2020. április 20., hétfő

Színjáték

Drágák, hoztam egy színdarabot nektek, ami online megtekinthető. Ez egy nagyon népszerű musical. Ha van kedvetek, mindenképp nézzétek meg!
IDE kattintva elérhető.

Irodalom - 04.20.

Kedvesek,

mivel még vannak hatan, akik nem töltötték ki a TÉMAZÁRÓt, de én nem szeretnék ennyi egyest kiosztani, ezért meghosszabbítottam a beadás határidejét holnap 12.00-ig.

Azoknak, akik már elkészültek, mára egy kis kedvcsinálót hoztam a PetePitéhez. A következő videón a szerző, Nógrádi Gábor olvas fel egy másik könyvéből.



Remélem, tetszik. ☺️
Kata néni

Matematika Betti nénivel 2020.04.20.


Kedves Hatodikosok !
 
A múlt órákon megismerkedtünk a százalékszámítás három alapfogalmával (alap,százalékérték ,százalékláb).

A mai órán ezeket fogjuk átismételni .

Alap   (jelölése :a )      
Az alap mindig 100 %. A teljes mennyiséget jelenti, amihez viszonyítunk.

Százalékérték   (jelölése:e )
Az a mennyiség ,amely az alap valamely százaléka .

Százalékláb   ( jelölése:p )
Ahány százalékát számoljuk az alapnak 

(A pirossal szedett részt írd le a füzetedbe !)

I.Mintafeladat 

800-nak az 1%-a 8 .

Alap                 a=800              (800 a teljes mennyiség ,ehhez viszonyítunk.)
Százalékláb      p=1%               (1%,mert a 800-nak az 1%-át számítjuk )
Százalékérték   e=8                  ( mert a 800 1%-a 8 )


II.Mintafeladat 

1200-nak az 25%-a 300

Alap                 a=1200              (1200 a teljes mennyiség ,ehhez viszonyítunk.)
Százalékláb      p=25%               ( 25%,mert a 1200-nak az 25%-át számítjuk )
Százalékérték   e=300                ( mert az 1200 25%-a 300 )



Önállóan oldd meg a következő feladatot a füzetedben a mintafeladat alapján !
 1.Feladat :2500-nak a 20 %-a 500 .

Alap                 a=
Százalékláb      p=

Százalékérték   e=

III.A kördiagramok alapján számítsuk ki az egyes mennyiségeket !

piacon értékesítve :
a=1200 kg 
p=25%
e=?
e=(a:100) x p =(1200kg:100) x25=300 kg

lekvár :
a=1200 kg 
p=35%
e=?
e=(a:100) x p=(1200 kg :100 ) x 35 = 420 kg

 gyümölcslé :
 a=1200 kg 
 p=40%
 e=?
 e=(a:100) x p=(1200 kg :100 ) x 40 = 480 kg




     könyv:
     a=5400 Ft 
     p=20%
     e=?
     e=(a:100) x p =(5400 Ft :100 ) x 20 =1080 Ft
    
     uzsonna :
     a=5400 Ft
     p=45%
     e= ?
     e=(a:100) x p= (5400Ft :100)x 45 = 2430 Ft


     mozi :
     a=5400 Ft
     p=30%
     e= ?
     e=(a:100) x p= (5400:100 ) x 30 = 1620 Ft   


                                                                 egyéb:
                                                                 a=5400 Ft
                                                                 p=5%
                                                                 e= ?
                                                                 e=(a:100) x p= (5400:100 ) x 5 = 270 Ft   

              Az online órán is ezeket a feladatokat beszéljük át !                                                                                  A füzetedbe másold le az első kördiagramhoz tartozó megoldásokat ! 

                                                             Házi feladat nincs !

Matematika Balázs bácsival - 2020.04.20.

Kedves Diákom!



A mai napon még mindig a százalékértéket számoljuk.


1. feladat:
Egy fúrógép árát 25%-kal csökkentették.
Mennyibe kerül most a fúrógép, ha az eredeti ára 44.800 Ft volt?



2. feladat:
Egy cipő eredeti ára 9200 Ft volt. Most 12%-kal megemelt áron kínálják.
Mennyibe kerül most a cipő?



Informatika - 2020.04.20.

Kedves Diákom!

Ma az áttűnések és az animációk beállítását tekintheted meg az alábbi videón. Remélem, tetszeni fog!
Ha van rá lehetőséged, próbáld is ki a videóban látott lehetőségeket, mert hamarosan szükséged lesz ezekre az ismeretekre is!

Mivel ma sokatokat érint sajnos az áramszünet, ezért jövő hétfőn is ugyanezt a bejegyzést fogod a blogon találni, tehát, ha hétfőn nem volt rá időd, ne aggódj, nem kell pótolnod semmit!

Jó szórakozást a videóhoz!


Természetismeret 04.20.

Kedves Hatodikos!


Ma lehetőséged van, hogy pótold az elmaradt leckék anyagait.
Amennyiben minden feladatod készen van, ismételj!

Marianne néni

Gyógytestnevelés

Szia!

Mára egy labdás tornát küldök Neked. 

Labdás torna

Szép napot!

Ági néni

6.A Technika 2020.04.20. Kerékpár


Beadási határidő: 2020.04.27. (jövő Hétfő) (eddig max. 2x45 perced volt rá!)
Ha NEM működik a "Feltöltés" gomb, küld el e-mailben a fotót: purak.akos@vargatamas.hu
Év végén reklamációt nem fogadok el. Csak indokolt esetben.

Kezdünk!
A mai órán egy nagyon egyszerű feladatod lesz a szünet előtt. Rajzolj egy kerékpárt. Ennyi.
Sok év után arra jöttem rá, hogy egy kerékpár rajza valamiért feladja a leckét a diákoknak.
Rávilágítanék, hogy pár egyszerű vonallal és magával a ténnyel, hogy tudod, hogy működik a biciklid sokkal egyszerűbb ábrázolni. Ez egy olyan dolog, amit eddig esetleg még nem figyeltél meg, mert természetesnek vetted, hogy megy azt kész.

Feladat!
Rajzolj egy kerékpárt. (Az ember NEM kell)
Csatolok egy gif.-et. Tanulmányozd!
Csatolok egy videót. Az segít lépésről lépésre.
Csatolok képet is. Mert miért ne.

A kivitelezésben minimálisan kérd szüleid segítségét! A te képességeid érdekelnek.
Elkészült munkádat láthatóan fotózd be, neved írd rá és küld el! JPG vagy PDF formátumban!
Feltöltés ide!


Videó.






Testnevelés - Az ügyességi feladat ismétlése

Sziasztok!

Aki a múlt héten nem küldte el, az első hét edzésnaplóját, az MA még megteheti:

kovacs.imre@vargatamas.hu

---------------------------------------------------------------------------------



6. hét / hétfői feladat és a keddi is:

A pénteki feladatot ismételjétek meg ma is, mert az ismétlés fontos a tanulásban.

Akinek jól sikerültek az egyszerűbb formák, 
az bátran továbbléphet és kipróbálhatja mire képes.

Aki pedig úgy érezte, hogy ezt jó lenne még gyakorolni, annak itt az alkalom :-)

A pénteki feladat ez volt:

Ezen a videon látottakat, próbáljátok ki, egy üres A5 lappal, (ez az írólap) és két darab filccel vagy ceruzával, helyettesítve a linken látott eszközöket:


...a másik fontos dolog!

- Első próbának, ne a videon látható formát rajzold, az csak egy példa a feladathoz!

Próbálj rajzolni egy:
 háromszöget így, 
majd egy négyszöget, 
téglalapot, kört...stb

...ha már jól mennek ezek az alakzatok, akkor a többi, csak a fantáziádon múlik.

Ha elég bátor vagy, akkor a végeredményt fényképezd le és küldd el, erre a címre: 

kovacs.imre@vargatamas.hu


A neved legyen rajta a rajzodon :-)


Jó rajzolást kívánok!

Matematika 6/1 Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

Az előző órán megismertük a százalék fogalmát, a mai órán a százalékszámításban szereplő 3 mennyiséget fogjuk megismerni.
Először nézd meg az alábbi videó első 4 percét!


A százalékszámításban szereplő 3 mennyiség.
/írd le a füzetedbe és jól jegyezd meg!/

Alap (jelölése: a )
A teljes mennyiséget jelenti, amihez viszonyítunk. Az alap mindig a 100 %.

Százalékérték (jelölése: é)
Az a mennyiség, amely az alapnak valahány százaléka.

Százalékláb  (jelölése: p )
Ahány százalékát számoljuk az alapnak.

Pl.
600 – nak az 1 %-a 6.

Alap:                          600      (a 600 a teljes mennyiség, ehhez viszonyítunk)
Százalékérték:            6          (a 6 mert a 600-nak a valahány százaléka)
Százalékláb:               1 %      (1 %, mert a 6 a 600-nak az 1 %-a)

700 – nak a 10 %-a 70.

Alap:                          700      (a 700 a teljes mennyiség, ehhez viszonyítunk)
Százalékérték:            70        (a 70 mert a 700-nak valahány százaléka)
Százalékláb:               10 %    (10 %, mert a 70 a 700-nak a 10 %-a)

Önálló gyakorlás a füzetbe!

500-nak az 50 %-a 250.
a=
é=
p=

40-nek a 25 %-a 10.
a=
é=
p=


2020. április 17., péntek

Matematika Betti nénivel 2020.04.17.

Kedves Hatodikosok !
Remélem kipihentétek magatokat a tavaszi szünetben .

Jövő héten hétfőn valószínűleg áramszünet lesz ,ezért  hétfőn és kedden ugyanazt a feladatot fogjátok látni a blogban .Ha téged nem érint az áramszünet, akkor már hétfőn is foglalkozhatsz a feladatokkal ,de ha igen ,akkor sem kell megijedned ! Kedden 9 órakor szeretettel várlak bennetek az online matematika órán !
Ma a nevezetes százalékokkal foglalkozunk.Azért nevezetesek,mert ezek kiszámolásakor  nincs szükségünk az 1% meghatározására, a 100%-ból egy lépésben ki tudjuk számolni őket.
Az alap; a 100 % ebből indulunk ki.

  Nevezetes százalékok:  
-10%    ,    az alap 1/10-ed része
-20%    ,    az alap 1/5-öd része
-25%    ,    az alap  1/4-ed része
-50%    ,    az alap  1/2-ed része
-75%    ,    az alap  3/4-ed része
-100%  ,    az alap önmaga
-125%  ,    az alap 5/4-ed része
-150%  ,    az alap 3/2-ed része
 -200%  ,    az alap kétszerese 
I.Mintafeladat 

Számítsuk ki a 80-nak a 10%,20%,25%,50%,75%,100%,125%,150%,200%-át !
  80-nak a 10%-a  ; 80 -nak  1/10-ed része :  80:10=8
  80-nak a 20%-a  ; 80-nak   1/5-öd része   :  80:5=16
  80-nak a 25%-a  ; 80-nak   1/4-ed része   :  80:4=20
  80-nak a 50%-a  ; 80-nak   1/2-ed része   :  80:2=40
  80-nak a 75%-a  ; 80-nak   3/4-ed része    : 80:4x3=60
  80-nak a 100%-a  ;80-nak önmaga             :80x1=80
  80-nak a 125%-a  ; 80-nak   5/4-ed része   :  80:4x5=100
  80-nak a 150%-a  ; 80-nak   3/2-ed része   :  80:2x3=120
  80-nak a 200%-a  ; 80-nak  a kétszerese    :80x2=160
 II:Önálló gyakorlás a füzetedben !

Feladat:Számítsd ki a 60-nak a 10%,20%,25%,50%,75%,100%,125%,150%,200%-át
   az előző mintafeladat alapján ! 

  60-nak a 10%-a  ; 60 -nak  1/10-ed része :  60:10=6
  60-nak a 20%-a  ;  ...........................................................
  60-nak a 25%-a  ;.............................................................
  60-nak a 50%-a  ;.............................................................
  60-nak a 75%-a  ; ............................................................
  60-nak a 100%-a  ;...........................................................
  60-nak a 125%-a  ;...........................................................
  60-nak a 150%-a  ;...........................................................
  60-nak a 200%-a  ;........................................................... 
 A feladat megoldását fényképezd le, és ma este 20:00 óráig küldd el IDE
A NEVED ÍRD RÁ !!!

III: Gyakorolj a következő két játékkal  Párkereső
                                                                     Százalékérték kiszámítása 
                              
KELLEMES HÉTVÉGÉT!
 

Történelem - 04.17.

Kedvesek,

a legutóbbi teszteket folyamatosan javítom, az eredményeket pedig javítás után rögtön küldöm e-mailben mindenkinek, aki jól írta be az e-mail címét.

Ma egy nagyobb lélegzetvételű feladatot kaptok.

Írj fogalmazást a kora újkori Magyarországról! Szerepeljenek benne a következő kifejezések: Magyarország három részre szakadása, várháborúk, kettős adóztatás, külkereskedelem, iskolák.

- minimum 10 mondat
- használd a tk. 80-102. oldalát
- használd a közös PPT-t
- írj vázlatot magadnak a füzetedbe
- a kész fogalmazást gépeld be >>IDE<<
- figyelj a helyesírásra és a tagolásra (legyen bevezetés, tárgyalás, befejezés)
- határidő: április 23. 15.00

Hajrá, hajrá!
Kata néni

Matematika Balázs bácsival - 2020.04.17.

Kedves Diákom!



Remélem, jól telt a tavaszi szünet!

Mivel hétfőn sok helyen áramszünet lesz, ezért jövő héten hétfőn és kedden ugyanazt az anyagot fogod a blogon találni matematikából. Ha nem érint az áramszünet, már hétfőn foglalkozhatsz vele, de ha csak kedden férsz hozzá, akkor sem maradsz le semmiről. 😉
Kedden reggel 9-kor szívesen látlak az online órán!

Ma felelevenítjük a százalékérték számolását egy mintafeladattal. A feladat két részből áll, az első részben nevezetes százalékot kell kiszámolni, a másodikban nem. Remélem, ha megnézed a feladatokat, rögtön be fog ugrani, miről is van szó, hogy is működik ez.


A mai napra nem szöveges feladatot kapsz, hanem az alábbi online munkát, ahol százalékértékeket kell számolni. Sok sikert hozzá, jó munkát!

Gesund leben

Kedves hatodikos!

A napokban alaposabban elmélyedtem az eddig beadott feladataitok rendszerezésében. Készítettem egy táblázatot, amiben jelöltem, kitől mit kaptam eddig. 📋 Ha valamivel nem értesz egyet, keress!🖐

A témánk továbbra is: Gesund leben.
1. feladat: Egy kis bemelegítés a már ismert szókinccsel.


2. feladat: Tankönyv 41. oldal 9. feladat
Adj tanácsot Brigitte-nek! Mit ehet/ihat (egészséges dolgok), és mit nem ehet/ihat (egészségtelen dolgok)?
Figyelj a határozatlan névelők használatára! 
A színek segítenek. 

GRAMMATIK! (Fontos nyelvtani szerkezet!)

der  →  einen   keinen
die  →   eine     keine
das  →  ein      kein
die  →    -        keine

füzetedben két oszlopban dolgozz (ahogy ebben a kis táblázatban látod)!
Írj minimum 10 mondatot összesen!
Használd a színeket!




3. feladat: Munkafüzet 28. oldal 3. feladat

Válassz ki ki egészséges és egészségtelen ételeket, italokat a már megtanultak közül! Írd őket a vonalra.

GRAMMATIK!

Amelyik mondatban ist létige szerepel, oda egy dolgot írj! (egyes szám)
Pl. Der Apfel ist gesund.
Amelyik mondatban sind létige szerepel, oda több dolgot írj! (többes szám)
Pl. Die Süßigkeiten und die Cola sind nicht gesund.

Fotózd le az elkészített feladatot a füzetedben és a munkafüzetben!

Viel Spaß!

Angol-Anikó néni

Dear Students!



Remélem mindenki kipihente magát a tavaszi szünetben és most újult erővel folytathatjuk a tanulást.


1. feladat


Javítsd a múlt órán feladott feladatokat!
TK 13.o./3b.





Mf.8.o./2

 


2. feladat



Mf. 8.o./2.

Tedd sorrendbe a szavakat! (Segítség: Sorrend a mondatokban: kérdőszó+ segédige+alany+ige)










3. feladat


Írd le a füzetedbe a mondatot a helyes válasszal!


    1.        Complete the questions. Choose A or B.

                    1.        What time _____ your bus leave in the morning?
                                    A.        ☐ do
                                    B.        ☐ does
                    2.        _____ Emily go swimming after school?
                                    A.        ☐ Do
                                    B.        ☐ Does
                    3.        _____ do you live?
                                    A.        ☐ Where
                                    B.        ☐ When
                    4.        _____ do you get to school?
                                    A.        ☐ How
                                    B.        ☐ What
                    5.        _____ does school finish?
                                    A.        ☐ Where
                                    B.        ☐ When
                    6.        _____ do you spell your name?
                                    A.        ☐ How
                                    B.        ☐ What

4. feladat


Mf.8.o/4.
Használd a mondatokba a do/does segédigéket és a mondat végén lévő igéket!

 

Jó munkát!


Best Wishes