2021. március 29., hétfő

Matematika Balázs bácsival - 2021.03.29.

Kedves Diákom!

A témánk a négyszögek. Hatféle speciális négyszögről beszélünk. Hogy miért emeljük ki ezeket, és mitől különlegesek? Az alábbi videóból kiderül.



Összesítsük a látottakat!

Egy négyszögnek négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van. Lehet konvex vagy konkáv.
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.

Speciális négyszögek:

Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos oldalpárja.

Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két párhuzamos oldalpárja van.

Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala egyenlő.

Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő (90°).

Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

Deltoid: olyan négyszög, melynek két-két szomszédos oldala egyenlő.
              Olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon áthaladó szimmetriatengelye.

Ez az anyag két órára szól, és természetesen az online órákon alaposan átbeszéljük. 😉

Remélem, sikerült megismerned a speciális négyszögeket. Az alábbi játékkal teszteld tudásodat!

Jó munkát kívánok!



Matematika Imre bácsi 7.o.

 

Kedves Hetedikesek!

A mai órán Tudáspróba következik, négy feladatot kell megoldanod. A mértékegységekre vigyázz!

Készíts rajzot, szépen és olvashatóan dolgozz!

     hajdu.imre@vargatamas.hu

1.Végezd el az átváltásokat!

1.    25 dm =                                mm

2.    52000 cm=                           m

3.    0,8 dm2 =                             cm2

4.    666 mm2 =                           cm2

5.    0,09 km=                             m

 

2. Igaz-Hamis

1.    Minden rombusz paralelogramma

2.    Minden négyzet téglalap

3.    Minden négyszög négyzet

4.    Minden trapéz paralelogramma

5.    Minden téglalap trapéz

 

3. Egy háromszög oldalai a=20 cm, b=9 cm és c=80 mm. Az a oldalhoz tartozó magassága ma=7 cm.

Mekkora a háromszög kerülete és területe?

 

4. Egy téglalap oldalai a= 30 cm és b= 150 mm.

Mekkora a kerülete és a területe?

 

2021. március 26., péntek

Matematika A téglalap területe

 Kedves Hetedikesek!

Eddig kerületet számoltunk, nézzük meg, hogyan lehet területet számolni!

1. Határozd meg a síkidomok területét! Hány db kis négyzettel tudod kirakni?
















2. Most nézzük meg a téglalapok területét!














3. Oldjunk meg egy-két feladatot!

























Házi feladat: Az utolsó fényképen levő, ki nem számolt kerületek, területek.
Hétfőn is online órát tartunk a Teams-en!!

Angol Dóri nénivel - 2021.03.26.

 Dear Students,

Aki még nem írta meg a témazárót, még ma 5-ig van lehetősége elkezdeni! Jegyet akkor is kapsz rá, ha nem írod meg.

Today I brought you a reading task.

Topic: Food from around the world (reading)

1) Read

Student's Book p. 53. (Tk.: 53. old.)
Read the text. (Olvasd el a szöveget!) ITT meg is hallgathatod.

2) Exercises

Do exercise 1 and 3.
Oldd meg az 1. és a 3. feladatot az olvasottak alapján!

1. feladat: párosítsd a megadott szavakat a képekkel!
3. feladat: honnan származnak ezek az ételek? Olvasd el megint a szöveget és kösd össze az ételeket a helyekkel!

Szorgalmi feladat (5-ösért): Ha szeretnél egy szorgalmi ötöst, akkor fordítsd le magyarra a szöveget a füzetedbe és küldd el nekem email-ben! 

3) Lyricstraining: The Food Song

Oldd meg ezt a lyricstraining feladatot!

https://lyricstraining.com/en/play/HDLkEvrvnD?t=1616600209566#wpz/c!BDorottya92

Have a nice weekend!
Dóri néni

Gyógytestnevelés 03.26.

 Szia!

Ma egy hátizom erősítő tornát hoztam Neked! Végezd el a videón látható gyakorlatokat. Szükséged lesz egy seprűnyélre, sodrófára vagy partfis nyélre. Ha nincs, akkor dolgozz anélkül.

Ne feledd, hogy be kell írni a sportnaplósba és írd meg azt is, hogy mennyire volt nehéz. 

Küldök egy linket, amelyet ha megnyitsz, akkor ki tudod választani a saját neveddel ellátott mappát. Oda kell feltölteni a sportnaplód eddigi munkáit. Lefotózod és feltöltöd, vagyis behúzod a saját mappádba. Határidő: 03.29.

A  LINK  itt található

Jó munkát! 

Ági néni




2021.03.26. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Stefan ist wieder zu Hause. Er erzählt über die Klassenfahrt. 

Wir lesen einen Text. Elolvassuk, mit mesél Stefan otthon az osztálykirándulásról. Ne ijedj meg, ma csak a 10. sorig jutunk! 😉

Mai feladatot: lefordítani a Tk. 67. oldal 12. feladatának szövegéből az 1-10. sorokat.

Új szavak a ma olvasott részben:

die Jugendherberge = ifjúsági szálló
der Fernseher = TV
die Anreise = odautazás
der Spaziergang = séta
der Klassenlehrer = osztályfőnök
streng = szigorú
erlauben = megenged
Bauernjause = földművesek uzsija (ez egy étel neve)
hat gut geschmeckt = ízlett
bestimmt = biztos
faszinierend = elbűvülő
der Einkaufsbummel = bevásárló körút

1. Írd ki a szavakat a szótárfüzetedbe! Tanuld is meg őket!

2. Olvasd a szöveget a 10. sorig, értelmezd!

3. Írj a füzetedbe egy összefoglalót magyarul, mit tudtál meg eddig Stefan osztálykirándulásáról! Cím: Stefan erzählt. Ezekre a kérdésekre keresd a választ:

Hol szálltak meg? Tetszett nekik a szállás, miért? Mit volt a program a megérkezés után? Melyik városban sétáltak? Mit szerettek volna csinálni a lányok? Mit ettek este? Mit keresnek majd meg az interneten?


A füzetedről készített képet a szilagyi.erika@vargatamas.hu címre várom!

Nyelvtan - március 26.

Kedves osztály,

ma 11-kor találkozunk a Teams-en, mint ilyenkor mindig. Ne késs!

Megbeszéljük majd a legutóbbi anyagot, amit kedden küldtem, és gyakorolunk, hiszen immáron minden számunkra lényeges határozót ismerünk, valamint beszélgetünk egy kicsit. Számítok mindenki aktív részvételére.

A következő táblázat jól összefoglalja a tanult határozókat. Mi hiányzik róla? Mi az, amit mi másként neveztünk?


2. Feladat IDE KATTINTVA érhető el óra után.


Földrajz - 03.26.

 Kedves Hetedikes!


Ismételd át az eddig tanultakat az összefoglalás folytatásaként. 

Most lehetőséged van pótolni az elmaradásaidat!

Várom, amit még nem küldtél el.

KELLEMES TAVASZI SZÜNETET KÍVÁNOK!🌞🐇

Marianne néni

2021. március 26. - péntek - Kézilabda alapok 2. rész

                                                                      Sziasztok!

Játékidő

A rendes játékidő minden korosztályban (16 év felett) 2×30 perc, a félidei szünet 10 perc. Fiatalabb korosztályú csapatok esetében 8 – 12 év között a rendes játékidő 2×20 perc, 12 – 16 év között pedig 2×25 perc, mindkét esetben 10 perc szünettel. A kézilabdában egy sajátos módszert követve mérik a játékidőt. A játékidő a játékmegszakítások ( szabálytalanság megítélése, gól utáni középkezdés stb.) alatt is megy, azonban ha a játék várhatóan hosszabb ideig szakad meg ( sérülést követő ápolás miatt), akkor a játékvezetőknek lehetőségük van az órát erre az időszakra megállítani. A játékidő lejárta szigorúan értelmezendő: az utolsó másodperc leteltekor a mérkőzés befejeződött. A még játékidőben ellőtt, de a kapuba csak a játékidő letelte után beérkező lövés nem minősül érvényes találatnak. A szabályos találat eléréséhez az kell, hogy a labda még a rendes játékidő letelte előtt teljes terjedelmével áthaladjon a gólvonalon.

Labda

A kézilabdát bőr vagy műanyag borítású labdával játsszák, életkortól és nemtől függően eltérő méretű labdákkal.


LabdaméretKorosztály     Labda kerülete       Labda tömege
18-14 év közötti leányok
8-12 év közötti fiúk

      50–52 cm290-330 g
214 év feletti nők  
12-16 év közötti fiúk

      54–56 cm325-375 g
316 év feletti férfiak      58–60 cm425-475 g

A kézilabdát általában egy úgynevezett wax nevű anyaggal vonják be a játékosok, a jobb tapadás érdekében. Ez által válnak kivitelezhetővé az igazán látványos lövések, mint például a pattintott csavart lövés, a cunder.

Anikó néni-Angol

 

Dear Students!

 

Easter is coming soon.

 Kolorline - Életmód - Miért mozgó ünnep a Húsvét?


A mai órára Húsvéttal kapcsolatos feladatokat küldök nektek.

Ez a videó Húsvétról szól, nézd meg!

 

 

Néhány játékos Húsvéti feladat 



Matematika Balázs bácsival - 2021.03.26.

Kedves Diákom!

A mai online órán a háromszögekről tanultakat elevenítjük fel, majd csoportosítjuk őket oldalaik, valamint szögeik szerint.

Kérlek, nézd meg az alábbi videót!



Összegezzük a látottakat!


Szögek szerint a háromszög lehet:
  1. hegyesszögű: minden szöge hegyesszög
  2. derékszögű: egyik szöge derékszög, a másik két szöge hegyesszög; a derékszög melletti két oldalát befogóknak nevezzük, a derékszöggel szemközti oldalát átfogónak nevezzük
  3. tompaszögű: egyik szöge tompaszög, a másik két szöge hegyesszög

Oldalak szerint a háromszög lehet:
  1. általános háromszög: minden oldala különböző hosszúságú
  2. egyenlő szárú háromszög: pontosan két oldala egyenlő hosszúságú; a két egyenlő oldalát száraknak nevezzük, a különböző oldalát alapnak; az egyenlő szárú háromszögek tengelyesen szimmetrikusak, ezért tengelyesen szimmetrikus háromszögeknek is szoktuk hívni őket
  3. egyenlő oldalú háromszög: mindhárom oldala egyenlő hosszúságú, és minden szöge is egyenlő nagyságú; 3 szimmetriatengelye van, és minden belső szöge 60°


Ha sikerült megérteni az elhangzottakat, teszteld a tudásodat! Az első sor feladatait javaslom, a második sor nem szükséges. 😉


Jó munkát és kellemes hétvégét kívánok!

Matematika Imre bácsi 7.o.

Kedves Hetedikesek!

 A mai órán a háromszög, a négyzet és a téglalap kerületének és területének kiszámítását fogjuk gyakorolni.

/A képleteket meg kell tanulnod!/

 






2021. március 25., csütörtök

Rajz Réka nénivel: Guriga nyuszi

 Kedves Gyerekek! 


Hamarosan itt a Húsvét! 🐇🌷🌸🌹🌺🌻

Így, a mai napon WC papír gurigából fogtok nyuszit csinálni. Ha ügyesek vagytok valóban belefér 45 percbe az elkészítése. 😃
Bármilyen anyagot felhasználhatsz a díszítéshez. Több verziót is láthattok, azokhoz hoztam leírást is. Elég egy nyuszit csinálni, de ha valaki nagyon belelendül természetesen lehet többet is. Én annak csak örülök.  😸🙈

Leírások: 

1. Ehhez a nyuszihoz nincs szükség extra hozzávalóra – a gurigát tetszőleges színre fesd be, színes papírból vágj füleket, amelyeket felragasztasz , rajzolj szemet-orrot-szájat, és már kész is van a tapsifüles. 

2.  Ennél a verziónál a n
yúlfül itt is gurigából készül – vágj le két vékonyabb csíkot a gurigából, és ragaszd belülre. Utána tetszőlegesen fesd ki vagy színes papírral ragaszd le a nyuszit, csinálj neki szemet-orrot-szájat. 

3. Itt nem kell külön levágni a gurigából a nyuszifület. Elég annyi, hogy a gurigára megrajzolod, hogy hol képzeled el a nyuszi fülét és úgy, ahogy a képen is látod egyben van a nyuszi és a füle. Nem kell külön kivágni és ragasztgatni. Ha megvagy a körbevágással színezd ki a nyuszit, vagy díszítsd színes papírral. Rajzolj neki szemet-orrot-szájat. 

Jegyet kaptok rá! Beadási határidő: 2021.03.30. (kedd) 
Ide várom: messenger vagy kovacs.emese.reka@vargatamas.hu
Nagyon fontos! Ez legyen az e-mail tárgya ha ott külditek: Guriga nyuszi - Osztályod - Neved 


Inspirációként itt van néhány kép: 







Jó alkotást és szép szünetet kívánok Mindenkinek! 

Réka néni ✨

Biológia - 03.25.

Kedves Hetedikes!

 Online óra MA: Teams - 13:00

A mai óra címe:                                    A füves puszták élővilága  

Vázlat a füzetbe:

75.o.1.ábra

       a belső területeken már nem érvényesül az óceánok éghajlatot módosító hatása

       tél: a tengertől távolodva egyre hosszabb és hidegebb

       nyár: meleg, gyakori az aszály

       csapadék: minden évszakban kevés, gyakran 200-300mm alatti

FÜVES PUSZTÁK ELNEVEZÉSEI:

       Eurázsiában:  sztyepp

       Észak-Amerikában:  préri

       Dél-Amerikában:  pampa

FŰFÉLÉK

Alkalmazkodtak a szélsőséges feltételekhez:

-        elviselik a nyári meleget, a zord téli hideget és a csapadékhiányt

-        egyszikűek: mélyre hatoló bojtos gyökérzet

                        párhuzamos erezetű, szárölelő levelek

                        fénykedvelők

                        szélporozták

MEZŐGAZDASÁGI TERÜLETEK:

-        humuszban gazdag talaj

-        gabonanövények termesztése       tk. 77.o. 7.ábra

TÁPLÁLÉKLÁNCOK             tk. 77.o. 8.ábra

Írj 3 táplálékláncot az ábra segítségével:

1.

2.

3.

Olvasd el: tk. 78-79.o. 

Oldd meg a következő feladatokat: mf. 34.o.1.,2.,3.; 35.o.6. (Ehhez olvasd el a 76.o. szövegét.)

Marianne néni

Anikó néni-Angol

 

 Dear Students!


Today lesson is in Teams at 9 o'clock.


A mai óra anyaga témazáró dolgozat.

A dolgozatot ITT találod.

Ha másképp nem menne itt a linkje is:https://redmenta.com/?solve&ks_id=2030433085


A dolgozatot csak a mai napon töltheted ki 9-16 óráig , vigyázz, mert csak 45 perced van rá!


Have a good work!


                                                                                                        Anikó néni

Angol Dóri nénivel - 2021.03.25.

Dear Students, 

You are going to write the test today!

A Unit 4 végére értünk és most megmutathatjátok, hogy mire emlékeztek abból, amit ebben a leckében tanultunk. 

45 percig írhatod a dolgozatot és legkésőbb péntek délután 5-ig el kell kezdened kitölteni! 

A dolgozat végén meglátod az eredményed, de ez még változhat, mert én is átnézem, hogy tudok-e még 1-2 pontot adni (pl: 1-1 gépelési hiba még nem biztos, hogy számít).

Kérlek vedd komolyan és figyelmesen oldd meg a feladatokat!
A témazáró dolgozatot itt találod:

PROJECT 2 UNIT 4

https://redmenta.com/?solve&ks_id=481326581

Ha bármilyen kérdésed, technikai gondod van, írj (berenyi.dorottya@vargatamas.hu)!

Good luck!
Dóri néni

2021.03.25. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Gyakorold a KATI-szórendet ezzel a játékkal!


Wir fahren nach Tirol! 🌄 Die Kinder fragen. ❔ Was möchten sie wissen?

A munkafüzet 47. oldalán a 7. feladatában láthatod, milyen kérdéseket tesznek fel az osztálykirándulás előtt a gyerekek.

Alakítsd át a megszólalásokat KATI-szórendű mondatokká!
Pl:
 
a) Alex: Wie (ez lesz a K) komme (I) ich (A) zum Olympiastadion (T)?

Átalakítva: Alex fragt, wie (K) er (A) zum Olympiastadion (T) kommt (I)

Segítségként felírom az eredeti mondatokat, és jelölöm a KATI mondatrészeket!

b) Was (K) kostet (I) der Eintritt (A)?
c) Wie (K)  kann (I)  man (A) Regisseur werden (T)?
d) Wann (K)  ist (I) das Oktoberfest (A) in diesem Jahr (T)?
e) Warum (K) heißt (I)  das Schloss Neuschwanstein (A) Märchenschloss (T)?
f) Was (K) ist (I) die zweitgrößte Stadt Bayerns (A)?
g) Wer (K-A) mag (I) Lebkuchen (T)?

Az elkészített feladatot a szilagyi.erika@vargatamas.hu címre várom! 

Auf Wiedersehen!👋

Földrajz - 03.25.

 

 Kedves Hetedikes!


Vége a témakörnek. Összefoglalás következik.

A mai órán a munkafüzet összefoglaló feladataival hangolódhatsz a közelgő dolgozatra.

Oldd meg a következő feladatokat: 42.o.1.; 43.o.3.,4.a) b) 5.; 44.o.7.,8.

Várom a fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni

Informatika - 2021.03.25.

Kedves Diákom!

Végre elérkeztünk az internet és levelezés rész számonkéréséhez!

Online órát ma nem tartunk.
A feladatod a múlt hetihez hasonlóan három internetes keresés és egy levél küldése.

Kérlek, ne felejtsd el a levél üzenetébe begépelni az internetes keresés kérdéseire a válaszokat!

Jöjjenek a feladatok!

Internetes keresés:
A megtalált válaszokról készíts képernyőképet!
  1. Hányféle térfogatnövelő szer található az élelmiszeradalékok azonosítására szolgáló E-számok között?

  2. Milyen kötelező védőoltást kell kapnia az embernek, ha Elefántcsontpartra utazik?

  3. Mikor indul és mi a neve az utolsó Intercity vonatnak, amelyik Sopronból Győrbe közlekedik jövő hétfőn?

Levél küldése:
1.       A levél tárgyába írd be a nevedet! [1 pont]
2.       Mellékeld a levélhez a kereséseidhez készített képernyőképeket!
3.       A levél szövegébe írd be a rövid válaszokat a keresés kérdéseire!
4.       Küldd el a levelet a szalay.balazs@vargatamas.hu címre!