Kedves Hetedikesek!
Vizsgáljunk meg néhány négyszöget részletesebben!
1. Nézzük meg a trapézok tulajdonságait!
2. Oldjunk meg trapézokról szóló feladatot!
Hf. Nevezd meg a feladatban lévő trapézokat!
Kedves Hetedikesek!
Vizsgáljunk meg néhány négyszöget részletesebben!
1. Nézzük meg a trapézok tulajdonságait!
2. Oldjunk meg trapézokról szóló feladatot!
Hf. Nevezd meg a feladatban lévő trapézokat!
Kedves Gyerekek!
A mai órán origami hajtogatás lesz. PPT ITT! a szokásos módon töltsd le.
Origami, a papírhajtogatás japán megfelelője, többnyire négyzet alakú papírból kiindulva (de egyéb síkidomokból is) készíthetünk állatokat, tárgyakat díszeket, geometriai formákat, segédeszközök használatával vagy anélkül. A kezdőtől a haladó szintig terjedő nehézségi skálán, nagyon sokféle origami formát lehet találni. A modellek összetettségét az egyszerűtől a szuperkomplex szintig skálázzák.
Minden országban, ahol ismerték a papírt, elvileg kialakulhatott a papírhajtogatás helyi változata, így Japánon kívül is zajlott az origami fejlesztése. Több könyv jelent meg, ahol e díszítés módját ábrákkal is illusztrálták. Az európai hajtogatás bölcsője Spanyolország, ahol a Pajarita (jelentése=kismadár), egy bizonyos hajtogatott madár ugyanolyan népszerű, mint a daru. A Spanyol Papírhajtogató Szövetség (AEP) a Pajaritát használja logójának. Nagyon kevés japán ismeri ezt a formát, viszont, minden spanyol hallott már róla.
Sok origamival foglalkozó könyv kezdődik azzal, hogy bemutatja a hajtogatás alapjait, amely segítségével később könnyebben lehet felépíteni más modelleket.
A mai feladat a ppt-ben látott 007 ing (11-13. dia) és egy pohár hajtogatása (14-15. dia).Elkészítési határidő: 2021. április 11. (vasárnap)
Az elkészült munkadarabokat IDE töltsd fel.
Jó munkát!
Feca bácsiKedves Hetedikesek!
Ismételjük át, amit az atomokról, a periódusos rendszerről tudni kell!
1. Feladat Egészítsd ki!
Az atom fő részei az és az . Az atommagban található a és a . A atommag körül ok keringenek, összességük alkotják az elektronburkot.Az elektron töltése , a protoné , a neutronnak töltése. Az atom elektromosan .
2. feladat
Ellenőrizzük le a Mf. 48. oldalán levő két táblázatot!
A legfontosabbak:
Sziasztok!
Ma a játékosokról lesz szó és azokról a személyekről, akik nélkül egy mérkőzés nem képzelhető el...
A nézőket külön, most nem említem meg... :-)
Időmérő- játékidő-felelős
Titkár- jegyzőkönyv-vezető
A cserék (általában hét), gyúró, orvos és az edzők helye.
Egy kézilabdacsapat 14 játékosból áll. A játéktéren egyszerre maximum hét játékos tartózkodhat, a többiek a csereterületen foglalnak helyet. Mindig kell egy kijelölt kapus a pályára, aki eltérő mezt visel a többiektől. A kapus mezőnyjátékosként is szerepeltethető, illetve egy mezőnyjátékos is átveheti a kapus feladatkörét, ha megfelelően elkülönül a ruházata a mezőnyjátékosokétól.
Egy mérkőzésen tetszőleges számú csere hajtható végre úgy, hogy a lecserélt játékos a cserevonalnál hagyja el a pályát. Ha a becserélendő játékos hamarabb lép pályára, minthogy a lecserélt játékos elhagyná azt, akkor az szabálytalan cserének minősül, és kétperces büntetéssel büntetendő. Több más labdajátéktól eltérően a csere alatt a játék nem áll meg, a cserét - hacsak a játék egyéb okból nem áll - folyamatos játék közben kell végrehajtani.
A csapat mezőnyjátékosainak egységes öltözéket kell viselniük, amelynek megjelenése az ellenféltől világosan el kell különüljön. A játékosok nem viselhetnek olyan tárgyat magukon, amely veszélyezteti a saját, vagy játékostársai testi épségét.
A mezőnyjátékos kézzel, karral, fejjel, törzzsel, combbal és térddel érhet a labdába, a labdát ilyen módszerekkel is csak legfeljebb három másodpercig érintheti. Labdával a kézben maximum 3 lépést lehet megtenni.
Nem szabad a labdát a saját csapat birtokában tartani a támadási akciók felismerhetősége nélkül, illetve kapura lövési kísérlet elmulasztásával. Ez a passzív játék. A játékvezető, miután felismerte ezt a jelenséget, figyelmeztetésképpen felemeli az egyik kezét, és ha ezután sem változik a támadás intenzitása, nincs kapura lövési kísérlet, akkor a labdát birtokló csapat ellen szabaddobást ítél. Főként ez a szabály teszi ezt a sportágat ilyen gyorssá, és látványossá, nem engedélyezve egyik csapatnak sem, hogy feladja a gólszerzésre irányuló törekvését.
A mezőnyjátékos lehet:
A kapus az egyetlen játékos, amely a saját kapujának előterében korlátlanul mozoghat, akár a labdával is, figyelmen kívül hagyva a mezőnyjátékosokra érvényes lépésszabályt is. A kapus a kapuelőtérben védekezés céljából bármely testrészével érintheti a labdát. Azonban eközben nem veszélyeztetheti az ellenfelet. A hatos vonalon kívül viszont nem ütközhet az ellenfél játékosával, mert ezért végleges kiállítás jár.
A kézilabda-mérkőzést két egyenjogú játékvezető vezeti. A mérkőzéseken a játékosok közül csak a csapatkapitányok szólhatnak hozzájuk. A játékvezetők ellenőrzik a mérkőzés előtt a játéktér, a kapuk és a labdák állapotát, ellenőrzik a csapatok felszerelését, a játékosok öltözékét.
A mérkőzés megkezdésekor az egyik játékvezető, mint mezőny-játékvezető a középvonalnál helyezkedik el, ő a támadó csapat támadási iránya felé néz, míg a másik a védekező csapat mögül, az alapvonalnál figyeli az eseményeket. A két játékvezető szerepe a támadások váltakozásával felcserélődik. Jelzésekkel adnak utasításokat.
A mai irodalom órán folytatjuk Petőfi: A XIX. század költői c. versének vizsgálatát.
1. Olvasd el újra a verset (tk. 63-64. oldal) vagy hallgasd meg IDE KATTINTVA
2. Töltsd ki EZT A FELADATLAPOT
3. Hallgasd meg a következő versünk megzenésített feldolgozását a holnapi órára:
Kedves Osztály,
ma 10.00-kor online óra a Teamsen. Ne késs!
Legyen a kezed ügyében a tankönyv, az atlasz és a füzeted.
A mai órán a magyarok I. világháborús szerepéről és a Párizs környéki békékről fogunk tanulni, illetve arról, miért is igazán fontos ezekkel tisztában lennünk magyarként.
A tankönyvedben a 2x(6x7). oldalt és a 18x5-3. oldalon kezdődő leckét vesszük majd.
Az atlaszbeli oldal a szokásos (38. o.)
2. Magyar városok a határainkon túl
3. Nemzetiségek Magyarországon 1920-ig
6. tk. 89/3.4.9.
Kedves Hetedikesek!
A mai órán Tudáspróba következik, négy feladatot kell megoldanod. A mértékegységekre vigyázz!
Készíts rajzot, szépen és olvashatóan dolgozz!
1.Végezd el az átváltásokat!
1.
25 dm = mm
2.
52000 cm= m
3.
0,8 dm2 = cm2
4.
666 mm2 = cm2
5.
0,09 km= m
2. Igaz-Hamis
1.
Minden rombusz paralelogramma
2.
Minden négyzet téglalap
3.
Minden négyszög négyzet
4.
Minden trapéz paralelogramma
5.
Minden téglalap trapéz
3. Egy háromszög oldalai a=20 cm, b=9 cm és c=80 mm.
Az a oldalhoz tartozó magassága ma=7
cm.
Mekkora a háromszög kerülete és területe?
4. Egy téglalap oldalai a= 30 cm és b= 150 mm.
Mekkora a kerülete és a területe?
Kedves Hetedikesek!
Eddig kerületet számoltunk, nézzük meg, hogyan lehet területet számolni!
1. Határozd meg a síkidomok területét! Hány db kis négyzettel tudod kirakni?
Dear Students,
Aki még nem írta meg a témazárót, még ma 5-ig van lehetősége elkezdeni! Jegyet akkor is kapsz rá, ha nem írod meg.
Today I brought you a reading task.
Topic: Food from around the world (reading)
Student's Book p. 53. (Tk.: 53. old.)
Read the text. (Olvasd el a szöveget!) ITT meg is hallgathatod.
1. feladat: párosítsd a megadott szavakat a képekkel!
3. feladat: honnan származnak ezek az ételek? Olvasd el megint a szöveget és kösd össze az ételeket a helyekkel!
Szorgalmi feladat (5-ösért): Ha szeretnél egy szorgalmi ötöst, akkor fordítsd le magyarra a szöveget a füzetedbe és küldd el nekem email-ben! ☺
Oldd meg ezt a lyricstraining feladatot!
https://lyricstraining.com/en/play/HDLkEvrvnD?t=1616600209566#wpz/c!BDorottya92
Have a nice weekend!
Dóri néni
Szia!
Ma egy hátizom erősítő tornát hoztam Neked! Végezd el a videón látható gyakorlatokat. Szükséged lesz egy seprűnyélre, sodrófára vagy partfis nyélre. Ha nincs, akkor dolgozz anélkül.
Ne feledd, hogy be kell írni a sportnaplósba és írd meg azt is, hogy mennyire volt nehéz.
Küldök egy linket, amelyet ha megnyitsz, akkor ki tudod választani a saját neveddel ellátott mappát. Oda kell feltölteni a sportnaplód eddigi munkáit. Lefotózod és feltöltöd, vagyis behúzod a saját mappádba. Határidő: 03.29.
Jó munkát!
Ági néni
Liebe Schülerin, lieber Schüler!
Stefan ist wieder zu Hause. Er erzählt über die Klassenfahrt.
Wir lesen einen Text. Elolvassuk, mit mesél Stefan otthon az osztálykirándulásról. Ne ijedj meg, ma csak a 10. sorig jutunk! 😉
Mai feladatot: lefordítani a Tk. 67. oldal 12. feladatának szövegéből az 1-10. sorokat.
Új szavak a ma olvasott részben:
die Jugendherberge = ifjúsági szálló
der Fernseher = TV
die Anreise = odautazás
der Spaziergang = séta
der Klassenlehrer = osztályfőnök
streng = szigorú
erlauben = megenged
Bauernjause = földművesek uzsija (ez egy étel neve)
hat gut geschmeckt = ízlett
bestimmt = biztos
faszinierend = elbűvülő
der Einkaufsbummel = bevásárló körút
1. Írd ki a szavakat a szótárfüzetedbe! Tanuld is meg őket!
2. Olvasd a szöveget a 10. sorig, értelmezd!
3. Írj a füzetedbe egy összefoglalót magyarul, mit tudtál meg eddig Stefan osztálykirándulásáról! Cím: Stefan erzählt. Ezekre a kérdésekre keresd a választ:
Hol szálltak meg? Tetszett nekik a szállás, miért? Mit volt a program a megérkezés után? Melyik városban sétáltak? Mit szerettek volna csinálni a lányok? Mit ettek este? Mit keresnek majd meg az interneten?
A füzetedről készített képet a szilagyi.erika@vargatamas.hu címre várom!
Kedves Hetedikes!
Ismételd át az eddig tanultakat az összefoglalás folytatásaként.
Most lehetőséged van pótolni az elmaradásaidat!
Várom, amit még nem küldtél el.
KELLEMES TAVASZI SZÜNETET KÍVÁNOK!🌞🐇
Marianne néni
Sziasztok!
Játékidő
A rendes játékidő minden korosztályban (16 év felett) 2×30 perc, a félidei szünet 10 perc. Fiatalabb korosztályú csapatok esetében 8 – 12 év között a rendes játékidő 2×20 perc, 12 – 16 év között pedig 2×25 perc, mindkét esetben 10 perc szünettel. A kézilabdában egy sajátos módszert követve mérik a játékidőt. A játékidő a játékmegszakítások ( szabálytalanság megítélése, gól utáni középkezdés stb.) alatt is megy, azonban ha a játék várhatóan hosszabb ideig szakad meg ( sérülést követő ápolás miatt), akkor a játékvezetőknek lehetőségük van az órát erre az időszakra megállítani. A játékidő lejárta szigorúan értelmezendő: az utolsó másodperc leteltekor a mérkőzés befejeződött. A még játékidőben ellőtt, de a kapuba csak a játékidő letelte után beérkező lövés nem minősül érvényes találatnak. A szabályos találat eléréséhez az kell, hogy a labda még a rendes játékidő letelte előtt teljes terjedelmével áthaladjon a gólvonalon.
A kézilabdát bőr vagy műanyag borítású labdával játsszák, életkortól és nemtől függően eltérő méretű labdákkal.
Labdaméret | Korosztály | Labda kerülete | Labda tömege |
---|---|---|---|
1 | 8-14 év közötti leányok 8-12 év közötti fiúk | 50–52 cm | 290-330 g |
2 | 14 év feletti nők 12-16 év közötti fiúk | 54–56 cm | 325-375 g |
3 | 16 év feletti férfiak | 58–60 cm | 425-475 g |
A kézilabdát általában egy úgynevezett wax nevű anyaggal vonják be a játékosok, a jobb tapadás érdekében. Ez által válnak kivitelezhetővé az igazán látványos lövések, mint például a pattintott csavart lövés, a cunder.
Easter is coming soon.
Ez a videó Húsvétról szól, nézd meg!
Néhány játékos Húsvéti feladat
Kedves Hetedikesek!
A mai órán a háromszög, a négyzet és a téglalap kerületének és területének kiszámítását fogjuk gyakorolni.
/A képleteket meg kell tanulnod!/
Kedves Gyerekek!
Hamarosan itt a Húsvét! 🐇🌷🌸🌹🌺🌻
Így, a mai napon WC papír gurigából fogtok nyuszit csinálni. Ha ügyesek vagytok valóban belefér 45 percbe az elkészítése. 😃
Bármilyen anyagot felhasználhatsz a díszítéshez. Több verziót is láthattok, azokhoz hoztam leírást is. Elég egy nyuszit csinálni, de ha valaki nagyon belelendül természetesen lehet többet is. Én annak csak örülök. 😸🙈
Leírások:
1. Ehhez a nyuszihoz nincs szükség extra hozzávalóra – a gurigát tetszőleges színre fesd be, színes papírból vágj füleket, amelyeket felragasztasz , rajzolj szemet-orrot-szájat, és már kész is van a tapsifüles.
2. Ennél a verziónál a nyúlfül itt is gurigából készül – vágj le két vékonyabb csíkot a gurigából, és ragaszd belülre. Utána tetszőlegesen fesd ki vagy színes papírral ragaszd le a nyuszit, csinálj neki szemet-orrot-szájat.
3. Itt nem kell külön levágni a gurigából a nyuszifület. Elég annyi, hogy a gurigára megrajzolod, hogy hol képzeled el a nyuszi fülét és úgy, ahogy a képen is látod egyben van a nyuszi és a füle. Nem kell külön kivágni és ragasztgatni. Ha megvagy a körbevágással színezd ki a nyuszit, vagy díszítsd színes papírral. Rajzolj neki szemet-orrot-szájat.
Jegyet kaptok rá! Beadási határidő: 2021.03.30. (kedd)
Ide várom: messenger vagy kovacs.emese.reka@vargatamas.hu
Nagyon fontos! Ez legyen az e-mail tárgya ha ott külditek: Guriga nyuszi - Osztályod - Neved
Inspirációként itt van néhány kép:
Kedves Hetedikes!
Online óra MA: Teams - 13:00
A mai óra címe: A füves puszták élővilága
Vázlat a füzetbe:
75.o.1.ábra
• a belső területeken már nem érvényesül az óceánok éghajlatot módosító hatása
• tél: a tengertől távolodva egyre hosszabb és hidegebb
• nyár: meleg, gyakori az aszály
• csapadék: minden évszakban kevés, gyakran 200-300mm alatti
FÜVES PUSZTÁK ELNEVEZÉSEI:
• Eurázsiában: sztyepp
• Észak-Amerikában: préri
• Dél-Amerikában: pampa
FŰFÉLÉK
Alkalmazkodtak a szélsőséges feltételekhez:
- elviselik a nyári meleget, a zord téli hideget és a csapadékhiányt
- egyszikűek: mélyre hatoló bojtos gyökérzet
párhuzamos erezetű, szárölelő levelek
fénykedvelők
szélporozták
MEZŐGAZDASÁGI TERÜLETEK:
- humuszban gazdag talaj
- gabonanövények termesztése tk. 77.o. 7.ábra
TÁPLÁLÉKLÁNCOK tk. 77.o. 8.ábra
Írj 3 táplálékláncot az ábra segítségével:
1.
2.
3.
Olvasd el: tk. 78-79.o.
Oldd meg a következő feladatokat: mf. 34.o.1.,2.,3.; 35.o.6. (Ehhez olvasd el a 76.o. szövegét.)
Marianne néni