2020. május 21., csütörtök

Testnevelés - MDSZ - Kérdőív - ÖNKÉNTES VÁLASZADÁS!!!

Sziasztok Gyerekek!

Szüleitekkel, nézzétek meg az alábbi oldalt!

Kedves Szülő!

MDSZ
- Magyar Diáksport Szövetség-
 az alábbi kérdőívet tette közzé:

A kérdőívről ide kattintva kapnak további információt:


amit itt is közzéteszek:

NEMZETKÖZI FELMÉRÉST INDÍT AZ MDSZ

Hogyan változott a gyermekek fizikai aktivitása a járvány és a korlátozó intézkedések hatására? Többet mozog az a gyermek, akinek van kertje vagy kutyája? Számít a napirend a mozgás és a sport tekintetében akkor, amikor az iskola zárva tart? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ az a nemzetközi felmérés, ami május 15 és 31. között zajlik kilenc európai országban.
A koronavírus járvány, illetve a kapcsolódó iskola- és munkahely bezárások minden család életét megváltoztatták. Hogyan illeszkedik ebbe az új napirendbe a testmozgás és a sport? Vajon többet vagy kevesebbet mozognak a gyermekek, mint előtte? A Magyar Diáksport Szövetség által vezetett felmérés segít abban, hogy pontosabb képünk legyen a családok és a gyermekek átalakult szokásairól.
A felmérésben bárki szabadon részt vehet, akinek iskoláskorú gyermeke van. Az online kérdőív, melynek kitöltése kb. 15 percet vesz igénybe, elérhető a ezen a linken. A kitöltés anonim módon történik.
A felmérés tapasztalatai fontos segítséget jelentenek a sport és a testnevelés területén dolgozó szakemberek, valamint a kutatók és a szülők számára a következő időszakra vonatkozó tervek elkészítéséhez.


A kérdőívet itt is elérik:



Köszönettel:
Kovács Imre - Testnevelő

Irodalom 05.21.

Egyre közelebb kerülünk a Pete Pite és az én türelmem végéhez is.
A legutóbbi három feladatot is alig több, mint az osztály fele küldte el. Ma délután 16.00-ig kaptok haladékot, hogy pótoljátok!

Ma a következő, 8. fejezethez érkeztünk.

1. Olvasd el a Pete betegágyban, Pite iskolában (online dokumentum 67-73. o.)
Tényleg olvasd el, úgyis rájövök, ha csak mismásolsz.

2. Válaszold meg a következő kérdéseket! Először csak gondold végig a válaszokat, ha megvannak, akkor IDE írd meg őket!


  • Hogyan változott meg Ádám és Kata kapcsolata?
  • Mit tudunk meg Ádámról és Katáról ebben a fejezetben?
  • Mit gondolsz Pite viselkedéséről ebben a fejezetben? Felnőtt a feladathoz, hogy felnőtt legyen? Válaszodat indokold!
  • Mit jelent az, hogy balek?

Kata n.



Kézműves szakkör V.21.

Hölgyeim!
Ma is olyan ötleteket hoztam, amit otthon fellelhető maradékokból el lehet készíteni. Tökéletes újrahasznosítása a régi pólóknak, pulóvereknek az , ha tárgyakat készítesz belőlük.
Régi pólóból, polárpulóverből készíthetsz szatyrot, párnát, sőt takarót is. Még csak varrni sem kell hozzá, egy olló segítségével te is meg tudod csinálni.
Nézd meg a képeket!





Show Me Sewing: Tutorial - Putting Together the Fleece Tie Blanket

Természetismeret 05.21.

Kedves Hatodikos!

13:00 - Teams

Cím a füzetbe:                              A vizek és vízpartok növényvilága

Rajzold le az 1.ábrát, amin a vizek és vízpartok növényzete látható.

Nézd meg a videókat:
TÜNDÉRRÓZSA
NÁD
NYÁRFA
FŰZFA
A nádas két jellegzetes növénye. Te összekevered őket?  A NÁD ÉS A GYÉKÉNY - KÉP

Olvasd el figyelmesen a leckét és válaszolj. /Ebből lesz a vázlat a füzetben. 😊/
A szerinted fontos szavakat vagy fogalmakat emeld ki. Áttekinthetően dolgozz, így könnyebb megtanulni is a leírtakat.

  • A hínárnövények jellemzői:
  • Ebben hasonlít és ebben különbözik egymástól a tündérrózsa és a békalencse:
  • A nád testfelépítése:
  • Ezért van fontos szerepük a nádasoknak a vizek életében:
  • Kétlaki a növény, ha...
  • A vízi és vízparti növények három felhasználási lehetősége:

Ide küldd a fotót: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni











Gyógytestnevelés

Szia!
A múlt héten kértem, hogy a gyorsúszás medencés olimpiai versenyszámait gyűjtsétek ki.Íme a megfejtés:
                Férfi gyorsúszó számok az olimpián:
  • 50 méter
  • 100 méter
  • 200 méter
  • 400 méter
  • 1500 méter
  • 4×100 méter gyorsváltó
  • 4×200 méter gyorsváltó
    Női gyorsúszó számok az olimpián
    :
  • 50 méter
  • 100 méter
  • 200 méter
  • 400 méter
  • 800 méter
  • 4×100 méter gyorsváltó
  • 4×200 méter gyorsváltó
Feladatotok, hogy adjátok össze a versenyszámok métereit váltók nélkül, majd fussátok le időre és küldjétek el nekem az elért időeredményt. 
A nők: 1550m-t fussanak, a férfiak: 2250m-t.




Ági néni

6.A Rajz 2020.05.21. Optikai illúzió


Beadási határidő: nincs (az-az nincs feladat)
Ha NEM működik a "Feltöltés" gomb, küld el e-mailben a fotót: purak.akos@vargatamas.hu
Év végén reklamációt nem fogadok el. Csak indokolt esetben.

Kezdünk!
A mai órán szintén hoztam nektek egy érdekességet. Az optikai illúziót kihasználva sok érdekesség elérhető a művészetekben. Erre pár példa. Jó szórakozást!


Videó.

Testnevelés - utánozó mozgások - 2. rész

Sziasztok!

Az alábbi rövid videoban,
 ismeretlenebb vizekre evezünk
 és 
lesz olyan feladat több is,
 amit nem kell megcsinálni :-)

Picit több helyre lesz szűkség, ahol 3 szor - 4 szer egy mozgás minimum kivitelezhető.

Egy kis idegen nyelvi feladattal és matematikával is fűszerezzük, a mai feladatot, mint a múltkor!

A bemelegítés: 

terpesz zár szökdelés, tapssal a fej fölött!

kb.: 2 perc

Menjen fel a pulzusod! :-)

12db mozgásforma van, de NE próbáld ki mindet!

Ha minden igaz, az alábbi időkre kattintva is indul a feladat:

0:03 Crustacean Crawl - 1. feladat 0:20 Lateral Lizard Crawl - 2.
feladat 0:38 Lateral Bear Walk - 3. feladat 0:50 Lateral Bunny Hop - 4. feladat 1:07 Lateral Crab Walk - 5. feladat 1:15 Lateral Handstand Walk - NE! 1:27 Low Side Spin - 6. feladat 1:35 Headstand Spin - NE! 1:45 Cartwheel - NE! 1:53 Side Hopping Monkey - 7. feladat 2:04 Lateral Bridge Walk - NE! 2:34 Lateral Bridge Turn - NE!

A naplódba írd be 1-7-ig sorszámozva őket!

A nevüket, írd le magyarul - ami a videoban angolul van,
 de ott a google, a szótár,
 vagy a társad,
 aki angolt tanul 
stb. 
:-) 

...majd rangsorold őket, egyesével 1-5-ig magadnak,
 "melyiket" mennyire találtad nehéznek!

Az értékelés, most fordított!!!

1 - a legnehezebb
...
5 - a legkönnyebb

- 7 feladat van, így lehetnek azonos értékek-

Katt ide a videohoz:


Példa a megoldáshoz!

A megoldás a naplóba így kezdődik:

1. Crustacean Crawl - Rákfélék feltérképezése - 3
2.                                   ...                                 stb.

Testnevelés - Utolsó határidő

Sziasztok!

Elérkezett a 10. hét, itt a blogon
és
a már meglévő feladatok beadása,
 erről az időszakról:

2020. április 20. - 2020. április 30.
- Ez a 6. és a 7. hét -

Aki már adott be naplót, annak a 6. és a 7. hét kell, illetve, ha van elmaradása kérem pótolja!

---------------------------------------------------------------------------------
Aki még nem küldte el,
 a naplóját eddig!!!

 Nekik, az első héttől kezdve a 7. hétig,
kell elküldeni a naplójukat!!!
-------------------------------------------------------------


Beadási határidő:
2020. május 22. - péntek 14 óráig

-------------------------------------------------------------

 Már -kb. 3 hete- kész kell lennie,
a naplónak!!!

 Így csak lefényképezed
 és
 elküldőd erre a címre:

kovacs.imre@vargatamas.hu

2020. május 20., szerda

Matematika Betti nénivel 2020.05.20.


 Tengelyes tükrözés - matematika

Kedves Hatodikosok ! 

                                                          Tengelyes tükrözés

A mai napon folytatjuk a tengelyes tükrözés gyakorlását !

 
Nézd meg a következő videót ! Tengelyes tükrözés

Közben  állítsd meg a videót,és lépésenként végezd  el a háromszög szerkesztését a füzetedben !

                                 Jó munkát !


                                             Elküldendő feladatod nincs !

nyelvtan Angi néni V.20.

Kedves Hatodikosom,

ma megismerkedünk az utolsó névmással is. Biztos vagyok benne, hogy ez a gondolat kellőképpen felvillanyoz mindenkit.

1. Írd fel címként: A vonatkozó névmás

2. Olvasd el figyelmesen:
A vonatkozó névmás főnévre, melléknévre, számnévre vagy határozószóra vonatkozik. Legtöbbször összetett mondatokban fordul elő.
Vehet fel toldalékokat, pl. akié, amelyek, ahányat, amelyre, stb.
Használhatjuk őket teljes formában (pl. aki, amely, amennyi, ahány, ahogy), és rövidebb alakban is (pl. ki, mely, mennyi, hány, hogy)

A példák alapján észrevehetted, hogy hosszabb alakban, ha leválasztjuk a szókezdő a-t, egy-egy kérdő névmás marad. Erről könnyű lesz megismerni a vonatkozó névmásokat teljes alakban.

3. Másold le vázlatként a kékkel kiemelt részeket!

4. Gyakorolj ezzel a feladattal:



5. Gyűjts még két olyan közmondást, amiben vonatkozó névmás van!

Holnap összefoglalunk, jövő héten tesztet írunk a névmásokból.



Jó munkát!

TTGY Betti nénivel 2020.05.20.


  Nézz a szemembe, küldöm az energiát! ;-) | Majmok, Kisállatok, Pandák

Kedves Diákjaim!
                                                                    

Energiatermelés ismétlése

1.Megújuló energiaforrások
- napenergia,
- szélenergia, 
- vízenergia,     
- geotermikus energia
-  biomassza.


2.Nem megújuló energiaforrások
 (Növényi és állati maradványokból keletkeznek levegőtől elzárt bomlás során, évmilliók alatt)
 -szén
 -kőolaj
 -olajtermékek
 -földgáz
 -felhasználásuk üvegházhatású gázok kibocsátásával jár.

 A vázlatot másold le a füzetedbe !  Elküldened nem kell !!!

 Gyakorolj a játékokkal !  
  JÁTÉK 1.  
 
  JÁTÉK2 .

  JÁTÉK 3.

JÁTÉK 4. 

                           JÓ GYAKORLÁST KÍVÁNOK !







Angol - Dóri néni csoportja 2020. május 20.

Dear Students!

A témakörünk végére értünk, tehát terveim szerint egy hét múlva (05.27.) témazáró dolgozat lesz!
Ma megkezdjük az első lecke (Unit 1) összefoglalását.

1) Warm-up: Present simple

Egészítsd ki az egyszerű jelenidejű mondatokat az ige megfelelő alakjával! Mikor kell az igéknél az -s végződést használni és mikor nem? (Írd be a neved, hogy lássam, megcsináltad.)

Ismételd át a legfontosabb tudnivalókat az egyszerű jelen időről, ezzel az ábrával és a hozzá tartozó magyarázattal.


2) Writing

Tankönyv 18. oldal 1. feladat
Write sentences about Josie in Present Simple. 
Az online órán meghallgattuk milyenek Josie mindennapjai. Írj a füzetedbe mondatokat Josieról.
(Az időpontokat így is írhatod: 7.00, 7.30, stb.)


3) Ordinal numbers

Do you remember the ordinal numbers in English? Practise with this worksheet.
Emlékeztek a sorszámnevekre angolul? Gyakorolj ezzel a feladatlappal! 
Ha kész vagy kattints a finish-re, hogy megnézd az eredményed, ha 10/10 az eredményed készíts róla képernyőképet és küldd el nekem, mert szorgalmi 5-ös jár érte! 😉


4) What is it??

Tankönyv 18. oldal 3. feladatWhat does Martin get for his birthday? Read the clues and find it out. 
Találd ki, hogy milyen ajándékot kap Martin a szülinapjára. Olvasd el a segítségeket, írd a sorok végére, hogy melyik betűről van szó és a végén rakj ki egy értelmes szót a kapott betűkből!


Készíts képet a füzetedbe írt mondatokról és küldd el e-mailben a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre! Ha szeretnél szorgalmi 5-öst kapni, akkor csináld meg a sorszámneves feladatlapot hibátlanra és küldd el róla a képernyőképet (3. feladatban a link)!

Goodbye!

Nyelvtan - Kata n.

Kedveskék!

A tegnapi dolgozat után levezetésképp mára csak néhány egészen egyszerű helyesírási feladatot hoztam nektek.


1. Másold le a tk. 141. oldaláról a T.40. szöveget IDE!

2. Oldd meg a mf. 120/6.7.9. feladatokat!

3. Gyakorolj ezzel a feladattal:
(ha nem jól látható valamiért, akkor IDE kattintva is megtalálod ezt a játékot)

(A neved beírása után kattints az "Indítás" gombra, hogy elkezdődjön!

4. Mindkét oszlopból másolj le 5-5 szót a füzetedbe (helyesen ☺️)!


Ma nem találkozunk online, de ha kérdésed van, megtalálsz pl. Teamsen.

Hajrá, hajrá, kis drágáim!
Kata n.

Történelem - 05.20.

1. Lássuk a kérdést, ami egész biztos, hogy a múlt óra óta foglalkoztat titeket:
Miért volt rossz ötlet 1812 nyarán Oroszország ellen vonulnia Napóleonnak?

  • az oroszok túlerőben vannak
  • az orosz tél nagyon-nagyon-nagyon-nagyon hideg (ha esetleg elhúzódna a háború)
  • az orosz területek ritkán lakottak, tehát a seregnek nagyon-nagyon hosszú utat kell megtennie és sokat kell menetelniük lakatlan, kietlen helyeken, ami megnehezíti az utánpótlást
  • az oroszok vissza is éltek ezzel, egyre beljebb csalogatták a franciákat, míg végül Borogyinónál megküzdöttek velük - ezt a csatát Napóleon nyerte, mégis vissza kellett fordulnia a fentebb már felsorolt okok miatt

2. Most nézzük, mi vár még ránk!
Ákos bácsival tanultatok már a stop motion technikáról, ami annyit tesz, hogy egy-egy apró mozgás befotózásával és a képek egymás után állításával érnek el mozgóképet.

3. Egy veletek egykorú gyermek készítette az alábbi, ilyen videót Lego figurák felhasználásával a francia forradalomról és Napóleonról, ami nagyon jól összefoglalja, amit feltétlenül tudni kell a témáról.

Nézd meg ezt a videót!



4. Önállóan, vagy párokban (természetesen online) dolgozva készítsetek egy ilyen videót VAGY egy képregényt az alábbi témák egyikéről!

- A mohácsi csata (tk. 30-32. o)
- Amerika felfedezése (38-40. o.)
- A reformáció (49-51. o.)
- Angol polgárháború (tk. 55-57. o.)
- XIV. Lajos, a Napkirály (tk. 60-62. o.)
- Az észak-amerikai függetlenségi háború (tk. 71-73. o.)
- A Rákóczi-szabadságharc (tk. 103-105. o.)
- A nagy francia forradalom (tk. 124-126. o.)

5. A videókészítéshez használjátok azt az appot, amit Ákos bácsival használtatok. (Stop Motion Studio)

6. Ha képregényt készítetek, ajánlom a StoryVisualizer programot, ami letölthető iOS-re, Androidra és asztali gépre is.
A képregény (min.) 5 oldalas legyen.

Határidő: május 27. 8.00
Az elkészített munkátokat IDE kell feltölteni.

Ha kérdésed van, szólj!

Kata n.

Matematika Balázs bácsival - 2020.05.20.

Kedves Diákom!

Ma nem veszünk új anyagot, hanem a tengelyes tükrözés szerkesztését gyakoroljuk.

A feladatod most is egy háromszög tengelyes tükrözése, de a háromszög egyik csúcsa most a tengely másik oldalán helyezkedik el. Hogy is van ez? Nézd meg az alábbi videót!



Figyelj rá, hogy ha megszerkeszted pl. az A csúcs képét, a neve nem A lesz ennek a pontnak is, hanem kiegészül egy vesszővel: A' !

Ha a tegnapi munkát még nem sikerült elkészítened, légy szíves mielőbb pótold!

Jó munkát kívánok!

Osztályfőnöki - 05.20.

Biztosan hallottad már azt a szót, hogy önismeret. Ez egy nagyon fontos dolog. Ha ugyanis jól ismerjük önmagunkat, könnyebben kijövünk a körülöttünk lévő emberekkel is, és könnyebb rájönnünk, hogy mi bajunk van akkor, amikor "nincs semmi baj", mégis rosszul érezzük magunkat.

Mára ezért egy önismereti tesztet hoztam.
Nincs más dolgod, mint hogy végy magad elé egy A/4-es lapot és egy ceruzát, és rajzolj egy fát.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ha a rajzzal megvagy, kattints ide, ahol megtalálod, hogy a pszichológia tudománya szerint mit mond rólad a rajzod. 
Ha szeretnéd, oszd meg velem is az eredményt☺️

Kata n.

2020. május 20. Német Enikő néni

Kedves hatodikos!

A múltbéli történések kifejezéséhez nyújt segítséget a naptár:
ma - tegnap - tegnapelőtt - múlt héten - 10 nappal ezelőtt
Nyisd ki a tankönyvedet a 48. oldalon és a 10. feladathoz írj rövid párbeszédeket!


múlt hónap - múlt év
Példa: 
Wann hat Tina sich wehgetan? Vorgestern? (Mikor történt a baleset? Tegnapelőtt?)
Ja, sie hat sich vorgestern wehgetan. (Igen, neki tegnapelőtt volt balesete.)

Segítek a többi múlt idejű alakkal:
gehen → ist gegangen
sehen → hat gesehen

fahren → ist gefahren
zurückkommen → ist zurückgekommen
bleiben → ist geblieben

A füzetedről készült képet küldd el az e-mail címemre! 
Határidő: május 25. (hétfő)


Viel Spaß!


Angol-Anikó néni

Dear Students!


A mai órai munkátok jegyre megy.


Tk.20.o. lévő szöveget másoljátok le a füzetbe angolul és magyarra fordítsátok le!





Töltsd fel a munkádat IDE  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Best wishes.


                         Anikó néni