Sziasztok!
Pici áttekintés az eddigiekről és további szabályok.
Mi az ami új az alábbi leírásban, mi az ami eddig még nem volt.
Ezt írd le a Naplódba csak címszavakban!
Kosárlabdázás szabályai
JÁTÉKTÉR és ESZKÖZ
- A pálya vonalai: alapvonal, oldalvonal, kezdőkör, 3-as vonal, felezővonal, büntető vonal, szigorított terület
- A pálya mérete: 28 x 15 m.
- A gyűrű magassága: 3.05 m
- A labda mérete: a női kosárlabda 6-os méretű, a férfi kosárlabda 7-es méretű
CSAPAT
- A csapat létszáma: A játékidő alatt mindkét csapatból 5 játékosnak a pályán kell tartózkodnia, akik cserélhetők.
IDŐTARTAM és IDŐSZABÁLYOK
- A mérkőzés időtartama: A mérkőzés 4 egyenként 10 perces tiszta játékidejű negyedből áll. A félidők közötti szünet 15 perc. Ha a mérkőzés állása a negyedik negyed játékidejének végén döntetlen, a mérkőzést egy ötperces hosszabbítással kell folytatni, annyiszor amíg nem győz valamelyik csapat.
- 3 mp-es szabály: Egyik labdabirtokló csapat játékosa sem tartózkodhat 3 mp-nél tovább az ellenfél szigorított területén belül.
- 8 mp-es szabály: Amint egy játékos birtokba veszi a labdát a védőtérfélen, csapatának 8 mp-en belül át kell juttatni a labdát a támadótérfélre.
- 24 mp-es szabály: Amint egy csapat birtokba veszi a labdát, 24 másodpercen belül meg kell kísérelnie a kosárra dobást. (támadóidő).
MÉRKŐZÉS
- A labda játékba hozása: Az első negyed feldobással kezdődik, a többi oldalbedobással kezdődik felváltva a csapatok között.
- Kint: egy labda akkor van kinn, hogyha az alapvonalon vagy az oldalvonalon kívül lepattan, vagy olyan játékost vagy tárgyat érint, aki/ami szintén kint van. Ha nem pattan le vagy rájuk, és vissza tudják juttatni a pályára, a játék folytatódhat. Nagyjából ugyanez érvényes a visszajátszásra a középvonal tekintetében néhány eltérés mellett.
- A kosár értéke: a büntetődobásból elért kosár 1 pontot ér, a hárompontos vonalon belüli területről dobott kosár 2 pontot ér, a hárompontos vonalon kívülről dobott kosár 3 pontot ér.
SZABÁLYTALANSÁGOK
- Visszajátszás: Az a játékos, akinek csapata birtokolja a labdát, nem juttathatja vissza a labdát a védőtérfélre.
- A kosárlabda lepattintása (labdavezetés) nélkül a labdával nem lehet három lépésnél többet haladni. Ha ezt a játékos nem tartja be, akkor lépéshibát ítélnek ellene, és az ellenfél folytathatja a játékot.
- Ha a játékos befejezi a labdavezetést, akkor nem kezdheti azt újra, mert az kétszer indulás, és az ellenfél kapja meg a labdát.
- A kosárlabdázás alapvetően érintkezés nélküli játék. Ha az ellenféltől valaki kosarat akar szerezni, és ezt mi meg szeretnénk akadályozni, akkor nem szabad megütni a kezét, meglökni, ütközni vele stb.
- Ha valakit dobás közben faultolnak (szabálytalankodnak vele szemben), de a dobó bedobja a labdát, akkor ért a kosár, és plusz 1 büntetődobást végezhet el, míg ha nem ment be a labda, akkor annyi büntetődobás jár neki, ahány pontos (2 vagy 3) volt a dobási kísérlete.
- Ha egy játékos felugrik labdával a kezében (például dobáshoz), de úgy esik vissza a földre, hogy még mindig a kezében van a labda, akkor az lépéshiba (ez alól kivétel, ha egy lábon vagy felugrás után egy lábra érkezve kapta meg a labdát, mert ilyenkor erről a lábáról felugorhat, és leérkezhet páros lábra, de ilyenkor már nem sarkazhat).
- Szabálysértések büntetése: a vonatkozó szabályok megsértése (pl. lépéshiba, határvonalon kívüli labda, 3 mp-es szabály stb.) büntetése a határvonalon kívüli bedobás az ellenfél számára a szabálysértéshez legközelebbi helyről. A bedobást a vonalon kívülről, a vonal érintése nélkül szabad csak elvégezni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése