", ahány százalékát számoljuk az a százalékláb, tehát a 10 a százalékláb.
"8" a 8 a 80-nak a 10%-a, az alapnak valahány %-a a százalékérték, tehát a 8 a százalékérték.

A mai feladatod az, hogy megértsd ezeket a fogalmakat és meg tudd állapítani, egy konkrét feladat kapcsán, melyik szereplő az alap (a), melyik a százalékláb (p), és melyik a százalékérték.

Ha nem világos, nézd meg újra a videót.
Figyelem, pénteken kikérdezem! 😉

Deutsche Essgewohnheiten vs. középkori gasztronómia

Kedves hatodikos!

Számos ember fantáziáját mozgatja, hogy vajon mit ettek, hogyan étkezhettek eleink. Általában hatalmas lakomákat, óriási húsos tálakat látunk magunk előtt, és ezt a képet gyakran a korszakban játszódó játékfilmek is alátámasztják. De vajon mennyire pontos ez a kép?

Nézd meg ezzel szemben a mai német étkezési szokásokat!

Lies den Text über die deutschen Essgewohnheiten! Olvasd el a szöveget a német étkezési szokásokról a tankönyv 40. oldal 5. feladatában. 
Keresd ki az ismeretlen szavakat és írd a munkafüzeted szószedetébe!

Válaszolj a kérdésekre!



Viel Spaß!

Emelt angol - Éva néni

Hello everyone!

Tekintsétek át a dolgozatjavítást.


1. feladat.

 Pirossal jelöltem azokat a szavakat, amikből teljesen egyértelműen el tudtad dönteni, hogy melyik csoportba tartozik a mondat.

2. feladat.
Emlékezz az aranyszabályra: elöl a személy, aztán hogy mit csinál, aztán hogy mit, mikor, kivel, stb.
A-Á-T-H 

Akinek magyarítja az autocorrect a válaszait, annak így nézett ki a megoldása:

Bocsi, de nem fogadtam el...

3. feladat.
Kérdő szórend: a személy és a cselekvés helyet cserél, végén kérdőjel.
Ha esetleg figyelmetlenségből nem vetted észre, hogy ez egy kérdés, sajnos nem tudtam rá pontot adni :(

4. feladat
Az összevont alakot is elfogadtam.
Ha viszont kihagytál alkotórészeket, akkor nem kaptál pontot.

5. feladat


Magyarázat:   to have a shower  = zuhanyozni
                        to take the bus    = felszállni a buszra
                        to get dressed     = felöltözni

6. feladat
Mivel "every evening" az időhatározó, ezért ez a mondat egy szokást fejez ki, tehát csak az egyszerű jelen időben lévő ige lehet jó, vagyis a "feeds".

7. feladat

A és B beszélgetnek. A megkérdezi, hogy ki az a lány. B elmondja, hogy az Annie, akivel táncórára szokott járni péntekenként. Mivel kerüli a nyelv a közvetlen szóismétléseket, ezért a második mondatban nem azt fogja mondani megint, hogy Annie, hanem egy névmással helyettesíti, de a névmás nem az alany helyén fog állni, hanem az ige után, így a tárgyesetet keressük, ami a "her", mert lányról van szó.
Összesen 3 dolgozatban szerepelt ez a megoldás.

8. feladat
Mit kell tennie Johnnak, ha nem tud elég jól gitározni? Hát gyakorolnia kell még...

9. feladat
Az unokatestvéreim Ausztráliában élnek. Mi nem látjuk ŐKET túl gyakran.
Ismét egy tárgyesetben lévő személyes névmást kerestünk (T/3). 

Az érdemjegyek:

Kende, ma küldök neked még egy feladatot Messengeren. Utána kapsz majd jegyet.

Péntekre akkor a 3-as A lecke első két feladata a lecke, ahogy ma beszéltük a Teamsen.

Bye!

Angol - Dóri néni csoportja 2020. április 1.

Hello everyone!

Do you miss going to school? or do you like to stay at home?
A mai témánk: At home (otthon) 

1) Household jobs (házimunkák)

Do you usually help at home? Szoktál otthon segíteni?



Nyisd ki a tankönyved a 14. oldalon és
nézd meg a képeket az 1a feladatban.

A gyerekek épp különböző házimunkákat végeznek. 
Nézzük meg, hogy mondjuk ezt a 10 mindennapi teendőt angolul. Hallgasd meg a szavakat ITT

2) Words

Vedd elő a szótárfüzeted és másold le ezt a 10 kifejezést! 
A jelentésüket a munkafüzet végében lévő szószedetben nézd meg (82. oldal) és írd le!

(mf. 82. oldal alja)

3) Game

Gyakorold az új kifejezéseket ezzel a játékkal:


A szótárfüzetedről a képet küldd el a következő linken (ITT) vagy e-mailben a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre.

See you later!

Angol-Anikó néni

Dear Students!


Az előző online óránk nagyon jól sikert. Örülök neki, hogy mindenki jelen tudott lenni az órán.


1. feladat

Az előző órán közösen megcsináltuk a mf.6.o/4-es feladatát. Kérlek nyisd ki a mf és annak alapján dolgozz!

A füzetedbe egy üres oldalra írd le a válaszokat és küldd be, mert jegyet kaptok rá!!!!!!!!!!


           Joe's................................................(4/1)
Példa: Joe' s birthday is on the fourth of January.

1. Mary's..............................................................(3/12)
2. Marlin's............................................................(12/5)
3. Diana's..............................................................(24/7)
4. Jack's................................................................(8/8)
5. Dave's...............................................................(2/6)
6. Fred's..............................................................(17/10)
7. Sue's.................................................................(25/3)
8. Tom's................................................................(31/4)
9. Chris's................................................................(10/11)
10. Herry's.............................................................(14/9)

A munkádat töltsd fel IDE

2. feladat

Tk.12.o Mickey, Millie and Mut történetet olvasd el és fordítsd le! Nem kell leírni.

Jó hír, meg is tudjátok nézni videón a történetet ITT












 Best wishes!!