2021. március 23., kedd

Emelt angol

 Hello!

A little revision of the PAST TENSE.

You can find it here:  https://www.gamestolearnenglish.com/past-tense-game/

It's a good game. You can try other games on this page, too!

Have fun!!!

Matematika Imre bácsi 7.o.

 Kedves Hetedikesek!

A mai online matematika órán a négyszögek témakörével foglalkozunk.

KEZDÉS: 9 óra

Önálló feladat

Készítsd el az alábbi ábrát a füzetedbe!

hajdu.imre@vargatamas.hu

 



2021. március 22., hétfő

Matematika Edit nénivel Négyszögek 03.22

Kedves Hetedikesek!

Próbáljuk ki, milyen csak számítógépen tanulni a matekot.

Most nem én magyarázok, hanem két filmen egy matek tanár. Ez kb. 17 perc Tudsz-e ennyit figyelni?Remélem lesznek benne ismerős dolgok!

1. Négyszögek (Zseni leszek 5:40)  https://www.youtube.com/watch?v=AoLkMFssa2g

2. Négyszögek csoportosítása (Zseni leszek 10:30) https://www.youtube.com/watch?v=6UdgOfx55WA

Kibírtad? Oda tudtál figyelni? Akkor jöhet 3 feladat. Hajrá!

3. Négyszögek elnevezése könnyű: https://learningapps.org/1976566

4. Négyszögek elnevezése: https://learningapps.org/1554173

5. Négyszögek elnevezése, párkereső: https://learningapps.org/1554143

Egy kis súgás! Csak neked!

Jó munkát! Ha becsülettel végig csináltad a matekból mára ennyi elég!



Technika

 

 Kedves Gyerekek!

A mai órán egy nyitható ábrát fogtok elkészíteni a PPT és az ábra alapján. Az előadást töltsétek le és úgy nyissátok meg.


Feladat: készíteni egy általatok kitalált figurát, ilyen nyitható módon. Lehet vicces vagy félelmetes az elkészült munkadarab. Fotót kérek róla összecsukva és kinyitva. 

Határidő: 20201. 03. 28.

Feltöltés: IDE (névvel ellátva)

Jó munkát!

Feca bácsi

 Kedves Gyerekek!

A mai órán egy nyitható ábrát fogtok elkészíteni a PPT és az ábra alapján. Az előadást töltsétek le és úgy nyissátok meg.


Feladat: készíteni egy általatok kitalált figurát, ilyen nyitható módon. Lehet vicces vagy félelmetes az elkészült munkadarab. Fotót kérek róla összecsukva és kinyitva. 

Határidő: 20201. 03. 29.

Feltöltés: IDE (névvel ellátva)

Jó munkát!

Feca bácsi

2021. március 22. - Hétfő - eszköz nélküli feladatok - 1. rész

  Testnevelés - eszköz nélküli feladatok - 1. rész


Sziasztok!


A mai napra egy 15 perces edzést hoztam Nektek!


Katt ide:

https://www.youtube.com/watch?

reload=9&v=PSj_U9EuD_0&amp=&list=PL9l9tAf7jmqHmY8s4_UO5u4P

NmsaJapCX&amp=&index=5


Ha kedved van hozzá, csináld meg újra a feladatokat!


Jó mozgást kívánok!

Történelem - március 22.

 Kedvesek, 

ma 10.00-kor online óra. Legyen a kezed ügyében az atlaszod!

Néhány gyakorló, ismétlő feladatot is hoztam.

1. Oldd meg az alábbi learningapps-et (ha nem nyílik meg itt, IDE kattintva tudod megnyitni).


2. Másold le az 1. feladat fogalmait a füzetedbe!

3. Írj kérdéseket az alábbi válaszokhoz!
Pl. Válasz: tengeralattjáró Kérdés: Mi az a jármű, amivel a németek megpróbálták megtörni az angolokat a tengeren?

- Ferenc Ferdinánd
- villámháborús terv
- 1917
- 1914. július 28.
- Franciaország

4. (bónusz) feladat: Írj fogalmazást az I. világháborúról, amiben szerepelnek az 1. feladat fogalmai! (10 mondat)

A mai munkád (is) küldd el a digitaliskata@gmail.com e-mail címre! Ha kérdésed van, keress Teamsen! 
Jó munkát!
Kata n.

Irodalom - március 22.

Kedvesek, 
a múlt órán Petőfi szerelmi költészetével ismerkedtünk meg. Tudjátok, a Szeptember végén az egyik idei memoriter. Jövő hét kedd (március 30.) a határideje, akkor lesz a felelés.




1. Manapság a költők szerepe sajnos kevésbé kiemelkedő a hétköznapokban, mint a 19. században volt. Helyettük mások vették át a véleményformálás szerepét: zenészek, színészek, influenszerek... Képzeld el, hogy Petőfinek a mai korban kellene boldogulnia és "lángoszlopként" vezetni a népet! Milyen szerepkörben/munkában tudnád elképzelni? Tervezz neki arculatot! (Ha szerinted színész lenne: írd le, miben játszana, ha influenszer: milyen tartalmakat gyártana, ha zenész: milyen zenét játszana, stb). Válaszodat 4-5 mondatban fogalmazd meg, majd pedig küldd el e-mailben a digitaliskata@gmail.com e-mail címre ma délután 16.00-ig!

2. Hallgasd meg az alábbi verset! *SPOILER* Ez a vers lesz a holnapi témánk.*SPOILER VÉGE*



Kémia Periódusos rendszer, gyakorlás 03.22

 Kedves Hetedikesek!

Gyakoroljuk, amit az atomokról, a periódusos rendszerről tudni kell!

1. Feladat Egészítsd ki!

Az atom fő részei az  és az . Az atommagban található a  és a . A atommag körül  ok keringenek, összességük alkotják az elektronburkot.Az elektron töltése , a protoné , a neutronnak  töltése. Az atom elektromosan .

2. feladat

Ellenőrizzük le a Mf. 46. oldalán levő feladatokat!


A legfontosabbak:
A periódusszám megegyezik az elektronhéjak számával.
A főcsoport száma megegyezik a külső héjon lévő elektronok  számával.

3. feladat

Oldjuk meg a Mf. 47. oldalán lévő 4 feladatát , utána a 6. feladatot!


Házi feladat

Oldjuk meg a Mf. 48. oldalán lévő 8. feladatát , utána a 9. feladatot!

Küldd el a garaiedit62@gmail.com címre 16 óráig!!!! Mf. 46. és 48. oldalát!

Gyakorlási lehetőség számítógépen!!!

Az atomok elektronszerkezetének kiválasztása: JÓ https://learningapps.org/4395530

Periódusos rendszer dal  https://www.youtube.com/watch?v=dRbpT2Y4wqg


Matematika Balázs bácsival - 2021.03.22. - 100. óra

Kedves Diákom!


A 100. óra alkalmából egy jó kis Kahoot! feladattal leplek meg!

A kérdések természetesen nagyon könnyűek, és cseppet sem beugratósak. 😆


Ha a Kahoot! alkalmazással játszol, használd a következő kódot! 01583586

Ha böngészőből játszol, kattints erre a linkre, vagy az egyik képre!

Jó szórakozást kívánok!

A játék kedd reggelig él, ne hagyd ki!

Matematika Imre bácsi 7.o.

 

Kedves Hetedikesek! 

Végre elérkezett a nagyon várt és sokat emlegetett 100. óra.

Kikapcsolódásként a mai órán három játékos feladatot kell megoldanod. 

Segítségül annyit, hogy minden megoldás kapcsolódik a matematikához.

Jó szórakozást!

hajdu.imre@vargatamas.hu

 






Megfejtések: 


2021. március 19., péntek

ONLINE DIÁKOLIMPIA akinek kedve van hozzá

 ONLINE DIÁKOLIMPIA

akinek kedve van hozzá

https://www.gametime.diakolimpia.hu/#/


Márc 22-től DANCE kategória is

Matematika Edit nénivel 100. óra 03.19

 Egy kis matekos VICC !!!

Egy kis "lozsika" teszt

1. Ha két indián két perc alatt két nyilat lő ki, akkor tíz indián tíz perc alatt hány nyilat lő ki?

2. Ha kilencszer egymás után feldobsz egy pénzérmét és mind a kilencszer írás lesz akkor hány százalék az esélye, hogy tizedikre fej lesz

3. Egy kosárban öt alma van. Az almákat úgy kell elosztani öt ember között, hogy mindenki kapjon egy almát és a kosárban is maradjon egy. Hogyan csinálnád?

4. A folyó egyik partján állsz, a túlsó oldalon van egy barackfa. Hogyan mész át a másik oldalra nyáron? Van egy csónakod így át tudsz evezni.
És télen, hogyan mész át barackot enni? A folyó befagyott így nem tudsz csónakkal menni.

5. Meghalt az öreg arab. Végrendelete szerint a két fia közül az örökli mesés vagyonát, amelyikük tevéje egy verseny során leglassabban ér a legközelebbi oázisig. A végrendelet felolvasása után a két fiú tevére pattant, és gyors iramban elindult az oázis felé. Miért?

6. Hat lába van, mégis megbotlik mi az?

7. Hány feje van az embernek?


Angol Dóri nénivel - 2021.03.19.

Dear Students,

Köszönöm azoknak, akik küldték a tegnapi feladatokat (Mf. 42. old.)!
Akik nem küldték tegnap, ma még megtehetik!

Folytassuk a gyakorlást a dolgozatra! 
A visszaküldött munkákban láttam, hogy a how much/how many és a some/any használatával vannak még gondok, ezért a mai órán ezeket gyakorolhatjátok online feladatokkal.


1) Warm-up game

Bemelegítésképp csináld meg ezt a feladatot! Döntsd el, hogy how much vagy how many-vel kell kérdezni!

GAME  

2) Worksheet

Practise the use of how much/how many and some, any, a/an with this worksheet.

Gyakorolj tovább ezzel a feladatlappal! A 'Finish' gombbal ellenőrizheted, hogy jók-e a megoldásaid. Ha kell, oldd meg többször is és ha már elégedett vagy az eredménnyel, akkor készíts róla egy képernyőképet és küldd el nekem!  

https://www.liveworksheets.com/mx1716711hn

3) Video

Watch this video and do the tasks that come up. Nézd meg ezt a videót és oldd meg a feladatokat, amik közben megjelennek!

https://en.islcollective.com/video-lessons/82502e4b6e1a0691c7a19a93cded4d4e

4) Quizizz

Végül teszteld a tudásod ezzel a kvízzel! A saját neved írd be, hogy tudjam megcsináltad!

https://quizizz.com/join?gc=52539554

Have a nice weekend!
Dóri néni

Biológia - 03.19.

 Kedves Hetedikes!


A következő két lecke tulajdonképpen összetartozik, ismétlés, hiszen tavaly már tanultál az erdők élővilágáról, ezért ezeket most egynek tekintjük.

A feladatod az lesz, hogy átolvasd A mérsékelt övi lombhullató erdők növény és állatvilágát. (tk.68.-74.o.)

Vázlatot most nem kell írnod, viszont fel kell tudnod eleveníteni az erdőről tanultakat.

Ne hagyd ki a 70. és a 74.o.-n lévő narancssárga hátterű szövegeket sem!

Oldd meg a következő munkafüzeti feladatokat: 31.o.1. és 2.; 32.o.5.f.; 33.o.3.-segít a tk.74.o.6.ábrája

Várom a munkafüzeti feladatokról a fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni

Nyelvtan - március 19.

 Drágák,

elérkezett a péntek. Ma 11-kor online óra a Teams-en.

Gyakorolni fogunk, hogy óra után megoldhassátok majd 👉👉 EZT A DOLGOZATOT

(Ha most rákattintottál, egyelőre azt látod, hogy nem kitölthető. Majd az óra végén nyitom fel. ☺)

A gyakorláshoz a következő feladatokat (is) hozom:

ELSŐ:







11-kor tehát tali!

Kata n.

2021.03.19. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!


Heute ist endlich Freitag! Hurra! Wir müssen tanzen! Hör das Lied an! 😊🎧

Tanzen 🎵 

Wie gefällt dir das Lied? 👍👎?

Gyakorlásként ezeket a feladatokat oldd meg a mai órán! Látni foglak a ranglistán, törekedj a legjobb megoldásokra! :)

1. Stefans Klasse möchte mehr über die Klassenfahrt wissen. Was fragen sie? A gyerekek kérdéseit átalakítva is megtalálod a feladatban. Tedd megfelelő sorrenbe a szavakat, hogy meglegyen a KATI-szórend! 


2. Keresd meg az összetartozókat! Melyik látnivaló melyik rekordot tudhatja magáénak?


3. A tiroli látnivalókról olvasottakat ismételheted át ezzel a feladattal. Egészítsd ki a hiányos szövegeket!


Még várom a tegnapi feladatodat a szilagyi.erika@vargatamas.hu címre! 
Schönen Tag! 🌞

Edzésnapló

                          Edzésnapló beadása 2021 március 19. - 16 óráig


Mivel naprakész a napló, mint azt megbeszéltük,

 így ma 16 óráig 

várom a képeket róla,

 ide:

kovacs.imre@vargatamas.hu

Gyógytestnevelés 03.19.

 Szia!

Most egy gerinctréninget kell elvégezned. A naplódba írd fel, hogy hogyan esett a gyakorlatok elvégzése.

Figyelj a helyes végrehajtásra. A naplót ne feledd, mert nemsokára kérem!!!!


Jó mozgást!

Ági néni



2021 március 19 - péntek - Testnevelés

 


Sziasztok!


Nézd meg ezt a videó:


ha már az iskolában is van mászófal :-)

-----------------------------------------------------------------------------

Gondolkodj picit az alábbiakon:

- Miről szól?!

- Mi az értelme?!

- Mi az, hogy: Motiváció?!

...és számos kérdés felmerülhetett bennetek.

Több válasz is lehetséges:

Pl.: Idegen szavak szótára:


...de így is, ismerős lehet:

- Lelkesedés

- Példakép 

-----------------------------------------------------

Aki motivál, az lelkesít Téged/Titeket!

Ő lehet: Apu, Anyu, Testvér...stb.
 ...és "Te" is akár, ha már tudod, mit szeretnél elérni :-)

A videón egy problémamegoldás látható és az,
 ahogy megoldja a versenyző!

Próbálkozik, újra és újra!
A megoldást keresi!

...és amit még látsz: 

hogy ezt valaki hamarabb oldja meg
valaki pedig később. 

...de nem adja fel,
 dolgozik rajta, 
hogy felérjen a "hegy"csúcsra! 

A saját határait feszegeti,
 a saját képességeit teszi próbára.
(...edzett érte, nem csak úgy odaállt.)

 A győztes is tanult abból, 
amit csinált és a vesztes is.

Versenynek látszik és az is,
de mindketten:
 Önmagukkal küzdenek meg első sorban.

------------------------------------------------------------------------------


A mai feladat:


Te mit gondolsz erről?!

 Te mit teszel, azért, hogy a "hegycsúcsra" érj?!

Írd le a naplódba, mit gondolsz a fentiekről
 (elég 1-2 mondat)

Ki vagy Mi motivál Téged?!

Beszéld meg a szüleiddel, barátaiddal is!

----------------------------------------------------------------------------------

Jó munkát!