2020. március 27., péntek

EDZÉSNAPLÓ - a felmerült kérdésekre a válaszok

Kedves Diákok!

AZ
  
EDZÉSNAPLÓVAL

KAPCSOLATBAN FELMERÜLT KÉRDÉSEKRE VÁLASZOLNÉK:




Pár sort kell írni minden tesis naphoz (mint ahogy ezt a legelső blog bejegyzésben jeleztem) - ez kivitelezhető szerintem...

- mit csináltál pl: foci vagy a tesi elméleti feladat megoldása is ide tartozik

- mennyi időt mozogtál - lehet több részletben is teljesíteni

- mennyire fáradtál el - 1-5 -ig pontozd - 1 az egyes jegy, ezt ne feledd!



6.A 



...bár tudom/tudjuk, hogy több tantárgy is van és nehezebb otthon önállóan, matekot, magyart, történelmet stb. tanulni, mint tesit! 



Fogjátok úgy fel a testnevelést  is ezekben a napokban, mintha edzésre járnál önként és ki szeretnéd próbálni ezt; az újfajta mozgásformát, feladatrendszert.



Iskola van most is, csak iskolán kívüli munkarenddel, e-oktatásban! 



Az edzésnapló papíralapon teljesen jó, egy füzetbe. Ezért is írtam naplót, mert arról gondoltam, mindenkinek egy magának írt jegyzet ugrik be rögtön.

Amit teszel azt egyébként is magadnak csinálod, az egészségedért, ha most a testnevelésnél maradunk, mint tantárgy.


Ezek a többi tantárgynál is, így vannak. Amit itt megtanulsz, azt ott is tudod hasznosítani. A munkádról meg természetesen nekünk is tudnunk kell, mint ahogy ez eddig is így volt az iskolában. Erre most az EDZÉSNAPLÓ egy visszajelzés, mint ahogy pl.: "kommentben", vagy online tesztben is adhatsz be feladatot míg az e-oktatás tart.



Amitől más mint eddig, az ezek: ilyen helyzet még nem volt! 
...
az önellenőrzés, a lelkiismereted, a felelősségtudatod, a lelkesedésed...de mint írtam/írtuk kérdezzetek bátran, segítünk!

Testnevelés - TOLDI - 1 hét / 4. nap

Sziasztok!


Remélem sikerült az eddigi feladatokat teljesíteni már...

...és a tegnapi napot is nézzétek meg még egyszer, mert:


a mai: a 4. nap ebben a témakörben, ez a heti 5. óránk és a hét utolsó feladata!


A feladatokat egyben itt találjátok meg:




Jó munkát kívánok!

Matematika Betti nénivel 2020.03.27.

Kedves Hatodikosok ! 

Képtalálatok a következőre: képek hétvége
Jó hír ,hogy mindjárt itt a hétvége !!!
  
De ma még ismételjünk egy kicsit !

Szeretnék először is mindenkit megdicsérni a szorgalmáért ,becsületesen dolgoztatok és visszaküldtétek a kért feladatokat !  

I. Ellenőrizzük a házi feladatot ! Ha nem jó a megoldásod javítsd ! Ha hibátlanul megoldottad ,akkor írd be  a megjegyzés rovatba névvel együtt !

1. Feladat  Egy motorcsónak 2 óra alatt a folyón lefelé haladva 28,4 km -t tesz meg . Hány km-t tesz meg 5 óra alatt ? (egyenes arányosság )

 2 óra alatt     28,4  km 
 1  óra alatt    14,2  km
 5 óra alatt     71    km

2.Feladat  Egy kertet 4 ember 4 nap alatt ás fel . Hány nap alatt ássa fel ugyanezt a kertet 3 ember ?
(fordított arányosság)

   4 ember           4 nap  
   1 ember           4x4=16 nap
   3 ember           3x4=12 nap
 

II .A mai órán foglaljuk össze amit az arányosságokról tanultunk !

Ezt most nem kell leírnod a füzetedbe !

Két mennyiséget egymással egyenesen arányosnak nevezünk ,ha valahányszorosára 
 változik az egyik mennyiség ,ugyanannyiszorosára  változik a másik mennyiség is .

pl :1 csavar        4 Ft

     2 csavar        8 Ft

Ha két mennyiség között egyenes arányosság van ,akkor az összetartozó értékpárjaik aránya állandó .

 pl:4:1=4
     
    8:2=4

 Két mennyiséget egymással fordítottan arányosnak nevezünk ,ha az egyik mennyiség valahányszorosára, a másik mennyiség ugyanannyiad részére csökken .
 pl: 1 ember   10 nap alatt ássa fel a kertet
      
      2 ember     5 nap alatt 

Ha két mennyiség között fordított arányosság van ,akkor az összetartozó értékpárjaik szorzata állandó .
pl :  1x10=10   

       2x5 =10 

III. Gyakorolj Játékosan  Learning apps-sal


HÉTVÉGÉRE NINCS HÁZI FELADAT ! A JÖVŐ HÉTEN DOLGOZAT VÁRHATÓ AZ ARÁNYOSSÁGOKBÓL . JÓ PIHENÉST KÍVÁNOK !  

Történelem - 03.27.

Drágáim, ne feledjétek, jövő szerdáig még lehet dolgozni a kiadott feladaton (diasor).

Most egy kis segítséget hoztam a munkához.

EZT és EZT a videót nézzétek meg mindannyian! (Nem kell egyszerre mindkettőt, be lehet osztani, 2x25 perc.)

A további videók közül csak azt nézzétek meg, amelyik felkeltette az érdeklődéseteket, vagy a kapott témátokhoz kapcsolódik.

ITT Magyarország visszafoglalásáról láthatsz/hallhatsz információkat.
EZ  a videó a török kiűzése utáni időszakról szól.
EZa videó Mária Teréziával kapcsolatos.
ITT Bethlen Gáborról és az Erdélyi Fejedelemségről találsz egy videót.
ITT pedig Bocskai, Zrínyi, Thököly

Matematika Balázs bácsival - 2020.03.27.

Kedves Diákom!
Képtalálatok a következőre: weekend

Eljött a péntek. Gondolom, eléggé elfáradtál a héten, úgyhogy ma csak egy kis ismétlés és egy apró feladat vár rád.

Az elmúlt két héten az egyenes és a fordított arányosságról tanultunk. Hogy is volt ez?

Két mennyiség egyenesen arányos, ha az egyik valahányszorosára nő, akkor a másik is ugyanannyi szorosára nő.
Az egyenesen arányos mennyiségek HÁNYADOSA állandó.



Két mennyiség fordítottan arányos, ha az egyik valahányszorosára nő, akkor a másik ugyanannyiad részére csökken.
A fordítottan arányos mennyiségek SZORZATA állandó.


Azért, hogy egy kicsit ma is csiszold az elmédet, oldd meg az alábbi online feladatot!



Feladat

Számítsd ki az egyenes és a fordított arányosság segítségével, keresd meg az összetartozó párokat!

Auf dem Markt

Kedves hatodikos!

Az eddigi munkáidhoz a javítókulcsot itt találod!
Akik eddig küldték, azoknak jár a matrica! 😄 




Az a jó a piacban, hogy sokféle ember megfordul ott. Mindenkiről tudni lehet valamit. 
Például: 
A zöldségest tavaly megbírságolta a Nébih, mert kínai fokhagymát adott el őstermelőként. A halas csávó mindig szálkával együtt adja a halat, ami ráadásul feláras... A virágárus néni nem tud pontosan számolni. A pék süti a legfinomabb rozsos cipőt a vidéken. Ha igazán finomat akarsz, ki ne hagyd! Az üzletasszony állandóan játssza a főnököt, ezért nincs már kofa, aki két hónapnál tovább megmarad mellette. A pecsenyesütő időnként lejárt szavatosságú teszkós kolbászt ad el.... háát, meg ilyenek...

Mi most mégis megpróbálunk valamit venni a piacon.
Ordne den Dialog! Rakd sorrendbe a beszélgetés mondatait és másold le a füzetedbe!


Viel Spaß!


Emelt angol - Éva néni

Hi everyone!

Please check your homeworks!

Exercise 1.: Translation from English to Hungarian

1. We are going on a school trip today.
1. Mi ma egy iskolai kirándulásra megyünk (éppen).
2. My mum and dad are watching their favourite programme on TV.
2.Az anyukám és az apukám a kedvenc TV műsorukat nézik (éppen).
3. My sister has got a new hamster. I like it very much.
3. A lánytestvéremnek új hörcsöge van. Én nagyon szeretem (azt).
4. My brother's hair is very long. He must cut it.
4. A fiútestvéremnek a haja nagyon hosszú. Le kell vágnia.
5. The monkeys usually sleep on trees but now they are sleeping on the ground.
5. A majmok általában a fákon alszanak, de most a földön alszanak.

Exercise 2.: translation from Hungarian to English.

1. Az oroszlánok húst esznek.
1. Lions eat meat.
2. Mit csinál most éppen John?
2. What is John doing?
3. A nővérem mindig későn kel.
3. My older sister always gets up late.
4. Általában én szoktam etetni a madarakat, de ma az apukám és az anyukám etetik meg őket.
4. I usually feed the birds but today my mom and dad are feeding them.
5. Neked be kell fejezned a beszélgetést, mert ez egy angol óra.
5. You must finish talking because this is an English lesson.

Végezd el a javítást a füzetedbe! Színessel írd mellé a helyes mondatot, ha valamit nem így írtál. 
Figyelj az írásjelekre és a kis -s betűkre is.
(Ha esetleg nem készítetted el ezt a feladatot mára, akkor először csináld meg, és utána ellenőrizd. Így tanulsz is belőle. Egyébként csak másolás lenne:)

Ismeritek már a pontozási rendszert. Egy jó mondat, egy pont (ha valami apróságot rontottál el, pl. névelőt vagy ilyesmit, de a többi jó, akkor elfogadhatod.). Ha az igealakkal kapcsolatosan nem stimmel valami, de a többi jó, akkor fél pont. Ha csak az igealak jó, de a többi tök értelmetlen, akkor is fél pont. Nem írtál semmit, nulla pont. Számítsd ki, hogy neked hány pontot sikerült elérned.

Megjegyzések:

1. is eat, are feed, stb  : ilyen igealakok NEM LÉTEZNEK!!!  
                                        am/is/are  + inges alak   ->   folyamatos jelen
                                        eat, feed, stb                   - >  egyszerű jelen

2. Ennek megfelelően olyan sincs, hogy I'm usually... 
Vagy am/is/are és utána inges alak, vagy usually és szótári alak (go, eat, do, feed, ...)  
Ez megint a két igeidő keveredése lenne.
Csakúgy mint az I feeding...  Itt is vagy hiányzik az am/is/are vagy le kéne venni az inget, és akkor I feed...(Önmagában álló inges alak nincs!)

3. Ha van egy szokásos cselekvés, ami ma kivételesen máshogy alakul, akkor mindkét igeidő szerepelni fog a mondatban. A mondat eleje, ami a szokásos cselekvés, egyszerű jelen időben lesz (pl: I usually feed the birds...), a mondat második fele, amiben leírjuk a kivételt, ami csak a mostani alkalomra vonatkozik, az pedig folyamatos múltban lesz (Pl: ...but today my mom and dad are feeding them.)

Akik beküldték a leckéjüket: 

 Köszönöm azoknak, akik beküldték a leckét. Aki nem küldte be, attól is várom továbbra is. Ha elmulasztottad a határidőt, attól még ne engedd el a feladatot. Ez fontos a tanulásod szempontjából. Ugyanakkor ezzel tudod bizonyítani, hogy elvégezted az iskolai követelményeket. Semmiképpen ne mulaszd el beküldeni, amiket be kell. Akinek 2-3 beadandó kimarad, annak értesítem az osztályfőnökét, aki felveszi a kapcsolatot a szülőkkel. Így lehetünk csak biztosak benne, hogy jól vagy és, hogy látod a feladatokat. 

Zsófinak és Jankának gratulálok a szép munkához, ti kaptatok egy házi feladat ötöst.



I think you are now ready for a test. 

Please look at these exercises!
This is the webpage of our Student's book. You can find practice exercises here. Please do all of them.


(Kérlek benneteket, hogy nézzétek át a Unit 2-höz tartozó feladatokat a Tankönyv honlapján.
Grammar= Nyelvtan
Vocabulary= Szókincs
Listening= Hallgatás
Pronunciation= Kiejtés
Test= Dolgozat
Games= ez gondolom ismerős...😉)
Az Audio menüponton belül találod a tankönyvi fejezeteknek a hanganyagát, amiket az iskolában is mindig meghallgattunk. Ide most nem kell bemenned, csak ha szeretnéd ezeket is újra meghallgatni.

Mindegyik menübe kattints bele és csináld meg az ott található feladatokat. A menüpontok alatt időnként olyan feladatot találsz, aminek a lejátszásához, elindításához egy Flash Player nevű program szükséges (vagy ennek engedélyezése a böngészőben). Kérlek, ha nem sikerül elindítani, akkor próbáld egy másik eszközön vagy egy másik böngészőben. Esetleg szükséges lehet magának a Flash playernek a letöltése. Mivel máskor is szeretnék innen feladatot adni, érdemes kitapasztalni, hogy nálad hogyan fog működni ez a honlap.

A Test-et hagyd a gyakorlás végére. Ha elsőre 90-100% közötti eredményt értél el, akkor az azt jelenti, hogy fel vagy készülve a jövő heti témazáróra. Ha ennél alacsonyabb százalékot értél el, akkor tanulj még egy kicsit, és addig csináld újra és újra ezt a Testet, amíg a kívánt eredményt el nem éred.

Jövő hét kedden tehát témazáró dolgozat következik. Ismételjetek a hétvégén és bátran keressetek, kérdezzetek, ha valami nem világos. Jövő hét kedden 10 órakor live óra is lesz, aki tud, kérem csatlakozzon be. Ezen ismétlünk egy kicsit együtt, készüljetek kérdésekkel, ha valami nem világos.
A témazáróhoz a live óra után fogjatok majd hozzá. 

A témazáró a Unit 2 teljes anyagát tartalmazza majd.

Jó felkészülést kívánok!

Etika-Heni nénivel 2020.03.27.

Kedves Hatodikosok!

Köszönöm, hogy megosztottátok vele gondolataitokat arról, hogyan telnek napjaitok! Igényes munkákat kaptam tőletek, dicsérlek érte!
Laura, Zsombi, J. Tamara, Bogi és Kevin véleményéről is szívesen olvasnék ezzel kapcsolatban.

A mai óránk témája a különböző életkörülmények. Nézd meg ezt a kisfilmet! KATTINTS IDE!

Feladat
Válassz ki egy képet!

Válaszolj a kérdésekre! Gondolataid próbáld minél hosszabban kifejteni!
1. Melyik korszakból való?
2. Kik laknak benne?
3. Hogyan élnek?
4. Mivel foglalkoznak?
5. Milyen gondolatok foglalkoztatják őket?
6. Elégedettek-e az életükkel? Miért?
7. El tudsz-e képzelni olyan korszakot, amelyben mindenki egyforma anyagi helyzetben van? Mikor
    valósulhatna ez meg?

Válaszaidat küldd el: IDE!

Vigyázzatok magatokra! Jó munkát!
Heni néni

Angol - Dóri néni csoportja 2020. március 27.

Good morning!

How are you today? Do you have a lot of homework? Do you like learning online? I hope you do.

Figyelem! Akik a mai feladatokból mindet (viszonylag jól) megcsinálják, órai munka ötöst kapnak! 😎

Let’s start the lesson!

Köszönöm a képeket az előző órai munkátokról (Molli, Martin, Janó, Lili, Attila, Linett, Kriszti, Kata, Titusz, Tami, Niki és Viki) jár mindegyikőtöknek egy plusz pont!
A tankönyvi feladat nem lett mindenkinek hibátlan, ezért most nézzétek át!


A Tk.:13.old./3b feladat megoldása: 
2 Do, get;   3 Does, jump;    4 Do, know;    5 Does, see;    6 Does, like

1) Questions

Legutóbb a jelen időről tanultakat ismételtük és azon belül is az eldöntendő kérdéseket (igen-nem kérdések) vizsgáltuk meg. Itt egy emlékeztető feladat, amivel az előző alkalommal tanultakat ismételheted. A ranglistára a saját neved írd, hogy ellenőrizhessem ki csinálta meg.

2) Wh-questions

Nem csak eldöntendő kérdéseket szoktunk feltenni, van amikor több információra vagyunk kíváncsiak, ilyenkor kérdőszavakat is kell használnunk.

A múlt órai füzetbe írt vázlatunkat egészítsd ki a következőkkel:


Let's practice! Gyakorold a kérdőszavak jelentését! A saját neved írd, hogy lássam, megcsináltad.

3) Put the words in the correct order to make questions.

Összekeveredtek a kérdések szavai, tedd sorrendbe! Itt nem kell megadnod a neved.

4) Practice

Gyakorold az eddig tanultakat.
Nyisd ki a munkafüzeted a 8. oldalon és csináld meg a 2. feladatot: a megadott szavakból alkoss kérdéseket!

Ha kérdőszót látsz az ugye a kérdés elejére kerül majd? 😉



A füzetben lévő vázlatot és a megoldott munkafüzeti feladatot kérlek küldd el e-mailben a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre!



Have a great weekend!

Bye!

Angol-Anikó néni

Dear Student!


Kérlek folytassátok a fordítását a Birthdays in Britain szövegnek!

A Birthday is Britain szöveget másold le angolul és fordítsd le magyarra! JEGYRE MEGY!!!
Péntek éjfélig kérem feltölteni IDE 
( https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdh0ibKyu0vCGkg1wScxKfbmsXIf3_bNp3dK9VNH1lhL9G9og/viewform?usp=sf_link)


Gyakorló feladatok ITT

JÁTÉK ITT

Best wishes!



Matematika 6/1 Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

A szerdai szorgalmi feladat megoldásáért jár egy nagy dicséret és természetesen a piros pont is: Jankának, Nórinak, Andinak, Zsófinak és Zsombinak. /remélem nem hagytam ki senkit, ha esetlegesen mégis, akkor reklamációt elfogadok!/

Ma egy tudáspróba következik a fordított arányosságból, amit mindenkinek vissza kell küldenie!
Három feladatot kell megoldanod, természetesen használhatod az előző órákon tanultakat és a mintafeladatokat.

1. Egy gyermekmedencét vízzel szeretnénk feltölteni. Ha egy 12 literes kannával hordjuk a vizet, akkor 20-szor kell fordulnunk. Hányszor kell fordulni, ha 5 literes a kannánk?

2.  János arasza 20 cm-es. Ő 12 arasz hosszúnak mérte a polcot. Éva is lemérte a polcot és neki 15 arasz volt a polc. Milyen hosszú Éva arasza?

3. Hódmezővásárhelyről autóval 90 km/óra átlagsebességgel 2 óra lehet eljutni Budapestre. Mennyi idő lehetne eljutni kerékpárral Budapestre, ha a kerékpáros átlagsebessége 15 km/óra?

A nevedet írd rá a lapra, tollal dolgozz, szépen írj, a fénykép olvasható méretű legyen!

A megoldást töltsd fel    ide     , vagy küldd el ide:  hajdu.imre@vargatamas.hu

Imre bácsi


2020. március 26., csütörtök

Testnevelés - Úszás és TOLDI - 1 hét / 3. nap

Sziasztok!

A technika ördöge miatt, csak most jelentkezem.

3 db rövid videót hoztam mára Nektek:


                 Hátúszás:



                 Mellúszás:


                 Gyorsúszás:






Elsősorban a mozgásra figyelj, amit látsz a felvételeken.

A mozgás lassított, hogy jobban lásd a technikát.



A videon: PETROV IVÁN beszél, aki JAKABOS ZSUZSANNA edzője.

Az említetteken kívül sok érdekesség is van a video-ban, ami lehet később hasznos lehet számodra vagy felkelti az érdeklődésed, így ha kedved van keress rá a net-en, ha további hasonló videokat néznél, akkor az alábbiakat javaslom:


- első sorban magyar nyelvű video-t keress

- testnevelő tanár képzésre szakosodott főiskolák, egyetemek video-it is megtalálod

- egy híres úszó/úszónő legyen az, aki a video-n bemutatja a technikát

- ha találtál valami érdekeset, ami a többieknek is tetszhet, akkor oszd meg a linkjét a bejegyzés alatt a megjegyzésnél - a napi feladat válasza mellett :-)



A napi feladat: 


Melyik úszásnem maradt ki a videokból?! 


Írd meg komment-ben, a blog alatt a megjegyzés -re kattintva a választ!




ui: A Hét témáját se felejtsétek el!

A mai a 3. nap ebben a témakörben.


A feladatokat egyben itt találjátok meg:




Jó munkát kívánok!

Gyógytestnevelés

Kedves ötödikesek!

A mai nap a nádi farkassal való küzdelem lesz a téma.

"Kár volt símogatni; csak vesztére tette;
Mert megzörren a nád hirtelen megette;
Jő az anya-farkas szörnyü ordítással,
Rohan a fiúnak, birkoznak egymással."
(Arany János: Toldi Ötödik ének)


Feladat: Ahhoz, hogy te is le tudd győzni a nádi farkast, végezd el az alábbi feladatot!

 „BETŰZD A FARKAS SZÓT EDZÉS”
        
Jó munkát!
A      20 - guggolásból felugrás
Á      30 – szökdelés páros lábon
B       10 – fekvőtámasz
C       20 – terpesz-zár szökdelés karmunkával
D      20 – csípőemelés hanyatt fekvésben
      1 perc helyben futás
É       1 perc magas térdemeléssel futás
F       20 – nyújtott karemelés hason fekvésben (homlok a talajon)
G      30 – biciklizés ülve, alkar támasszal
H      10 – széles terpeszben guggolás
I-Í     20 – nyújtott láb keresztezés (vízszintes ollózás) ülve, hátul kéztámasszal
J        15 – fekvőtámaszban karhajlítás, nyújtás
K       10 – guggolásból felugrás
L       10 – pók állásban 4 lépés előre, 4 hátra
M     fél perc guggolás, előre nyújtott karral (guggolásban maradsz fél percig)
N      10 – felülés
O-Ó 10 – négyütemű fekvőtámasz (guggol-fekvőt-guggol-felugrik)
Ö-Ő 20 – hasprés (fej végig fenntartva, csak apró, pici mozgás a felhúzott térd felé)
P       30 – boxolás a levegőbe
R       20 – törzshajlítás malomkörzéssel talajérintésig és vissza
S       fél perc fekvőtámaszban kitartás (fekvőtámaszban tartod magad fél percig)
T       30 – páros lábon szökdelés
U-Ú 15 – páros térdhúzás hashoz ülve, kéztámasz hátul
Ü-Ű 15 – fekvőtámaszban karhajlítás, nyújtás
V      20 – guggolás
X       10 – felülés
Y       1 perc helyben futás sarokemeléssel
Z       30 – állásban lábujjhegyre emelkedés

                                                                                   Ági néni 

kézműves szakkör III. 26.

Kedves szakkörösök!
Ha van kedvetek, tartsatok velem mai is egy kis kézműveskedésre!
Szájmaszkot fogunk készíteni varrógép nélkül. Tudom, hogy nagyon ügyesen varrtok már kézzel, így csak követni kell a videó lépéseit.
Bármilyen textilt használhatsz, lehet konyharuha, régi ágynemű darabja is.
A textil maszk nagy előnye, hogy mosható, vasalható.Mint tudjuk, a vírus elpusztul a hőtől.
Akkor kezdjük:

ITT

Jó munkát: Angi néni

Irodalom - Toldi összefoglalás (projekt) 1.


Kedveseim!

A Toldi végére értünk. Az elkövetkezendő két hétben ehhez kapcsolódnak a feladataitok több tantárgyból is. 

Irodalomhoz kapcsolódóan egy újságot fogunk szerkeszteni. Bizonyos írásokhoz párban vagy csoportban kell majd dolgoznotok (természetesen online). 
Szóban (Teamsen keresztül) egyeztetjük, ki mit vállal.

Az alábbi témák választhatók (de egyedi ötlet esetén egyeztethetünk róla):

- Interjú a csehvel (páros munka): Zsombor, Bogi
- Mit kell tudni a lovagi tornáról? (lehet egyénileg, de páros munkában is) Gergő, Iringó
                                        Ehhez használható forrás: ITT  és  ITT vagy  ITT 
- Interjú Toldi Miklóssal (páros munka) Tibike, Zoli
                                       Itt több lehetőség van, attól függően, mikor készül az interjú.
- Az ifjú hős, Toldi Miklós bemutatkozik. Kevin
 - Középkori kovácsműhelyben jártunk ( képzeletbeli riport, páros munka) Panna, J. Tami
                                        Ehhez használható forrás: ITT
  - Egy középkori étterem étlapja (köszöntő szöveg, ajánlatok, stb. - páros munka). Ati, Bence
                                        Ehhez minta lehet egy most működő étterem oldala: ITT
- Olvasói levél Toldi Györgytől a király viselkedéséről (egyéni munka) Flóra
- Egy, a királyt dicsérő olvasói levél (egyéni munka) Szandi
- Olvasói levél Bence nevében (egyéni munka) Dominik
- Beszámoló a „divatrovat”-nak a vitézek megjelenéséről. (egyéni munka) Laura
- Beszámoló a divatrovatnak a középkori női divatról: Réka
- A témával kapcsolatos hirdetések; meghívók lovagi tornára. (páros munka) Niki, T. Tami
- címlap: Szabrina

Szóban egyeztetjük a részleteket és a terjedelmet is.  Ha megállapodtunk a beküldés helyéről, linkelem majd ide.
A határidő: április 6.

Jó munkát!
 Kata néni

Természetismeret 03.26.

Kedves Hatodikos!

Remélem megoldottad a Kahoot tesztet! Ha nem, ma délig még megteheted.

A füzetedbe írd fel középre: RÉTEK, MEZŐK, SZÁNTÓFÖLDEK

Nyisd ki a tankönyvedet a Rétek, mezők, szántóföldek fejezetnél a 79. oldal körül (tudod, más könyvünk van, nekem 81.o.)

Itt olvashatod, hogy                                                      Jegyzeteld le a füzetbe:

- ott alakulnak ki FÜVES PUSZTÁK/SZÁRAZ RÉTEK, ahol a csapadék évi mennyisége nem haladja meg az 500mm-t
- erős a napsugárzás (mivel a napsugarak akadálytalanul jutnak a felszínre)
- szabadon jár a szél
- erős a párolgás
- a talaj könnyen kiszárad
- évente két nyugalmi időszak jellemző: télen (a hideg miatt) és nyáron (a szárazság miatt)

A csapadékosabb területeken, vagy ott, ahol  magas a talaj víztartalma, NEDVES RÉTEK alakulnak ki, itt csak télen van nyugalmi időszak a hideg miatt.

Írd fel az első lecke címét:                         A rétek növényei

A füves puszták jellegzetes növényei a fénykedvelő pázsitfüvek: angolperje, nádperje, árvalányhaj
1.,2.,3. ábra

Felépítésük hasonlít az 5. osztályban tanult búzáéhoz. Emlékszel?
A feladatod, hogy felírd egymás alá a következő szempontokat és melléírd a pázsitfüvek tulajdonságait: GYÖKÉRZET, SZÁR, LEVÉL, VIRÁG 

Két gyógynövényről is tanulhatsz, ezek a mezei zsálya és az orvosi székfű, ismertebb nevén kamilla.

Készíts táblázatot és írd bele a két növény jellemzőit a tankönyv segítségével:
                                                    
                                                           MEZEI ZSÁLYA                              KAMILLA

FÖLD ALATTI SZÁR
FÖLD FELETTI SZÁR
VIRÁG
MEGPORZÁS
FELHASZNÁLÁS 

Jegyezd le a mezőn élő haraszt, a mezei zsurló tulajdonságait is:
- gyöktörzse van
- levelei aprók, pikkelyszerűek
- spórákkal szaporodik
- meddő hajtásait gyógynövényként gyűjtik
- gyomnövény, méreganyagot is tartalmaz, mely a kérődző állatokra veszélyes

Akinek van kedve, le is rajzolhatja a növényeket.😊

Várom a füzetben lévő jegyzetről készült fotókat IDE a mai dátum (03.26. csütörtök) alá!
Látszódjon a neved a képeken!

Marianne néni






 

6.A Technika 2020.03.26. KRESZ


Beadási határidő: nincs
Aki nem töltötte fel az eddigieket siessen vele! (eddig max. 2x45 perced volt rá!)

Év végén reklamációt nem fogadok el. Csak indokolt esetben.


Kezdünk!
A mai alkalommal arra kérlek, hogy nézd meg ezt a videót!
A biciklis közlekedésről szól! Azért küldöm, hogy légy tisztában pár alapvető szabállyal és lehetőleg ne kerülj bajba! Van pár részlet, ami nem feltétlenül szükséges, de nem árt, ha tudod.
Páran feltételezem csak röhögni fognak, hogy „nem érdekel” vagy „ezt má tudom” (esetleg meg se nézi)
Gratulálok.
Hidd el, a te érdekedet szolgálja! (Ja és nincs beadandó, örülj a videónak)


Video.


2020. március 25., szerda

Angol - Dóri néni csoportja 2020. március 25.

Hello everyone!

Eddig 12-en töltöttétek ki a sorszámneves tesztet (Attila, Kriszti, Lili, Linett, Martin, Molli, Niki, Noémi, Szabrina, Tamara, Titusz, Viki), illetve volt egy tanuló, aki nem írta be a nevét, azt sajnos nem tudom elfogadni.
Vannak nagyon szép eredmények és kevésbé jól sikerült dolgozatok is.
Láttátok a teszt végén, hogy milyen jegyet kaptatok? Ha nem láttad, de szeretnéd tudni, akkor írj nekem egy e-mailt a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre és megírom neked.

Akik javítani szeretnének, azoknak péntekig  meghosszabbítom a kitöltés idejét.


Let's start the lesson!

Topic: Yes/No questions

1) Present Simple: Yes/No questions    Egyszerű jelen idő: eldöntendő kérdések

Elolvastad tegnap Mickey, Millie és Mut történetét?
Millie több kérdést is feltett Mickey-nek, ezek a kérdések mind egyszerű jelen időben voltak.

Nézzünk meg két példát: 
Do penguins live in the Antarctic? 

Does rubber come from trees? 


Emlékeztek? Jelen időben kérdéseknél a do vagy does segédigét és az ige szótári alakját használjuk.

Kérlek, másold be a füzetedbe ezt a vázlatot:

2) Practice

Open your coursebook at page 13, and look at exercise 3b.

Az előbb leírtak alapján oldd meg a tankönyv
13. oldalán a 3b feladatot.


Egészítsd ki a kérdéseket a do vagy does segédigével és a zárójelben lévő igék megfelelő alakjával.


A füzetben lévő vázlatot és a megoldott feladatot kérlek küldd el a következő linken (ITT) vagy
e-mailben a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre.

Nagyon köszönöm azoknak, akik a múlt héten elküldték a képeket a munkájukról (Linett, Kriszti, Niki, Viki, Molli, Noncsi, Tami, Szabrina, Martin, Attila, Janó, Titusz).
Remélem a többiek is dolgoznak, csak még nem tudták hogy eljuttatni hozzám a képeket.

See you later!

TTGY Betti nénivel 2020.03.25.

 KEDVES DIÁKOK!

Az egészséges táplálkozás nagyon fontos a szervezetünk megfelelő működéséhez ,valamint ahhoz is ,hogy ellenállóbbak legyünk a különböző megbetegedések ellen .


Mellékelek több kis rövid videót az egészséges táplálkozással kapcsolatban .Nézd meg ezeket !!!

Majd az lesz a feladatod ,hogy írj egy 8 -12  mondatból álló kis fogalmazást az EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁSRÓL . Használhatod az általam küldött videókat .De utánanézhetsz te is az interneten. Határidő 03.29.(vasárnap) 20:00 óra . Osztályozni fogom ,figyelj a külalakra is !
A fogalmazásokat a gyuris.beata@vargatamas.hu  e-mail címre kérem !(Írd rá a neved !!!)

1.Fehérjeforrások

2.Zöldségek,gyümölcsök
 
3.Gabonafélék

 4.Zsírok

 Segítő kérdések

1.Miért fontosak a fehérjék a szervezetünk számára ?
2.Mely termékek tartalmaznak sok fehérjét  ?
3.Hogyan tudod a megfelelő mennyiségű vitamint bevinni a szervezetedbe ?
4.A szénhidrát miért fontos a számunkra ? Mely élelmiszerekben található ?
5.Telített és telítetlen zsírok milyen  hatással vannak az egészségünkre ?



JÓ MUNKÁT KÍVÁNOK !  
            
               😊

Nyelvtan - Kata néni

Kedves Hatodikosom!

Ma de. 11-kor várlak titeket a Teamsben! ☺️

1. ITT találsz egy kis játékot a birtokos névmással.

2. A múlt órán a birtokos névmással foglalkoztunk. Megbeszéltük, hogy helyettesítenek valamit. Kérlek, készítsd el a mf. 104/2. feladatot, melyben az ismétlődő szavak helyett kell birtokos névmásokat írni. 

3. Írd fel a füzetedbe a kék szöveget: 

A visszaható névmás

A cselekvés visszairányul arra, aki cselekszik, vagyis visszahat.

Kérdése: KIT?

a)      Alap: magam, magad, maga, magunk, magatok, maguk
b)      Határozóragokkal: magamról, magamhoz, magammal, magamnak


4. Mit is jelent ez?
Könnyű megjegyezni, mert úgy kezdődik, hogy MAGA. Ezt ragozzuk.

Pl. Nézem a tükörben magam. (- a tükörképem VISSZAnéz rám, mert ez egy VISSZAHATÓ NÉVMÁS ☺️)
     Vegyél magadnak egy csokit.
     Luca nem szeret magáról beszélni.
     Vidd magaddal a kézfertőtlenítőt!

Remélem, így már érthető!

4. Gyakoroljunk egy kicsit!

második gyakorlófeladat

Ebből a (második) gyakorlófeladatból ki kellett írni a névmásokat csoportosítva. Tehát:

Szorgalmi: mf. 109/1. IDE feltöltve