2020. március 31., kedd

Testnevelés - TOLDI - 2.hét / 1. nap - kedd

Sziasztok!

Elérkeztünk a 3. hét feladataihoz, és ezen belül a TOLDI testneveléshez kapcsolódó feladatainak 2. hetéhez!

Az első hét feladatait itt találjátok:


https://ahatodikamivagyunk.blogspot.com/2020/03/toldi-6-evfolyam-20200323-20200403.html"Toldi 

...és mint az első héten, úgy most is, minden nap kiteszem a 2. hét feladatait egy linkben,
az adott naphoz!


2.hét / 1. nap:



KEDD:


,Bika rugaszkodván, kötél szakadt vala...
Miklósnak akkoron sok máj adatott vala.‘
Ilosvai.

Ma egy újabb erőpróbát kell kiállnotok:

Pörgessétek meg a belinkelt aktív kereket annyiszor, amelyik énekben található a bikakaland! 

(Pl.: ha a 9. akkor 9x, és ez 9 feladatot fog jelenteni...)


Pörgetéshez kattints ide:




2.hét / 2. nap:

CSÜTÖRTÖK:


Mindent felfogadott a bajnok ijedten,

S békével mentek a csónak felé ketten:
Hát egyszer a nagy cseh, nekihúzakodva,
Toldihoz hátulról hozzávág orozva.
Szerencse, hogy Toldi a Duna tükrében
Meglátta s megkapá a kardot kezében.
Leborult a nagy cseh: „Kegyelem! irgalom!”
„Eredj, kérd Istentől: útad megmutatom.”
                       (Toldi: Tizenegyedik ének)

Ismét egy betűzős feladat, mert ezt már ismeritek az előző hétről, és az ismétlés fontos a tanulásban!



Ahhoz, hogy meg tudd csinálni a mai feladatot, meg kell válaszolnod a következő kérdést! 

- Mivel vetett véget Toldi a cseh bajnok életének a Tizenegyedik énekben ? (A megoldást az óra eleji idézetben, és a képen találod.)




- 20 db guggolás 

A - Á perc magas térdemeléssel futás helyben

20 db négyütemű fekvőtámasz (guggol-fekvő-guggol-felugrik) 

- 20 db fekvőtámaszban, karhajlítás és nyújtás

L - 20 db guggolásból felugrás

A feladat közben pihenhetsz kicsit, csak a darabszám meglegyen minden betűnél!



2.hét / 3. nap:

PÉNTEK:


A Toldi projekt végére értünk!

1. Hanyadik énekben találkozott Laczfival és vitézeivel Toldi Miklós?
- Ennyi percig fuss egy helyben, magas térdemeléssel!

2. Hanyadik énekben található a bikakaland?

- Annyiszor 3 - guggolásból felugrás!

3. Melyik énekben küzd meg a nádi farkassal Toldi?
- Annyiszor 5 db karhajlítás nyújtás, fekvőtámaszban!

4. Mennyi aranyat visz Bence Miklósnak a Tizedik énekben? A kapott választ oszd el 10-zel!
- és ennyi 4 ütemű fekvőtámaszt csinálj!

5. Válaszd ki mi a műfaja Arany János: Toldi című művének! 
- helyben futás, magas térdemeléssel...

novella - 1 perc 

- elbeszélő költemény - 2 perc
- eposz - 3 perc

6. Mivel találta el dühében a nemes vitézt Toldi a Harmadik énekben?
- terpesz-zár szökdelés, tapssal a fej fölött...

- petrencés rúd - 10 db
- kard - 20 db
- malomkő-darab - 30 db


Bónusz megoldása a fenti feladatoknak!

Ha szeretnél még edzeni vagy másként edzeni olvass tovább:

Nyitott végű feladatmegoldással is válaszolhatsz a kérdésekre!

Ez az alábbi feladatokat jelenti, amiből a példában felsoroltak szerint tudod érdekesebbé tenni az edzésed :-) 


Lássunk egy példát: 

...mondjuk a 9. ének a válasz, akkor 6+3=9 és így a 6-os és a 3-as feladatot választod ki, vagy fordítva: 3. és a 6. feladatot, de az is jó megoldás, ha a 3.as feladatot ismétled meg 3x




Jó mozgást kívánok!

Az edzésnaplódat ne felejtsd el vezetni!

2020. március 31. Ének (Toldi projekt II.)


Hahó hatodikosom!

Az előző alkalommal a középkori zene legjellemzőbb műfajáról, a gregorián énekről volt szó.

Itt egy gregorián ének kottaképét látod. Azok a kis négyzetecskék a hangjegyírás egyik legősibb változatai, a neumák.



🎵Hallgass bele EBBE  (2-3 percig) , és idézd fel a gregorián jellemzőit!

Valami nem stimmel.... Itt több szólamban énekelnek, holott a gregorián egyszólamú!

Bizony, fejlődtek, és a 7. század körül már próbálkoztak több szólamot is megszólaltatni egyszerre. Egészen a 12. századig csiszolgatták ezt a tudományt, így innen számítjuk a többszólamú éneklés meglétét.

Sőt, szolmizáltak is, és a kottaírás is kezdett lassan a maihoz hasonlítani. A szolmizálást Arezzoi Guido, itáliai bencés szerzetes találta ki. Olyan rendszert talált ki, amelyhez nem kellett túl sok eszköz: a kezük segítségével tanulták meg a hangokat, hangcsoportokat memorizálni.







Az egyházi zene mellett párhuzamosa jelen volt és fejlődött a népi, világi zene zene is. A legtöbb módosabb úr és hölgy játszott is valamilyen hangszeren.

Többféle hangszert használtak, ezek a ma is ismert hangszerek ősei. Felismered, melyik melyiké?


Itt van a rotta:




Ez a rebek:





Ezek pedig az organistrum és a pszaltérium:




A 12. század környékén, amikor a pápaság hatalma már nem volt olyan szilárd, a világi zene (tehát minden, ami nem a vallásról, vallásosságról szól) egyre inkább megjelenik. Innentől a fő műfaj a zenében a trubadúrköltészet.

Trubadúrok, trouverek, minnesängerek.... ők mind a lovagi költészet zenei ágának képviselői. Költők, zeneszerzők, akik balladákat, szerelmi dalokat énekelnek, az életszeretetet hirdették. Egy szólamban ugyan, de hangszerkísérettel, és a saját, nemzeti nyelvükön énekelnek.

🎵Hallgasd meg a EZT !

🎵Hallgasd meg a legismertebb trubadúr dallam, a Nyári ének mai "változatát" is!


Viszonthallásra!👂





Tagesmenü


Kedves hatodikos!

Sieh dir die Bilder genau an und schreib, was Toldi zu jeder Mahlzeit isst und trinkt.
Stell ein Tagesmenü zusammen!
Állíts össze egy napi menüt (reggeli, ebéd, uzsonna, vacsora) mit enne Toldi, ha nálad vendégeskedne egy napig!



Viel Spaß!

Nyelvtan Reni nénivel március 31.

Kedves Mindenki!


1. Még mindig nem kaptam meg mindenkitől a korábbi feladatokat.  
Aki egyáltalán nem jelentkezett: Laura, Kevin, Attila, Miki, Ferdi.
Bízom benne, hogy dolgoztok, de kérem, jelezzetek vissza, ha kérem.
Egy hét múlva olnline tesztet fogtok írni! 
Holnap 10.00-tól órát tartunk a Teams-ben!


2. Bemelegítésként kérem, hogy hallgassátok meg a következő dalt ITT és közben próbáljátok megoldani EZT!

(A hallgatott szöveg alapján kell kitölteni a Leraningapps feladatot). Ha nem tudod hallgatni, figyeld a kivetített szöveget!
Remélem, ismeritek!

3. Folytatásként még egy gyakorlás:
KATTINTS ERRE A LINKRE!
ITT IS GYAKOROLJ! 


4. A füzetedbe pirossal írd fel: A névmások
Egy olyan szövegből  válogattam szavakat, amit ismertek. Másold le a füzetedbe és a megoldással együtt küldd vissza nekem messengeren!


Szó
Szófaj
Szó
Szófaj
acél

aranyos

sisak

vitéz

Bence

maga

téged

gyász

béke

nádas

békés

hatalmas

felséges

cimbora

ki?

cifra

tíz-tizenkét


forgószél

egymás



Hány névmást találsz a szavak között?
Melyik műből idéztem? Ki írta?
5. Utolsó feladatként szeretném, ha segítenétek kijavítani az alábbi szöveget! 
 IDE MÁSOLJATOK  A HIBÁS SZAVAKAT KIJAVÍTVA! (16 hibát találsz benne) Nem kell regisztrálni. Direktcím: Toldi javítás
Aki nem boldogul a Redmentával, az keressen vagy dolgozzon a füzetébe!


Toldi jelleme

Miklós tulalydonságai köszt van, amejik segíti és van, amelyik gátojja őt az előrejutásban.
Segíti kivételes erelye és bátorsága. Lendíti az akarás, hogy vitéz lehessen a király udvarában, és az édesaannyához fűződő szeretete.
Gátojja Miklóst a lobbanékonysága, hirtelen harakja. Ez sodorja veszéjbe. Fékezi Miklóst az is, hogy könyen elkeseredik. Ez magányossá teszi, s arra ingerli a durva embereket, hogy bosszancsák.
Érzékenységének köszönhető, hogy nem nyukszik bele az igasságtalanságba, mellyel György súlytja. A pesti népet is félti a megvadult bikától. Legjobban édesanyját félti. Érte képes legyözni az indulatait is, mikor György sértegetni kezdi. Nemzetét menti meg a szégyentől a cseh bajnokkal szemben.
Ereje, harckéssége a próbatételek sorozatában bontakozik ki előttünk. Ellenfeleit sorra legyőzi. Csellel sem tudnak erőt venni rajta. György fölött erkölcsi győzelmet arat

Matematika 6/1 Imre bácsi

Kedves Hatodikosok!

A mai órán dolgozatírás következik az egyenes és a fordított arányosság témaköréből.
Az erre kapott osztályzat lesz a március havi digitális érdemjegyed.

Tollal írj, a számításaid legyenek nyomon követhetőek, vedd elő a legszebbik írásodat, és jól olvasható fotókat készíts a megoldásokról.

A józan eszed mellett természetesen használhatod az előző két hétben megoldott mintafeladatokat is.
/sok hasonlóságot találsz/

Mielőtt nekilátsz a dolgozat megírásának, nézd meg a tegnapi online teszt megoldásait, gondold át melyik feladatban hibáztál!

A megoldásokat töltsd fel  ide   , vagy küldd el a hajdu.imre@vargatamas.hu e-mail címre.


Feladatok

1. Ha a gazdaság földjein egyszerre 8 kombájn végezné az aratást, akkor 400 óra alatt aratnák le a búzát. Hány óra alatt végezne az aratással 10 kombájn?

2. Egy 4 gombócos fagyi ára édes tölcsérben és öntettel 780 Ft. Mennyibe kerül egy 3 gombócos fagyi édes tölcsérben, ha az édes tölcsér ára 20 Ft, az öntet ára pedig kétszer annyi, mint az édes tölcsér?

3. Az 5. a osztályba 25 tanuló jár. Az osztályfőnök osztálykirándulást szervez, és ehhez buszt szeretne bérelni. Kiszámolta, amennyiben minden tanuló részt vesz a kiránduláson akkor fejenként 4000 Ft-ba kerül a busz.
Mennyi lesz az egy tanulóra eső buszköltség, ha végül 5 tanuló nem megy el kirándulni?

4. Egy kilátóba lépcsőt terveznek. Ha egy lépcső magassága 8 cm lenne, akkor 110 lépcsőn lehetne feljutni a kilátó tetejére. Hány lépcső kell akkor, ha a tervezők úgy döntenek, hogy egy lépcső magassága 10 cm legyen?

+ Szorgalmi feladat

5.    20 tyúk 10 nap alatt 100 tojást tojik. 40 tyúk 20 nap alatt hány tojást tojik?


Online teszt feladatainak megoldása

1.   4 kg narancs ára 1400 Ft. Mennyibe kerül 5 kg narancs?
                        egyenes arányosság

2.   9 birka számára 5 napig elegendő a takarmány. Hány napig lenne elég 5 birkának?
                        fordított arányosság

3.    János arasza 20 cm-es. Ő 12 arasz hosszúnak mérte a polcot. Éva is lemérte a polcot és neki 15 arasz volt a polc. Milyen hosszú Éva arasza?
                        fordított arányosság

4.    Reggel 6 órakor 6 Celsius fok a hőmérséklet. Hány fok lesz 8 órakor?
nincs arányosság    /lehet, hogy ugyanannyi marad a hőmérséklet, de az is lehet, hogy csökken, ezt a feladatot sokan elrontották/

5.     3,6 m vascső tömege 16,2 kg. Mennyi a tömege 8,5 m ugyanilyen vascsőnek?
                        egyenes arányosság

6.     5 tyúk 5 nap alatt 20 tojást tojik. 10 tyúk 10 nap alatt hány tojást tojik?
                        egyenes arányosság

7.     Jóska elkezdett egy könyvet olvasni, és megállapította, hogy ha naponta 27 oldalt olvasna el, akkor 5 nap alatt érne a végére. Hány nap alatt fejezné be a könyvet, ha naponta csak 9 oldalt olvasna el?
                        fordított arányosság

8.     Pistike 1 éves korában 5 kg. Hány kg lesz 10 éves korában?
                        nincs arányosság    /nem ismerjük Pistike táplálkozási szokásait/

9.     Ha a teherautóra 10 m3 sódert raknak fel, akkor 12 fordulóval tudják elszállítani. Hány forduló kell, ha 8 m3 fér fel az autóra?
                        fordított arányosság

10.     Pistiék 9 óra alatt 36 km-t gyalogoltak. Mennyit mentek 6 óra alatt?
                        egyenes arányosság

2020. március 30., hétfő

Gyógytestnevelés

Szia!

Végezd el a tartásjavító tornát!

A videó ITT tekinthető meg


Ági néni

Informatika - 2020.03.30.

Kedves Diákom!


A mostani anyagunk a számítógépes bemutatók készítése.
#prezentáció #PowerPoint #menő #királyság

Ennek kapcsán nézd meg, kérlek, az alábbi videót, majd készíts egy prezentációt, melyben szerepel a neved. Az elkészült munkát töltsd fel az alábbi linkre!


Matematika Betti nénivel 2020.03.30.

  Kedves Hatodikosok !                                        

Üdvözöllek benneteket az új hét kezdetén !
HÉTFŐ - KÉPEK
 Ma összefoglaljuk az arányosságról tanultakat ! Írd fel a füzetedbe a mai dátumot és címnek              Összefoglalás
Oldjuk meg a következő feladatokat közösen ! (Írd le te is a füzetedbe !)


1. A 6.osztályba 25 tanuló jár. Az osztályfőnök osztálykirándulást szervez, és ehhez buszt szeretne bérelni. Amennyiben minden tanuló részt vesz a kiránduláson, akkor fejenként 6000 Ft-ba kerül a busz.
Mennyi lesz az egy tanulóra eső buszköltség, ha végül 5 tanuló lemondja a kirándulást ?
Fordított arányosságról van szó, ha kevesebben mennek akkor egy főnek többet kell fizetnie . 
                       25   fő                                     6000   
                       20   fő                                         ?
             
                       Teljes buszköltség :     25x6000    Ft =150 000  Ft 

                     20    fő                150 000 :20  =7 500   Ft -ba kerül a kirándulás
                         
Válasz : 20 fő esetén 7 500 Ft -ba kerül a kirándulás fejenként .


2. Ha egy 14 literes kannával hordjuk a vizet ,akkor 10 -szer kell fordulnunk .Hányszor kell fordulni ,ha 5 literes kannával hordjuk a vizet ?

Fordított arányosságról van szó ,ha kisebb  kannát viszünk ,akkor többször kell fordulni .
                 
                            14 l -es kanna                        10 forduló

                            5 l-es  kanna                            ?
                           1  l-es kanna                   14x10 =140 forduló
                       
                            5   l-es kanna                     140:5=28   forduló

 Válasz :5 l-es kanna esetén 28-szor kell fordulnunk .


3.Ha 6 vízcsap 8 óra alatt töltené fel a medencét. Mennyi idő alatt töltené fel a medencét 4 vízcsap?
   Szintén   fordított arányosság, kevesebb csap több idő alatt tölti fel a medencét .
                   
                            6 vízcsap                              8 óra
                            4 vízcsap                              ?
                             1 vízcsap                             6x8 =48 óra alatt
                             4 vízcsap                             48:4 =12 óra alatt

 Válasz : 4 vízcsap 12 óra alatt töltené fel a a medencét !

               
:Házi feladat:

 Szegedről autóval 100 km/h átlagsebességgel 2 óra alatt érhetünk fel a Budapestre ,mennyi  idő alatt ér fel az a motoros ,aki 40 km /h sebességgel közlekedik ? 

                               A megoldást nem kell elküldened,holnap ellenőrizzük.
Kedd reggel 9 órakor várlak szeretettel aMicrosoft Teams felületen online matematika órán .
                                                      Jó munkát kívánok !😊




Matematika Balázs bácsival - 2020.03.30.

Kedves Diákom!

Végre új hét kezdődött, egy szuper hétfővel!


A mai napon elérkeztünk az első online számonkéréshez.
-Hurrá, végre!
-Számonkérés?
-Jaj!
-Vajon mi lehet benne?

Csak semmi aggodalom, egy szuper Google űrlapot kell csak kitöltened!
A témája természetesen az arányossági feladatok.
Nem kell kapkodnod, a feladatokat egyesével kapod, oldd meg őket a füzetedben (nem fogok odanézni, ha véletlenül arra vetemednél, hogy számológépet használsz), majd a megadott lehetőségek közül válaszd ki a megoldást!

Kedden 9 órakor online órát tartunk, várok mindenkit szeretettel a Microsoft Teams-ben, a 6. matematika II. csoportban! Ne hagyd ki!

Jó munkát kívánok!



Irodalom - 03.30.

Kedveseim!

Ne feledjétek, a csütörtökön kapott feladatok (újságszerkesztés) határideje: 2020. április 6.

A mai napon folytatjuk a Toldi projektet.


Egy-egy téma végeztével dolgozatot írunk. Normál esetben mostanság lenne aktuális egy Toldi-dolgozat. Nos, ezt a dolgozatot meg is fogjátok írni. Csakhogy most nem a válaszokra vagyok kíváncsi, hanem a kérdésekre. ☺️

Képzeld el, hogy te tanítod az irodalmat! 


Állíts össze egy dolgozatot a hatodikos gyerekeknek!
  1. 8 kérdésből álljon!
  2. Ne legyen sem túl könnyű, sem túl nehéz!
  3. Legyen benne egy feladat, amiben véleményt kérsz valamiről!
  4. Írhatod a füzetedbe, vagy megszerkesztheted Wordben, PPT-n, esetleg Kahoot-on is. 
  5. Használhatod a munkafüzet feladatait is.
  6. Dolgozhattok párban is, DE: akkor 10 kérdésből álljon.

IDE töltsd fel, ha elkészültél! Legkésőbb április 8. 13.00-ig.
         
Jó munkát!

Kata néni

Természetismeret 03.30.

Kedves Hatodikos!


Az előző órai anyag felelevenítéséhez és plusz információk szerzéséhez nézd meg a következő videókat:

ANGOLPERJE

MEZEI ZSÁLYA

KAMILLA

MEZEI ZSURLÓ

Ma a munkafüzet feladatai várnak Rád!

70.o. 1.f. a)
71.o. 2.f. a) 72.o.c)
72.o. 3.,4.f.

Várom a feladatokról a fotókat IDE a mai dátum (03.30. hétfő) alá!
Látszódjon a neved a fotókon!

Marianne néni 




6.A Rajz 2020.03.30. Színtan

Beadási határidő: nincs
Aki nem töltötte fel az eddigieket siessen vele! Ha NEM működik a "Feltöltés" gomb, küld el e-mailben a fotót: purak.akos@vargatamas.hu (eddig max. 2x45 perced volt rá!)
Év végén reklamációt nem fogadok el. Csak indokolt esetben.
Aki eddig NEM töltött fel technikára:
(6A-Dominik, Izmael, Zoli, Flóra, Panna, Kevin, Alexandra, Bence, Szabina)

(Múlt héten felcseréltem a tantárgyakat, elnézést! Most kapjátok a rajzot)

Kezdünk!
A mai órán egy videót hoztam nektek a színtan lezárása képpen. Elképesztő régi a videó, úgyhogy lesz egy fura hangulata. Nézzétek meg, hátha van benne valami, amit még nem tudtok.


Testnevelés - az eddigiek összefoglalása

Kedves Diákok!

Két héten túl vagyunk, és egy óraátállításon.

Szeretném, ha beszámolnátok a blogbejegyzés alatt arról, ki milyen "célt" tűzött ki magának, az eddigi feladatok mellett és hogyan halad a megvalósításával. 

A "célról" is írtam a legelső blogbejegyzésemben.

Névvel írjatok pár sort, ezzel kapcsolatban és a +1. válasz, az a kérdés, ami a múlthéten a blogban megjelent az úszás óránál...

...ez amolyan "jelszó", ahhoz, hogy kommentelni tudj! :-)

Azaz, ha tudod a választ, a múltheti kérdésre, akkor azt írod le elsőnek a kommentedhez...

...majd leírod amit fentebb említettem a "célról" és a legvégén kérlek írd oda a neved, hogy tudjam, kitől kaptam a választ!

A kitűzött célokhoz adok segítséget, hogyan próbáld elérni, de mint a legelső blogbejegyzésben jeleztem, írj edzésnaplót. 

A múlt héten leírtam bővebben, ez miért hasznos a számodra...

...keress rá, ha még nem láttad.

Köszönöm az eddigi munkátokat és remélem, mihamarabb találkozunk az iskolában.

Frissítés: ma 9:15: ...ha probléma van a blogon a hozzászólások írásával jelezd, Nekem e-mailben!



Matematika 6/1 Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

Ettől a héttől kezdődően lehetőség lesz arra, hogy „élőben” is konzultáljunk. Minden kedden 9 órától a Microsotf Teams felületén tudsz kérdéseket feltenni, ha nem értesz valamit. Tehát akinek bármilyen problémája van, kedden bejelentkezhet a Teamsre a 6. osztályos csoportba és felvesszük a kapcsolatot.

Az elmúlt két héten az egyenes és a fordított arányosságról tanultunk - DIGITÁLISAN!
Szépen dolgoztatok, a beadandóknál sok hibátlan megoldás született.

A mai órán összefoglaljuk a legfontosabbakat, amit az egyenes és fordított arányosságról tanultunk és holnap dolgozatot írunk. A feladatok ebből a két feladattípusból állnak, a dolgozat értékelésre kerül majd, és ez lesz a március havi digitális jegyed. /ami majd bekerül az e-naplóba is/

Egyenes arányosság

Két mennyiség egyenesen arányos, ha az egyik mennyiség a kétszeresére /háromszorosára, stb./ nő, akkor a másik mennyiség is kétszeresére /háromszorosára, stb./ nő.
vagy
Két mennyiség egyenesen arányos, ha az egyik mennyiség felére /harmadára, stb/ csökken, akkor a másik mennyiség is a felére /harmadára, stb./ csökken.

Egyenesen arányosság esetén az összetartozó értékek hányadosa állandó.

Példa
 Ha 2 gömb fagylalt ára 400 Ft, akkor 4 gömb fagylalt ára 800 Ft
/kétszer annyi fagyi, kétszer annyiba kerül/

Ha 2 gömb fagyi ára 400 Ft, akkor 1 gömb fagyi ára 200 Ft
/fele annyi fagyi, feleannyiba kerül/

Számítás:
                        2 gömb                       400 Ft
akkor
                        1 gömb                       400 : 2 = 200 Ft
                        4 gömb                       4 × 200 = 800 Ft
         

Fordított arányosság

Két mennyiség fordítottan arányos, ha az egyik mennyiség a kétszeresére /háromszorosára, stb./ nő, akkor a másik mennyiség a felére /harmadára, stb./ csökken.
vagy
Két mennyiség fordítottan arányos, ha az egyik mennyiség a felére /harmadára, stb./ csökken, akkor a másik mennyiség a kétszeresére /háromszorosára, stb./ nő.

Fordított arányosság estén az összetartozó értékek szorzata állandó.

Példa
Ha 2 ember 4 nap alatt festi ki a lakást, akkor 4 ember 2 nap végzi el a festést
/ha kétszer annyi ember dolgozik, akkor fele annyi idő is elég a munka elvégzéséhez/


Ha 2 ember 4 nap alatt festi ki a lakást, akkor 1 embernek 8 nap kell a munka elvégzéséhez.

Számítás:
                        2 ember                      4 nap
akkor
                        1 ember                      2× 4 = 8 nap
                        4 ember                      8 : 4 = 2 nap

A legfontosabb, hogy először gondosan és értelmezve olvasd el a feladatot, és döntsd el, hogy egyenes, vagy fordított arányosságról van-e szó!
Ha ezt jól megállapítod, akkor már csak alkalmaznod kell az előző órákon megismert számítási módokat. /a mintapéldákat használhatod a megoldás során/

Önálló feladat
A következő 10 kérdést tartalmazó feleletválasztós elektronikus kérdőíven gyakorolhatod annak eldöntését, hogy milyen arányosságról van szó.

A megoldást töltsd fel ide     !    /ha nem tudod, akkor e-mail/