Kedves hatodikosok,
1. Lássuk, mi lett volna a helyes megoldás a múlt órai feladatokban:
A) Elsőként egy táblázatot kaptál, ahol a szófajokat kellett meghatároznod. Íme az ellenőrzés, kékkel beírtam a helyes megoldásokat.
Szó
|
Szófaj
|
Szó
|
Szófaj
|
acél
|
főnév
|
aranyos
|
melléknév
|
sisak
|
főnév
|
vitéz
|
főnév
|
Bence
|
főnév (tulajdonnév)
|
maga
|
visszaható névmás
|
téged
|
személyes névmás
|
gyász
|
főnév
|
béke
|
főnév
|
nádas
|
főnév/melléknév
|
békés
|
melléknév
|
hatalmas
|
melléknév
|
felséges
|
melléknév
|
cimbora
|
főnév
|
ki?
|
kérdő névmás
|
cifra
|
melléknév
|
tíz-tizenkét
|
számnév
|
hű
|
melléknév
|
forgószél
|
főnév
|
egymás
|
kölcsönös névmás
|
B) A második feladat az volt, hogy javítsd egy szövegben az előforduló helyesírási hibákat:
Toldi jelleme
Miklós tulalydonságai köszt tulajdonságai közt van, amejik amelyik segíti és van, amelyik gátojja gátolja őt az előrejutásban.
Segíti kivételes erelye ereje és bátorsága. Lendíti az akarás, hogy vitéz lehessen a király udvarában, és az édesaannyához édesanyjához fűződő szeretete.
Érzékenységének köszönhető, hogy nem nyukszik nyugszik bele az igasságtalanságba igazságtalanságba, mellyel György súlytja sújtja. A pesti népet is félti a megvadult bikától. Legjobban édesanyját félti. Érte képes legyözni legyőzni az indulatait is, mikor György sértegetni kezdi. Nemzetét menti meg a szégyentől a cseh bajnokkal szemben.
Ereje, C) Ma egy új névmással is megismerkedünk.
1. A füzetbe írjátok fel: A mutató névmás
2. Másold le a füzetedbe a tk. 80. oldalán található táblázatot! (ami a lap alján található)
A közelre és távolra mutató névmásokkal elkerülhetjük a szóismétlést, a szöveg mégis érthető marad.
3. ITT ellenőrizd, hogy érted-e!
4. A táblázat alapján töltsd ki a munkafüzet 108/9. feladat táblázatát!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése