2020. május 27., szerda

Nyelvtan Reni nénivel május 27.

Kedves Mindenki!

Ma online egyeztetés 10 órakor. Örülnék, ha nem késne senki!

Játékos feladatokkal készültem a mai órára. Együtt megcsináljuk!


  1. A keresztnevek betűit ábécés sorrendben adtam meg. Találjátok ki, kik az osztály tanulói! 

 ANÓR,      ÁGIRV,  ÁBGOR,     EERSZT,   AAAKNR,     ERŐZS    

AABEGILLR    ÁLNOTZAIKMNÓ,    ÁLLÓSZ    

2. A GHAC, BADG, GEDF betűkombinációk az ANIS, RITA és AUTÓ szavak kódolt jelei. A kódolás annyit jelent, hogy minden betűt valamilyen másik betű helyettesít.

Állapítsd meg, mi a kódja az UTA és az ANTI szónak!

    3. Az eszperente nyelv neves íróink kedvenc szórakozása volt. Csak egyetlen magánhangzót használtak fel, ez pedig az "e" volt.

    
1   Melyik állatra ismertek?
Hegyekben mekegve legelget.
Meleg helyen telel szenderegve.
Egerekre lesve tejet lefetyelget.
Estelente neked brekeg.
Esze cseles, teste veres.

     Melyik meseszereplőre ismertek?
Szeme fekete. Egyszer – elkergetve – elment egy remek helyre, s egy permetes, kerek eledelt lenyelve megbetegedett.
A) Csipkerózsika B) Hamupipőke C) Hófehérke D) Hüvelyk Panna 
Sepregetett, tett-vett, lencseszemekkel pepecselt. Egyszer egy herceg megszerette s elvette.
A) Csipkerózsika B) Hamupipőke C) Hófehérke D) Hüvelyk Panna 
Egy telhetetlen, kerekded, cseppet sem eszes medve. Fecseg s eszeget reggel-este.
A) Brumi B) Ursula C) Balu D) Micimackó 
Rengetegben elkeveredett gyerekek egy veszedelmes ellenfelet melegre tettek.
A) Piroska B) A három testvér C) Jancsi és Juliska D) A hét törpe 
Meztelen gyermek. Nem ember nevelte: rengetegben cseperedett.
A) Maugli B) Hófehérke C) A hét törpe D) Pinokkió
 


Matematika Imre bácsi

Kedves Hatodikosok!

A mai óra anyaga a paralelogramma, a rombusz, a téglalap és a négyzet.


A mértan füzetedbe készítsd el a rajzokat! Értelmezd az ábrákat és jegyezd meg a legfontosabb tudnivalókat! /Pénteken tudáspróba!/












2020. május 26., kedd

Angol-Anikó néni

Dear Students!


A mai napon gyakorlásokat fogok adni. Csináld meg többször is, mert sokat lehet belőle tanulni!


Gyakorlás ITT és ITT

Gyakorlás ITT és ITT

Gyakorlás ITT és ITT

Jó munkát!


                              Anikó néni

Nyelvtan Angi néni V.26.

Kedves hatodikosok!

az elmúlt hetekben a névmásokról tanultunk. Foglaljuk össze, amit megtudtunk!


1. A névmás helyettesítő szófaj.

Vannak névmások, amik csak főnevet helyettesítenek:


És vannak, amik főnevet, melléknevet, számnevet is:

2. Készítsd el a mf. 111/2. feladatát!

3. Gyakorolj ezekkel a feladatokkal! (Bár nem hosszúak, de nem szükséges mindegyik feladatot elkészítened. Válassz közülük legalább hármat, amit elkészítesz. Azokra koncentrálj, amelyek esetleg nehezebben mennek.)

  • Személyes névmás: mf. 97/5. VAGY mf. 98/6.
  • Birtokos névmás: mf. 103/2., 104/1.
  • Visszaható névmás: mf. 105/2. b)
  • Kölcsönös névmás: mf. 105/3.
  • Kérdő névmás: mf. 106/6. VAGY 107/7.a)
  • mutató névmás: mf. 108/9., ÉS 108/11. a), VAGY 109/12.
  • határozatlan és általános névmás: mf. 110/3.

Jövő héten dolgozat lesz, ha kérdésed van, nem értesz valamit, addig is keress!

Matematika Balázs bácsival - 2020.05.26.

Kedves Diákom!

Ma azt nézzük meg, hogy lehet megszerkeszteni egy tengelyesen szimmetrikus háromszöget.
Erre két példát fogsz látni az alábbi videóban.


Mára csak annyi a feladatod, hogy megértsd a két példát.
Ha van kedved, meg is szerkesztheted, de feltöltened vagy elküldened nem kell ma.

A mai online órán megbeszéljük az eddigieket, ha teheted, ne hagyd ki!

Jó munkát kívánok!

Angol - Dóri néni csoportja 2020. május 26.

Dear Students,

No online lesson today. Let's practise for the test!
Ma nem lesz online óra. Gyakorolj a holnapi témazáró dolgozatra!

Ne feledjétek, a Unit 1 leckében tanultakból írunk holnap témazárót! 
  • Nézd át a tankönyvedben, hogy mi mindenről tanultunk az utóbbi hónapokban!
  • Készítettem nektek több gyakorló feladatot a learningapps-en. A dolgozat feladatai is hasonlóak lesznek. Oldd meg az összes feladatot ma! Addig próbálkozz, amíg tökéletesek nem lesznek a megoldásaid!


(A gyakorlófeladatokat a linkre vagy a képre kattintva éred el.)

Best wishes!

Nyelvtan - Kata n. 05.26.

Kedveskék,

ellenőriztem a dolgozatokat és a másolásokat. A dolgozatok jegyét már beírtam a naplóba, a másolás nem jegyre ment, de nagyon megdicsérem a csoportot, 4 hiba volt a legtöbb, amit valaki vétett, és az is főként figyelmetlenségből adódott. Ügyesek vagytok!☺️

1. Ellenőrizzük a múlt órai munkafüzeti feladatokat!

  • mf. 120/6.

3456: háromezer-négyszázötvenhat
8 604 327: nyolcmillió-hatszáznégyezer-háromszázhuszonhét
2/3: kétharmad / két harmad (a szövegkörnyezettől függ, a szabályt a helyesírási szabályzat 293. pontjában találod)
1.: első
1657: ezerhatszázötvenhét
306 709: háromszázhatezer-hétszázkilenc
2009: kétezer-kilenc
26.: huszonhatodik


  • mf. 120/7.

tizedikre: 10.-re
háromezer-nyolc: 3008
kettőt: 2-t
elsejéig: 1-jéig
néggyel: 4-gyel
hetedikkel: 7.-kel
ötmillió: 5 000 000


  • mf. 120/9.

Hiába hívom Zsuzsát telefonon, őtet őt szinte sose lehet elérni. El akartam újságolni neki, hogy mennyit nőttek a kiscicáim az elmúlt napokban. Hogy vannak a tiédek tieid? Majd egyszer megmutatod azokat őket? Az enyémeket enyéimet bármikor megnézheted.

2. Ma folytatjuk a helyesírás gyakorlását. Interaktív feladatokat hoztam nektek.

3. Oldd meg ezeket, ÉS a helyes megoldásokat írd le a füzetedbe!




4. Oldd meg a következő feladatokat is, de ezekből ne írj le semmit! ☺️
1. gyakorló: EGYBE VAGY KÜLÖN
2. gyakorló: HOGY ÍRJUK?
3. gyakorló: HELYESÍRÁSI GYAKORLÓ

5. Fotózd le és küldd el a mai munkád a digitaliskata@gmail.com e-mail címre ma 16.00-ig (helyi idő szerint, tehát ne este tízkor). Holnap órán megbeszéljük majd a tapasztalataitokat.

Hajrá, hajrá!
Kata n.

Gyógytestnevelés

Szia!

Mai feladatotok a videóra kattintva találjátok😀
Gyógytestnevelés

Ági néni

2020.05.26. Német

Kedves hatodikos!
Pénteken Teams-en beszéltünk az eddigi beadandókról.
Hiányolom Atesz és Tibi munkáit és részvételét az online órákon! 
😢

A legutóbbi feladatot részletesen újra átbeszéltük. Küldöm itt is a helyes megoldást.

- Wann ist Tina zum Arzt gegangen? Gestern?
- Ja, sie ist gestern zum Arzt gegangen.

- Wann hat Tina Brigitte gesehen? Letzte Woche?
- Ja, sie hat Brigitte letzte Woche gesehen.

- Wann ist Tina nach Bonn gefahren? Vor drei Tagen?
- Ja, sie ist vor drei Tagen nach Bonn gefahren.

- Wann ist Tina vom Urlaub zurückgekommen? Letzten Monat?
- Ja, sie ist letzten Monat vom Urlaub zurückgekommen.

- Wann ist Tina zu Hause geblieben? Gestern?
- Ja, sie ist gestern zu Hause geblieben.

Tudom, hogy ez nehéz tananyag, de apró lépésekben haladunk. Addig gyakoroljuk, amíg mindenkinek sikerülni fog! 
👌

Viel Spaß!

2020. május 26. Ének

Hahó hatodikosom!

Ma ki kell jutnod egy szabadulószobából. Ne izgulj, nem olyan feladatokat kapsz, amelyeket ne tudnál megoldani... tényleg nem!

Ebben a szabadulószobában a jó megoldásokért betűket kapsz. Ezekből a betűkből értelmes szót kell kiraknodezt kell majd a végén beleírnod a tesztbe.

A szabadulószobát ITT  éred el.

Jó munkát!

Angol - Éva néni

Hi!

Online English lesson today at 10 o'clock.
Be there and study or don't be there. Thank you.

Please check your homeworks.

1. Az iskolában felejtettem a telefonom.
1. I left my phone in the school.

2. Valaki ellopta a táskámat.
2. Someone stole my bag.

3. A kulcsaim is a táskámban voltak.
3. My keys were in my bag, too.

4. Elvesztetted a repülőjegyedet.
4. You lost your plane ticket.

5. Péter szomorúnak érezte magát kedden.
5. Peter felt sad on Tuesday.

6. Lekéstük a buszt ma reggel.
6. We missed the bus this morning. 

7. Ők az uszodában voltak tegnap délután.
7. They were at the swimming pool yesterday afternoon.

Matematika Betti nénivel 2020.05.26


 Kedves Hatodikosok !

Tengelyesen szimmetrikus háromszögek

Üdvözöllek benneteket a mai online óránkon !

A mai órán a tengelyesen szimmetrikus háromszögekről lesz szó .

1.Nézd meg hozzá ezt Videót !

2.A mai óránkon a szimmetrikus háromszögek  tulajdonságait fogjuk részletesen átbeszélni.


A szimmetrikus háromszög kétféle lehet:
  1. egyenlő szárú háromszög (ezt szoktuk szimmetrikus háromszögnek is hívni

2.egyenlő oldalú háromszög (ezt szoktuk szabályos háromszögnek is nevezni)



Beadandó feladatod nincs ! További szép napot kívánok !

Nyelvtan Reni nénivel május 26.

Kedves Mindenki!

A digitális munkarendben a barátaitokkal való beszélgetések csökkentek. Pedig nagyon fontos a két személy közötti beszélgetés, azaz a párbeszéd.

1. A mai első feladat ehhez kapcsolódik: Tk. 116. oldal 2. feladat
2. Küldj nekem emailben vagy messengeren 3 viccet!

Holnap 10 órakor online bejelentkezés, várok mindenkit!

Testnevelés - Mai feladat...2.rész

Sziasztok!

Az alábbi video ismerős lehet, tegnapról,
 de picit más:


...próbájátok ki ezt is!

---------------------------------------------------------------------------------

Jó tanács:

Első:

 Nézd végig a videot és figyelj csak figyelj!

Második:

 Helyezkedj el az ágyadon kényelmesen
-lesz rá kb.: 30-35 másodperced, a video elindítása után, így ne siess-
 és
 előtte indítsd el a videot!

Harmadik:

 Figyelj arra: amit hallasz!

Ennyi! :-)



Jó "lazulást" kívánok!

-------------------------------------------------------------

Aki még nem adott le naplót, az kérem pótolja!!!


Matematika Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

A mai óra anyaga a négyszögek és a trapéz.

Nézd meg a videót, amely tartalmazza az eddig tanult legfontosabb tudnivalókat.


A mértan füzetedbe készítsd el az alábbi rajzokat! Értelmezd az ábrákat és jegyezd meg a legfontosabb tudnivalókat! /A trapézt a tankönyv 119. oldalán is megtalálhatod!/




2020. május 25., hétfő

Gyógytestnevelés

Szia!

Mai tornát lufival végezd😊

Lufis torna

Szép napot!

Ági néni

Irodalom - 05.25.

Kedves 6.a,

ma befejezzük a Pete Pite közös olvasását. Mulatságos kalandokban volt részünk Péterrel és Ádámmal.
Lássuk, hogyan alakul a történet vége!

1. Olvasd el a Se munka, se iskola, se remény... Vagy mégis? c. fejezetet! (online dokumentum 74-84. oldal)

2. Válaszolj a további kérdésekre! A füzetedbe dolgozz!

3. "Előfordul, hogy évekig egyetlen csoda sem történik, aztán meg egy csomó egymás után." - mi az a "csomó csoda", ami ebben a fejezetben történt?

4. Az átalakulás mind az apa, mind a fia számára tanulságos volt. - Miben változott meg Pite és miben az édesapja, Ádám? Fogalmazd meg 4-5 mondattal!

5. Ádám felteszi a kérdést a fiának: „… te hogy érezted magad egy felnőtt bőrében…”. Mit válaszolt erre Pite? (A saját szavaiddal fogalmazd meg!)

6. A regény olvasása közben biztosan te is eljátszottál a gondolattal, mi lenne, ha ez a szerepcsere lehetséges lenne. Ki az, akivel te szívesen helyet, azaz alakot cserélnél családtagjaid, rokonaid, ismerőseid közül néhány napra, és miért?


7. A válaszaidról készült (olvasható) fotót várom sok szeretettel IDE feltöltve holnap 16.00-ig.


A következő órán elkezdjük az összefoglalást, az idei utolsó irodalom dolgozatra június 4-én számíts! Fogunk még beszélni róla, de addigra tutira muszáj bepótolnod, ha valamelyik fejezetet esetleg elmulasztottad elolvasni... ☺️

Hajrá, hajrá!

Kata n.




Informatika - 2020.05.25.

Kedves Diákom!

A témánk továbbra is a Scratch!

Szeretnél saját szereplőt és saját hátteret rajzolni? Animációt készíteni? Megtudni, hogy lehet egy szereplőt beprogramozni úgy, hogy kattintásra csináljon valamit? Megszólaltatni egy szereplőt?

Hűha, ez így elég soknak tűnik... Ne aggódj, a fentieket pár kattintással meg lehet oldani. Hogy hogyan? Az alábbi videóból kiderül. 😉



Most már elég sokat láttál ahhoz, hogy Magad is készíts egy munkát! Ez lehet olyan is, ami az órákon látott videókban szerepelnek, de magadtól is találhatsz ki egy apró játékot vagy animációt!

Ha készítettél valamit, mentsd le a programot, vagy vedd fel videóra a telefonoddal, majd töltsd fel itt!

Jó munkát kívánok!

Matematika Balázs bácsival - 2020.05.25.

Kedves Diákom!

Az elmúlt órán a tengelyesen szimmetrikus alakzatokkal foglalkoztunk, ma a tengelyesen tükrös háromszögek a témánk.

Kérlek, tekintsd meg az alábbi videót!


A szimmetrikus háromszög kétféle lehet:
  1. egyenlő szárú háromszög (ezt szoktuk szimmetrikus háromszögnek is hívni)
  2. egyenlő oldalú háromszög (ezt szoktuk szabályos háromszögnek is nevezni)
A videóban nagyon jól ki vannak emelve a jelölések és a tulajdonságok, de a holnapi online órán ezeket is alaposan átbeszéljük.

Beadandó feladatod mára nincs, csak a látottak feldolgozása.

Jó munkát kívánok!

Természetismeret 05.25.

Kedves Hatodikos!

Bemutató készítése ÖTÖSÉRT:
A természetvédelem jegyében a feladat: 
EGY VIZES ÉLŐHELYEN LÉVŐ NEMZETI PARK (NP) BEMUTATÁSA
Válassz a két nemzeti park közül

  • Fertő-Hanság Nemzeti Park
  • Balaton-felvidéki Nemzeti Park
Készíts PPT-t vagy Word dokumentumot. Szöveggel és képekkel mutasd be a választott NP -ot:
Hol található? Mikor alapították? Mi jellemző a területre? Milyen különleges növények és állatok élnek itt?
HATÁRIDŐ: 06.04. csütörtök

               
Mai óra címe a füzetbe:
                                                A vizek és vízpartok gerinctelen állatai  

Olvasd el a leckét a tankönyvben, majd nézd meg a következő képeket és a digitális leckét:                                               

Feltétlenül nézd meg:

Vázlatként írd le a lecke végén lévő RÖVID ÖSSZEFOGLALÁST.  Emeld ki az állatok neveit és lehetőleg hagyj ki egy-egy sort mindegyik jellemzése között. 

Mf.: 99.o.1.,3.f., 100.o.5.f.
SZORGALMI ÖTÖSÉRT: 101.o.7.f.

Ide várom a képeket: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni

Matematika Betti nénivel 2020.05.25.


Kedves Hatodikosok !
 PTE Módszerver » Blog Archive » Vinczéné Csete Gabriella ...


 Tengelyesen tükrös alakzatok 

Ma az alakzatok szimmetriájának vizsgálatával fogunk foglalkozni .


Egy síkbeli alakzat tengelyesen szimmetrikus, ha az van olyan egyenes, amelyre az alakzatot tükrözve az az alakzat és képe kölcsönösen fedik egymást.Az ilyen tulajdonságú egyenes az alakzat szimmetriatengelye. (Pirossal másold le a szabályt a füzetedbe !)

 Nézd meg figyelmesen a következő videókat !
 Szimmetrikus alakzatok

 Szimmetria a környezetünkben

Az lesz a feladatod hogy gyakorolj a Learning appps játékokkal .Elküldendő feladatod nincs !

 JÁTÉK 1

 JÁTÉK 2

                                      Jó munkát kívánok !

               Holnap reggel 9 órakor szeretettel várlak benneteket az online órán !

6.A Technika 2020.05.25. Famegmunkálás


Beadási határidő: nincs (azaz nincs feladat)

Kezdünk!
A mai órán a famegmunkálásról és annak már-már művészi kivitelezéséről hoztam videót.
Ha a jövőben asztalos leszel, vagy csak érdekel ez a munkaforma, az internet kimeríthetetlen tárháza a tutorial (segítő) videóknak. Rengeteg fórumon is foglalkoznak ezzel a témakörrel.


Videó.

Testnevelés - Mai feladat...

Sziasztok!

Edzés mellett relaxálni, "lazítani" is kell!

Ennek egy formáját látjátok az alábbi videon!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mai feladat:


A tapasztalataidat pár szóban írd meg a naplóba!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jó tanács:

Első:

 Nézd végig a videot és figyelj csak figyelj!

Második:

 Helyezkedj el az ágyadon kényelmesen
-lesz rá kb.: 30-35 másodperced, a video elindítása után, így ne siess-
 és
 előtte indítsd el a videot!

Harmadik:

 Figyelj arra: amit hallasz!

Ennyi! :-)


Jó "lazulást" kívánok!

Matematika Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

Befejeztük a százalékszámítás témakörét és áttérünk a geometriára.
A mai óra anyaga a kör.

Nézd meg a videót, majd a mértan füzetedbe rajzold le az alábbi ábrákat, amelyek tartalmazzák a legfontosabb tudnivalókat. A szabályok ismeretére szükséged lesz a pénteki tudáspóbán.







2020. május 22., péntek

Angol - Dóri néni csoportja 2020. május 22.

Good morning!

A szerdai szorgalmi feladatot csak Molli és Tami küldte el, nekik beírtam az 5-öst.
Ma folytatjuk az első lecke összefoglalását. Ne felejtsétek, jövőhét szerdán témazáró!!

Topic: revision (months, dates, present simple)


1) Months

Do you remember the names of the months? Open your Workbook at page 12 and do exercise 1.
Emlékszel a hónapokra angolul? Csináld meg a munkafüzet 12. oldalán az 1. feladatot, írd le sorrendben a hónapokat angolul!


GAME: Melyik hónap illik a mondatba? Válaszd ki!


 

NEW GAME: új fajta játék a wordwall-on, vezesd el a robotot abba a szobába, ahol az angol szó magyar jelentését találod! JÁTÉK ITT

2) Dates

What's the date today? It's the twenty-second of May. 

Emlékeztek? A dátumokat angolul így írjuk: 22 May (nap, hónap) és így mondjuk ki: ’the twenty-second of May.’

Workbook p. 12, exercise 2 (Mf.: 12./2.)
Write the dates how we say them. Írd le a dátumokat, úgy, ahogy mondjuk.



3) Present Simple - listening

Let's do a listening task! Workbook p. 12, exercise 3 (Mf.: 12./3.)
Hallgatási feladat: hallgasd meg a szöveget ITT és közben döntsd el, hogy melyik állítások igazak (✓) és melyek hamisak (✗).

Listening task part 2: Egészítsd ki a kérdéseket Lukeról és a barátairól a do vagy a does (e.sz./3.sz.-ben) segédigékkel! Végül hallgasd meg újra a szöveget és válaszolj a kérdésekre!


Küldd el a munkafüzeti feladataidról a képet ITT vagy e-mailben a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre! Ha elakadsz vagy kérdésed van, írj!!

See you next week!

Történelem - 05.22.

Kedves Osztálykám!

Mivel még nem kaptam meg egyetlen elkészített munkát sem, úgy sejtem, gőzerővel dolgoztok a videókon/képregényeken. ☺️

1. Így aztán ma nem kapsz új feladatot, az a dolgod, hogy haladj a videó-, vagy képregény-gyártással.
ÉS: írd meg ma 16.00-ig e-mailben (digitaliskata@gmail.com), hogy mit csináltál ma ezen a feladaton, mennyit haladtál vele.

Itt a "minta" videó:



2. És a részletek ismét:
- Önállóan, vagy párokban (természetesen online) dolgozva készítsetek egy ilyen videót VAGY egy képregényt az alábbi témák egyikéről!

  • A mohácsi csata (tk. 30-32. o)
  • - Amerika felfedezése (38-40. o.)
  • - A reformáció (49-51. o.)
  • - Angol polgárháború (tk. 55-57. o.)
  • - XIV. Lajos, a Napkirály (tk. 60-62. o.)
  • - Az észak-amerikai függetlenségi háború (tk. 71-73. o.)
  • - A Rákóczi-szabadságharc (tk. 103-105. o.)
  • - A nagy francia forradalom (tk. 124-126. o.)

 A videókészítéshez használjátok azt az appot, amit Ákos bácsival használtatok. (Stop Motion Studio)

- Ha képregényt készítetek, ajánlom a StoryVisualizer programot, ami letölthető iOS-re, Androidra és asztali gépre is.
A képregény (min.) 5 oldalas legyen.

Határidő: május 27. 8.00
Az elkészített munkátokat IDE kell feltölteni.

Ha kérdésed van, szólj!

Kata n.

Angol-Anikó néni

Dear Students!

 

 Szomorú vagyok, mert a fordítási feladatot csak Ágitól, Brendon C, Bence és Laura küldte. A többiekkel mi van. Ez jegyre megy!!!!!!!!!!!!!


Today is Friday, it's a happy day, tomorrow will be weekend.

Your task:

Let's watch a video: Extra English 4.  Video ITT


After watching you are writing 10 sentences from the story in English and Hungarian.

Have a nice holiday.

Good Bye.

                      Anikó néni

Matematika Balázs bácsival - 2020.05.22.

Kedves Diákom!

A tengelyes tükrözés szerkesztése után visszatérünk az alakzatok szimmetriájának vizsgálatához. Emlékszel még, mikor nevezünk tengelyesen szimmetrikusnak egy síkbeli alakzatot?

Egy síkbeli alakzat tengelyesen szimmetrikus, ha az alakzat síkjában van olyan egyenes, amelyre ha tükrözzük, az alakzat képe önmaga.

A mai feladatod megállapítani bizonyos alakzatokról, hogy van-e szimmetriatengelyük, illetve, ha van, mennyi van? Ehhez segítségül szolgál az alábbi videó.



Most rajtad a sor, tedd próbára a tudásodat az alábbi két feladattal!









Jó munkát és kellemes hétvégét kívánok!

2020. május 22. Német

Kedves hatodikos!
Ma 14 órától várlak Teams-en!
Ne felejtsd el a keddi munkádat elküldeni hétfőig (május 25.), kis jegyet fogsz kapni rá!
Ma  a munkafüzet 33. oldalán található 4. feladatot oldjuk meg.

Két csoportba gyűjts múlt idejű igéket!
Bal oldalra írd az összes olyan igét (amit már ismersz), amit sein-nal mondunk múlt időben!
Emlékeztető: "valamit", mozgást fejez ki, és a bleiben ige

Jobb oldalra írd a haben-es múlt idejű igéket!
Emlékeztető: "valamit"

A képet az e-mailemre várom!

Viel Spaß!

Angol - Éva néni

Dear Students!

Ma még el lehet küldeni az előző bejegyzésben írt fordításokat.

Angolról magyarra fordítottatok, hogy jó alaposan rágjátok meg ezeket az egyszerű múltban lévő mondatokat. Nézzétek meg minden alkotóelemüket, nézzetek meg minden egyes szót.

Ma megfordítjuk és magyarról angolra fogtok fordítani, hogy lássátok, hogyan tudjátok használni azt, amit megtanultatok idáig.

Fordítsd le legjobb tudásod szerint és küldd el jövő hét kedd reggel 9 óráig az alábbi mondatokat!

1. Az iskolában felejtettem a telefonom.
2. Valaki ellopta a táskámat.
3. A kulcsaim is a táskámban voltak.
4. Elvesztetted a repülőjegyedet.
5. Péter szomorúnak érezte magát kedden.
6. Lekéstük a buszt ma reggel.
7. Ők az uszodában voltak tegnap délután.

Matematika Betti nénivel 2020.05.22.


 Kedves Hatodikosok !

1. Először nézzük meg a dolgozat megoldásait :Ha hibát találsz javítsd ki !

 1.Feladat
 Fanni matek dolgozata  45 pontos lett az elérhető 60 pontból. Hány százalékos
 lett Fanni dolgozata ?
Adatok:
a=60 pont
e=45 pont
p=?  
p=e:(a:100)=45:(60:100)=75% 
 Válasz :Fanni matek dolgozata 75 %-os lett.
2.Feladat 
 A szavannán az éhes zsiráf lelegelte egy fa összes levelét a fa magasságának 65 %-áig .
Milyen magas a fa ,ha a zsiráf a kinyújtott nyakával 377 cm magasságig ér fel ? 
Adatok:
p=65%
e=377 cm
a=?
a=(e: p) x100=(337:65) x 100 =580 cm
Válasz :A fa magassága 580 m magas.

3.Feladat
Egy iskola tanulóinak  45 %-a fiú. Hány lánytanulója van az iskolának,ha az iskolába
 összesen 
880 gyerek jár ?
Adatok 
a=880 fő
fiútanuló 45 %,lánytanoló 55%
e=?
 e=(a:100) x p =(880 :100)x55 =484 fő
Válasz 484 lány jár az iskolába .  

4.Feladat 
Egy 72 000 forintos hűtő árát felemelték 20 %-kal, de mivel így nem tudták eladni,
15 %-kal leszállították az árát.Mennyibe került így végül a hűtő ?
a=72 000 Ft
felemelték 20% -kal 100%+20%=120%
p=120 %
e=?
e=(a:100) x p =(72 000 :100) x 120=86 400 Ft
Csökkentették 15%-kal
a=86 400
p=100%-15%=85%
e=(a:100) x p =(86 400 :100) x 85=73 440Ft



2.A háromszög tengelyes tükrözése

Ma is  a háromszög tengelyes tükrözésével fogunk foglalkozni


Nézd meg ezt a videót ! Állítsd meg többször is  Végezd el a szerkesztéseket ! Fényképezd le és küldd el a gyurisbeata8@gmail.hu.e-mail címre,ma este 18 óráig !

Háromszög tengelyes tükrözése

 Jó munkát kívánok !







Etika-Heni nénivel 2020.05.22.

Kedves Hatodikos!

A mai óránk témája: Enyém, tiéd, miénk
Ráhangolódásként küldöm a verset.





















Tudtad?
Az ember tulajdonában lévő élő és élettelen dolgokért egyaránt felelősséggel tartozik.
Megkülönböztetünk magántulajdont és köztulajdont.

Válogasd szét a szavakat aszerint, hogy magán- vagy köztulajdont jelölnek! /Lehet, hogy van olyan szó, amit mindkét helyre be tudsz írni!/
erdő;állami tulajdonban lévő területek; magánház;pénz;értékpapírokiskolák; épületek, amelyekben
állami feladatot látmak el pl.:bíróságok; közutak; magánlakáshidakszemélyautólégtér; folyóvízüdülőtelek;repülő.

1. Magántulajdon:________________



2.Köztulajdon: ____________________

Válaszolj a kérdésekre!
3. Mit tekinthetünk saját tulajdonnak?________________________
4.  Hogyan vigyázhatunk a magántulajdonra?_____________________________

Fényképezd le a válaszaidat és küldd el IDE !

Kíváncsian várom válaszaidat:  Heni néni

Testnevelés - guggolás varriációk

Sziasztok!

A bemelegítés: 

terpesz zár szökdelés, tapssal a fej fölött!

kb.: 2 perc


Menjen fel a pulzusod! :-)

Az alábbi video első percében a 30. szintig
 - LV30 - 
végezd el a feladatokat, de csak addig!!!

Ezt ismételd meg 5 körön át...a feladatokból annyit csinálj, mint a videot készítő, azaz kb 4db/feladat.

A mai feladathoz, "Katt" ide:


Szorgalmi:

...aki kíváncsi a további szintekre,
 próbálja meg azokat a gyakorlatokat is
 és
 írja be a naplójába,
 hogy meddig jutott szintben
 -LV- (ez az angol LEVEL rövidítése)

Matematika 6/1 Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

A mai órán dolgozatírás következik a százalékszámításos feladatokból.
A feladatok „vegyesek”, először mindig azt döntsd el, hogy melyik az alap, melyik a százalékérték, melyik a százalékláb, és mit kell kiszámolni. 

Öt feladatot kell részletesen megoldanod és visszaküldened a hajdu.imre@vargatamas.hu e-mail címre.
Mindenkinek kötelező beadni, tollal dolgozz, szépen írj, jól olvasható legyen a fénykép!/

Feladatok

   1.A mai napon lenyírtam a füvet a kertem 40 %-ában, összesen 200 m2-t. Mekkora a kert?

   2. Egy dolgozó havi bruttó jövedelme 200000 Ft volt, amit a koronavírus járvány miatt áprilisban 20 %-kal csökkentettek. Mennyi lett a fizetése?

   3. Egy 800 Ft-os tusfürdő árából elengedtek 240 Ft-ot.
Hány százalékos volt az árcsökkentés?

   4. Egy kiránduláson az első napra tervezett utamnál 50 %-kal többet tettem meg. Az első napi teljesítményem 30 km lett. Hány kilométert terveztem az első napra?

   5. Egy elektromos roller eredeti ára 80000 Ft volt. Először felemelték az árát 25 %-kal, de így nem kelt el, ezért ezt a megemelt árat csökkentették 20 %-kal.
Mennyibe lett a roller végső ára?


2020. május 21., csütörtök

Testnevelés - MDSZ - Kérdőív - ÖNKÉNTES VÁLASZADÁS!!!

Sziasztok Gyerekek!

Szüleitekkel, nézzétek meg az alábbi oldalt!

Kedves Szülő!

MDSZ
- Magyar Diáksport Szövetség-
 az alábbi kérdőívet tette közzé:

A kérdőívről ide kattintva kapnak további információt:


amit itt is közzéteszek:

NEMZETKÖZI FELMÉRÉST INDÍT AZ MDSZ

Hogyan változott a gyermekek fizikai aktivitása a járvány és a korlátozó intézkedések hatására? Többet mozog az a gyermek, akinek van kertje vagy kutyája? Számít a napirend a mozgás és a sport tekintetében akkor, amikor az iskola zárva tart? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ az a nemzetközi felmérés, ami május 15 és 31. között zajlik kilenc európai országban.
A koronavírus járvány, illetve a kapcsolódó iskola- és munkahely bezárások minden család életét megváltoztatták. Hogyan illeszkedik ebbe az új napirendbe a testmozgás és a sport? Vajon többet vagy kevesebbet mozognak a gyermekek, mint előtte? A Magyar Diáksport Szövetség által vezetett felmérés segít abban, hogy pontosabb képünk legyen a családok és a gyermekek átalakult szokásairól.
A felmérésben bárki szabadon részt vehet, akinek iskoláskorú gyermeke van. Az online kérdőív, melynek kitöltése kb. 15 percet vesz igénybe, elérhető a ezen a linken. A kitöltés anonim módon történik.
A felmérés tapasztalatai fontos segítséget jelentenek a sport és a testnevelés területén dolgozó szakemberek, valamint a kutatók és a szülők számára a következő időszakra vonatkozó tervek elkészítéséhez.


A kérdőívet itt is elérik:



Köszönettel:
Kovács Imre - Testnevelő

Irodalom 05.21.

Egyre közelebb kerülünk a Pete Pite és az én türelmem végéhez is.
A legutóbbi három feladatot is alig több, mint az osztály fele küldte el. Ma délután 16.00-ig kaptok haladékot, hogy pótoljátok!

Ma a következő, 8. fejezethez érkeztünk.

1. Olvasd el a Pete betegágyban, Pite iskolában (online dokumentum 67-73. o.)
Tényleg olvasd el, úgyis rájövök, ha csak mismásolsz.

2. Válaszold meg a következő kérdéseket! Először csak gondold végig a válaszokat, ha megvannak, akkor IDE írd meg őket!


  • Hogyan változott meg Ádám és Kata kapcsolata?
  • Mit tudunk meg Ádámról és Katáról ebben a fejezetben?
  • Mit gondolsz Pite viselkedéséről ebben a fejezetben? Felnőtt a feladathoz, hogy felnőtt legyen? Válaszodat indokold!
  • Mit jelent az, hogy balek?

Kata n.