2021. március 22., hétfő

Matematika Edit nénivel Négyszögek 03.22

Kedves Hetedikesek!

Próbáljuk ki, milyen csak számítógépen tanulni a matekot.

Most nem én magyarázok, hanem két filmen egy matek tanár. Ez kb. 17 perc Tudsz-e ennyit figyelni?Remélem lesznek benne ismerős dolgok!

1. Négyszögek (Zseni leszek 5:40)  https://www.youtube.com/watch?v=AoLkMFssa2g

2. Négyszögek csoportosítása (Zseni leszek 10:30) https://www.youtube.com/watch?v=6UdgOfx55WA

Kibírtad? Oda tudtál figyelni? Akkor jöhet 3 feladat. Hajrá!

3. Négyszögek elnevezése könnyű: https://learningapps.org/1976566

4. Négyszögek elnevezése: https://learningapps.org/1554173

5. Négyszögek elnevezése, párkereső: https://learningapps.org/1554143

Egy kis súgás! Csak neked!

Jó munkát! Ha becsülettel végig csináltad a matekból mára ennyi elég!



Technika

 

 Kedves Gyerekek!

A mai órán egy nyitható ábrát fogtok elkészíteni a PPT és az ábra alapján. Az előadást töltsétek le és úgy nyissátok meg.


Feladat: készíteni egy általatok kitalált figurát, ilyen nyitható módon. Lehet vicces vagy félelmetes az elkészült munkadarab. Fotót kérek róla összecsukva és kinyitva. 

Határidő: 20201. 03. 28.

Feltöltés: IDE (névvel ellátva)

Jó munkát!

Feca bácsi

 Kedves Gyerekek!

A mai órán egy nyitható ábrát fogtok elkészíteni a PPT és az ábra alapján. Az előadást töltsétek le és úgy nyissátok meg.


Feladat: készíteni egy általatok kitalált figurát, ilyen nyitható módon. Lehet vicces vagy félelmetes az elkészült munkadarab. Fotót kérek róla összecsukva és kinyitva. 

Határidő: 20201. 03. 29.

Feltöltés: IDE (névvel ellátva)

Jó munkát!

Feca bácsi

2021. március 22. - Hétfő - eszköz nélküli feladatok - 1. rész

  Testnevelés - eszköz nélküli feladatok - 1. rész


Sziasztok!


A mai napra egy 15 perces edzést hoztam Nektek!


Katt ide:

https://www.youtube.com/watch?

reload=9&v=PSj_U9EuD_0&amp=&list=PL9l9tAf7jmqHmY8s4_UO5u4P

NmsaJapCX&amp=&index=5


Ha kedved van hozzá, csináld meg újra a feladatokat!


Jó mozgást kívánok!

Történelem - március 22.

 Kedvesek, 

ma 10.00-kor online óra. Legyen a kezed ügyében az atlaszod!

Néhány gyakorló, ismétlő feladatot is hoztam.

1. Oldd meg az alábbi learningapps-et (ha nem nyílik meg itt, IDE kattintva tudod megnyitni).


2. Másold le az 1. feladat fogalmait a füzetedbe!

3. Írj kérdéseket az alábbi válaszokhoz!
Pl. Válasz: tengeralattjáró Kérdés: Mi az a jármű, amivel a németek megpróbálták megtörni az angolokat a tengeren?

- Ferenc Ferdinánd
- villámháborús terv
- 1917
- 1914. július 28.
- Franciaország

4. (bónusz) feladat: Írj fogalmazást az I. világháborúról, amiben szerepelnek az 1. feladat fogalmai! (10 mondat)

A mai munkád (is) küldd el a digitaliskata@gmail.com e-mail címre! Ha kérdésed van, keress Teamsen! 
Jó munkát!
Kata n.

Irodalom - március 22.

Kedvesek, 
a múlt órán Petőfi szerelmi költészetével ismerkedtünk meg. Tudjátok, a Szeptember végén az egyik idei memoriter. Jövő hét kedd (március 30.) a határideje, akkor lesz a felelés.




1. Manapság a költők szerepe sajnos kevésbé kiemelkedő a hétköznapokban, mint a 19. században volt. Helyettük mások vették át a véleményformálás szerepét: zenészek, színészek, influenszerek... Képzeld el, hogy Petőfinek a mai korban kellene boldogulnia és "lángoszlopként" vezetni a népet! Milyen szerepkörben/munkában tudnád elképzelni? Tervezz neki arculatot! (Ha szerinted színész lenne: írd le, miben játszana, ha influenszer: milyen tartalmakat gyártana, ha zenész: milyen zenét játszana, stb). Válaszodat 4-5 mondatban fogalmazd meg, majd pedig küldd el e-mailben a digitaliskata@gmail.com e-mail címre ma délután 16.00-ig!

2. Hallgasd meg az alábbi verset! *SPOILER* Ez a vers lesz a holnapi témánk.*SPOILER VÉGE*



Kémia Periódusos rendszer, gyakorlás 03.22

 Kedves Hetedikesek!

Gyakoroljuk, amit az atomokról, a periódusos rendszerről tudni kell!

1. Feladat Egészítsd ki!

Az atom fő részei az  és az . Az atommagban található a  és a . A atommag körül  ok keringenek, összességük alkotják az elektronburkot.Az elektron töltése , a protoné , a neutronnak  töltése. Az atom elektromosan .

2. feladat

Ellenőrizzük le a Mf. 46. oldalán levő feladatokat!


A legfontosabbak:
A periódusszám megegyezik az elektronhéjak számával.
A főcsoport száma megegyezik a külső héjon lévő elektronok  számával.

3. feladat

Oldjuk meg a Mf. 47. oldalán lévő 4 feladatát , utána a 6. feladatot!


Házi feladat

Oldjuk meg a Mf. 48. oldalán lévő 8. feladatát , utána a 9. feladatot!

Küldd el a garaiedit62@gmail.com címre 16 óráig!!!! Mf. 46. és 48. oldalát!

Gyakorlási lehetőség számítógépen!!!

Az atomok elektronszerkezetének kiválasztása: JÓ https://learningapps.org/4395530

Periódusos rendszer dal  https://www.youtube.com/watch?v=dRbpT2Y4wqg


Matematika Balázs bácsival - 2021.03.22. - 100. óra

Kedves Diákom!


A 100. óra alkalmából egy jó kis Kahoot! feladattal leplek meg!

A kérdések természetesen nagyon könnyűek, és cseppet sem beugratósak. 😆


Ha a Kahoot! alkalmazással játszol, használd a következő kódot! 01583586

Ha böngészőből játszol, kattints erre a linkre, vagy az egyik képre!

Jó szórakozást kívánok!

A játék kedd reggelig él, ne hagyd ki!

Matematika Imre bácsi 7.o.

 

Kedves Hetedikesek! 

Végre elérkezett a nagyon várt és sokat emlegetett 100. óra.

Kikapcsolódásként a mai órán három játékos feladatot kell megoldanod. 

Segítségül annyit, hogy minden megoldás kapcsolódik a matematikához.

Jó szórakozást!

hajdu.imre@vargatamas.hu

 






Megfejtések: 


2021. március 19., péntek

ONLINE DIÁKOLIMPIA akinek kedve van hozzá

 ONLINE DIÁKOLIMPIA

akinek kedve van hozzá

https://www.gametime.diakolimpia.hu/#/


Márc 22-től DANCE kategória is

Matematika Edit nénivel 100. óra 03.19

 Egy kis matekos VICC !!!

Egy kis "lozsika" teszt

1. Ha két indián két perc alatt két nyilat lő ki, akkor tíz indián tíz perc alatt hány nyilat lő ki?

2. Ha kilencszer egymás után feldobsz egy pénzérmét és mind a kilencszer írás lesz akkor hány százalék az esélye, hogy tizedikre fej lesz

3. Egy kosárban öt alma van. Az almákat úgy kell elosztani öt ember között, hogy mindenki kapjon egy almát és a kosárban is maradjon egy. Hogyan csinálnád?

4. A folyó egyik partján állsz, a túlsó oldalon van egy barackfa. Hogyan mész át a másik oldalra nyáron? Van egy csónakod így át tudsz evezni.
És télen, hogyan mész át barackot enni? A folyó befagyott így nem tudsz csónakkal menni.

5. Meghalt az öreg arab. Végrendelete szerint a két fia közül az örökli mesés vagyonát, amelyikük tevéje egy verseny során leglassabban ér a legközelebbi oázisig. A végrendelet felolvasása után a két fiú tevére pattant, és gyors iramban elindult az oázis felé. Miért?

6. Hat lába van, mégis megbotlik mi az?

7. Hány feje van az embernek?


Angol Dóri nénivel - 2021.03.19.

Dear Students,

Köszönöm azoknak, akik küldték a tegnapi feladatokat (Mf. 42. old.)!
Akik nem küldték tegnap, ma még megtehetik!

Folytassuk a gyakorlást a dolgozatra! 
A visszaküldött munkákban láttam, hogy a how much/how many és a some/any használatával vannak még gondok, ezért a mai órán ezeket gyakorolhatjátok online feladatokkal.


1) Warm-up game

Bemelegítésképp csináld meg ezt a feladatot! Döntsd el, hogy how much vagy how many-vel kell kérdezni!

GAME  

2) Worksheet

Practise the use of how much/how many and some, any, a/an with this worksheet.

Gyakorolj tovább ezzel a feladatlappal! A 'Finish' gombbal ellenőrizheted, hogy jók-e a megoldásaid. Ha kell, oldd meg többször is és ha már elégedett vagy az eredménnyel, akkor készíts róla egy képernyőképet és küldd el nekem!  

https://www.liveworksheets.com/mx1716711hn

3) Video

Watch this video and do the tasks that come up. Nézd meg ezt a videót és oldd meg a feladatokat, amik közben megjelennek!

https://en.islcollective.com/video-lessons/82502e4b6e1a0691c7a19a93cded4d4e

4) Quizizz

Végül teszteld a tudásod ezzel a kvízzel! A saját neved írd be, hogy tudjam megcsináltad!

https://quizizz.com/join?gc=52539554

Have a nice weekend!
Dóri néni

Biológia - 03.19.

 Kedves Hetedikes!


A következő két lecke tulajdonképpen összetartozik, ismétlés, hiszen tavaly már tanultál az erdők élővilágáról, ezért ezeket most egynek tekintjük.

A feladatod az lesz, hogy átolvasd A mérsékelt övi lombhullató erdők növény és állatvilágát. (tk.68.-74.o.)

Vázlatot most nem kell írnod, viszont fel kell tudnod eleveníteni az erdőről tanultakat.

Ne hagyd ki a 70. és a 74.o.-n lévő narancssárga hátterű szövegeket sem!

Oldd meg a következő munkafüzeti feladatokat: 31.o.1. és 2.; 32.o.5.f.; 33.o.3.-segít a tk.74.o.6.ábrája

Várom a munkafüzeti feladatokról a fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni

Nyelvtan - március 19.

 Drágák,

elérkezett a péntek. Ma 11-kor online óra a Teams-en.

Gyakorolni fogunk, hogy óra után megoldhassátok majd 👉👉 EZT A DOLGOZATOT

(Ha most rákattintottál, egyelőre azt látod, hogy nem kitölthető. Majd az óra végén nyitom fel. ☺)

A gyakorláshoz a következő feladatokat (is) hozom:

ELSŐ:







11-kor tehát tali!

Kata n.

2021.03.19. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!


Heute ist endlich Freitag! Hurra! Wir müssen tanzen! Hör das Lied an! 😊🎧

Tanzen 🎵 

Wie gefällt dir das Lied? 👍👎?

Gyakorlásként ezeket a feladatokat oldd meg a mai órán! Látni foglak a ranglistán, törekedj a legjobb megoldásokra! :)

1. Stefans Klasse möchte mehr über die Klassenfahrt wissen. Was fragen sie? A gyerekek kérdéseit átalakítva is megtalálod a feladatban. Tedd megfelelő sorrenbe a szavakat, hogy meglegyen a KATI-szórend! 


2. Keresd meg az összetartozókat! Melyik látnivaló melyik rekordot tudhatja magáénak?


3. A tiroli látnivalókról olvasottakat ismételheted át ezzel a feladattal. Egészítsd ki a hiányos szövegeket!


Még várom a tegnapi feladatodat a szilagyi.erika@vargatamas.hu címre! 
Schönen Tag! 🌞

Edzésnapló

                          Edzésnapló beadása 2021 március 19. - 16 óráig


Mivel naprakész a napló, mint azt megbeszéltük,

 így ma 16 óráig 

várom a képeket róla,

 ide:

kovacs.imre@vargatamas.hu

Gyógytestnevelés 03.19.

 Szia!

Most egy gerinctréninget kell elvégezned. A naplódba írd fel, hogy hogyan esett a gyakorlatok elvégzése.

Figyelj a helyes végrehajtásra. A naplót ne feledd, mert nemsokára kérem!!!!


Jó mozgást!

Ági néni



2021 március 19 - péntek - Testnevelés

 


Sziasztok!


Nézd meg ezt a videó:


ha már az iskolában is van mászófal :-)

-----------------------------------------------------------------------------

Gondolkodj picit az alábbiakon:

- Miről szól?!

- Mi az értelme?!

- Mi az, hogy: Motiváció?!

...és számos kérdés felmerülhetett bennetek.

Több válasz is lehetséges:

Pl.: Idegen szavak szótára:


...de így is, ismerős lehet:

- Lelkesedés

- Példakép 

-----------------------------------------------------

Aki motivál, az lelkesít Téged/Titeket!

Ő lehet: Apu, Anyu, Testvér...stb.
 ...és "Te" is akár, ha már tudod, mit szeretnél elérni :-)

A videón egy problémamegoldás látható és az,
 ahogy megoldja a versenyző!

Próbálkozik, újra és újra!
A megoldást keresi!

...és amit még látsz: 

hogy ezt valaki hamarabb oldja meg
valaki pedig később. 

...de nem adja fel,
 dolgozik rajta, 
hogy felérjen a "hegy"csúcsra! 

A saját határait feszegeti,
 a saját képességeit teszi próbára.
(...edzett érte, nem csak úgy odaállt.)

 A győztes is tanult abból, 
amit csinált és a vesztes is.

Versenynek látszik és az is,
de mindketten:
 Önmagukkal küzdenek meg első sorban.

------------------------------------------------------------------------------


A mai feladat:


Te mit gondolsz erről?!

 Te mit teszel, azért, hogy a "hegycsúcsra" érj?!

Írd le a naplódba, mit gondolsz a fentiekről
 (elég 1-2 mondat)

Ki vagy Mi motivál Téged?!

Beszéld meg a szüleiddel, barátaiddal is!

----------------------------------------------------------------------------------

Jó munkát!

Anikó néni-Angol

 

 Dear Students!


A ami órán a munkádat le fogom osztályozni, dolgozz a füzetedbe egy új oldalra írd a dolgozatot!

Minden feladatot megoldva másolj le és fotózd be a füzetedet és tedd fel az angol teams mappádba !


1. feladat: Másold le a mondatot úgy, hogy kiválsztod a howmuch/many illik a mondatbe!

 

1.     _____ bananas did you eat yesterday?

                                        A.         How much

                                        B.         How many

2.     How many tins of tomatoes _____ there?

                                        A.         are

                                        B.         is

3.     How _____ loaves of bread have we got?

                                        A.         much

                                        B.         many

4.     _____ many apples are there?

                                        A.         How

                                        B.         What

5.     _____ packets of soup do you need?

                                        A.         How much

                                        B.         How many

6.     _____ butter do you eat every week?

                                        A.         How much

                                        B.         How many

  

2 feladat

   Complete the sentences. Use a little or a few.


1.     There’s _______ cheese.

2.     There are _______ sausages in the fridge.

3.     We need _______ milk.

4.     We need _______ tomatoes.

5.     Put ________ cream in a bowl.

6.     There are only _______ tins of dog food left.

 

3. feladat

 
Complete the text. Use a, some or the. Használd some, a, the szavakat!

I went to a restaurant yesterday for lunch. (a) _______ restaurant was full, so I waited fifteen minutes for (b) _______ table. I ordered (c) _______ soup and (d) _______ hamburger. (e) _______ soup was cold and (f) _______ hamburger was awful!

 

 4. feladat

Underline the correct answer.

Andy       Let’s make a shopping list. What do we need?

Sally        There isn’t (1) some / any / the milk. We need two (2) cartons / packets / pots of milk.

Andy       What about chocolate? Mum wants to make a cake.

Sally        OK, two (3) bunches / loaves / bars of dark chocolate.

Andy       And there’s no cat food left.

Sally        Right. How (4) much / any / many do we need?

Andy       Let’s get six (5) cartons / bars / tins of cat food.

Sally        Do we need any bread?

Andy       No, we don’t. There are two (6) bags / loaves / packets of bread.

Sally        OK, let’s go.

 

 

Ma 16 óráig küldjétek!!!!

 

 

Have a nice day!

 

 

                                                                                Anikó néni

 

Matematika Balázs bácsival - 2021.03.19.

Kedves Diákom!


Eljött a számonkérés ideje.

A dolgozatot péntek estig írhatod meg, ha teheted, a matematika óra idején töltsd ki!

Kattints ide, vagy a fenti képre, és indulhat a móka! 😉

Jó munkát kívánok!

Ma és hétfőn nem tartunk online órát, de a blogot kövesd akkor is! Kedden találkozunk!



Matematika Imre bácsi 7.o.

 

Kedves Hetedikesek!

A mai órán dolgozatírás következik az egyenes és fordított arányosság témaköréből.

Tollal írj, a számításaid legyenek nyomon követhetőek, vedd elő a legszebbik írásodat, és jól olvasható fotókat készíts a megoldásokról.

A józan eszed mellett természetesen használhatod az előző órákon megoldott mintafeladatokat is.

 hajdu.imre@vargatamas.hu e-mail címre. 

Beadási határidő: Péntek 14 óra

Feladatok

1. Ha a gazdaság földjein egyszerre 8 kombájn végezné az aratást, akkor 400 óra alatt aratnák le a búzát. Hány óra alatt végezne az aratással 10 kombájn?

2. Egy 4 gombócos fagyi ára édes tölcsérben és öntettel 780 Ft. Mennyibe kerül egy 3 gombócos fagyi édes tölcsérben, ha az édes tölcsér ára 20 Ft, az öntet ára pedig kétszer annyi, mint az édes tölcsér?

3. Az 5. a osztályba 25 tanuló jár. Az osztályfőnök osztálykirándulást szervez, és ehhez buszt szeretne bérelni. Kiszámolta, amennyiben minden tanuló részt vesz a kiránduláson akkor fejenként 4000 Ft-ba kerül a busz.

Mennyi lesz az egy tanulóra eső buszköltség, ha végül 5 tanuló nem megy el kirándulni?

4. Egy kilátóba lépcsőt terveznek. Ha egy lépcső magassága 8 cm lenne, akkor 110 lépcsőn lehetne feljutni a kilátó tetejére. Hány lépcső kell akkor, ha a tervezők úgy döntenek, hogy egy lépcső magassága 10 cm legyen?

5.    20 tyúk 20 nap alatt 200 tojást tojik. 40 tyúk 100 nap alatt hány tojást tojik?


 

2021. március 18., csütörtök

Rajz Réka nénivel: Versailles és házi feladat határidő!

Kedves Gyerekek! 

Először:  

Hamarosan lejár a rajz házi feladat beadási határideje. 2021.03.19. - péntek!!!! 
Akiktől még nem kaptam rajzot: Domi, Laura, Zsombi, Niki, Flóra, Panna, Gergő, J. Tami, Attila, Bogi, Kevin, Iringó, Bence 

Kérlek, vegyétek ezt komolyan. Jegyet kaptok erre. 


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A mai napon Versailles-ba invitállak Benneteket egy kis sétára!
Szeretném, ha megfigyelnétek a kastély belsejét: milyen bútorok találhatók benne, milyen a kialakítása, berendezés, dekoráció stb. illetve a kertet is figyeljétek meg! 
Mindent tegyetek el, ami zavarhat a nézelődésben, merüljetek el a kastély szépségében. 



Kellemes nézelődést! 

Réka néni ✨

Angol Dóri nénivel - 2021.03.18.

Dear Students,

Let's continue the revision!

Today you are going to do the progress check! (Workbook p. 42)
A mai órán a munkafüzet 42. oldalán lévő feladatokkal folytatjuk az összefoglalást.

1) Vocabulary

Workbook p. 42 / exercise 1 - Circle the correct word.

2) Countable or uncountable?

Workbook p. 42 / exercise 2 - Döntsd el, hogy megszámlálhatók (C) vagy megyszámlálhatatlanok (U) a főnevek! 

3) How much / how many?

Workbook p. 42 / exercise 3 - Egészítsd ki a kérdéseket a much, many, is, are szavakkal!  

Emlékeztető:  
How muchuncountable nouns (pl: How much milk is there?)
How manycountable nouns (pl: How many bananas are there?)

4) Some / any / a / an 

Workbook p. 42 / exercise 4 - Válaszolj a 3. feladat kérdéseire a kép alapján! Használd az is, isn't, are, aren't igéket és a some, any, a/an névelőket!

Emlékeztető:
some állításokban, U, C többesszámban (pl: There are some oranges.)
any  tagadó mondatokban, U, C (pl: There isn't any milk.)
a/an → állításokban, C egyesszám (pl: There is an apple.)

5) Listening task

Workbook p. 42 / exercise 5 - Hallgasd meg a rövid párbeszédeket és írd a neveket a megfelelő képekhez!
A hanganyagot ITT találod.

Készíts egy képet a megoldásaidról a Mf. 42. oldalán és küldd el nekem e-mailben vagy Teams-en! Ha jól sikerül, akkor órai munka 5-öst kaphatsz rá! 

Ha kérdésed van, írj bátran!

Best wishes!
Dóri néni

Földrajz - 03.18.

 Kedves Hetedikes!

  

Cím a füzetbe:                                       A szegénység földjén

Olvasd el a leckét (tk.99.-101.o.), hogy megtudd, milyen hatalmas problémával küzdenek Afrika nagy 

részén.

Hol alakult ki a Száhel-övezet és mi jellemző erre a területre? 

Nézd meg a 185. ábrát és keresd meg a pirossal jelölt országok neveit az atlaszodban, az Afrika 

országai térképlapon.

Írd le a füzetedbe, hogy mi jellemző a Száhel-övezetre és sorold fel az oda tartozó országokat: (tk.99.o.)

SZÁHEL-ÖVEZET jellemzői:

-

-

stb.

ORSZÁGOK:

Másold le a füzetedbe a 190.ábrát!

Ez az ábra nagyon jól összefoglalja a Száhel-övezet gondjait.

Milyen társadalmi problémákkal kell megküzdeniük az itt élő embereknek? 

Sorold fel! (tk.101.o)

TÁRSADALMI PROBLÉMÁK:

-

-

stb. 

Oldd meg a következő munkafüzeti feladatokat: 41.o.1.,2.; 42.o.3.

Várom a füzetről és a munkafüzetről készült fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni


Kémia A periódusos rendszer 03. 18

 

Kedves Hetedikesek!

Nézzük meg milyen összefüggés van az atomok szerkezete és az atom periódusos rendszerben elfoglalt helye között!

Cím: Az atomszerkezet és a periódusos rendszer

A periódusos rendszer az elemek, az atomok tudományos rendszere.

Mengyelejev orosz tudós állította össze. Az elemeket tömegük alapján állította sorba. A hasonló tulajdonságú elemek kerültek egymás alá.



 A sorokat  periódusnak nevezzük:  arab számmal jelöljük (1. , 2...7)

A periódusszám megegyezik az elektronhéjak számával.

Az oszlopokat csoportoknak nevezzük:   római számmal jelöljük (I. A, II.A, I.B, II.B, ...VIII. A)     

A főcsoport száma megegyezik a külső héjon lévő elektronok  számával.

 A rendszám: az atom sorszáma. Megegyezik az adott atomban lévő protonok és elektronok számával.

Nemesgázszerkezet: nyolc külső elektronos szerkezet. Az energiaminimum állapotában vannak. Minden atom erre "törekszik".

 Néhány példa:


Házi feladat
Az óravázlatot leírni
Tk. 72-74 elolvasni
Írni!!! Mf. 46 / 1, 2, 3