2020. május 5., kedd

Angol - Éva néni

Hello everybody!

Online English lesson today at 10 o'clock.

Köszönöm azoknak, akik szépen, precízen, pontosan beküldték a házi feladatukat a múlt hétről (9 ember). Mindent megnéztem, mindent leosztályoztam, és az alábbiakat szeretném hozzáfűzni....

Először is, nézd meg a javítókulcsot, amit itt mellékelek.
Vedd elő te is a munkádat, amit megcsináltál, és pirossal javítsd, ahol nem egyezik az itt megjelölt megoldással.
Ha nincs vagy nagyon kevés a piros: gratulálok. Sikerült ügyesen, önállóan elsajátítanod az anyagot. Úgy látom, hogy érted is, amit csinálsz. Csak így tovább.
Ha néhány helyen piros: semmi gond. Összességében jól megy, de néhol belezavarodtál. Nézd vissza, hogy mi lehetett a hiba.
Ha sok a piros: látom, hogy próbáltad megoldani a feladatokat ügyesen, be is küldted időre, de talán nem sikerült még az anyagrészt teljesen megérteni. Csinálj még önállóan gyakorló feladatokat, amíg jobban nem sikerül.
Ha nem készítetted el a feladatot: ez esetben ne másold át automatikusan a javítókulcsról a megoldásokat, hanem először vedd a fáradtságot, csináld meg a feladatot pótlólag. Küldd el nekem emailben, és csak utána javítsd ki a megadott javítókulcs alapján.
Ha eddig nem küldted el a munkádat és most sem fogod, akkor sajnos a munkáddal egyenértékű érdemjegyet fogsz találni az enaplóban.

- Gyakori volt, hogy a 9-10. mondatig egész jól ment minden és ott elkezdtetek belekavarodni.
Továbbra is mindenhol, minden mondatban csak az volt a feladat, hogy az AM/IS/ARE szavakat WAS/WERE-re cseréljétek.

- Tilos benne hagyni a jelen idejű és a múlt idejű alakot is a mondatban.
Az olyan, mintha magyarul azt mondanám, hogy "Itt vagyok voltam a szobámban." Nem értelmes, igaz?

- Aki összekeverte a where-t a were-rel az remélem okul a hibájából. Értem én, hogy egy betű a különbség, de az osztogatnak és a fosztogatnak között is egy betű a különbség csak.😊

- Akik lehagyták a mondat végi írásjeleket, hogy az már úgyse fontos, azok most Timi nénitől meg Edit nénitől meg Ági nénitől kapnak egy szép nagy fekete pontot, mert biztos vagyok benne, hogy nem ezt tanította nektek alsóban...Nem dísznek van az ott!

- Aki összekeverte, hogy az I után were-t írt és a you után was-t az próbálja mondogatni magában a táblázatot, mint egy mantrát sokszor egymás után.  
I was   you were    he/she/it was   we were    you were   we were

Na erről ennyit. A többit szóban online.
BYE!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése