2020. május 7., csütörtök

Irodalom 05.07.

Kedves 6.a,

legutóbb a 2. és 3. fejezetet olvastuk. Szomorúan látom, hogy heten nem töltöttétek ki! Ráadásul a kitöltők közül is csak Laura, Bence és Réka eredményén látszik, hogy figyelmesen olvasták a kiadott részeket, ügyesen dolgoztak.



Ma egy fejezettel haladunk majd tovább és a szereplőkkel kezdünk el részletesebben foglalkozni.


1. Milyennek látja a fiú az apját, illetve az apa a fiát? Rajzolj szövegbuborékokat a füzetedbe, és írd bele, amit szerinted gondolnak magukról és egymásról a szereplők a történet elején.


2. Olvasd el a 4. fejezetet! (Csoda matekórán a címe, az online dokumentum 25-34. oldalán találod.)

3. Gyűjts a diákok beszédmódjára jellemző szavakat, kifejezéseket a szövegből a füzetedbe!

4. Írd fel a füzetedbe: Szereplők

5. Párosítsd az alábbi szereplőket a foglalkozásukkal/tulajdonságukkal a füzetedbe!

Annamária
Pete osztálytársa, aki nagyon tetszik neki
Bacskai
földszinti szomszéd
Csatai Jenő
óvónő
Gyapák Béla
Pete barátja
Kata
Pete osztálytársa, „rossz gyerek”
Klárinyó
biológiatanár
Pados Dezső
matematikatanár
Sejtem Csilla
vörös hajú
Tünde
történelemtanár
Viki
magyartanár, osztályfőnök

5. Küldd el a PetePitéről eddig leírtakat a füzetedből fotózva a digitaliskata@gmail.com e-mail címre! (Tehát ne messengerre és ne másik e-mail címre!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése