2021. április 7., szerda

Etika

 Sziasztok!

Remélem kellemesen telt a szünetetek!

Ha vissza tudtok emlékezni rá, a szünet előtt az esélyegyenlőségről beszélgettünk.

 

Az esélyegyenlőség azt jelenti, hogy mindenki egyforma esélyekkel rendelkezik a siker eléréséhez például.

Vagy hogy a nők és a férfiak egyenlő béreket érdemelnek ugyanazért a munkáért.

Vagy hogy a felnőtteket, a gyerekeket, az időseket egyformán megilleti egy kedves, tiszteletteljes bánásmód a boltban.

Vagy hogy a szegény családból jövő gyerekek ugyanúgy járhatnak szakkörökre, mint a gazdag családból származó gyerekek.

Te mit gondolsz: vonatkozik-e az egyenlőség a házimunkára is?

Ismered az IKEA áruház láncot, ugye? 

Na akárcsak Sting a Down kórosok munkába állásáért, amiről pár alkalommal ezelőtt meséltem, úgy az Ikea is kiállt az otthoni esélyegyenlőségért, képzeljétek el.

Az Ikea szerte a világon nagyon híres, és most az ismertségét kihasználva egy jó ügy mellé állt. Nézd meg hogyan:

#egyegyenlootthonert




 Az Ikea még egy kártyajátékot is kiadott, ami segíthet az embereknek otthon beszélni a feladatok egyenlő elosztásáról. Ebből mutatok nektek néhányat:



Gondold végig a kártyákon lévő kérdéseket és válaszolj rájuk a saját tapasztalataid alapján! A kék kártyán lévő kérdésnél természetesen a véleményedre vagyok kíváncsi. 😊

Válaszaidat emailben küldd el: csillag.eva@vargatamas.hu





Történelem - április 7.

 Kedves Osztály,

ma az oroszországi forradalommal kezdünk el foglalkozni. A tankönyvben ezt a témát a 85-86. oldalon találod. 

  • A lecke legfontosabb évszámai: 1917. (november 7.), 1918, 1922
  • fogalmai: szovjetek, bolsevik, Ideiglenes Kormány, diktatúra, cárság, forradalom - ellenforradalom
  • személyei: Lenin, II. Miklós (Romanov-dinasztia).
Először is: olvasd el a tankönyvi leckét (85-86. oldal)

Másodszor: nézd meg EZT a videót: 

Harmadszor: a tankönyv és a videó alapján válaszolj a füzetedben a következő kérdésekre:
- Miért akarták megbuktatni a cári rendszert Oroszországban?
- Miért bukott meg az Ideiglenes kormány (is)?
- Mit jelent a szovjet szó?
- Kik a bolsevikok?
- Milyen intézkedésekkel lettek népszerűek a bolsevikok?
- Milyen szín a bolsevikok színe?
- Mi lett II. Miklós cár sorsa?
- Melyik állam jött létre 1922-ben?

A válaszaidról készített fotót ma délután 16.00-ig várom e-mailben (digitaliskata@gmail.com). Annak, akitől nem kapom meg, órai munka 1-est fogok beírni.

SPOILER: ha ismered az Anasztázia című mesét, máris tudsz néhány dolgot erről a témáról. A hétfői online órán mindezeket (is) megbeszéljük majd.


Ha eddig nem ismerted, de szívesen megnéznéd pl. a szünetben, itt megtalálod:


Ha pedig további érdekességek érdekelnének Leninről, ajánlom ezt a videót:

Fizika 04.07.

  Kedves Gyerekek!

A mai óránk anyaga: A felhajtóerő

A következő ppt-t fogjuk megtekinteni közösen, valamint a következő mesét is :)


8:15-től 15:00-ig
Küldök még játékos, szórakoztató oldalakat, ahol a tananyagot gyakorolhatjátok be.
A learningappsnél csak az első két feladatok oldjátok meg, a többit majd az elkövetkező órákon fogjuk megtanulni illetve gyakorolni.

Házi feladat
Gondolkozz és válaszolj 88.o 1-4.
A válaszokat órán beszéljük meg közösen, most nem kell elküldeni!



2021. április 07. - Szerda - Kedvenc feladatod a blogból...

                                                                         Sziasztok!


Az eddigi feladatok közül melyik volt a kedvenced,

 melyik tetszett a legjobban?! 


Írd le a naplódba és indokold!


A mai feladat mozgásos része:


Csináld meg a kedvenc feladatodat!


2021. április 7. Ének

 Hahó hetedikesem!


A tavaszi szünet előtti utolsó órán Pjotr Iljics Csajkovszkijt (Пётр Ильич Чайковский), a másik nagy orosz zeneszerzőt mutatom be, akit kortársai "orosz Beethoven"-nek hívtak. 



Őrizte a klasszikus hagyományokat, de az orosz dalkincset is gyakran megszólaltatta műveiben. 
Csipkerózsika, A hattyúk tava, A diótörő című balettjeiről talán már hallottál.


🎧👀 Hallgass és nézz meg egy-egy részletet A diótörőből ITT , meg ITT , A hattyúk tavából ITT , meg ITT !


A baletten kívül az operáktól a zenekari műveken át a kórusművekig számtalan gyönyörű dallamot komponált.


🎧 Hallgasd meg EZT , EZT és EZT a feldolgozást is!

Viszonthallásra!👂

Matematika Balázs bácsival - 2021.04.07.

Kedves Diákom!



A mai online órán a kerület és a terület fogalmát elevenítjük fel, illetve a speciális négyszögek kerületét és területét határozzuk meg.

Egy kis emlékeztető.

Tarts velem ma is! 😉

Matematika Imre bácsi 7.o.

 




2021. március 30., kedd

Matematika Edit nénivel Paralelogrammák 03.30

 Kedves hetedikesek!

1. Nézzük meg a  trapézokról tanultakat!









2. Keressük meg a paralelogrammákat!









Nézzük meg a tankönyvbe a paralelogrammák tulajdonságait!











Beszélgessünk  a speciális paralelogrammákról!












Ezek a tankönyved 214. és 216. oldalán vannak.

Hf. Nézd meg a videót! (5.órán, gyakorló matekon is megteheted )

Nézd meg a színes, látványos videót! Négyszögek osztályozása, oldalaik párhuzamossága alapján (7.o, 11 perc)

https://www.youtube.com/watch?v=smapd3Q6IT4


Angol Dóri nénivel - 2021.03.30.

Dear Students,

Online lesson on Teams today at 10 o'clock!

Az online órán:

  • megbeszéljük a témazáró dolgozat eredményeit
    Aki még nem írta meg a témazárót mire vár?
  •  az óra második felében húsvéti feladatokat kaptok. A videóból megtudhatjátok, hogy milyen húsvéti szokások vannak Nagy-Britanniában! 

Easter vocabulary

Match the words with their definitions.

Video:

Easter is coming. Are you excited? 🐇
Watch this video about Easter traditions in Britain.

 Click on this link and do the tasks that come up during the video. VIDEO

Happy Easter!
Dóri néni

2021. március 30 - Kedd - Kedvenc sportod, mozgásformád...

                                                    Sziasztok!


Írd le a naplódba, mi a Te kedvenc sportod, mozgásformád?!

Indokold meg, miért ezt szereted!

Ha több is van, akkor írd le mindet.

...ha csalódtál egy sportban esetleg és most nincs kedvenced, akkor erről írj!


Szorgalmi:


Sok játék a szünetben a barátokkal!


Jó szünetet kívánok és jó pihenést!

Emelt angol

 

 Hi!

 

Making a DIY (=Do-it-yourself) craft project is almost like a recipe. 

You can see the necessary things on a list and then the instructions.

Now let's make an EASTER BUNNY ORIGAMI BOOKMARK

(Egy kézműves projekt utasításait követni, majdnem olyan, mint egy recept - amiről eddig tanultunk. Ma egy ilyet hoztam nektek gyakorlásképpen, és persze azért is, mert egy cuki és egyben hasznos dolgot tudsz majd elkészíteni.

Olvasd el az utasításokat, nyugodtan szótárazz, ahol szükséges: az általános megértés a cél.

Az elkészült könyvjelzőkről dobjatok egy képet bármikor a tavaszi szünet alatt jövő hét szerdáig emailben. 😊🐇📖)


What you need:

  • paper cut into a square – pastel colors work great for easter
  • other coloured paper for ears or nose
  • eye stickers if you have any (if not you can always draw them)
  • black marker
  • scissors
  • glue

Instructions:

1. Fold the paper diagonally. Unfold.


 

2.  Fold into a triangle. Grab hold of the top of the triangle (one sheet only) and fold it toward the bottom of the triangle.

3. Fold the left and right corner towards the bottom centre of the triangle. Crease and unfold. Then do it on the other side, too.

4. Again grab the corner, this time folding it towards the top of the triangle. Crease well. Do the same with the other side.


 6. Now tuck both tops inside the pocket. (to tuck: aláhajtani)

 

7. You now have your corner bookmark. If you choose, you can also tuck the “white triangle” inside the pocket.

8.  Now it’s time to turn this DIY corner bookmark into a bunny corner bookmark. Cut ears, teeth and nose and glue them on the corner bookmark. Also add two eye stickers (or just draw your own).


 9. You are ready! Just put it on the corner of your book when you read.

Szavak melyeket érdemes ebből az anyagból elsajátítani:

diagonally

to fold

DIY

corner

bookmark

toward


HAPPY EASTER!

Rajz Réka nénivel: Guriga nyuszi határidő ma!

 Kedves Gyerekek! 


Nagyon várom a mai napon még a guriga nyuszikat! Akik még nem küldték a mai napon megtehetik: Zsombi, Flóra, Kevin, Iringó, Bence, Szabrina 

Jegyet kaptok rá! 
Ide várom: messenger/ kovacs.emese.reka@vargatamas.hu 


Szép szünetet Mindenkinek! 🌷🌸🌹🐇🐰

Réka néni  ✨

Nyelvtan - március 30.

 Kedves Osztály,

legutóbb ismét sikerült néhány tanulónak órai egyest szerezni azzal, hogy nem végeztétek el a kiadott feladatot. Azok viszont, akik megcsinálták, szépen teljesítettek. Számukra szívesen beírom a szép jegyet. Beláthatjátok, most nagyon könnyű (lenne) jó jegyet szerezni.

A mai órán nem találkozunk online, hanem a következő feladatod lesz: 

1. Másold le a következő 10 mondatot a füzetedbe:

  1. Kiskoromban mindig izgultam a húsvét miatt.
  2. Húsvét hétfőn délelőtt csinosan érkeztek meg a locsolók a kölnikkel.
  3. Én nagyon lelkesen, reggel óta ünneplőbe öltözve vártam őket a kapuban.
  4. Pista bácsi leleményesen kétszer is szódásüveggel készült a locsolkodásra.
  5. A hideg reggeli szélben szinte jéggé fagytam a szódaáradattól.
  6. Pista bácsi vidáman szemlélte bosszankodásomat az akció miatt.
  7. Anyukám is nagyon, könnyeit törölgetve nevetett a vizes ruhámat és bosszankodásomat látva.
  8. Ő sem volt egy szemernyit sem jobb Pista bácsinál.
  9. A szódás incidensek miatt nem bíztam Pista bácsiban a harmadik évtől kezdve.
  10. Kutyából nem lesz szalonna.

2. Elemezd őket!

3. Válassz ki hármat és azoknak készítsd el az ágrajzát is!

4. A válaszaid alapján töltsd ki EZT a tesztet!

5. Pihenj a szünet végéig, és készítsd magad lelkiekben arra, hogy a szünet után témazárót írunk a határozókból.

Kata n.

2021.03.30. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Deutschstunde um 10 Uhr! Várlak a Teams-csoportunkban 10:00-kor!

Stefan erzählt. Heute lesen wir weiter. Folytatjuk az olvasást.



Ne feledd! Stefan már visszatért az osztálykirándulásról, tehát a szöveg MÚLT IDŐBEN íródott.
Az online órán megkeressük az erre utaló igéket, karikázással jelöljük őket.

Pár szó, kifejezés:

am nächsten Tag = a következő napon
war = volt
gefällt mir = tetszik nekem
habt ihr gewusst? = tudtátok?
endlich = végre

Schönen Tag! 🌞

Osztályfőnöki - március 30.


 Ne feledd,

...ezért ahelyett, hogy megsértődsz, vagy ítélkezel,


Gondold végig, mi lehet az oka, hogy a másik ember rossz kedvű, és 


Hiszen
Én bízom benned, mert tudom, hogy




Szép szünetet!

Kata n.

Anikó néni-Angol

 

Dear Students!


Today lesson is in Teams at 10 o'clock.

 

Topics:

Megbeszéljük a témazáró eredményeit. Beírjuk a jegyeket.

Az óra második felében a feladat a video megtekintése.


Happy Easter for everybody!!!!!


Irodalom - március 30.

 Kedves Osztály,

ma 8.15-től a Teamsen befejezzük A XIX. század költőit, megbeszéljük azokat a kérdéseket, amikre legutóbb nem maradt idő.

Az óra többi részében pedig felelés lesz a Szeptember végén c. versből, ahogy már jeleztem.


Várlak 8.15-kor, ne késs!

Kata néni

Matematika Balázs bácsival - 2021.03.30.

Kedves Diákom!

A mai online órán folytatjuk a speciális négyszögek kitárgyalását. Tarts velem ma is!

A mai óra után egy kis számonkérés is lesz egy Kahoot! játékkal. Ez a játék most nem időre megy, jól gondold át a válaszaidat!

Figyelj rá, hogy a teljes nevedet írd, és csak egyszer játszd le a játékot!


Ha Kahoot! alkalmazással játszol, a kód a következő:08667701

A játék legkésőbb szerda délutánig érhető el, ne maradj le!


Fontos tudnivalók:

Egy négyszögnek négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van. Lehet konvex vagy konkáv.
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.

Speciális négyszögek:

Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos oldalpárja.

Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két párhuzamos oldalpárja van.

Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala egyenlő.

Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő (90°).

Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

Deltoid: olyan négyszög, melynek két-két szomszédos oldala egyenlő.
              Olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon áthaladó szimmetriatengelye.


Remélem, sikerült megismerned a speciális négyszögeket. Az alábbi játékkal teszteld tudásodat!

Jó munkát kívánok!



Matematika Imre bácsi 7.o.

 

Kedves Hetedikesek!

A mai napon 9 órai kezdéssel online órát tartunk, kérek mindenkit, hogy időben csatlakozzon az órához.

 

Önálló feladat

 

1.    1. Egy paralelogramma oldalai a= 10 cm, b= 50 mm, ma= 0,3 dm.

Mekkora a paralelogramma kerülete és területe?

 

2.    2. Egy rombusz oldala a= 35 mm, magassága m= 3 cm.  

Mekkora a rombusz kerülete és területe?

 

2021. március 29., hétfő

Matematika Edit nénivel Trapézok 03. 29

 Kedves Hetedikesek! 

Vizsgáljunk meg néhány négyszöget részletesebben!

1. Nézzük meg a trapézok tulajdonságait!




















2.  Oldjunk meg trapézokról szóló feladatot!













Hf. Nevezd meg a feladatban lévő trapézokat!

Technika

 

 Kedves Gyerekek!

A mai órán origami hajtogatás lesz. PPT ITT! a szokásos módon töltsd le.

Origami, a papírhajtogatás japán megfelelője, többnyire négyzet alakú papírból kiindulva (de egyéb síkidomokból is) készíthetünk állatokat, tárgyakat díszeket, geometriai formákat, segédeszközök használatával vagy anélkül. A kezdőtől a haladó szintig terjedő nehézségi skálán, nagyon sokféle origami formát lehet találni. A modellek összetettségét az egyszerűtől a szuperkomplex szintig skálázzák. 

Minden országban, ahol ismerték a papírt, elvileg kialakulhatott a papírhajtogatás helyi változata, így Japánon kívül is zajlott az origami fejlesztése. Több könyv jelent meg, ahol e díszítés módját ábrákkal is illusztrálták. Az európai hajtogatás bölcsője Spanyolország, ahol a Pajarita (jelentése=kismadár), egy bizonyos hajtogatott madár ugyanolyan népszerű, mint a daru. A Spanyol Papírhajtogató Szövetség (AEP) a Pajaritát használja logójának. Nagyon kevés japán ismeri ezt a formát, viszont, minden spanyol hallott már róla.

Sok origamival foglalkozó könyv kezdődik azzal, hogy bemutatja a hajtogatás alapjait, amely segítségével később könnyebben lehet felépíteni más modelleket.

A mai feladat a ppt-ben látott 007 ing (11-13. dia) és egy pohár hajtogatása (14-15. dia). 

Elkészítési határidő: 2021. április 11. (vasárnap)

Az elkészült munkadarabokat IDE töltsd fel.

Jó munkát!

Feca bácsi

Kémia Az atomok összefoglalása 03.29

 Kedves Hetedikesek!

Ismételjük át, amit az atomokról, a periódusos rendszerről tudni kell!


1. Feladat Egészítsd ki!

Az atom fő részei az  és az . Az atommagban található a  és a . A atommag körül  ok keringenek, összességük alkotják az elektronburkot.Az elektron töltése , a protoné , a neutronnak  töltése. Az atom elektromosan .

2. feladat

Ellenőrizzük le a Mf. 48. oldalán levő két táblázatot!

A legfontosabbak:
A periódusszám megegyezik az elektronhéjak számával.
A főcsoport száma megegyezik a külső héjon lévő elektronok  számával.

3. feladat Mf. 49 / 5, 6

 4. feladat Mf. 50 / 7, 10

Hf. TANULNI!!!! tk. 77 -78. oldal. Minden része fontos, ha még nem tudod jegyezd meg őket!
       Mf. 50. oldal összes feladata. Beküldési határidő 16 óra, garaiedit62@gmail.com címre.

2021. március 21. - Hétfő - Kézilabda alapok 3.rész

                                                              Sziasztok!


Ma a játékosokról lesz szó és azokról a személyekről, akik nélkül egy mérkőzés nem képzelhető el...

A nézőket külön, most nem említem meg... :-)

Zsűri 

Időmérő- játékidő-felelős

Titkár- jegyzőkönyv-vezető

A kispad 

A cserék (általában hét), gyúró, orvos és az edzők helye.

Kézilabda-csapat 

Egy kézilabdacsapat 14 játékosból áll. A játéktéren egyszerre maximum hét játékos tartózkodhat, a többiek a csereterületen foglalnak helyet. Mindig kell egy kijelölt kapus a pályára, aki eltérő mezt visel a többiektől. A kapus mezőnyjátékosként is szerepeltethető, illetve egy mezőnyjátékos is átveheti a kapus feladatkörét, ha megfelelően elkülönül a ruházata a mezőnyjátékosokétól.

Egy mérkőzésen tetszőleges számú csere hajtható végre úgy, hogy a lecserélt játékos a cserevonalnál hagyja el a pályát. Ha a becserélendő játékos hamarabb lép pályára, minthogy a lecserélt játékos elhagyná azt, akkor az szabálytalan cserének minősül, és kétperces büntetéssel büntetendő. Több más labdajátéktól eltérően a csere alatt a játék nem áll meg, a cserét - hacsak a játék egyéb okból nem áll - folyamatos játék közben kell végrehajtani.

Mezőnyjátékosok 

A csapat mezőnyjátékosainak egységes öltözéket kell viselniük, amelynek megjelenése az ellenféltől világosan el kell különüljön. A játékosok nem viselhetnek olyan tárgyat magukon, amely veszélyezteti a saját, vagy játékostársai testi épségét.

A mezőnyjátékos kézzel, karral, fejjel, törzzsel, combbal és térddel érhet a labdába, a labdát ilyen módszerekkel is csak legfeljebb három másodpercig érintheti. Labdával a kézben maximum 3 lépést lehet megtenni.

Nem szabad a labdát a saját csapat birtokában tartani a támadási akciók felismerhetősége nélkül, illetve kapura lövési kísérlet elmulasztásával. Ez a passzív játék. A játékvezető, miután felismerte ezt a jelenséget, figyelmeztetésképpen felemeli az egyik kezét, és ha ezután sem változik a támadás intenzitása, nincs kapura lövési kísérlet, akkor a labdát birtokló csapat ellen szabaddobást ítél. Főként ez a szabály teszi ezt a sportágat ilyen gyorssá, és látványossá, nem engedélyezve egyik csapatnak sem, hogy feladja a gólszerzésre irányuló törekvését.

A mezőnyjátékos lehet:

  • jobbszélső,
támadáskor: balkezes, szélső játékos, indításoknál gyakran ő dob ziccert, vagy középre tör
védekezéskor: posztján védekezik, zavaró, vagy középső védő
  • jobbátlövő,
támadáskor: balkezes, átlövő játékos, tehát az egyik fő gólszerző, fontos a játékkapcsolata a belső emberekkel
védekezéskor:posztján középső védő
  • irányító,
támadáskor: jobb- vagy balkezes, ő a karmester: a csapat vezére, mozgatója, "figura-bemondója"
védekezéskor: posztján középső védő vagy zavaró
  • balátlövő,
támadáskor: jobbkezes, átlövő játékos, tehát az egyik fő gólszerző, fontos a játékkapcsolata a belső emberekkel
védekezéskor: posztján középső védő
  • balszélső
támadáskor: jobbkezes, szélső játékos, indításoknál gyakran ő dob ziccert,vagy középre tör
védekezéskor: posztján védekezik, zavaró, vagy középső védő
  • beálló
támadáskor: jobb- vagy balkezes, a "húsdarálóból" gyakran befordul és lő, de főleg nyitja és zárja a falat
védekezéskor: posztján középső védő

Kapusok 

A kapus az egyetlen játékos, amely a saját kapujának előterében korlátlanul mozoghat, akár a labdával is, figyelmen kívül hagyva a mezőnyjátékosokra érvényes lépésszabályt is. A kapus a kapuelőtérben védekezés céljából bármely testrészével érintheti a labdát. Azonban eközben nem veszélyeztetheti az ellenfelet. A hatos vonalon kívül viszont nem ütközhet az ellenfél játékosával, mert ezért végleges kiállítás jár.

Játékvezetők 

A kézilabda-mérkőzést két egyenjogú játékvezető vezeti. A mérkőzéseken a játékosok közül csak a csapatkapitányok szólhatnak hozzájuk. A játékvezetők ellenőrzik a mérkőzés előtt a játéktér, a kapuk és a labdák állapotát, ellenőrzik a csapatok felszerelését, a játékosok öltözékét.

A mérkőzés megkezdésekor az egyik játékvezető, mint mezőny-játékvezető a középvonalnál helyezkedik el, ő a támadó csapat támadási iránya felé néz, míg a másik a védekező csapat mögül, az alapvonalnál figyeli az eseményeket. A két játékvezető szerepe a támadások váltakozásával felcserélődik. Jelzésekkel adnak utasításokat.

Irodalom - március 29. hétfő

A mai irodalom órán folytatjuk Petőfi: A XIX. század költői c. versének vizsgálatát.

1. Olvasd el újra a verset (tk. 63-64. oldal) vagy hallgasd meg IDE KATTINTVA 

2. Töltsd ki EZT A FELADATLAPOT

3. Hallgasd meg a következő versünk megzenésített feldolgozását a holnapi órára:


Kata n.


Történelem - március 29.

 Kedves Osztály,

ma 10.00-kor online óra a Teamsen. Ne késs! 
Legyen a kezed ügyében a tankönyv, az atlasz és a füzeted.

A mai órán a magyarok I. világháborús szerepéről és a Párizs környéki békékről fogunk tanulni, illetve arról, miért is igazán fontos ezekkel tisztában lennünk magyarként.

A tankönyvedben a 2x(6x7). oldalt és a 18x5-3. oldalon kezdődő leckét vesszük majd. 

Az atlaszbeli oldal a szokásos (38. o.)

1. Magyarország az I. vh.-ban

2. Magyar városok a határainkon túl

3. Nemzetiségek Magyarországon 1920-ig

4. Tanocka-mátrix

5. Trianon - videó

6. tk. 89/3.4.9.

Matematika Balázs bácsival - 2021.03.29.

Kedves Diákom!

A témánk a négyszögek. Hatféle speciális négyszögről beszélünk. Hogy miért emeljük ki ezeket, és mitől különlegesek? Az alábbi videóból kiderül.



Összesítsük a látottakat!

Egy négyszögnek négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van. Lehet konvex vagy konkáv.
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.

Speciális négyszögek:

Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos oldalpárja.

Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két párhuzamos oldalpárja van.

Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala egyenlő.

Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő (90°).

Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

Deltoid: olyan négyszög, melynek két-két szomszédos oldala egyenlő.
              Olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon áthaladó szimmetriatengelye.

Ez az anyag két órára szól, és természetesen az online órákon alaposan átbeszéljük. 😉

Remélem, sikerült megismerned a speciális négyszögeket. Az alábbi játékkal teszteld tudásodat!

Jó munkát kívánok!



Matematika Imre bácsi 7.o.

 

Kedves Hetedikesek!

A mai órán Tudáspróba következik, négy feladatot kell megoldanod. A mértékegységekre vigyázz!

Készíts rajzot, szépen és olvashatóan dolgozz!

     hajdu.imre@vargatamas.hu

1.Végezd el az átváltásokat!

1.    25 dm =                                mm

2.    52000 cm=                           m

3.    0,8 dm2 =                             cm2

4.    666 mm2 =                           cm2

5.    0,09 km=                             m

 

2. Igaz-Hamis

1.    Minden rombusz paralelogramma

2.    Minden négyzet téglalap

3.    Minden négyszög négyzet

4.    Minden trapéz paralelogramma

5.    Minden téglalap trapéz

 

3. Egy háromszög oldalai a=20 cm, b=9 cm és c=80 mm. Az a oldalhoz tartozó magassága ma=7 cm.

Mekkora a háromszög kerülete és területe?

 

4. Egy téglalap oldalai a= 30 cm és b= 150 mm.

Mekkora a kerülete és a területe?