2021. március 30., kedd

Nyelvtan - március 30.

 Kedves Osztály,

legutóbb ismét sikerült néhány tanulónak órai egyest szerezni azzal, hogy nem végeztétek el a kiadott feladatot. Azok viszont, akik megcsinálták, szépen teljesítettek. Számukra szívesen beírom a szép jegyet. Beláthatjátok, most nagyon könnyű (lenne) jó jegyet szerezni.

A mai órán nem találkozunk online, hanem a következő feladatod lesz: 

1. Másold le a következő 10 mondatot a füzetedbe:

  1. Kiskoromban mindig izgultam a húsvét miatt.
  2. Húsvét hétfőn délelőtt csinosan érkeztek meg a locsolók a kölnikkel.
  3. Én nagyon lelkesen, reggel óta ünneplőbe öltözve vártam őket a kapuban.
  4. Pista bácsi leleményesen kétszer is szódásüveggel készült a locsolkodásra.
  5. A hideg reggeli szélben szinte jéggé fagytam a szódaáradattól.
  6. Pista bácsi vidáman szemlélte bosszankodásomat az akció miatt.
  7. Anyukám is nagyon, könnyeit törölgetve nevetett a vizes ruhámat és bosszankodásomat látva.
  8. Ő sem volt egy szemernyit sem jobb Pista bácsinál.
  9. A szódás incidensek miatt nem bíztam Pista bácsiban a harmadik évtől kezdve.
  10. Kutyából nem lesz szalonna.

2. Elemezd őket!

3. Válassz ki hármat és azoknak készítsd el az ágrajzát is!

4. A válaszaid alapján töltsd ki EZT a tesztet!

5. Pihenj a szünet végéig, és készítsd magad lelkiekben arra, hogy a szünet után témazárót írunk a határozókból.

Kata n.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése